freak of… human?

יאו מינג הוא ללא עוררין, שחקן הכדורסל הטוב ביותר שיצא מאסיה מאז ומעולם. אך האם הוא "נוצר" בדרך לא טבעית? הסיפור על הקונספירציה המוזרה ביותר בתולדות ה-NBA.

ונתחיל…

"אל תשאל מה המדינה יכולה לעשות בשבילך, תשאל מה אתה יכול לעשות בשביל מדינתך"-פלאטו שרון.

12 באפריל, 1927. הצבא של המפלגה הנציונאלית בסין בהנהגת המצביא הדגול צ'יאנג קיי-שאק יוצא למבצע מסוכן בשנחאי מול המפלגה הקומוניסטית. המבצע הלך ללא דופי, צבאו של קיי-שאק נפגע באופן מינימלי בלבד בעוד שהם הצליחו להרוג 3000 אנשים בקירוב. המבצע הזה, שנקרא "הטבח בשנחאי" היה הקש ששבר את גב הגמל. למפלגה הקומוניסטית נמאס, הם לא היה יכולים לסבול עוד את הדיכוי. קצת פחות מארבעה חודשים לאחר מכן, באוגוסט של אותו שנה, הם פתחו במלחמה כוללת נגד הנציונאלים, מלחמה שהפכה להיות מהמלחמות העוצמתיות והמשפיעות ביותר לא רק בסין, אלא ביבשת כולה. המלחמה נמשכה 23 שנים, עד הראשון במאי של 1950. המלחמה כידוע נגמרה בניצחון מזהיר של הקומוניסטים שהשתלטו על כל שטח המדינה.

בתקופת הזוהר של המפלגה הקומוניסטית, נולדה ילדה מיוחדת במינה. שמה היה פנג פנגדי. פנג נשמה, אכלה, שתתה וינקה אהבה למפלגה הקומוניסטית ולמדינתה מהרגע שהגיחה לאוויר העולם, פנג לא הייתה ילדה רגילה. היא התפחתה במהירות רבה לגילה, היא תמיד הייתה הכי גבוהה מהילדות בשכבת גילה, וזה לא היה קרוב. בסוף גיל ההתבגרות, פנג התנשאה לגובה אסטרונומי של 1.90, גובה מטורף בעיקר ביחס לנשים סיניות שנוטות להיות נמוכות. פנג שיחקה כדורסל מילדות והגיעה להישגים מרשימים בנבחרת הלאומית, היא הייתה גאה מאוד בעובדה שהיא מייצגת את מדינתה. היא הייתה מוכנה להקריב כל מה שיש בשביל האומה הגדולה בה היא חייה. לכן זה לא מפתיע שכאשר היא נדרשה לעשות ילד עם אדם שהיא הכירה כמה ימים ספורים לפני כן, היא נענתה בשמחה. הכול בשביל סין. האבא של הילד הזה נקרא יאו זאיואן, שהיה גם משחקני הכדורסל הגבוהים במדינה. לאחר 9 חודשים, נולד להם ילד, שמו הוא יאו מינג.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
פנג פנגדי, פטריוטית מושבעת. (cctv)

תוכנית מדליית הזהב:

לפני שנתחיל לדבר על יאו מינג, נחזור קצת אחורה ונענה על שאלה חשובה: למה הממשלה הסינית החליטה "לזווג" אנשים? ובכן, בשנות החמישים של המאה העשרים, מיד לאחר מלחמת האזרחים שציינתי לעיל, הממשלה הסינית השיקה תוכנית שנקראה "תוכנית מדליית הזהב", על רגל אחת, מטרת התוכנית הזו הייתה לגרום לסין להפוך למעצמה בשלושת סוגי הספורט המרכזיים ששוחקו עם כדור: כדורגל, כדורעף, וכדורסל. בכדי לעשות זאת, הם השתמשו בשיטות לא קונבנציונאליות כמו זיווג 2 ספורטאים ששיחקו באותו ספורט בשביל ליצור את השחקן המושלם, מין הנדסה גנטית מוקדמת ביותר. בשביל להמחיש לכם כמה חשובה הייתה התוכנית הזו לממשלת סין, אציג לכם ציטוט מהאחראי והמוציא לפועל של התוכנית: "אם לא נגיע לטופ בשלושת הענפים (כדורגל, כדורעף כדורסל) אני בחיים לא אוכל יותר לעצום את עיניי, גם לאחר מותי".

חלק א' היה לשלוח סקאוטים לכל רחבי המדינה ולמצוא את הילדים עם הפוטנציאל הכי גבוה לעסוק באחד משלושת הענפים הללו. כאשר הסקאוטים מצאו מישהו או מישהי שהם האמינו בהם, הם עקרו אותם ממשפחותיהם, הכריחו אותם לעזוב את ביתם ולהקדיש את חייהם לספורט הנבחר להם באיזה מוסד ממשלתי במיקום לא ידוע.

חלק ב' כבר היה יותר אינטנסיבי, הממשלה הוציאה צו שכל הנשים מעל הגובה של 1.80 וכל הגברים מעל הגובה של 2.00 היו מוצבים ישר בתוכניות הממשלתיות.

חייו המוקדמים:

נחזור כעת למושא הכתבה, יאו מינג., כשיאו נולד, המיילדים בבית החולים לא האמינו למראה עיניהם, הם היו המומים מגודלו של הילוד, הם אמרו שזה התינוק הגדול ביותר שראו בחייהם. יאו הוצב כמובן בתוכנית הכדורסל ובילה שם חלק גדול מילדותו. לדאבונו, זה לא מה שהוא רצה לעשות. יאו רצה להיות ארכיאולוג כשיהיה גדול, הוא שנא כדורסל ובהתחלה הוא גם היה בין הגרועים בקבוצתו. כמובן שלממשלה זה לא הזיז עפעף.

יאו שנא את האימונים המפרכים, שנמשכו שעות על גבי שעות, עד שמישהו הקיא או התעלף ורק אז הם קיבלו מנוחה קצרה. וזה לא נגמר שם, כל פעם ששחקן החטיא זריקה, הצליפו בו בשוט. כל פעם ששחקן פישל בהגנה, בעטו לו ברגלים. למידה דרך כאב היה המוטו שלהם, והם דבקו בו בכל מצב.

הילד הזה, גדול יהיה (yaomingmania)

חרף העובדה שיאו היה שחקן זוועתי, הוא עדיין היה גבוה בראש מכל שחקן אחר בקבוצתו. כתוצאה מכך, בגיל 13 הוא נלקח מהוריו והועבר לתוכנית הנוער של הקבוצה הגדולה בסין: "שנחאי שארקס". תוך כמה חודשים, יאו נהיה השחקן הכי טוב במדינה לגילו, הוא היה פשוט בלתי עציר ושלט בכל משחק. השינוי על פניו נראה מוזר מאוד, הרי ידוע שהוא בקושי היה מספיק טוב לקבוצתו הקודמת, פתאום הוא הכוכב בשנחאי? לשאלה זו נחזור בהמשך, כעת נמשיך לדבר על הקריירה של יאו. לאחר שהרשים סקאוטים אמריקאים שראו אותו שולט על הפרקט, הוא הציע את עצמו לדראפט ה-NBA של שנת 2002.

חיים טובים באמריקה:

היוסטון רוקטס החזיקו בבחירה הראשונה בדראפט 2002, והם החליטו שהם לא יכולים לוותר על הכישרון המופלא הזה ולכן בחרו אותו בבחירה זו.

יאו מוצג במדי ה"רקטות" (hoopshype)

יאו היה שחקן פנומנלי בשביל הרוקטס, הוא שיחק 9 עונות בליגה הטובה בעולם, כולם ביוסטון. בתשע העונות הללו הוא הספיק לשחק 486 משחקים, מספר אדיר לשחקן בגובה של 2.30 עם בעיות רפואיות. במשחקים הללו הוא העמיד ממוצעים של 19 נקודות למשחק, 9.2 ריבאונדים ו-1.6 אסיסטים. גם בקטגוריית הסטטיסטיקות המתקדמות הוא הרשים ביעלותו, 23 PER (מדד היעילות האופטימלי ביותר, כאשר הממוצע הוא 15), 600% true shooting , רק 0.3% מאחורי דיאנדרה ג'ורדן (חשוב לציין שדיאנדרה הוא מהמובילים בהיסטוריה של הקטגוריה, ויאו מינג זרק גם זריקות מחצי מרחק, מה שדיאנדרה ממעיט לעשות) ויחס הריבאונדים ההגנתיים שלו היה זהה ליחס הריבואנדים הכולל של דניס רודמן עם 23.3%!

כמובן שהוא גם היה חלק מאחת מהקבוצות המרגשות ביותר בכל הזמנים, הרוקטס של 2008 עם טרייסי מקגריידי, שיין באטייה ולואיס סקולה הצעיר שקבעו את אחד מהרצפים הארוכים התולדות הליגה עם 22 ניצחונות רצופים!

בין היתר, יאו גם היה אולסטאר 8 פעמים, מ-2003 עד 2009 ועוד פעם בשנת פרישתו, 2011. הוא נבחר לקבוצת הליגה השנייה פעמיים ולשלישית 3 פעמים. הוא גם היה חלק אינטגרלי בתקופת הזהב של הנבחרת הלאומית והוא נבחר ל-MVP הטורניר האסייאתי 3 פעמים (2001, 2003, 2005). חמש שנים לאחר פרישתו, הוא נבחר להיכל התהילה ע"ש ג'יימס נייסמית', יחד עם גדולים אחרים כמו אלן איברסון, שאקיל אוניל והמאמן האגדי של מישיגן סטייט טום איזו.

יאו בנאום היכל התהילה המפורסם שלו (basketballhalloffame)

כיום יאו עובד בארגוני צדקה בארץ מולדתו, הוא לאחרונה סיים לצלם סרט דוקומנטרי משלו על הקרנפים הצפוניים והוא אקטיביסט למען זכויות אדם וזכויות בעלי חיים.

הנדסה גנטית?

לאחר שסיימתי לסקור את יאו, עכשיו אענה על השאלה שעלתה קודם לכן: איך ייתכן השיפור הדרסטי ביכולתו של יאו בשנחאי? למרות חשש כבד של סמים משפרי ביצועים, אין אף לא עדות אחת שיאו קיבל סמים כאלו בשום שלב בשהותו בשנחאי. מה שכן ידוע לנו זה שהוא קיבל תשומת לב מיוחדת מאדם בשם וואי. משום שיאו היה כל כך גבוה, היו חסרים לו בגוף נוטריונים שיספקו אנרגיה מתמדת לכל חלקי הגוף שלו. כתוצאה מכך, יאו קיבל "שיקויים" שסיפקו לו את הנוטריונים שהיה זקוק להם, ועד היום רק וואי יודע מה היו בשיקויים אלו. כשנשאל ואי מה היו בשיקויים המסתוריים הללו, וואי אמר "זה סוד".

חוץ מוואי, היה עוד דוקטור במחקר בשם דוקטור יו. בראיון לעיתון אמריקאי בו הוא ו-וואי התראיינו. ד"ר יו הזכיר לחברו את טיפול ההורמונים, בשיחה פרטית שהם לא ידעו שהוקלטה. יו התייעץ עם עמיתו למחקר האם לדבר על הטיפול הזה, חברו ענה בתוקף שלא יעשה זאת. "זה רק יבלבל אותם" הוא אמר.

לסיכום, הנושא המעורפל של גדילתו של יאו תמיד יישאר פתוח ולא ניתן לענות על כל השאלות באופן חד משמעי, אך ניתן לשער שאותם אנשים שגידלו שחיינית אולימפית שזכתה ב-2 מדליות זהב לפני גיל 16, הם אותם אנשים שגידלו צעירים כמו יאו מינג.

אז, בשביל לענות על השאלה: האם יאו מינג הוא יצור מהונדס גנטית? התשובה היא, כנראה שכן.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort