מארץ' מאדנס: UMBC הדהימה את וירג'יניה ועשתה היסטוריה

הסיבוב הראשון של שיגעון מרץ המשיך הערב. אחרי ההפתעות הגדולות והמשחקים המצויינים של אתמול, היה צריך יום באמת מיוחד כדי להתעלות עליו. מה אתם יודעים? זה בדיוק מה שקרה.

 

אזור המערב

טקסס איי&אם (7) – פרובידנס (10) 69:73

האגיז פתחו את המשחק חלש מאוד כשהחטיאו את 10 הזריקות הראשונות שלהם וגם איבדו חמישה כדורים, אבל לאט לאט הצליחו לחזור לעצמם ולא נתנו לפרובידנס לברוח בצד השני. אחרי שסוף סוף הצליחו לעלות ליתרון וירדו למחצית בהובלה מינימלית, A&M הצליחה להשתלט על המשחק ולקחה יתרון נוח עד לסיומו. לצד המפסיד, רודני בולוק קלע 22 נקודות, ואלפא דיאלו הוסיף 21 עם 7 ריבאונדים. אדמון גילדר הוביל את המנצחת עם 18 נקודות. שני הגבוהים המעולים טיילר דייוויס ורוברט וויליאמס הציגו שורות מרשימות בעצמם, כשוויליאמס קלע 13 והוסיף 14 ריבאונדים, ודייוויס הוריד 15 ריבאונדים בנוסף ל-14 נקודות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

צפון קרוליינה (2) – ליפסקום (15) 66:84

ליפסקום הקטנה הגיעה רק להנות מהחוויה של לשחק מול אחת מקבוצות המכללות המרשימות במדינה – לא כל אחד יכול להגיד שהוא שיחק נגד הטאר הילס. היתרון גם היה לצידה של המדורגת 15 בחלקים נרחבים של המחצית הראשונה, אבל כמו בכל משחק כזה, קרוליינה התחילה לקחת את העניינים לידיים וברחה בסיום המחצית הראשונה בלי להסתכל אחורה בדרך לניצחון קל ומפגש עם טקסס A&M ביום ראשון. כל החמישייה של הטאר הילס סיימה בדאבל פיגרס והשורה המרשימה ביותר הייתה שייכת לתיאו פינסון, שקלע 15 נקודות, חילק 7 אסיסטים ולקח 10 ריבאונדים.

קסבייר (1) – טקסס סאות'רן (16) 83:102

היתרון בלהיות אחת מהמדורגות האחרונות בטורניר היא שלפחות אתה יכול לטעום ניצחון לפני שתקבל בראש מהמדורגת 1 שתשחק נגדה אחר כך. אז טקסס סאות'רן הגיעה במצב רוח יחסית טוב למשחק מול קסבייר, שמצידה נהנית בפעם הראשונה מדירוג 1 וממפגש סיבוב ראשון קליל על הנייר מול מדורגת 16. המוסקטרים לא נתנו לכל זה לעוור אותם ונתנו משחק התקפי מצויין בדרך ל-100 הנקודות הראשונות בטורניר, כאשר ג'יי.פי מאקורה היה חם במיוחד מחוץ לקשת וסיים עם 29 נקודות ב-5 מ-6 מהשלוש.

מיזורי (8) – פלורידה סטייט (9) 67:54

הכוכב של המשחק הזה הוא ללא ספק מייקל פורטר ג'וניור של מיזורי, שנפצע בתחילת העונה והיה ספק רב שיחזור לשחק העונה. הוא חזר בסופו של דבר לטורניר ה-SEC וכעת שיחק גם במארץ' מאדנס. מחצית ראשונה חלשה מאוד של מיזורי הורידה אותה לחדר ההלבשה בפיגור של 22 נקודות, כשמייקל פורטר מתקשה להוות איום התקפי – לא מפתיע בהתחשב בעובדה שהוא פספס את כל העונה. מיזורי פתחה את המחצית השנייה בריצת בזק של 10-1, והמשיכה לכרסם לאט לאט בפיגור עד שירד ל-6 בלבד, אבל פלורידה סטייט חזרה ליתרון דו ספרתי ובשלב מאוחר יותר גם ל-20 נקודות הפרש עם ריצה משלה. עתידו של מייקל פורטר לא ממש ברור, אבל עתידם של הסמינולס דווקא כן: הם יפגשו בסיבוב הבא את קסבייר וינסו לנקום בה על התבוסה בשנה שעברה. קאשוס רוברטון קלע 19 ומייקל פורטר סיים עם 16 למיזורי. הסנטר הענק מפיאונדו קאבנגלה הוריד 12 ריבאונדים וקלע בנוסף 14 נקודות לסמינולס.

פורטר מתחמם למשחקו האחרון? (St Louis Post Twitter)

 

אזור המזרח

פרדו (2) – CSU פולרטון (15) 48:74

פרדו הייתה מועמדת חזקה גם לדירוג 1 ושיחקה נפלא למשך כל העונה, עד שהתמתנה קצת לקראת הסיום שלה וסיימה קצת מחוץ לטופ 4 של הועדה. זה לא ממש עניין אף אחד שם והמשחק מול פולרטון הקטנה הפך חיש מהר לטיול שהבוילרמייקרס ממש לא התכוונו ללכת בו לאיבוד. שני האדווארדסים, וינסנט וקארסן, הובילו את המנצחת עם 15 נקודות כל אחד. הגבוה אייזק האס הוסיף 9 נק' ו-10 ריב', אבל לא הכל הלך טוב לפרדו – האס סדק את המרפק הימני במהלך המשחק וסיים את חלקו בטורניר, מכה קשה לקבוצה עם שאיפות פיינל פור גדולות.

וויצ'יטה סטייט (4) – מארשל (13) 81:75

אחרי שאריזונה הודחה אתמול בצורה משפילה מול בפאלו, מדורגת 4 נוספת ניסתה להימנע מהפתעה משל עצמה. אבל למארשל היו תוכניות אחרות והיא לא עזבה את וויצ'יטה סטייט כל המשחק, עם מעל 15 החלפות הובלה ומשחק צמוד לכל אורכו. בסופו של דבר, בדקות הקלאץ', דווקא מארשל הקטנה הייתה זו שעשתה את המהלכים החשובים – חטפה כדורים וקלעה סלים גדולים, כולל דאנק של הסנר הבוסני איידין פנאבה מכדור חוץ שגמר סופית את המשחק. עוד מדורגת 4 הולכת הביתה, בשנה בה ציפו ממנה ללכת הרבה יותר רחוק. הגארד קונר פרנקאמפ הוביל את וויצ'יטה עם 6 שלשות בדרך ל-27 נקודות, לאנדרי שאמט קלע רק 3 מ-13 מהשדה אבל חילק 11 אסיסטים. ג'ון אלמור היה המצטיין אצל המנצחת עם 27 נקודות משלו, ואיידין פנאבה הוסיף 16 וקטף 8 ריבאונדים. שחקנה האחרון של מארשל שקלע מעל 25 נקודות בטורניר היה מאמן יוסטון, מייק ד'אנטוני – אחיו דן מאמן כיום את הקבוצה. זו השנה הראשונה מאז 2008 בה יותר ממדורגת 4 אחת מפסידה בסיבוב הראשון.

ארקנסו (7) – באטלר (10) 79:62

במפגשים בין מדורגות 7 למדורגות 10 הכל יכול לקרות, בעיקר כשאחת מהן משחקת בביג איסט. באטלר הגיעה אחרי עונה חלשה אבל במשחק הראשון של הטורניר נראתה הרבה יותר טוב מהרייזורבקס כבר מהפתיחה ולמרות שנלחצו מעט לקראת הסוף, הבולדוגס הוציאו ניצחון משכנע וישחקו ביום ראשון נגד פרדו בלי אייזק האס ועם סיכוי טוב לייצר הפתעה גדולה. קילאן מרטין קלע 27 לבאטלר ביחד עם 9 ריבאונדים, קמאר בולדווין הוסיף 24.

ווסט וירג'יניה (5) – מארי סטייט (12) 68:85

המאונטנירס הגיעו למשחק בידיעה שניצחון יסדר להם מפגש עם מדורגת 13 שהיא במקרה גם מאותה המדינה. הם לא התכוונו לוותר על ההזדמנות ועם משחק חכם, טוב ונקי משגיאות גדולות לחצו על הגז מהפתיחה ולא הסתכלו לאחור. ג'בון קארטר הנפלא סיפק 21 נקודות, שמונה אסיסטים ושש חטיפות, וזו תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה בה שתי קבוצות כדורסל ממדינת מערב וירג'יניה נפגשות.

לא ההפתעה הכי גדולה היום. (ESPN Stats & Info Twitter)

 

אזור הדרום

סינסינטי (2) – ג'ורג'יה סטייט (15) 53:68

הברקטס עשו השנה צעד נוסף קדימה ונכנסו לטופ 8 של הועדה, והצדיקו לגמרי את הדירוג כשעשו את העבודה מול המדורגת 15 הקטנה שהדהימה את ביילור עם סל של אר.ג'יי האנטר לפני כמה שנים. ג'ורג'יה סטייט הציקה והצליחה לחזור מפיגור 10 במהלך המחצית השנייה, אך בסופו של דבר נגמר לה הכוח וסינסי ברחה לניצחון דו ספרתי ולסיבוב השני. ג'ארון קאמברלד קבע שיאי קריירה עם 27 נקודות ו-11 ריבאונדים אצל המנצחת, 24 של דימארקוס סימונדס לא הספיקו למפסידה.

נבאדה (7) – טקסס (10) 83:87 אחרי הארכה

אתמול ראינו פרשמן כוכב מהביג 12 מפסיד למדורגת 7 בהארכה, היום ראינו את מוחמד במבה הגדול מהלונגהורנס שלא היה מוכן לחזור על התוצאה של טריי יאנג מול נבאדה הקשוחה. התוכניות של נבאדה, לעומת זאת, היו שונות בתכלית, ולמרות שטקסס הובילה למשך כמעט כל המשחק והייתה כבר ביתרון 14, נבאדה הצליחה לגנוב הארכה ולקראת סוף ההארכה גם לגנוב את היתרון ולברוח איתו. תסריט טריי יאנג חוזר על עצמו אצל מוחמד במבה, שסיים את קריירת המכללות שלו עם 13 נקודות, 14 ריבאונדים, שלוש חסימות וגם 5 עבירות שמנעו ממנו לקחת חלק בהארכה. קיילב מרטין קלע שתי שלשות גדולות בהארכה וסיים את המשחק עם 18 נקודות ו-10 ריבאונדים, ונבאדה המשיכה הלאה למשחק מול סינסינטי.

קרייטון (8) – קנזס סטייט (9) 69:59

אם מישהו חשב שלועדות האלה חסר חוש הומור או אירונה, מספיק להסתכל על המשחק הזה כדי לראות תמונה אחרת. למה? כי הבלוג'ייז של קרייטון מובלים על ידי הסיניור מרכוס פוסטר, שקולע 20 נקודות למשחק ועשה את השנתיים הראשונות שלו במכללות אצל קנזס סטייט, ששלחה אותו החוצה אחרי כמה וכמה הפרות של חוקי הקבוצה. הקלע המצטיין של קנזס סטייט, דין ווייד, לא לקח חלק במשחק כתוצאה מהפציעה שלו. ההתקפה מספר 10 במדינה לא הצליחה להיכנס לקצב מול משחק הגנתי נפלא של קנזס סטייט, מרכוס פוסטר קלע נקודות ראשונות רק אחרי 28 וחצי דקות וסיים עם 5 בכל המשחק, קנזס סטייט לא איבדה את היתרון אפילו לשנייה וניצחה באופן משכנע. בארי בראון הוביל את המנצחים בכל הקטגוריות המרכזיות עם 18 נקודות, 6 ריב' ו-3 אס'.

וירג'יניה (1) – מרילנד-מחוז בולטימור (16) 74:54

הקאבלירס השיגו את הדירוג 1 בפעם השלישית בחמש השנים האחרונות, אבל הפעם זה מרגיש שונה. הפעם וירג'יניה נראתה לאורך כל העונה כמו הקבוצה הטובה במדינה והפייבוריטית ללכת עד הסוף. UMBC לא נתנה לכל זה להפחיד אותה יותר מדי ונתנה פייט רציני, ואפילו ירדה למחצית בתוצאה 21:21, שיוויון. הפעם האחרונה בה מדורגת 1 לא הובילה על מדורגת 16 במחצית גם כן הייתה במשחק של וירג'יניה, שהייתה בפיגור 5 מול קוואסטל קרוליינה ב-2014. הרטריברים יצאו מחדר ההלבשה במחצית השנייה והדהימו את עולם הכדורסל. טוני בנט, כמו כל אחד אחר שצפה במשחק, לא הבין מי אלה השחקנים על המגרש שלובשים את הגופיות של וירג'יניה ומה הם עשו לקבוצה שלו, והשתמש בפסק הזמן השלישי שלו עם קצת פחות מ-12 דקות לסיום, כש-UMBC מובילה ב-16(!!) נקודות. טעויות לא אופייניות והגנה נזילה הכניסו את וירג'יניה לבור היסטורי. ג'יירוס ליילס היה פשוט מדהים במחצית השנייה, סחב את UMBC וקלע זריקה קשה אחרי זריקה קשה, גם אחרי שוירג'יניה התרכזה ספציפית בו בהגנה עם דאבלים וטראפים. הוא כמעט לבדו שימר את היתרון הדו ספרתי עד הדקות האחרונות, בהן אפילו נאלץ לרדת לנוח עקב התכווצויות בשרירים. שלשה גדולה של ארקל למאר העלתה את הרטריברים ליתרון שיא של 17 נקודות, 3 וחצי דקות לסיום המשחק. בדקות הגארבג' טיים, בהן וירג'יניה שיחקה הגנה בחצי של הרטריברס, ההפרש כבר הגיע לשיא של 20 נקודות. UMBC עשתה היסטוריה – המדורגת 16 הראשונה אי פעם שניצחה מדורגת 1, והיא עשתה את זה בדרך הכי מרשימה שאפשר.

הכוכב החדש, ג'יירוס ליילס, לא ישכח את ההופעה הזאת לעולם. 28 נקודות, 23 מהן במחצית השנייה, ב-9 מ-11 מהשדה. ארקל למאר קלע 12 ולקח 10 ריבאונדים. בצד המפסיד, קייל גאי וטיי ג'רום סיימו את הלילה העגום הזה עם 15 נקודות כל אחד.

את זה הוא לא ישכח. ליילס (ESPN Stats & Info Twitter)

 

אזור המיד-ווסט

מישיגן סטייט (3) – באקנל (14) 78:82

קבוצה נוספת שיכולה ללכת עד הסוף עם הכישרון שלה היא מישיגן סטייט, שחייבת לחבר הכל כדי לעבור את אזור המיד-ווסט הקשה שקיבלה. אחרי מחצית ראשונה צמודה יחסית הצליחה מישיגן סטייט לברוח בחצי השני, אבל באקנל הקטנה כמעט והצליחה להרים קאמבק מהסרטים. בסופו של דבר המשחק הסתיים בניצחון מינימלי של מישיגן סטייט שהראתה שיש על מה לעבוד שם. מיילס ברידג'ס המוכשר שוב בלט עם 29 נקודות ו-9 ריבאונדים, זאק תומאס הוביל את ניסיון החזרה של באקנל עם 27 משלו.

אוברן (4) – צ'ארלסטון (13) 58:62

זו כנראה העונה הטובה ביותר של אוברן בכדורסל מזה זמן רב, והיא לא התכוונה לבזבז אותה ולהפוך לעוד מדורגת 4 שמוצאת את עצמה על מטוס הביתה. מצד שני צ'ארלסטון הייתה יריבה עיקשת ופשוט לא הייתה מוכנה לעזוב את הטייגרס בשקט, כאשר פעם אחר פעם מצאה את עצמה אובורן מנסה לחזור מפיגור קטן. חילופי הובלה תכופים לקראת הסוף, ובסופו של דבר שלשה גדולה של ג'ארד הארפר הם אלו שקבעו – אוברן עולה לשלב הבא. מוסטאפה הרון קלע 16 נקודות והוביל את אוברן, 24 לג'ארל בראנטלי בצד המפסיד.

טי.סי.יו (6) – סיראקיוז (11) 57:52

האורנג' נדחפו לטורניר ממש בקושי וניצחו את אריזונה סטייט ממש בקושי בסיבוב הפתיחה, ועכשיו ציפה להם מבחן קשה הרבה יותר מול הסגולים מטקסס. המשחק נשאר צמוד לכל אורכו, ושתי הקבוצות התקשו לייצר נקודות באופן כללי, שלא לדבר על ריצות  גדולות. כמה מהלכים הגנתיים חשובים בסוף המשחק היו המפתח לניצחון של סיראקיוז, שמגיעה מסיבוב הפתיחה ל-32 האחרונות, ותפגוש ביום ראשון משוכה גבוהה קצת יותר בדמות מישיגן סטייט.

קלמסון (5) – ניו מקסיקו סטייט (12) 68:79

הטיגריסים מדרום קרוליינה היו עדיפים מתחילת המשחק ועד סופו והחזיקו בשלב מסוים גם ביתרון של 20 נקודות. למרות שניו מקסיקו סטייט הצליחה לצמצם יותר לקראת הסיום, קלמסון החזיקה מעמד וסיימה בניצחון דו ספרתי. בכך הסתיים סיבוב ראשון בו אף מדורגת 12 לא ניצחה מדורגת 5, בפעם השלישית בלבד ב-18 השנים האחרונות. משום מה, אני בטוח שחובבי ההפתעות לא יתאכזבו. שלטון מיצ'ל הוביל את קלמסון עם 23 נקודות, גייב דבואו הוסיף 22. זאק לופטון קלע 29 באחוזים מצויינים לטובת המפסידה.

ממשיכים הלאה. (David Jesse Twitter)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort