כוחה של מסורת

כשזה נוגע לספורט, אני לא אדם שמאמין או מייחס חשיבות רבה מדי למסורת. זה לא באמת משנה בכמה גביעים הקבוצה זכתה בעבר. זה לא משנה כמה זמן היא הייתה בצמרת הכדורגל בעבר. לא תמיד אני מצליח להבין זלזול יחסי בקבוצות כמו מנצ'סטר סיטי, צ'לסי או פריס סן ז'רמן, רק כי הן לא היו מהטובות באירופה כבר לפני 30 שנה. הרי גם ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד וליברפול היו פעם מועדונים בלי היסטוריה. אבל איכשהו, תמיד כשכוחות חדשים עולים בכדורגל, ה"מסורת" תמיד תעמוד לצד אלה שכבר היו כאן.

בהיבט מסויים, להמבורג יש מסורת מפוארת ביותר. אחד מכינויי המועדון הוא "הדינוזאור" – כינוי שדי מסביר את עצמו. בשנות ה-70 וה-80 נהנתה המבורג מהצלחה מקומית וגם יבשתית כבירה, עם זכייה בגביע המחזיקות ב-1977, גמר גביע אירופה לאלופות ב-1980 ולאחר מכן זכייה ב-1983. וכמובן שלוש אליפויות גרמניה כולל שתיים רצופות. למעשה, רק ארבע קבוצות בגרמניה זכו ביותר תארים מהמבורג. ללא ספק מדובר ברקורד מרשים, אבל אלה לא הגביעים שמשחקים על המגרש.

המבורג מחזיקה בתואר שאין לאף קבוצה גרמנית אחרת. מאז הקמתה כאחת מקבוצות הכדורגל הותיקות בגרמניה, הדינוזאור, הרוטהוזן(המכנסיים האדומים) מעולם לא ירדו מהליגה הבכירה ביותר בכדורגל הגרמני. גם באיירן מינכן, הקבוצה המעוטרת בגרמניה בפער עצום, לא יכולה להגיד את זה על עצמה. מכל גביעי אירופה ואליפויות גרמניה שמחזיקה המבורג במוזיאון, התואר החשוב מכולם הוא זה שלא דורש מקום בארון. הוא אפילו לא דורש יותר מדי ניצחונות. הוא לא דורש ממך להיות הכי טוב. כל מה שהוא דורש, זה לעשות מספיק כדי לא לאבד אותו. זה תואר שאי אפשר לזכות בו, אפשר רק להפסיד. ואחרי שהפסדת אותו, הוא אבוד לנצח.

התואר הכי חשוב לא נמצא כאן. (Wikimedia)

ארבע העונות האחרונות של המבורג הן כנראה הקשות בהיסטוריה שלה. לא מזמן, המבורג פספסה רק במעט הזדמנות לשחק בגמר הליגה האירופית בבית שלה. אבל בעונת 2011-12, רק כשנתיים אחר כך, מצאה את עצמה המבורג במאבקי התחתית אחרי פתיחה איומה, ורק חילופי מאמן השאירו אותה עם הראש מעל המים. בעונה אחריה, כמה שירים קריטיים של הונג-מין סון, לימים שחקן טוטנהאם, נתנו להמבורג הרבה נקודות חשובות והרחיקו אותה מהתחתית.

הנפילה האמיתית החלה בעונת 2013-14, אז סון כבר עבר לשחק בלברקוזן, והמבורג שוב החליפה מאמנים בתחילת העונה. ברט ואן מארווייק לא בדיוק הצליח כמחליפו של טורסטן פינק, ובחודש פברואר הגיע להציל את המצב מירקו סלומקה. המבורג סיימה רק נקודה אחת מעל המקום ה-17, הגיעה לפלייאוף הירידה מול גרויתר פורת', ושם גירדה ניצחון בשערי חוץ ונשארה בליגה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

חשבתם שזה היה קרוב? העונה הבאה נראתה בדיוק כמו הקודמת. שוב פתיחה נוראית, והפעם ארבעה מאמנים שונים באותה עונה. ושוב המבורג, הפעם תחת ברונו לבאדיה, מתגנבת נקודה מעל הקו האדום, ואל פלייאוף הירידה.
קרלסרוהה עלתה ליתרון כבר אחרי ארבע דקות בפולקספארק סטאדיון, ורק שער שיוויון של איליצ'ביץ' השאיר טיפת תקווה בהמבורג, שידעה שהיא חייבת לכבוש במשחק הגומלין כדי להישאר עם סיכוי.

זה לא בדיוק קרה. שום דבר לא הלך להמבורג במשחק גומלין חלש. הכל שיחק לטובת קרלסרוהה, שגם עלתה ליתרון 12 דקות לסיום. זה כבר היה באוויר. המבורג כבר התחילה לטבוע.
עד שבדקה ה-91, נשרק כדור חופשי להמבורג בערך סנטימטרים מקו 16 המטרים. בבעיטה האחרונה של המשחק, מרסלו דיאז שלח את הכדור היישר אל החיבורים, ואת המשחק להארכה. זה היה השער הראשון של דיאז במדי המבורג, ואחד החשובים בהיסטוריה שלה. ניקולאי מולר דחק את שער הניצחון, חמש דקות לסיום ההארכה, והלחץ שהשתחרר כנראה הזיז את כל העיר המבורג כמה סנטימטרים. המבורג עשתה מספיק גם הפעם.

המושיע. (Goal)

המצב לא בדיוק השתפר מאז. בשתי העונות שלאחר מכן הצליחה המבורג להימנע מהפלייאוף, אבל במאבקי התחתית הצמודים של הבונדסליגה, הוא מעולם לא הייתה רחוקה מדי. המבורג הפכה לקבוצת תחתית לכל דבר, וזהו מצב שנמשך ולא ידוע מתי ואיך ייגמר.

העונה הנוכחית היא לא סיפור שונה במיוחד. אחרי ההפסד במחזור שעבר בדרבי הצפון לורדר ברמן, גם היא שקועה במאבקי התחתית, המבורג מוצאת את עצמה שוב נכנסת לישורת האחרונה בבור רציני. עשרה מחזורים לסיום, המבורג לא ניצחה כבר 11 מחזורים, ונמצאת במקום הלפני אחרון, בהפרש של שבע נקודות ממיינץ ומהפלייאוף האהוב עליה. המפגש הביתי ביום שבת הוא בהרבה מובנים להיות או לחדול. הפסד כאן יגדיל את הפער לדו ספרתי, ויהפוך את ירידת הליגה של המבורג לתסריט הסביר ביותר. ניצחון, והדינוזאור של הבונדסליגה חוזר לעניינים.

העונה הבאה תהיה העונה ה-100 של המבורג מאז הקמתה, תוצאה של איחוד בין שלוש קבוצות מקומיות. 99 עונות בהן המבורג לא ירדה מעולם מהרמה הגבוהה ביותר בכדורגל הגרמני. כן, היא הייתה קרובה. הכי קרובה שאפשר. אבל היא עדיין כאן, כבר 99 שנה. אף אחד לא רוצה להיות חלק מהקבוצה הראשונה של המבורג שירדה ליגה. ובוודאי אף אחד לא רוצה להיות גורם לכך שהמבורג תשחק דווקא את עונת המאה שלה בליגה השנייה. עד עכשיו, זה כל מה שהחזיק קבוצות מזעזעות של המבורג בבונדסליגה. זהו, יותר מכל, כוחה של מסורת.

האותיות שאומרות הכל. (Fussball Lounge)

– משחק יום שישי שפותח את המחזור, יפגיש שתי קבוצות במאבקים שונים לגמרי. בורוסיה מנשנגלדבאך תארח את ורדר ברמן, האחת עם עיניה לאירופה. והשנייה מנסה להימנע מירידה.

– לייפציג נמצאת במקום השישי. דורטמונד במקום השני. ההפרש ביניהן? שתי נקודות. ללא ספק מדובר במשחק צמרת חם, צמרת בה כל קבוצה עלולה למצוא את עצמה בכל מקום אפשרי בסיום העונה.

– באיירן מינכן תנסה לחזור למסלול הניצחונות במשחק חוץ מול פרייבורג, שיודעת שזה עוד לא מאוחר להיקלע למאבקי הישארות ותנסה להיות זהירה ככל האפשר מהפסד גדול מדי.

שאר משחקי המחזור:

שבת, 16:30
פרנקפורט – האנובר
וולפסבורג – לברקוזן
אאוגסבורג – הופנהיים
שאלקה – הרטה ברלין

ראשון, 16:30
קלן – שטוטגרט

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort