ג'נארו הקוסם

עונת 2016/2017 הייתה עונה שבה מילאן לא עמדו בציפיות. הרוסונרי סיימו במקום השישי כאשר הם היו רק מקום עשירי בשערי זכות עם 57. לעניות דעתי, הכישלון של העונה שעברה נגרם בעטיים של שתי סיבות עיקריות: חוסר במנהיג הגנתי שיהיה החלק המרכזי בלב ההגנה וגם בגלל חוסר יצירתיות במרכז המגרש. בחלון ההעברות הקיצי, הם טיפלו בשני הבעיות הללו באופן מושלם: הרכישה של לאונרדו בונוצ'י מיובנטוס היא בדיוק מה שחוליית ההגנה הזו הייתה צריכה. בנוסף לבונוצ'י, הם הכניסו עוד רגליים רעננות בהגנה עם ריקרדו רודריגז מוולפסבורג, מטאו מוסאצ'יו מויאריאל ואנדריאה קונטי מאטאלנטה. זאת ועוד, הם הוסיפו שני שחקני קישור יצירתיים, האקאן צ'אלאנוגלו מבאייר לברקוזן. בסיוע של עוד כמה רכישות לשחקנים משלימים בסגל, מילאן נראתה כמו קבוצה שתחזור לימי תפארתה. המועדון המפואר שזכה בשמונה עשרה אליפויות דומסטיות ושבעה גביעים של ליגת האלופות לא יכל להישאר מחוץ למסיבה כל כך הרבה זמן, או כך חשבנו…

תחילת העונה של הרוסונרי הייתה מזוויעה, הם נאבקו להחזיק מקום יציב במרכז הטבלה, הרכישות הגדולות מהקיץ האחרון לא נראו טוב כמו סכומי העתק ששולמו עליהם, אוהדים החלו לריב בינם לבין עצמם ביציעים בשביל הוצאת תסכול נטו והקבוצה פשוט נראתה רע על המגרש ומחוצה לו. לאחר 14 מחזורים, להנהלת הקבוצה פשוט נמאס. הם הבחינו בכך שלמאמן דאז, וינצ'נצו מונטלה, אין את הכישורים לחבר את הפאזל ביחד, להשתלט על האינדיבידואל ולחבר אותם למכונה אחת שמשחקת בהרמוניה.

מונטלה, פשוט לא היה הבן אדם לעבודה (ויקימדיה)

מונטלה פוטר ומונה במקומו אדם אחד שמאוד מוכר לאוהדי הרוסונרי: ג'נארו גאטוסו, אגדת מועדון. לאחר המינוי של גאטוסו יצאה כתבה גדולה בעיתון הגארדיאן הבריטי שעוררה מחלוקת בקרב אוהדי מילאן, כתבה שכאשר קוראים את המסר הסמוי שהתחבא בין השורות, קראה למינוי של גאטוסו תמוה. רבים מאוהדי מילאן לא היו מוכנים שיקטלו את אחד מהשחקנים האהובים בתולדות המועדון לפני שהוא אפילו אימן משחק רשמי אחד בקבוצת הבוגרים. אולם, רבים אחרים, בהם כלול אנוכי, האמינו שבאמת המינוי הזה נראה קצת הזוי. גאטוסו לא הוכיח בשום שלב בקריירת האימון הקצרה שלו שהוא מסוגל להנהיג קבוצה כמו מילאן בליגה הראשונה באיטליה. הוא הרי פוטר משלושה מקומות, כולל מקבוצה איטלקית אחרת, פאלרמו שפיטרה אותו בשל חוסר הצלחה במשחקי הליגה לאחר חודשים ספורים בלבד. אז חרף העובדה שגאטוסו אימן את קבוצת הנוער של מילאן בהצלחה יחסית והקידום הזה נראה הגיוני לחלק, רבים גם האמינו שמישהו יותר מנוסה יבוא ויחבר את כל החלקים שם יחדיו. ואיזו טעות זאת הייתה לזלזל בגאטוסו.

הוא לקח לקחים משיטת המשחק שלו לקריירת האימון שלו, הגישה האגרסיבית שלו על כר הדשא באה לידי ביטוי גם בצורת האימון שלו והוא משריש את הגישה הזאת לשחקניו בכל הזדמנות שניתנת לו. בנוסף לכך, בימי המשחק של גאטוסו הוא נחשב לעוגן של הקבוצה, מנהיג על כר הדשא וגם מחוצה לו, הוא היה הדבק שחיבר את כל הקבוצה ביחד, וכך זה נראה על המגרש גם היום. מאז שהוא לקח את המושכות על המועדון, האדומים-שחוריים ניצחו יותר מ-60% ממשחקיהם והם רק ממשיכים לנסוק מעלה ומעלה.

השינוי שביצע גאטוסו במערך היה קריטי. הוא עבר למערך של 4-3-3 סנטנדרטי שמיטיב מאוד עם הפרסונל של הקבוצה, בעיקר עם שחקן אחד שהשינוי באמת חולל פלאים אצלו: החלוץ הצעיר פטריק קוטרונה. גאטוסו השווה את קוטרונה לחלוץ מילאן האגדי שזכה איתם בשלוש אליפויות איטליה ובשני גביעי ליגת האלופות, פיליפו אינזאגי. "יש לו את הרעל הזה כמוהו [אינזאגי] פשוט חיידק כדורגל שמוטמע בגופו. יש לו עוד שיפורים לעשות בצד הטכני אבל אני מאמין שהוא רק ימשיך להשתפר" כך אמר גאטוסו על החלוץ הצעיר. השבחים הללו גם עוברים לא רק מגאטוסו על שחקניו, אלא גם מהשחקנים על מאמנם, כולם מעידים על כך שהרמה בקבוצה עלתה ושכל אחד ואחד מהשחקנים בסגל עובד קשה בשביל המאמן האהוב שלהם. אני מבחין כאן בהקבלה קצת לא שגרתית, אבל הקבלה שאני מאמין שמתארת את גאטוסו המאמן בצורה האופטימלית ביותר: סמואל אל. ג'קסון בדמותו של המאמן קרטר בסרט המצליח. בן אדם אגרסיבי עם תשוקה בלתי נגמרה למשחק, בן אדם שנותן כבוד למי שמחזיר לו כבוד, מאמן שהשחקנים שלו ירוצו ביישר לקיר לבנים בשבילו והוא יעשה את אותו הדבר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
פטריק קוטרונה, השתפר משמעותית עם הגעתו של המאמן החדש (punditarena.com)

כיום, למרות שמילאן ניצבים רק במקום השביעי, הם נראים מצוין בזמן האחרון. הם ניצחו את חמשת משחקיהם האחרונים בכל המסגרות, כולל ניצחון אדיר על רומא באולימפיקו, הישג שלא הצליחו לעשות מאז שנת 2012!

ביום ראשון הקרוב בשעה 21:45 שעון ישראל, הם יפגשו עם היריבה המושבעת ממילאנו, אינטר, בדרבי פיקנטי במיוחד. למרות שאינטר נמצאים גם בכושר טוב לאחרונה עם 2 ניצחונות משלושת משחקיהם האחרונים, והם ניצבים 3 מקומות מעל הרוסונרי בטבלת הליגה, אני מאמין שמילאן תמשיך את המומנטום החיובי שלה עם ניצחון גם על אינטר. אם הייתי מהמר על תוצאה, הייתי שם כסף על 2-1 לרוסונרי במשחק מרתק.

המחזור ה-27 בליגה בכלל מספק לנו מפגשים מרתקים. בנוסף לדרבי של מילאנו יש עוד 2 מפגשי צמרת: לאציו תארח ברומא את יובנטוס ורומא תיסע דרומה לבקר את מוליכת הטבלה, נאפולי.

לאציו, הממוקמת במקום השלישי, תקווה לניצחון בשביל להגדיל את הפער על אינטר, שנמצאת רק נקודה מאחוריה במקום הרביעי. שתי הקבוצות לא הפסידו כבר שלושה מחזורים ברציפות ובנוסף לכך, המשחקים ביניהם נוטים להיות תחרותיים במיוחד. הם כבר נפגשו פעם אחת השנה בליגה במשחק משוגע בטורינו בו צמד של צ'ירו אימובילה שהפך את היוצרות נתן ללאציו את הניצחון לאחר החמצת פנדל של פאולו דיבאלה בדקה ה-97' שהייתה שמווה את המשחק בתוצאה 2:2!  אני חושב שהגברת הזקנה עדיין מחפשת נקמה על המשחק הזה והם יגיעו לרומא רעבים במיוחד ויוציאו ניצחון קשה במשחק מרובה שערים, 3:2 תהיה התוצאה הסופית.

שעתיים וחצי לאחר מכן, יתקיים המפגש הפיקנטי בין רומא לנאפולי. מוליכת הטבלה מהדרום הוציאה 12 נקודות מה-15 נקודות האפשריות בחמשת במחזורים האחרונים. ההתקפה המרהיבה שלהם הכוללת את לורנצו אינסיניה, דריס מרטנס ומארק המשיק משליטה טרור על כל הגנה הנקרית בדרכה. אני מאמין שהתקפה של התכולים תהיה יותר מידי על ההגנה האומללה של רומא, 3:1 לדרומיים במשחק מרגש.

שאר מפגשי המחזור:

ספאל-בולוניה (16:00, יום שבת)

קליארי-גנואה (13:30, יום ראשון)

סמפדוריה-אטאלנטה (16:00, יום ראשון)

ססואולו-קייבו (16:00, יום ראשון)

ורונה-בנבנטו (16:00, יום ראשון)

פיורנטינה-אודינזה (16:00, יום ראשון)

קרוטונה-טורינו (16:00, יום ראשון)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort