משבר גיל 32: מנואל נוייר יוצא לקרב על מעמדו

מנואל נוייר נחשב לפני כשנה לשוער הטוב בעולם. הוא הוביל את באיירן מינכן לחמש אליפויות רצופות. נוייר זכה לכינוי "The Wall" בידי האוהדים המקומיים ונחשב, ועל כן שמו, לבלתי עביר. הקריירה שלו הייתה בשיאה והוא נחשב לקונצנזוס בגרמניה, והמחשבה שלא יעמוד בשער הנבחרת עוררה חלחלה בכול אוהד כבר כמה שנים. נוייר הצליח להגיע עם באיירן לרבע הגמר בו הודחה נגד ריאל מדריד זכה איתה בסופרקאפ הגרמני ומעמדו נדמה היה יציב ובטוח מאי פעם.

כבר ברבע הגמר נגד ריאל מדריד כשירותו של  נוייר הייתה מוטלת בספק. הוא שיחק את שני המשחקים, הודח מהמפעל עם באיירן ולא חזר לשחק עוד בעונת 2016/17. החליף אותו בשער סוון אולרייך במשחקי הגארבג' טיים של סיום העונה בגרמניה, אותם שיחקה באיירן כשהאליפות נמצאת בכיסה כבר זמן רב. נוייר חזר לשחק בתחילת העונה הנוכחית כשהוא לא כשיר במאת האחוזים, נפצע בשנית באימון באיירן והושבת עד ינואר לפי ההערכות הראשוניות.

 

נוייר נפצע בסוף העונה שעברה (דיילי סטאר)

 "חבל מאוד שמנואל שוב חווה פציעה אחרי הפציעה שעבר בסוף העונה שעברה. הניתוח שלו עבר בצורה מושלמת וזה הדבר הכי חשוב כרגע. אנחנו עכשיו מסתכלים קדימה לראות מתי הקפטן שלנו מנואל יהיה כשיר שוב, וזה יהיה כנראה בינואר".

קרל היינץ רומינגה, יושב ראש באיירן מינכן

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בתחילה גרמניה ועולם הכדורגל היה בהלם מלא. כמעט ולא היה כדורגלן שהתראיין או פרסם במדיה החברתית מסר תמיכה בנוייר, מה שהראה את מעמדו המדהים כשוער הטוב בעולם. גרמניה כצפוי, הצליחה להסתדר גם בלעדיו והעפילה למונדיאל. גם בבאיירן השלימו עם חסרונו של נוייר ואולרייך הוכיח את עצמו כמחליף לגיטימי. לאולרייך לקח זמן להתרגל למעמד המפתיע, שכנראה לא דמיין לקבל וחטף 10 גולים בשבועיים הראשונים מאז פציעתו של נוייר.

הגרמני עוד הספיק לספק ראיון לתקשורת הגרמנית בו צחק על מצבו ואמר שיהיה כשיר לגמר ליגת האלופות מה שגרם להערכות שלא יחזור עד מרץ 2018. נכון לעתה, אנחנו בסוף פברואר 2018 ונוייר עוד לא נראה אפילו קרוב לחזרה למגרשים וכנראה יפספס את רגעי ההכרעה באלופות (באיירן הביסה 5:0 את בשיקטאש).

הקרב על עמדת השוער בנבחרת גרמניה מתחמם

מההתחלה היה ברור שכשנוייר יחזור יחכה לו המקום בעמדת השוער בנבחרת הלאומית יחכה לו, כרגיל. מאז פציעתו של נוייר בתחילת העונה, הרבה דברים השתנו. השאלה המרכזית, ולב הויכוח, היא האלה האם נוייר יכול לחזור לאותה היכולת שהציג לפני הפציעה, לאחר שלא שיחק כמעט שנה. אי אפשר למצוא תשובה חד משמעית לשאלה זו. היו שחקנים שנפצעו וחזרו לכושר מפלצתי והיו שהקריירה שלהם לעולם לא חזרה למה שהייתה. זוהי גם הפציעה הרצינית הראשונה של השוער הגרמני כך שאנחנו לא בדיוק יודעים. בינתיים התפתח לו באחת מהקבוצות הטובות בעולם ברצלונה, מחליף ראוי שמהווה סכנה רצינית על מקומו של נוייר במונדיאל. זהו מארק אנדרה טר שטגן.

על פי אתר הסטטסיטיקה המוביל squawka, טר שטגן קיבל ציון ממוצע של 4.5 מתוך 5 על משחקיו העונה בליגה. הוא שמר על רשת נקייה 10 פעמים וסיפק 39 הצלות. אחוז הדיוק של טר שטגן במסירות עומד על 82 אחוז, מה שהופך אותו לשוער מתאים לכדורגל המודרני, בעל משחק רגל נהדר שיודע לבנות את המשחק של קבוצתו בחלק האחורי דרך הנעת כדור.

 

טר שטגן בנבחרת גרמניה. המחליף הקבוע של נוייר?     (דיילי אקספרס)

טר שטגן התחיל את הקריירה בבורוסיה מנשנגלדבאך בה פרץ ותפס את עיניהם של סקאוטרים וקבוצות בכול רחבי אירופה. הראשונה ששמה עליו את ידה הייתה בצלונה, שבדיוק חיפשה שוער מוביל לאחר עזיבתו של ואלדס. ההתחלה של טר שטגן הייתה לא פשוטה משום שיחד איתו הגיע לקבוצה קלאודיו בראבו הצ'יליאני שקיבל את המעמד בהרכב במשחקי הליגה בעוד טר שטגן נאלץ להסתפק בגביע ובליגת האלופות. מאז בברצלונה החליטו לסמוך על הגרמני הצעיר (בן 25) והעבירו את בראבו לסיטי של פפ. העונה טר שטגן ביצע את הקפיצה משוער צעיר ומבטיח לשוער בטופ העולמי, כשהוא מספק תצוגות נהדרות כמעט בכול משחק ומוכר כאחד מהגרומים המרכזיים לאליפות העתידית של ברסה העונה. טר שטגן עזר יחד עם אומטיטי שהשתפר, לייצב את הגנת ברצלונה העונה והפך אותה להגנה בלתי חדירה כמעט. כיום הגרמני נחשב לאחד משלושת השוערים הטובים בעולם ומקווה לקבל את המקום בנבחרת.

לסיכום, מתאים כאן הציטוט שאוליבר קאן האגדי סיפק בנושא:

"בשבילי מנואל נוייר הוא השוער הטוב בעולם, אבל גם אם הוא לא יהיה כשיר, אני רגוע. טר שטגן טוב מספיק ויכול לעמוד בשער שלנו"

אוליבר קאן

כל מה שיש לנו לעשות זה להינות מהדור הנהדר של השוערים כיום, בימים בהם דה חאה מראה יכולת שוברת שיאים, אובלאק קורטואה, לוריס ועוד נמצאים בעמדות מפתח בקבוצותיהם. לפי היכולת העונה, גם טר שטגן הולך להיות שוער ענק, יותר מהשוער הענק שהוא כבר היום. יכול להיות שהוא שווה את ההזדמנות בנבחרת אך יש עוד סימן שאלה גדול בנושא חזרתו של נוייר. בכול מקרה, יום הולדת שמח מנואל!

 

 

נוייר בנבחרת גרמניה. מעמד בסימן שאלה (דיילי מירור)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort