(חוסר) הערכה שנתית

ליגת "ווינר" סל מתקרבת לישורת האחרונה, שבוע האולסטאר ממשמש ובא והמירוץ לפלייאוף רותח. השנה כולנו התלהבנו משחקנים כמו גלן רייס ג'וניור, פייר ג'קסון, ג'רום דייסון וכולי'. היום אשפוך אור על שחקנים מצוינים שנונים עונות פנטסטיות אך לדאבונם הם קצת נעלמים בצלם של השחקנים בקבוצות המוכרות יותר:

סק הנרי:

הגארד האמריקאי-ג'מייקני נדד ברחבי העולם בקריירת הכדורסל שלו. הוא התחיל את דרכו במכללת נברסקה, שם בילה 4 שנים. הנרי השאיר חותם גדול על חבריו לקבוצה וגם על התוכנית ככללה, הוא ניצב בטופ 15 בכל הזמנים באסיסטים בתולדות המכללה וגם אחוזי השלשות שלו ניצבים במקום גבוה ביותר ברשימה. לאחר זמנו בנברסקה, הנרי חצה את האטלנטי ועבר לנדוד ברחבי אירופה. לאחר הגעה לגמר הגביע בפולין, הוא נדד באיטליה, ספרד וצרפת עד השנה אז נחת במכבי אשדוד/באר טוביה.

ההתחלה שלו בארץ הקודש הייתה מלאת מהמורות, הוא היה מאוד לא יציב או עקבי כלל וכלל, התנודות בסטטיסטיקה שלו ניבאו סימן לדאגה. אבל הנרי לא דאג, הוא רק המשיך להתאמן קשה, להאמין בתוכנית ולפתח כימיה עם חבריו לקבוצה. ביחד איתו, מכבי אשדוד התנערה מההתחלה הרעועה שלה ונכנסה למומנטום חיובי לא צפוי. בשבעת המשחקים האחרונים שלה בליגה, מכבי אשדוד הפסידה רק פעם אחת, למכבי תל אביב ב"מנורה מבטחים". בו זמנית הנרי התחיל לתפוס קצב, הוא קולע יותר מ-18 נקודות למשחק ברצף הזה, הוא גם מפציץ ממחוץ לקשת עם 35% בקירוב. בנוסף לכך, האגרסיביות שלו גם תורמת לו מאוד בשני צדדי המגרש. הנרי סוחט כמעט 4 עבירות למשחק בממוצע בשל סגנון המשחק הזה.  אשדוד כעת ניצבת במקום החמישי, כאשר הם מפגרים אחרי גלבוע/גליל רק בשל הפרש סלים והנרי הוא פקטור אדיר לכך.

הנרי נבחר לאחרונה להחליף את חברו לקבוצה, דייויד לורי, במשחק האולסטאר הנחשק והוא יעלה מהספסל של נבחרת הזרים במשחק הקרוב.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
לקח לו זמן להתאקלם אך בסוף הוא התברר כיהלום (מנהלת הליגה)

רגי באקנר:

מכבי חיפה עוברת עונה זוועתית, זה לא סוד. הקבוצה של עופר רחימי גירדה 5 ניצחונות מתוך השבע עשרה משחקים ראשונים ששיחקה בליגה. 22 הנקודות שצברה מספיקים לה בקושי למקום שלפני האחרון והרצליה שניצחה 3 מתוך 4 המשחקים האחרונים שלהם נושפת בעורפיה, החיפאים מובילים עליהם רק בהפרש סלים.

אולם, חרף העונה הרעה שעוברת על הירוקים מהצפון, יש נקודת אור קטנה שהאוהדים יכולים להתנחם בה: רג'י באקנר. הסנטר האמריקאי העוצמתי המתנשא לגובה של 2.06 מטר מציג את אחת מהעונות הטובות והיעילות בקריירה שלו. שימו לב לנתון הזה: בשנים עשר המשחקים שבהם שיחק במדי הירוקים העונה, הוא הציג מדד חיובי 11 פעמים למרות הם הפסידו 8 מתוך המשחקים הללו! רג'י הוא שחקן צווארון כחול, שעושה את העבודה השחורה שלא נראית בדפי הסטטיסטיקה כמו חסימות טובות במשחק ה"פיק נ רול" מלחמה על ריבואנדים בצד ההגנתית ובכלל מודעות הגנתית גבוהה בכלל ובפרט מודעות הגנתית בסביבות הטבעת.

באקנר ניצב במקום השני בחסימות השנה בליגה כאשר הוא מפגר רק אחרי טוני גפני מהפועל. הוא גם קולע 9.7 נקודות למשחק ב-55% מהשדה ברק 20 דקות בממוצע למשחק! באקנר הוא בהחלט נכס שהירוקים ירצו לשמור לעצמם גם לשנה הבאה.

קצת ורוד בעונה שחורה, רג'י בקאנר (מנהלת הליגה)

ג'ון דיברתולומיאו:

אולי השם שלו ג'ון קצת יותר מוכר משאר השמות ברשימה הזו אבל חשוב לזכור שעמדת הגארד במכבי תל אביב היא עמדה עמוסה במיוחד. לצהובים יש בעמדת הגארד הרבה שמות גדולים כגון: נוריס קול, פייר ג'קסון, מייקל רול, דיאנדרה קיין…

ובכל זאת, דיברתולומיאו מוצא את עצמו ברוטציה והוא מנצל כל דקה שלו על הפרקט. השנה הוא תופר 10.4 נקודות בממוצע בסיוע של אחוזי נהדרים מהשדה (55% ל-2, 44% מחוץ לקשת). הוא גם מוסיף קצת יותר מ-3 אסיסטים וריבאונדים ומציג מדד של 13 בקירוב

לעניות דעתי, אני רואה דמיון רב בינו לבין שחקן הלוס אנג'לס קליפרס, פטריק בברלי. שניהם שחקנים שמומחים בהגנה על הכדור ו-IQ שלהם על המגרש הוא ברמה גבוהה מאוד בנוסף למודעות מופתית של כל מה שהולך בהגנה. ממש אב טיפוס של "עלוקה", פשוט שחקן שאם יגידו לו לא לעזוב אותך, הוא יבצע בדיוק את זה. זאת ועוד, בדומה לבברלי הוא גם קלעי מצוין שלא מעריכים אותו מספיק על היכולת הזאת. השנה "ג'ונדי" סוף כל סוף קיבל הכרה על כך ונבחר להשתתף בתחרות השלשות באולסטאר הקרב ביחד עם קלעי העילית של הליגה.

אני חייב גם לציין את ההתעלות של ג'ון ברגעים קריטיים. לדעתי הוא האקס פקטור הכי גדול של מכבי ביורוליג, לא פעם ראינו אותו נכנס באמצע משחק חשוב ונותן את כל כולו על המגרש. בנוסף לכך, הוא הוכיח גם בליגה המקומית כמה הוא יכול להתעלות על עצמו, אוהדי מכבי בטח זוכרים את ההפסד בחצי גמר הגביע של שנה שעברה, משחק בו דיברתולומיאו הוביל את חיפה לההעפלה אדירה לגמר. ולסיום, אני חייב להציג את השורה הסטטיסטית של ג'ון מהפלייאוף שנה שעברה, היא פשוט אדירה:  19 נקודות בערך, 55% מ-2 וגם מ-3 וללא החטאת עונשין אחת, כל זה משולב במדד של יותר מ-22!

דיברתולומיאו במדי הירוקים, היווה צרות למכבי בעונה שעברה (wikipedia)

לסיכום, היום הצגתי לפניכם את השחקנים שאני מאמין שהם נמצאים בקטגוריה של אנדרייטד, שחקנים שאני חושב יכנסו לתודעה יותר בזמן הקרוב.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort