ליגת העל בכדורסל: הרצליה נשארת בליגה, אשדוד מסתבכת

לאחר שלושה סיבובים מעייפים, ליגת ווינר סל מתקדמת לעבר הישורת האחרונה, כשהערב קדמו למשחק המאוחר, שלושה משחקים מסקרנים למדי. הפועל חולון ואשדוד קיוו להתאושש מהתקופה האחרונה בנס ציונה ואילת בהתאמה. "מבצר" היובל שימש כנקודת המפגש בין בני הרצליה המקומית למכבי חיפה, בקרב הישיר על הירידה לליגה הלאומית.

 

בני הרצליה – מכבי חיפה 64-78

שעון החול של הירוקים מהכרמל הולך ואוזל, כשהפסד היום ליריבתם הישירה על ההישארות, יחרוץ ככל הנראה את גורל האלופה מ-2013, כשנותרו עוד שני מחזורי ליגה. הרצליה לעומתם התרחקה במחזור הקודם מהקו האדום, בזכות הניצחון החשוב על גלבוע\גליל. רג'י באקנר הפצוע לא התלבש אצל האורחים. ת'ורסון בורל נרשם במקומו.

המארחים פתחו היטב את המשחק ולאחר סל ועבירה של תום מעיין וחטיפה של טוריאן גרין שהמשיך ללייאפ קליל, הגדילו את היתרון המקומי. וילי וורקמן הוריד את ההפרש לשש בלבד בפתיחת הרבע השני, אך גרין עם צליפה מחוץ לקשת, הרגיע. דאוסון שסיפק מחצית נהדרת וג'ף אדריאן העלו את הרצליה ליתרון בן 12 נקודות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

זליקוביץ' הגדיל את הפער עם קליעה מחוץ לקשת, שלאחריה קיבלנו דקות ארוכות של פוזשנים מפוזרים משני הצדדים, שכשלו לעשות סל , עד שאנג'ל רודריגז גאל את הצופים 2 דקות ו-52 שניות לסיום הרבע, לאחר אסיסט של הובר. רודריגז המשיך לבלוט עד סוף הרבע ואף צימק את הפער לשבע, אך המילה האחרונה הייתה של זליקוביץ' שקבע את תוצאת המחצית. 30:39 להרצליה.

עוז בלייזר צימק ל-6 הפרש, עם שלשה וגם דגן יבזורי חימם מנועים, אך ברנדון טריש גם כן החל לצלוף, עם 5 נקודות רצופות. יבזורי המשיך לשמור על אחוזים טובים, אך כך גם טריש, שלא אפשר לירוקים להתקרב באותן דקות. באומן עם שלשה נאה 13' שניות לסיום הרבע השלישי, הוריד את הפער ל-4 בלבד, לקראת עשר הדקות האחרונות.

גסקינס עם הסל הראשון שלו במשחק הוריד את ההפרש לשתיים בלבד, אך דאוסון סיפק אסיסט נאה לאדריאן, שסיים בקלילות בצבע. באומן עם יורו סטפ נהדר השאיר את הקבוצה של שיבק על קוצים, אך אדריאן הראה את כוחו גם מחוץ לקשת, עם שלשה נהדרת של הפאוור פורווארד המקומי. דאוסון הגדיל את הפער לשבע ומשם חיפה שפכה לאגר והתקשתה מאוד לייצר סלים, מה שאפשר למקומיים להגדיל את ההפרש.

בני הרצליה מבטיחה את הישארותה בליגה, עם פזילה קלה לפליאוף. מכבי חיפה תצטרך נס בשני המחזורים שנותרו בשביל לא להיפרד מליגת העל בפעם השביעית בתולדותיה.

בלטו בהרצליה: 

שון דאוסון 20 נקודות ושישה ריבאונדים, ג'ף אדריאן 17 נק' ו-12 ריבאונדים, אבירם זליקוביץ' 15 נק' (3\3 מחוץ לקשת)

בלטו במכבי חיפה:

עוז בלייזר וברנדון באומן 10 נק' כ"א

 

 

עירוני נס ציונה – הפועל חולון 98:92 

לאחר הפתיחה הרעה של הסיבוב, הפועל חולון הצליחה לרשום ניצחון שלישי ברציפות מול מכבי ראשל"צ בסופ"ש האחרון. הערב הם קיוו להמשיך את הרצף מול הקבוצה מהעיר השכנה והמושמצת של עיר היין. אצל המארחים, אשר הבטיחו מעשית את הישארותם, המטרה היא לשמור על המקום המוביל לפלייאוף. דקוואן קוק פרק את הכתף ולא נרשם, קורי וולדן המשיך להיעדר משורות מחזיקת הגביע.

גיא פניני וג'ורדן המילטון הובילו את חולון לבריחה מהירה ברבע הראשון ולפער דו ספרתי (17:8). לאחר שהמילטון סיפק 5 נקודות רצופות, הפער המשיך לגדול. אלעד הופמן עם קליעה מחוץ לקשת חשב שהוא מצמצם נזקים, אך בפוזשן הנלווה פניני סיפק צליפה משלו. הקלע שהחליף את גלן רייס, סיפק מחצית נהדרת, עם עוד צליפה מחוץ לקשת. הכתומים לא מצאו פתרונות לקבוצה של דן שמיר, כשגם טו הולוואי וג'ו אלכסנדר מובילים את הסגולים, לצד פניני והמילטון. תמיר בלאט סיפק אסיסט נהדר להמילטון שסיים בדאנק, שקבע הפרש של 27 נקודות בין הקבוצות. קליעה מחצי מרחק של גארי רמירז צימקה מעט את ההפרש האסטרונומי.           57:33 לחולון.

המילטון והולוואי המשיכו להתעלל בנס ציונה האומללה גם בפתיחת הרבע השלישי, בעוד הקהל החולוני השתלט על אולם "לב המושבה". מסע של חמישים אחוז הצלחה לקו מצידו של גיא פניני, כבר קבע 30 הפרש, אך טל דן סיים ריצת 2:11 של המקומיים. שלשה של הופמן נענתה מהעבר השני מצידו של הרוש, אך הישראלי של נס ציונה המשיך לספק רבע שלישי מעולה ולצד טאליב זאנה הוביל את קבוצתו לסיים את הרבע בפיגור 16 בלבד.

כשהיה נראה שהקאמבק נעצר, טאליב זאנה המשיך להוביל את נס ציונה ולצד התעוררות של וייאט מול האקסית, הפער ירד עד ל-10 נקודות בלבד. זאנה שנתן משחק מופלא, יצא בחמש עבירות וגיא פניני הרגיע מעט את הקהל האורח עם חדירה מוצלחת לטבעת. בראון רמירז עם שלשה גדולה הוריד לחד ספרתי כשנותרו עוד שתי דקות של כדורסל.  אך ג'ורדן המילטון לקח אחריות וסידר לעצמו זריקה נוחה שהורידה את הקבוצות לפסק זמן.

אלעד הופמן הוריד את ההפרש לחמש בלבד 22 שניות לסיום. הרוש נשלח מיד לקו וקלע את הראשונה בלבד. אך המקומיים כשלו לקלוע וחולון ממשיכה לנצח, למרות ההסתבכות והשאננות שהובילה לקאמבק המרשים של נס ציונה.

בלטו בנס ציונה:

טאליב זאנה 25 נק, 15 ריבאונדים (6 בהתקפה) חמישה אסיסיטים ושלוש חטיפות, אלעד הופמן, קאליף וייאט וטל דן 16 נק' כ"א.

 

בלטו בחולון:

ג'ורדן המילטון 22 נק' (13\9 מהשדה), ג'ו אלכסנדר 17 נק' (12\8 מהשדה)

 

הפועל אילת – מכבי אשדוד 76-82

השבועות האחרונים נתנו לחבורה המלהיבה מאשדוד קצת פרופורציות, לאחר ריצת הניצחונות המופלאה. לאחר שהפסידו בביתם על חודה של נקודה להפועל ת"א, הדולפינים המריאו הערב לאילת. מולם ניצבה הפועל המקומית, שספגה תבוסה מאכזבת בארנה ביום חמישי. אך הסטטיסטיקה עומדת לצד הקבוצה מהעיר ללא מע"מ – כיוון שאשדוד לא ניצחה בארבעת משחקיה האחרונים באולם "בגין".

האילתים פתחו בהתלהבות גדולה ולאחר סל של עמית שמחון התוצאה עמדה על 9:20 אילתי. אך אשדוד אינה קבוצה שאומרת נואש העונה,  הפער ירד לשש בלבד, לאחר שלשה של אדם אריאל  בפתיחת הרבע השני . לאחר שנמרוד לוי צימק את ההפרש עם 4 נקודות רצופות, הקפטן האשדודי סיפק שלשה נוספת, שהשוותה את התוצאה.

אשדוד הצליחה להפוך את התוצאה בזכות דקות נפלאות של נמרוד לוי. קמרון לונג כבר הגדיל לפער שבע נקודות, אך ג'ורדן לויד חדר לסל, השיג את הנקודות בנוסף לעבירה וקליעת הבונוס. אדם אריאל עם ריבאונד התקפה שם שתיים קלות, חזר להגנה לקחת ריבאונד התקפה, שהוציא את סק הנרי להתקפה שהסתיימה בהאלי אופ נהדר של לוי. מכאן אילת התאוששה לאחר שעמית שמחון החל ריצת 8-0 בשלשה וסיים אותה בקליעת עונשין שקבעה את תוצאת המחצית 42:41 לאשדוד.

ג'ורדן לויד עם שלוש קליעות עונשין מוצלחות, החזיר את היתרון למקומיים, אך סק הנרי התעורר עם צליפה נהדרת מטר וחצי מאחורי קו שלוש הנקודות. לויד להט במחצית והחזיר את אילת ליתרון 5, אך גם ספג את העבירה הרביעית שלו שאילצה להורידו לספסל. אדם אריאל המשיך ערב קליעה נהדר מחוץ לקשת והחזיר את היתרון לאשדוד, אך קרב המהלומות המטפורי נמשך עם ג'אמפ שוט של קיצ'ן. רוזפלט חתם את תוצאת הרבע (58:61), לאחר אסיסט נאה של בורדיון.

אשדוד איבדה מעט את הראש באמצע הרבע הרביעי ואפשרה ללויד לספק ג'אמפ קליל בתוך הצבע ולאחר מכן כשלה בחזרה להגנה שאפשרה לאריק גריפין להטביע באין מפריע. אשדוד התקשתה מחוץ לקשת ברבע, גם בזריקות פנויות לחלוטין, אז נמרוד לוי נכנס פנימה, סחט סל ועבירה והוריד את ההפרש ל-4 בלבד, שתי דקות ו-27 שניות לסיום המשחק.

בורדיון עם צליפה על סוף שעון ההתקפה תסכל את גרינברג, אך קמרון לונג עם חטיפה נהדרת שהובילה לדאנק אתלטי במיוחד מצידו, שוב העמיד את הפער על פוזשן אחד בלבד. הנרי עם אסיסט יפה לג'רלד לי, שהוריד לרצפה, הטעה את המגן וסיים בפינגר רול קליל הוריד לשתיים בלבד. שמחון החטיא ואשדוד השתלטה על הריבאונד, אך קמרון לונג החטיא את הלייאפ. בורדיון שהיה נהדר הערב, השתלט על הריבאונד ונשלח לקו. המתאזרח קלע פעמיים. גרינברג יצא לפסק זמן, אך הוצאת החוץ נחטפה בקלילות על ידי גריפין שפרגן אסיסט לעמית שמחון. אילת ממשיכה לנצח בביתה, אשדוד ממשיכה לאבד גובה.

בלטו באילת:

ג'ורדן לויד 20 נקודות (10\7 ל-2 נקודות) שישה ריבאונדים וחמישה אסיסטים, עמית שמחון 17 נקודות וחמישה ריבאונדים, פרדריק בורדיון 15 נק' (6\6 מהעונשין) ושישה אסיסטים.

בלטו באשדוד:

נמרוד לוי 19 נק', עשרה ריבאונדים ו-4 אסיסטים, אדם אריאל 14 נק' (8\4 מחוץ לקשת), ג'ראלד לי וקמרון לונג 13 נק' כ"א.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort