המכה של ה-NBA

התכנית “The Starters”, שמשודרת ביוטיוב, מסקרת את ה- NBA בדרכה המיוחדת שלה, עם פינות מיוחדות שלא תראו בתכניות אחרות. אחת הפינות נקראת “The Worst of the Week”, או בתרגום חופשי נקודת השפל של השבוע. בפינה הזו אחד המנחים בוחר מה הדבר הכי רע שקרה באותו השבוע ב- NBA. בסוף העונה, המנחה אף מגדיל לעשות ובוחר את נקודת השפל של השנה “The Worst of the Year”. לדעתי, תואר זה צריך ללכת לפציעות שנחתו על הליגה העונה בצורה חריפה מהרגיל.

לפני פגרת האולסטאר, כמות המשחקים ששחקנים הפסידו בגלל פציעות הגיעה ל-3700, היום? קרוב ל-5000, הכמות הגדולה ביותר מאז עונת 06\2005. אמנם כמות המשחקים ששחקנים הפסידו גדולה גם בגלל שחקנים שסחבו פציעה מהעונה הקודמת, כמו אייזיאה תומאס. אבל עדיין, העונה יותר שחקנים בעלי השפעה נפצעו לתקופה ממושכת. גורדון היוורד, קריסטאפס פרוזיניגס, קווין לאב, קיירי אירווינג, סטף קרי, דמרקוס קאזינס, קוואי לנארד, ג'ון וול, מייק קונלי, אנדרה רוברסון, שכחתי מישהו?

פציעה נוראית, חמש דק' לתוך הרבע הראשון במשחק הראשון בעונה. גורדון היוורד (Boston Herald)

הפציעות משפיעות בין היתר על הכלכלה של הקבוצות, כשההפסדים שנרשמו בעקבות פציעות העונה עומדים על סכום עצום של 328 מיליון דולר (נכון לפגרת האולסטאר). מעבר לכך, פציעה משפיעה על ההווה של קבוצות, על עתידן, ולפעמים גם על עתידן של קבוצות אחרות. דוגמא מובהקת לכך היא פציעתו של דמרקוס קאזינס, שמסיים את החוזה שלו בקיץ הקרוב. הרבה קבוצות רצו לרדוף אחריו ואפילו בנו עליו, אבל לאחר הפציעה שלו שעלולה להיכנס לתוך העונה הבאה, קבוצות יהססו להחתים אותו ויצטרכו לפנות לאפשרויות אחרות. לא ניתן לדעת איך הוא יחזור, האם הוא יהיה אותו שחקן שהיה עד עכשיו, או שחלק מהאינטנסיביות שלו תעלם בגלל הפציעה.

לזכות ה-NBA אפשר לומר שראשי הליגה מנסים למצוא דרכים למנוע את הפציעות, קיצור חודש משחקי ההכנה לפני העונה והמשחקים שלא משפיעים על העונה או על הפלייאוף, צמצום כמות הפעמים של ארבעה משחקים תוך חמישה לילות ומשחקי הגב אל גב (שני משחקים ביומיים). אך יש כאלה שדווקא רואים בקיצור ההכנה לעונה את הסיבה לפציעות המרובות- מאמנים מרחבי הליגה טענו שלשחקנים אין מספיק זמן להכין את הגוף שלהם לשחיקה של העונה הרגילה. הליגה מנסה למצוא דרכים חדשות למנוע את הפציעות, אבל עם זאת, באותה נשימה ניתן לומר שהליגה לא עושה את הדבר ההכרחי והנכון ביותר כדי להימנע מפציעות- קיצור העונה הרגילה.

82 משחקים בעונה זה המון, קבוצות מאבדות את יצר התחרותיות באמצע העונה או לקראת סופה, כמו גולדן סטייט שהשתעממו באמצע העונה, לפני פגרת האולסטאר. הרבה שחקנים כבר הביעו דעה וביקשו לקצר את העונה הרגילה, כוכבים כמו לברון ג'יימס, קובי בראיינט ודירק נוביצקי, העלו את הנושא מול אדם סילבר, הקומישינר של הליגה. השחיקה של השחקנים קשה ומאמנים מעדיפים לתת לשחקנים לנוח במשחקים ולהפסיד אותם בעונה הרגילה, כדי שיהיו יותר רעננים בפלייאוף. ראינו את זה קורה אינספור פעמים עם לברון ג'יימס, גרג פופוביץ' ובעונות הקודמות של גולדן סטייט. ניתן גם לראות ששחיקה היא אחד הגורמים לפציעות המרובות בליגה, כשחלק מהשחקנים לא נפגעים ממכה שקיבלו אלא מצעד לא טוב או נחיתה לא נכונה (כמו הפציעה של קאזינס או הפציעות החוזרות של דרק רוז). למרות כל הבקשות, העונה תישאר ארוכה, בגלל סיבה אחת מאוד פשוטה- כסף. בעזרת כמות המשחקים הגדולה ראשי הקבוצות והליגה יכולים לעשות רווחים, על אף המשכורות הגדולות של השחקנים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

למי שלא מכיר, הפציעה של דמרכוס קאזינס:

והפציעה (המקוללת) של דרק רוז:

אז מה הפתרון? איך אפשר לעזור לקבוצות לנוח ובו זמנית לשמור על רווחים מבלי לפגוע בבריאות השחקנים ובתחרותיות בליגה? אפשרות אחת שעלתה, אך כמעט ולא מדברים עליה היא טורניר גביע בתוך ה- NBA, כמו בליגה הישראלית ובהרבה ליגות אחרות בענף הכדורגל. הטורניר יכול להתבצע באמצע העונה, כשהקבוצות מתחילות להתעייף, לפני פגרת האולסטאר. הוא יוכל להיות בשיטת נוקאאוט (משחק אחד מכריע), כך שגם הקבוצות החלשות בליגה יוכלו לזכות בו. כמובן שמי שיזכה בגביע יזכה גם בפרס כספי. אפשרות כזו תקצר את העונה הרגילה, תשים יותר משקל על הפרק ותחזק את התחרותיות בין הקבוצות. אפשרות של טורניר גם יכולה להביא יותר תשומת לב מצד האוהדים, וכך גם יותר הכנסות לקבוצות, מאשר משחקים רגילים בין קבוצות שעושות טנקינג ומנסות להפסיד בכוונה.

בתוך כל הדיבור על פתרונות ומדוע צריך לקצר את העונה, שכחתי לציין את הטיעון החשוב ביותר, בריאות השחקנים. הכדורסל זה החיים של שחקני ה- NBA, אבל החיים נמשכים גם אחרי קריירת המשחק, לכן זו חובתה של הליגה למצוא דרך לצמצם את הפגיעות בגופם של השחקנים, פגיעות שימשיכו איתם גם אחרי שקריירת המשחק תסתיים. ארגון השחקנים וגם האוהדים כבר התיישרו עם קו החשיבה שמשהו צריך להשתנות בעונה הרגילה למען בריאות השחקנים, עכשיו זה תורה של הליגה.

בגלל הפציעה שלו, הניקס התחילו לעשות טנקינג. קריסטאפס פרוזינגיס (ESPN.com)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort