קרב צרפתי מיושן

המקום הראשון בליגה הצרפתית כבר נעול ממזמן על ידי הקבוצה מהבירה, פריז סן ז'רמן צברה 90 נקודות עד המחזור ה-35 ופתחה פער של 20 נקודות מהמקום השני, האלופות היוצאת ממונאקו. פרט לפריזאים, ישנם 3 חזיתות מלחמה בליגה, כאשר כל קבוצה משתייכת לקטגוריה מסוימת: הקרב על המקום השני בין ליון, מארסיי ומונאקו, הקרב על ההישארות בליגה כאשר 7 קבוצות עדיין לא הבטיחו את מקומן בשנה הבאה, אולם, הקרב המעניין ביותר שאני עומד להרחיב עליו בהמשך הכתבה הוא הקרב על המקום החמישי והכרטיס האחרון לאירופה…

10:

מספר הקבוצות שעדיין נלחמות בפוטנציה על המקום החמישי והכרטיס הנשחק לאירופה בהישאר עוד ארבעה מחזורים בלבד. רק לאחר מחקר קצר על שאר הליגות הבכירות באירופה, הבנתי כמה אסטרונומי המספר הזה. הלה-ליגה קצת מתקרבת עם 8 קבוצות שנלחמות על המקום האחרון לאירופה אך משם יש ירידה דרסטית: בבונדסליגה יש 5 קבוצות כאלו, בסריה א' יש 4 בלבד, בליגה ההולנדית יש 3 ובפרמייר ליג אחת בלבד! כמובן שכתוצאה מהכמות המאסיבית של הקבוצות שעדיין נלחמות על המקום הזה, כל משחק הוא עם השלכות עצומות וכל נקודה חשובה.

0 גוונים של אפור:

לאחרונה, פיתחתי סטטיסטיקה חדשה ומרתקת שאני מכנה "קבוצות השטח האפור". הביטוי "השטח האפור" משומש רבות בתרבות הספורט, הוא בעצם מדבר על קבוצות שנמצאת במין לימבו: לא טובות מספיק בשביל להתמודד על פרס ממשי, אך גם לא גרועות מספיק בשביל להיות בסכנת ירידה. לכן, קבוצות כעת נכנה אותן: "קבוצות השטח האפור" הן בדיוק קבוצות כאלו: קבוצות שלא יכולות לשות את מעמדן, במידה וינצחו או יפסידו את כל המשחקים הנותרים שלהם, ההשפעת יהיו אפלקטיביות למספר שליד שם הקבוצות בטבלה בלבד ולא לשום דבר אחר. הדוגמא הטובה ביותר לקבוצה כזאת היא אברטון. הטופיז ממוקמים במקום השמיני כאשר הם במרחק של 18 נקודות מצ'לסי שבמקום החמישי, המקום שמעניק סוג של כרטיס אירופאי, הם כבר לא יכולו להשיג את הכחולים מלונדון. בנוסף לכך, הם צברו כבר מספיק נקודות להבטיח את הישארותם בליגה. כתוצאה מכך משחקיהם לא רלוונטים להם.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מספר גבוה של קבוצות שנמצאות תחת הקטגוריה הנ"ל בליגה כזו או אחרת מעידות על ליגה מאוזנת ושיוויונית, לדוגמא בליגה האנגלית יש 4 קבוצות כאלה, מספר גבוה מאוד באופן יחסי. אולם, מה שיוצר אקשן במחזורי הסיום וישורת אחרונה מעניינת זה דווקא מספר נמוך של קבוצות כאלה. הצרפתים "סיפקו את הסחורה" השנה כאשר אף קבוצה שלהם לא נמצאת בשטח האפור, משהו שרק הם וחבריהם האיטלקים יכולים להגיד על עצמם.

שילוב 2 הסטטיסטיקות הללו במבט על המשחקים המרתקים במחזור ה-35 של ליגת העל הצרפתית עושה את המחזור הזה ולהט יותר מתמיד.

המשחקים:

מונפלייה – סט.אטיין:

הירוקים מסנט אטיין לא נחלו תבוסה כבר 12 מחזורים רצופים על אדמת צרפת, והם לא ספגו יותר מ-2 שערים באף משחק בתקופה הזו. הרצף הזה כנראה יימשך גם לאחר המחזור הקרוב. מונפילייה כבשה שער יחיד בשלושת המשחקים האחרונים וההגנה שלהם בזמן האחרון בינונית ולא יותר. ללא התקפה יציבה שחסרה חלוץ מטרה מרכזי ועם הגנה שיכולה להיות רעועה לעיתים קרובות מידי יהיה להם קשה מאוד לנצח.

לא היה למונפילייה חלוץ מטרה לגיטימי מאז הבחור הזה (daily mail.uk)

הימור המומחה:

סט. אטיין ישמרו על שער נקי ויכבשו שני שערים שיתנו להם 3 נקודות קריטיות במיוחד.

ליון – נאנט:

ההתפקה של נביל פקיר וחבריו היא נפיצה כעת יותר מתמיד. בחמשת המשחקים האחרונים הם כבשו 3.6 שערים בממוצע למשחק  בדרך ל-6 ניצחונות רצופים. המומנטום החיובי נמצא בסכנה במחזור הקרוב. נאנט הם קבוצה לא מעורכת שממושמעת מאוד בהגנה, הם ניצבים במקום השלישי באי ספיגת שערי חובה.

הימור המומחה:

ליון תתקשה בפריצת ההגנה הירוקים-צהובים אך לבסוף יכניעו אותם לאחר משחק קשוח ומותח. 2:1 לכחולים-אדומים בתום 90 דקות של כדורגל.

פקיר יוביל את חבריו לניצחון 7 ברציפות? (daily star)

ליל – מץ:

משחק קריטי במיוחד לשתי הקבוצות. חרף זה שאף אחת מהם תעלה מעל הקו המסוכן, הואיל וליל צמא עם מלוא הנקודות וטולוז תפסיד, הם יהיו במרחק נקודה אחת מהשנייה.

הימור המומחה:

משחק תחתית קלאסי עם שריטות, עקיצות ועצבים רבים. המשחק יוכרע על חודו של שער, 1:0 לליל שמשאירים לעצמם סיכוי ממשי להישארות בליגה הראשונה.

דיז'ון – בורדו:

המשחק שאני סבור שיהיה הכי מרתק מכל המחזור הזה. מקום 11 מול מקום 12, פער נקודה בלבד לפני המשחק בין שתי הקבוצות. בורדו יחפשו נקמה על ההפסד הכאוב והצורב במחזור ה-16 בו דיז'ון חזרו מפיגור 2:1 לקאמבק אדיר שנגמר בתוצאה 3:2 לחבורה מעיר החרדל לאחר שער ניצחון פנטסטי של ווסלי סעיד בדקה ה-86'.

אם שחקני בורדו רוצים דם, אוהדי בורדו רוצים מרחץ דמים.

הימור המומחה:

הקהל הביתי והמוטיבציה החדורה בשחקנים ייקחו את החבורה מעיר היין לניצחון אדיר, 4:1 בקונצרט התקפי מתוזמן היטב.

הקהל של ברודו יספק אווירה (youtube)

ניס – שטרסבורג:

משחק מעניין בשל חוסר ההכרות בין שתי הקבוצות, זהו יהיה המפגש השני שלהם בלבד. הקבוצה המאוזנת של ניס ינסו לשבור את התכולים ולהשיג את ניצחונם הראשון מולם בהיסטוריה.

הימור המומחה:

ניס בעלת כשירון כולל גדול יותר, הם יקחו את זה בתוצאה 2:0.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort