הדרבי כחול: שאלקה גוברת על דורטמונד

הרבה זמן לא היה משחק כה  מסקרן במסגרת הבונדסליגה, כמו דרבי זה של חבל הרוהר, במסגרת המחזור ה-30 של עונת 17/18.

אומנם אלופה כבר יש, בעוד נותרו ארבעה מחזורים לסיום העונה, אך הקרב על המקום הישיר לליגת האלופות חי וקיים, בין שתיים מהיריבות הגדולות בליגה, שכזכור, סיפקו משחק לפנתאון בסיבוב הקודם, שנגמר בחלוקת נקודות ושמונה שערים. שתי הקבוצות כמובן ידעו עוד טרם המשחק, ש-באייר לברקוזן נושפת בעורפיהן, אחרי הניצחון המרשים אמש על פרנקפורט, וגם הם לא ויתרו על אחד משני המקומות הישירים הנותרים, למפעל היוקרתי ביבשת.

האצטדיון הנפלא בגלזנקירשן שימש כתפוארה, להתמודדות בין שאלקה 04 מהמקום השני, לבורוסיה דורטמונד המרוחקת נקודה בלבד מיריבתה השנואה. המקומיים מגיעים להתמודדות לאחר הפסד מתסכל מול המבורג החלשה, שקטע רצף נצחונות ארוך של הכחולים. בנוסף לכך, דומניקו טדסקו נאלץ להסתדר ללא בריל אמבולו הפצוע ומתייה נסטיץ' המוצהב. מנגד, האורחים שינסו מותניים מאז התבוסה מול באיירן מינכן ואילו הצליחו לצמצם את הפער מהמקום השני לטווח נקודה.

המארחים פתחו טוב יותר את המשחק והחזיקו במרכז השדה. כעבור חמש דקות מפתיחת ההתמודדות, אלסנדרו שוף סיפק מבצע נאה, לאחר שהשתחרר ללא קושי מהשמירה ושחרר בעיטה שטוחה מ-25 מטרים, אשר שרקה ליד העמוד השמאלי. בדקה ה-13', גם גווידו בורגשטאלר היה קרוב לכיבוש, אך גם הוא פספס את המסגרת במעט.

בדקה ה-24', האורחים זכו לבעיטה חופשית מטווח קורץ. מרקו רויס סובב היטב את הכדור לעבר המסגרת, אך ראלף פארמן זינק היטב והדף לקרן. החבורה בכחול המשיכה להכתיב את הטון במחצית, אך רק ממש לקראת הירידה לחדרי ההלבשה, הגיע המצב הטוב במחצית. יבהן קופליאנקה, מצא את עצמו עם הכדור ברחבה. האוקראיני הוציא בעיטה טובה שכבר הקפיצה את האוהדים בעלי הכיסאות המרוחקים יותר, אך הכדור סירב להיכנס.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

קצת פחות מחמש דקות מתחילת המחצית השנייה, קופליאנקה החזיר את החוב. חילוץ כדור נהדר של דניאל קגליורי בחלק המגרש של דורטמונד, הוביל להכנסת כדור מצוינת של החוטף לעבר קופליאנקה, שלא התבלבל מול בורקי. 0:1 לשאלקה.

קופליאנקה חוגג שער ענק בדרבי (הפייסבוק הרשמי – שאלקה 04)

האורחים נראו אנמים לחלוטין, חרף חשיבות ויוקרת המשחק ובדקה ה-61', הם היו צריכים לספוג שוב עקב שאננותם, אך בורגשטאלר לא ניצל את ההרחקה הרעה של הגנת היריבה, ובעיטת היעף שלו חלפה גבוה מעל השער. גם על הקווים נראתה שאננות גדולה בקרב הקבוצה ממנה התרגלנו לקבוצות דינאמיות ותוססות, לאחר שלא נראתה תגובה בולטת מצד פיטר שטוגר.

בדקה ה-64', כריסטיאן פוליסיץ' יצא מעט מהתרדמת, לאחר שחדר לרחבה ושחרר כדור שגרם להגנה להרחיק רע, אך מרקו רויס הכמעט לא מורגש עד כה, הספיק לעצור את הכדור רק בשביל לבעוט חלש לידיי השוער.

בדקה ה-71' הגיע זמנו של האמריקני לספק בעיטה מאכזבת, הפעם בתום מהלך טוב של רויס, שהעביר מסירה טובה למרכז, אך פוליסיץ' לא הגיע היטב לכדור.

האורחים המשיכו להגביר מעט את הקצב ורבע שעה לסיום הזמן החוקי, אנדרה שורלה הצליח לחדור לרחבה, אך במקום להעביר רוחב לשחקן בעמדה עדיפה, הגרמני בחר לנסות לבעוט והכדור פגע בגוף המגן. בדקה ה-81', מיצ'י בהטצ'ואי סוף סוף הפך לרלוונטי במשחק, לאחר שהגיע היטב להרמה מהאגף הימני, אך הנגיחה של החלוץ פספסה את המסגרת במעט.

כעבור דקה, הסיפור של המשחק נסגר בצורה פנומנלית. שמלצר, שאיבד את הכדור בגל הראשון של אלקה, הוסיף חטא על פשע, לאחר שביצע עבירה במיקום בעייתי. שאלקה סיפקה תרגיל מצוין, בסיומו הכדור הוסט לעבר- נאלדו, שמ-23 מטרים שחרר טיל מרגלו, שננעץ ברשת של בורקי, שנותר דומם. 0:2 לשאלקה.

משחק הבלהות של בהטצ'ואי המשיך, לאחר שנחת רע על קרסולו בתוספת הזמן, במהלך תיקול, ונאלץ להתפנות באלונקה בעודו נאנק מכאבים. בסיום, שאלקה סוללת את דרכה חזרה לליגת האלופות בניצחון נהדר וראוי בדרבי הגדול של חבל הרוהר. בורוסיה דורטמונד עם שחקניה המוכשרים, ממשיכה להיראות כבויה ולא קטלנית, בעוד לברקוזן עדיין במאבק על המקום הישיר למפעל בעונה הבאה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort