קרב מוחות

במחזור בקרוב בפריימר ליג הולך לבוא קרב שהוא הרבה יותר מ-11 שחקנים מול 11 אחרים. קרב שהוא קרב מוחות בין יריבים שנשענים על אותה שיטה אך כל כך שונים אחד מהשני והשנאה המשותפת מחזיקה אותם יחד (לא זה לא על פוליטיקה). שניים מהמאמנים הטובים באירופה הולכים להיפגש ביום ראשון ראש בראש אחרי ששניהם חוזרים ממפגשים קשים מול ספרדיות בצ'מפיונס ויודעים שמעבר לתהילת הניצחון והתאקלים על יריבם מהצד השני המשחק יכול להשפיע על מקומם בליגת האלופות בשנה הבאה. אחרי שבשנה שעברה מוריניו התעצבן על קונטה בעקבות החגיגה המטורפת שלו אחרי השער הרביעי של צ'לסי לרשת של דה חאה ומאז החל קרב עקיצות מהסוג שרק מוריניו יכול לפתח, קרב שיכול להחריף אחרי המפגש הקרוב.

בואו נסקור את שני הצדדים לקראת הקרב המעניין הזה:

בצד אחד המארח נמצא מי שמכונה "המיוחד", הלא הוא ז'וז'ה מוריניו. המאמן הפורטוגלי הוא אחד המאמנים המעוטרים בעולם והשיטת משחק הידועה שלו היא דבר שלא ייעלם בכדורגל העולמי לעולם. שיטה שחלק רב של העולם מכנה אותה להחנות את האוטובוס מוריניו הפך לשיטה שכמעט ואי אפשר לנצח אותה. אולם, בעונת 15/16 מוריניו ספג חבטה לתוך הבטן שלא נראתה כמוה. המאמן הפורטוגלי חטף כישלון מזוויע כאשר לאחר 15 מחזורים היה ממוקם במקום ה-10 בלבד וכל שיטת המשחק שלו, שהייתה ברורה לעולם כאחת מהטובות בעולם, הפכה לסימן שאלה גדול בעיני העולם. מוריניו באותה עונה נזרק באמצע העונה בבושת פנים מהקבוצה, אך לא ישב הרבה זמן בחוץ. מי שקפצה עליו היא מנצ'סטר יונייטד שלקחה אותו בתחילת העונה שעברה והיה נראה שהתסריט חוזר על עצמו. יונייטד סיימה בעונה שעברה במקום השישי אך למזלה היא זכתה בליגה האירופית מה שנתן לה את המקום בליגת האלופות. למרות כל הדיבורים מוריניו נשאר לעוד עונה ועד עכשיו הוא די מוכיח למה נשאר. מקום שני (כי עם כל הכבוד את סיטי הוא לא יעצור) ויכולת טובה שנראה היה שהיא בטוח תסיים בליגת האלופות. אמנם, בשלושת מחזורי הליגה האחרונים היא הפסידה פעמיים, כולל הפסד טיפשי לניוקאסל, שצימק את הפער בינה לבין טוטנהאם שממוקמת חמישי ל-4 נקודות בלבד. הוא יודע שבשביל לשמור על כבודו מול קונטה וגם להרחיק קצת את הבלוז והספרס ממנו הוא חייב ניצחון בית, מה גם שכזה ייתן לו עוד קצת סיבות לעקוץ את קונטה כמו שרק הוא יודע.

בצד השני נמצא המאמן האיטלקי, אחד מהמאמנים הלחוצים באירופה לתקופה זו, תקופה שתקבע לאן הולכת קבוצתו השנה. אחרי שעברו תיקו מול ברצלונה באלופות (על המשחק הזה נרחיב בהמשך) יש להם עוד כמובן את המשחק מול יונייטד בראשון, אחריו יש להם את פפ וסיטי מוליכי הליגה בחוץ על הראש, משחק מול פאלאס ואז הגומלין מול ברצלונה, משחק מול ברנלי, אחת מהפתעות הליגה, בחוץ ואז עוד משחק גדול מול טוטנהאם. קונטה יודע שרצף המשחקים הזה יקבע אם העונה שלו תלך לקמפיין טוב באלופות ומקום ברביעייה הראשונה, או שמה ברצלונה יתעללו בו בקאמפ נאו והוא יאבד גם את המקום בליגת האלופות בעונה הבאה. האיטלקי אמנם שנה שעברה זכה באליפות והנחיל שיטה חדשה שאין קבוצה באירופה שלא ניסתה אותה, אך עשה זאת בלי להשתתף בליגת האלופות. אחרי שקונטה התלונן לא פעם במופגן על חוסר השחקנים לרוטציה שתהיה עם ההשתתפות בליגת האלופות, הוא ככל הנראה לא ימשיך בעונה הבאה וכבר עלו אין ספור שמות שמיועדים להחליפו. אך המאמן יודע שהצלחתו בעונה זו יכולה לתת לו הרבה אופציות טובות לעונה הבאה עם לא מעט קבוצות בכירות שירצו שיאמן אותם, אלא שאם יספוג מפלה שמו באירופה עלול לרדת ומספר האופציות שיהיו לו קטן ביותר. קונטה מגיע למשחק אחרי ניהול משחק מבריק מול ברצלונה, שבלי הטעות של כריסטיאנסן היה יוצא עם יתרון גדול לקאמפ נאו. מסי בקושי נגע בכדור, ברצלונה בעטה למסגרת רק פעמיים, וויליאן היה כוכב עם שער נהדר וקאנטה נתן משחק פנומנלי שהרס כל התקפה קאטלונית. אולם הייתה טעות וקונטה יבוא לקאמפ נאו בנחיתות ויהיה חייב שקבוצתו תכבוש באחד המגרשים הקשים באירופה. אך למרות הביאוס, צ'לסי הראתה לכל העולם שאסור להמעיט בערכה והיא מגיעה לאולד טראפורד במומנטום נהדר, מומנטום שיכול להוביל לטובתה את המשחק. קונטה, שנקלע ליריבות עם מוריניו די בטעות אחרי שחגג לדעתו של המיוחד יתר על המידה ומאז שניהם מקניטים אחד את השני בכל הזדמנות, יודע שניצחון כאן יכול להוביל את קבוצתו לדרך חדשה ואולי לגרום להוצאתו של מוריניו מהרביעייה הראשונה (דבר שיגרום לקונטה הרבה שמחה לאד), אולם הפסד וטוטנהאם, שרחוקה ממנו רק נקודה, כנראה תעקוף אותו בדרך אולי לגרום לצ'לסי לאבד את המקום בליגת האלופות.

בקיצור המשחק באולד טראפורד הוא קודם כל המאמנים על הקווים, שהם יקבעו לאן תלך קבוצתם עד לסוף העונה. כל דבר קטן יגרום לעקיצה של היריב מהצד השני וכל טעות קלה תגרום לשינוי מהותי בכיוון כל מאמן. בקיצור, תהיה שם אש כמו שרק מוריניו וקונטה יודעים לייצר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

עוד במחזור הקרוב בפריימר ליג: ליברפול וטוטנהאם ינסו לא לאבד נקודות מול ווסטהאם ופאלאס בהתאמה, ברייטון של חמד וכיאל יארחו את סוונזי. לסטר- סטוק, ווסט ברומיץ'- האדרספילד, בורנמות'- ניוקאסל, ברנלי- סאות'המפטאון, ווטפורד- אברטון. ארסנל ומנצ'סטר סיטי ישחקו בגמר גביע הליגה ביום ראשון וישלימו את משחק הליגה ביניהן (שהיה אמור להתקיים המחזור) ביום חמישי.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort