התהליך קרוב להסתיים: פילדלפיה 76' בדרך למעלה

אי שם, בשנת 2001 הוביל אלן אייברסון את פילדלפיה 76' לגמר הNBA. באותו גמר פילי הפסידה 4-1 ללייקרס האדירים של שאקיל אוניל וקובי בראיינט. מאז עברו 17 שנים, ופילי עדיין לא הצליחה לשחק בצורה מלהיבה כמו אייברסון ושות'. עד השנה.

הכישלון שהצליח:

ב14 במאי 2013 מונה סם הינקי לתפקיד הGM של פילדלפיה, הינקי, שמעולם לא היה ידוע כמצליחן, עשה מהפכה בקבוצה. הוא הפך את פילי מקבוצה ביניונית, לאחת הקבוצות הגרועות בהסיטורי של הNBA. הינקי, שדבק במשפט "trust the process" ("תסמכו על התהליך"), לא הפסיק לערוך שינויים, והפך מושא לבדיחות וללעג. אבל אז, בשנת 2014, הגיע המפנה. השנים הרעות של פילי הביאו לה בחירת דראפט שלישית, והינקי בחר את ג'ואל אמביד מאוניברסיטת קנזס. בנוסף הינקי גם הביא את דריו סאריץ' ורוברט קובינגטון שהצטרפו למאמן ברט בראון שהביא הינקי ב2013. בדיוק שהיה נראה שפילי בדרך הבטוחה למעלה, היא התבשרה שג'ואל אמביד נפצע וגמר את העונה. שוב, אותו סיפור, פילי סיימה במקום האחרון, אבל אם תשאל את אוהדי פלידלפיה, זהו אחד הרגעים המכוננים של הסבנטי סיקסרס בשנים האחרונות. בדראפט 2016 פילי קיבלה את הבחירה הראשונה בעקבות אותה עונה, ובחרה את הסמול פורוורוד האוסטרלי בן סימונס, שמסומן כ"לברון הבא". אך אסור לשכוח שפילי זאת פילי, וסימונס נפצע בקדם העונה, ופספס את כל העונה. עוד עונה שבה הקבוצה מסיימת בתחתית, אבל שוב, בחירת דראפט ראשונה שמביאה לקבוצה את מרקל פולץ (שאיך לא, נפצע והחמיץ כמעט את כל העונה, אבל זה אחר כך). בסיום אותה עונה הינקי עזב את הקבוצה לאחר חילוקי דעות עם ההנהלה.

סם הינקי לצד ג'ואל אמביד הצעיר ('the hoop doctors')

הקיץ:

בתחילת העונה הנוכחית פילי הגיעה עם תחושות מעורבות. חלק חשבו ש"הנה, הכל אמור להיות מושלם. אמביד בריא, סימונס נראה מצוין, רדיק, שהגיע באותה עונה (והתברר כשחקן קלאץ' נהדר ואחת ההעברות היותר מוצלחות של הקיץ) אמור לספק את הנקודות מהשלוש, קובינגטון וסאריץ' אמורים להיות מי שישלימו את החמישיה הנהדרת של פילי, ומה כבר יכול להשתבש". החלק השני חשבו: "פולץ נפצע ובחיים לא יחזור לכושר שלו העונה, אמביד לא יכול לשחק יותר משני משחקים רצוף, וסימונס לא יכול לזרוק לשלוש, אז מה הוא שווה בדיוק". התחזיות הפסימיות היו שהקבוצה תתרסק ותסיים במקומות האחרונים. האופטימיות היו פלייאוף מהמקום השמיני. שהעונה התחילה ההתרגשות הייתה בשמיים, ומיד כולם חיפשו תשובה לשאלה: האם פילי היא קבוצה שיכולה להתמודד עם הגדולות, או שהיא תהיה בשר תותחים עונה נוספת?

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
שלושת הכוכבים של פילי ('76.com')

המבחן האמיתי:

העונה התחילה בצורה מגמגמת כשפילי מנצחת ומפסידה באופן שווה, והקבוצה התקשתה לשמור על יציבות. עם הזמן פילי למדה לתפקד כמו קבוצה, השחקנים התחברו ולמדו אחד את השני, כל שחקן ידע בדיוק מה התפקיד שלו, ופילי החלה לשחק כדורסל יפה, והכי חשוב- השתפרה ממשחק למשחק. סוף-סוף פילי הראתה למה כולם מדברים עלייה כ"גולדן-סטייס ווריירס " הבאה, על אמביד כמי שיחזיר את עידן הסנטרים לליגה, ועל סימונס כ"לברון הבא". חלוקת התפקידים בפילי היא משמעותית, וכל שחקן עוושה בדיוק מה שהוא צריך כדי שהמכונה תפעל. סימונס מנווט את הקבוצה, אמביד אחראי על האסיסטים ועל ההגנה המצוינת של הקבוצה (שניה בליגה), ורדיק על השלשות. לסימונס ולאמביד יש את אחד הצוותים המשלימים הטובים בליגה בדמות רדיק, קובינטון, סאריץ', טי ג'י מקונול, בלינלי, איליאסובה וגם פולץ שחזר לשחק. ביציאה לפגרת האולסטאר פילי הייתה בעיצומו של רצף ניצחונות,  והייתה במקום בו היא צריכה להילחם על יתרון הביתיות, ולא על המקום בפלייאוף.

המאמן ברט בראון ('nbc.com')

הרצף:

מיד לאחר פגרת האולסטאר הסבנטי סיקסרס החתימו שני שחקנים חופשיים- ארסאן איליאסובה ומרקו בלינלי. שני השחקנים, שעלו מהספסל והפכו להיות כוח משמעותי, נתנו לפילידלפיה הרבה נחת כאשר שני הכוכבים נחים, ואיפשרו לקבוצה לרוץ לאורך כל המשחק. המרקם הקבוצתי כבר הספיק להיבנות, הכימיה פרחה, פולץ חזר לסגל, ופילי החלה לנצח בלי הפסקה (ואני לא אומר את זה כביטוי, היא ליטרלי ניצחה בלי הפסקה עד לסיום העונה). רצף הניצחונות, שעמד על 8 באותו הזמן, איים להיפגע שאמביד נפצע בהיתקלות עם פולץ במשחקו השני מאז שחזר, אבל פילי המשיכה לנצח, וסימונס הוכיח לכל מי שפיקפק בו, שהוא יכול להוביל את הקבוצה גם ללא עזרתו של ג'ואל אמביד. המבחן הגדול ביותר הגיע 4 משחקים לפני סיום העונה- הקרב על המקום השלישי מול הקאבס של לברון. פילי, ללא אמביד, הצליחו לנצח ניצחון דרמטי בזכות משחק אדיר סימונס ושל ג'יי ג'יי רדיק. לאחר המשחק לברון ובן סימונס העלו כל אחד לאינסטגרם שלו את אותה תמונה וכתבו: the king X fresh prince. לאחר שני משחקים גם פולץ חזר לכושר עם טריפל דאבל, והיה הצעיר בהסטוריה לעשות זאת. את העונה פילי סיימה עם הניצחון ה16 ברציפות שלה נגד הבאקס, ובמקום השלישי שיפגיש אותה עם מיאמי היט.

המלך, וה"פרש פרינס" (האינסטרגם של סימונס)

לקראת הפלייאוף:

בלילה בין שבת ליום ראשון (שעה 03:00) תפגוש פילי את מיאמי ותשחק בפלייאוף לראשונה מאז 2010, ועם יתרון הביתיות לראשונה מאז עידן אייברסון. את הסדרה הזאת פילי אמורה עבור ללא בעיות, אך אסור לשכוח דבר אחד מרכזי שעשוי לחבל בסיכויים של פילדלפיה- לפילי אין ניסיון פלייאוף. כמעט כל השחקנים בקבוצה טרם הגיעו למעמד ולא מכירים את הלחץ, ואי אפשר שלא לתהות האם הוא ישפיע על הקבוצה הצעירה של בראון. לקבוצה יש סיכוי לא רע להגיע לגמר המזרח, ואפילו לגמר הNBA, במיוחד לאור העונה החלשה של המזרח. אפשר לסמן אותה כמועמדת מספר 3 לזכייה באליפות המזרח, כאשר למזלה קליבלנד וטורונטו אמורות להפגש אחת מול השניה ופילי תפגוש רק אחת מהם במידה שתגיע לגמר. כדי לעשות זאת היא תצטרך לנצח את ההיט ואת בוסטון או מילווקי. האם פילי יכולה להגיע לגמר הNBA השנה? כן. האם היא תזכה בו? לא. האם היא תזכה בו בשנים הבאות? סיכוי גדול שכן, תלוי בה. אז סם הינקי אמנם לא היה העונה כדי להנות ממה שיצר, אך תהיו בטוחים שכל משחק שהקבוצה מנצחת הוא נזכר בהתחלה הקשה, במי שפקפק בו, ובכל מה שהוא עבר כדי להפוך את פילדלפיה 76' לאחת הקבוצות הטובות בליגה. אז אם הינקי סומך על התהליך, גם לכם כדאי.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort