לקראת חצי גמר ליגת האלופות

ריאל מדריד – באיירן מינכן

ההגרלה הביאה לנו את המפגש ה-25 בין שני מועדוני הענק האלו, המנצחת פה תהיה הפייבוריטית בגמר.

בשלב חצי הגמר זה יהיה המפגש השישי בין הקבוצות והמאזן: 4-2 לבאיירן. עונה שעברה באיירן הודחה על ידי ריאל בשלב רבע הגמר בתוצאה 6-3 בסיכום שני המשחקים, ומה שזכור זה האדום המפוקפק שקיבל ארטורו וידאל והגול מנבדל של רונאלדו. הפעם, וידאל לא יישחק לאחר שנפצע השבוע ועבר ניתוח כך שהוא גמר את העונה.

הדרך אל החצי:

ריאל סיימה את בית מספר 7 במקום השני וכך "זכתה" לפגוש את פאריז סן ז'רמן כבר בשמינית הגמר, הצרפתים שבאו עם אגו מנופח שקנו את ניימאר בסכום שיא וסיימו ראשונים בבית עם באיירן מינכן שכחו שריאל היא האלופה שנתיים ברצף והבלאנקוס הזכירו להם את זה עם שתי ניצחונות ו5-2 בסיכום שני המשחקים. בשלב רבע הגמר ההגרלה שוב לא חייכה לספרדים לאחר שנאלצו להתמודד מול יובנטוס, כל מי שראה את ריאל בליגה חשב שהאיטלקים יפתיעו אבל העונה ריאל הוכיחה שיש לה שני צדדים (מר ג'קיל ומיסטר הייד). ובאלופות היא לא ניתנת לעצירה, במשחק הראשון באיטליה ריאל הראתה עליונות שיא עם צמד של רונאלדו (שער במספרת מרהיב) ושער של מרסלו וכך סגרה את הסיפור, האמנם?  יובנטוס עלתה למשחק השני ללא רגשי נחיתות ועם רצון להחזיר את הכבוד ולאחר שמנדז'וקיץ' כבש את הראשון תוך 2 דקות והשלים צמד בדקה ה-37, האיטלקים האמינו שהכול אפשרי, וריאל? נכנסה לפאניקה. במחצית השנייה מטווידי השלים את הקאמבק, אך מי אם לא כריסטיאנו רונאלדו, שבכושר שיא הציל את ריאל עם שער בפנדל (היה או לא זה כבר לא משנה) עמוק בתוספת הזמן העלה את הבלאנקוס לשלב חצי הגמר. יובנטוס שחשפה את החולשה של ריאל בהגנה נשארה רק עם הכבוד.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

באיירן סיימה את שלב הבתים במקום השני אחרי פאריז ובהגרלה קיבלה את בשיקטאש שאמנם מאוד הרשימה בבית שלה, אך היא הוכיחה שהיא עדיין לא ברמה של הגדולות, במשחק הראשון זה נגמר 5-0 מוחץ לגרמנים ו8-1 בסיכום שני המשחקים. בשלב רבע הגמר הגרמנים נהנו מעוד הגרלה קלה בדמותה של סביליה הספרדית, על הנייר היה אמור להיות קל אך סביליה הוכיחה שהיא באה לשחק ובאיירן נקלעה לפיגור בדקה ה-32 עם שער של סראביה הקיצוני המצוין, לצער הספרדים היתרון הזה רק העיר את הדוב ושער עצמי חמש דקות אחר כך של נאבאס החזיר אותם למשחק, בדקה ה-68 טיאגו השלים את המהפך. לאחר המשחק היינקס סיכם "נצטרך להשתפר אם אנחנו רוצים לזכות", המשחק השני סביליה ניסתה להבקיע אך ללא הצלחה והמשחק נגמר ב0-0 שהעלה את הגרמנים.

ההיסטוריה:

אם הבלאנקוס יזכו בתואר לא רק שהם יעשו את ההיסטוריה של 3 תארים רצופים אלא יהיה להם 13 זכיות שזה יותר מ-2 הקבוצות שאחריהן ביחד.

הגרמנים שהפסידו רק פעם אחת העונה במפעל, מזכירים מאוד את עונת הזכייה האחרונה שלהם לפני 5 שנים שגם השלימו טראבל: המאמן, יופ היינקס חזר להציל את הקבוצה שכבר הבטיחה את האליפות והעפילה לגמר הגביע הגרמני שגם בו היא פייבוריטית ברורה מול פרנקפורט, הם מצידם כבר הודיעו שהיינקס לא ימשיך בקבוצה וניקו קובאץ' יחליפו (פעם קודמת זה היה גווארדיולה), האם גם העונה זה ייגמר בטראבל?

איש המפתח:

הספרדים אמנם חשופים קצת בהגנה אך עם מגוון התקפי כל כך גדול ובמיוחד שיש את רונאלדו בכושר שיא עם 15 שערים העונה בליגת האלופות (השיא 17 בעונת 2013/14), הם לא חוששים.

מגיע בכושר שיא (רויטרס)

מהצד השני חאמס רודריגז מוכן לקרב מול האקסית, בריאל הוא לא הצליח להתאקלם אך בגרמניה הוא כבר עם שישה שערים ו-12 בישולים והפך לבועט החופשיות הראשי, האם הוא ידיח את האקסית?

מי תנצח:

זידאן שיודע שלא הצליח בזירה המקומית העונה אמר לקראת באיירן: "נלחם עד המוות כדי לשמור על התואר באלופות."

מן העבר השני, מולר כבר הודיע שהם באים רעבים להוכיח שההדחה בעונה שעברה הייתה מקרית.

הקרב יהיה צמוד אך הספרדים בהנהגתו של רונאלדו יוכיחו עד כמה הם ווינרים.

ליברפול-רומא

חצי הגמר השני מפגיש את שתי הקבוצות המרגשות של המפעל.

נפגשו בגמר 1984 שם ליברפול ניצחה בגמר הראשון שהוכרע בפנדלים.

הדרך אל החצי:

האנגלים פתחו את המפעל לאחר שנתיים היעדרות בשלב המוקדמות, שם פגשו את הופנהיים הגרמנית וניצחו בסיכום שני המשחקים 6-3. בשלב הבתים ליברפול קיבלה בית קל ועלתה מהמקום הראשון ללא הפסד. בשמינית הגמר היא פגשה את פורטו, במשחק הראשון ליברפול הוכיחה עד כמה היא טובה העונה וניצחה בפורטוגל 5-0 מדהים, הגומלין שהיה לפרוטוקול בלבד נגמר ב0-0. בשלב רבע הגמר ליברפול פגשה משוכה קשה בדמות אנגלית אחרת, מנצ'סטר סיטי העשירה שבליגה בדרך לאליפות קלילה. במשחק הראשון באנפילד זה נגמר בנוק אאוט עם 3-0 מרהיב אך אף אחד לא חשב שזה גמור כי פפ גווארדיולה הוא כל יכול, ובגומלין המשחק נפתח בסערה עם שער מהיר של ז'סוס אחרי 2 דקות, בדיוק מה שפפ רצה, אך בדקה ה-42 הגיע רגע המחלוקת, סאנה הבקיע אך השופט שרק לנבדל שלא היה ובהפסקה פפ יצא על השופט שהרחיק אותו, הכחולים שעוד לא התאוששו מהשריקה הנוראה עלו למחצית השנייה ובדקה ה-56 ספגו מרגלו של סאלח, ללא הקברניט שלהם על הקווים זה נראה אחרת ובדקה ה-77 פירמינו סגר סיפור עם עוד שער ו5-1 בסיכום לאדומים.

האיטלקים פתחו את העונה במפעל עם משחק קשה מאוד מול אתלטיקו מדריד החזקה והצליחו לעשות תיקו 0 בבית. התיקו המפתיע גרם להם להאמין וכך יצא שבבית עם אתלטיקו וצ'לסי החזקות הם סיימו במקום הראשון ועם הפסד בודד, אך עם מאזן שערים רע של 6-9. בשלב שמינית הגמר ההגרלה חייכה אליהם והם פגשו את שחטאר דונייצק העבירה, במשחק הראשון הרומאים הפסידו 2-1 אך באיטליה הג'לארוסי ניצחו 1-0 קטן ובזכות השער חוץ הצליחה לעלות. בשלב רבע הגמר הגיע המפגש מול ברצלונה הגדולה, מה שגרם לכולם להאמין שהסיפור גמור, גם התוצאה במשחק הראשון, 4-1 לטובת הספרדים, לא הכינה אותנו למה שקרה בגומלין. ברצלונה שחשבה כי באה לטיול, עלתה למשחק ועמדה על המגרש ונתנה לרומאים לתקוף. כבר בדקה השישית דז'קו העלה את האיטלקים ל1-0, בדקה ה-58 דז'קו סחט פנדל מפיקה ודה רוסי תרגם את זה לשני, 2-0 רומא. בשלב הזה האוהדים לא הפסיקו לדחוף את הקבוצה שלהם והספרדים פשוט לא שיחקו, גם מסי לא הופיע למשחק ובדקה ה-82 מנואלס נגח ישירות לרשת של טר שטגן והושלם המהפך! בארסה עוד ניסתה להבקיע אך ללא הצלחה וכך האיטלקים ריגשו את כל עולם הכדורגל, כנראה שכן יש מגיע בכדורגל.

איש המפתח:

אצל האנגלים אי אפשר שלא להגיד סאלח, המצרי המצוין שהביא את מעמדו לכוכב על, פוגש את האקסית, לקראת המשחק אמר: "אלופות זה התואר הכי גדול". המצרי עם שמונה שערים במפעל כמו פירמינו.

אך איש המפתח האמיתי הוא מילנר, הקשר האנגלי הוותיק אולי בעונתו הטובה בקריירה עם שבעה בישולים במפעל העונה.

הג'וקר של קלופ? (The Anfield Wrap)

מן העבר השני דז'קו עם שישה שערים ובכושר מצוין ודה רוסי המנהיג באמצע המגרש.

מי תנצח?

מצד אחד המייטי רדס עם מאזן שערים מדהים של 33-7

מצד שני האיטלקים לא יודעים לשחק לפי התאמות, הם צריכים לשחק את הכדורגל ההתקפי שלהם, הם באים בלי לחץ, ובעצם ההעפלה לחצי עשו את שלהם, אך יש להם גם את מונצ'י שעם סביליה שלט בליגה האירופית, האם הוא יכול לעלות ליגה?

אם הג'לארוסי יזכו זו תהיה הזכייה הראשונה שלהם והם יהיו הקבוצה ה-23 שכתובה על הגביע.

מאמין שליברפול באנפילד עם הקהל הנפלא תצליח לעשות תוצאה שממנה הרומאים כבר לא יצליחו לחזור.

הצד הישראלי:

הפעם האחרונה שליברפול הגיעה לחצי הגמר היה ב-2008 ובמדיה היה בניון שבישל לטורס אך היא התמודדה נגד צ'לסי של גרנט שהדיחה אותה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort