ל(אס) לב שחור

ללסאנה דיארה בן ה-32 הייתה קריירה עשירה חוצת ארצות ויבשות, אך לבסוף האו סגר מעגל וחזר לשחק עבור עיר ילדותו: פריז. אולם, לפני שהוא ביצע את סגירת המעגל הזו בקיץ האחרון, הוא עבר מסע מרתק.

ילד? גבר!

דיארה, או "לאס" כפי שנוהגים לקרוא לו לא היה תמיד חזק ושרירי כמו שהוא היום. הוא היה ילד קטן, צנום וצנוע, שהתשוקה לכדורגל הייתה הדבר היחיד שנתן לו יתרון מול יריביו. הוא שיחק זמן קצר בתוכנית הנוער של המועדון השני בגודלו בפריז אך חיש מהר התקדם ועבר תוכנית הנוער של נאנט. הוא לא הרשים במיוחד בזמנו את ראשי המועדון בעמק הלואר. הם קבעו כי הוא "קטן ובחוסר משקל להתמודד מול שחקנים גדולים ממנו". לאס לקח קשה מאוד את הבשורה, הוא מספר בעצמו כמה אכזבה הוא הרגיש וכמה הוא הלקה את עצמו בימים ההם. "חשבתי שקריירת המשחק שלי נגמרה" אמר דיארה בראיון מאוחר יותר. למרות כל הקשיים והמשוכות בדרכו, הוא הצליח להרים את עצמו מהקרשים ולהתקדם.

לאחר עוד כמה תחנות משנה בדרך, לאס הגיע ל"לה האבר", מועדון שהיה בליגה הראשונה דאז. המועדון מפורסם ביכולותיו לפיתוח שחקנים צעירים מבטיחים, הרשימה הארוכה של הצעירים שגדלו במועדון כוללת כוכבי על כגון בנג'מין מנדי שנמכר למנצ'סטר סיטי לאחרונה במחיר אסטרונומי, דימיטרי פאייה, פול פוגבה ועוד…

דיארה הוא אחד מהשחקנים הרבים שגדלו בתוכנית המפוארת הזו (twitter)

דיארה עבר קשה יותר מכולם והשאיר דם יזע ודמעות על כר המגרש כל משחק או אימון. ההופעות המרשימות שלו במדי לא האברה סידרו לו מקום בסגל הנבחרת לשחקנים מתחת לגיל 21. סקואטים ראו בו תכונה שהם ייחסו לקשר צרפתי אחר, קלוד מקללה. כיאה לשחקן הדומה לקלוד מקללה, דיארה עבר לכחולים של לונדון, הלוא הם צ'לסי.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מקללה החדש? לא ממש…

דיארה נכנס לסגל המלא של צ'לסי בעונת 2005-2006 אך לא ראה זמן משחק רב. הוא התלמד תחת אותו מקללה והראה שיפור ניכר ככל שהעונה התקדמה. אולם, לדאבונו, זוז'ה מוריניו לא נתן הרבה קרדיט לשחקנים צעירים ולכן יצא שהוא שיחק רק 3 משחקים מלאים בעונה הזו.  בעונה העוקבת, בשל החוסרים של צ'לסי בעמדה, הוא נאלץ לבלות זמן רב כמגן ימני, תפקיד שלא תואם את ארסנל הכישורים שלו. הוא נהיה נרגז יותר ויותר ושמועות התחילו לצוף על מעבר אפשרי לארסנל, מעבר שבסוף התממש בשלהי עונה זו.

דיארה במדי צ'לסי, לא ממש מה שציפו לו… (sosoccer)

גם בארסנל השחקן לא שותף הרבה, למרות השבחים מחברו הצרפתי ארסן וונגר. הוא החליט שהוא חייב לקבל דקות ב-11 הפותחים, לא משנה היכן. בסוף העונה ארסנל העבירו אותו לפורטסמות', שב הוא התחיל להראות את הכישורים שלו. כבר במשחקו השני הוא היווה השפעה כאשר שם ברשת שער שנוי במחלוקת שינצח לקבוצתו את המשחק נגד בולטון. מאז הוא המשיך להנהיג את הקבוצה הצעירה כל הדרך לגמר גביע ההתאחדות, שם נתן הופעה מופתית בניצחון הזעום 1:0 על קרדיף סיטי.

מתחיל להיות גלובאלי אך לבסוף, הבית הוא הבית

לאחר העונה המצוינת במדי פורטמות', קבוצות מרחבי העולם התחילו לרשום לעצמם הערות. קבוצה אחת שבסוף החליט לקפוץ על המציאה היו ריאל מדריד. הבלאנקוס שילמו 20 מיליון פאונד על דיארה בכדי להביא חיזוק לחולית הקישור החלשה שלהם. לאחר שנתיים ראשונות סבירות למדי, היכולת שלו התחילה להתדרדר. בשנתיים הבאות הוא ירד בהדרגה במורד הסולם עד שלמוריניו נמאס, והוא העיף אות מהקבוצה. לאחר עוד שלוש תחנות קצרות ברוסיה, צרפת ואפילו איחוד האמירויות, הוא החליט לשוב לעיר ילדותו: פריז ולשחק בשביל פ.ס.ז. הוורסטיליות שלו במרכז השדה תורמת רבות לקבוצה של אונאי אמרי. למרות שהוא נחשב לשחקן אגרסיבי וקשוח, העדינות שלו על הכדור מרשימה ביותר. שחקן שעושה את העבודה השחורה ולא מפסיק להתרוצץ על המגרש. התרומה שלו לחוליית הקישור אדירה משום שהוא נותןם לקשרים אחרים כמו ווראטי וראביו חופש תנועה במגרש והיצירתיות שלהם באה לידה ביטוי בצורה האופטימלית.

דיארה ייפגש עם האקסית, מארסיי, במפגש צמרת רותח בין שתי היריבות המרות ביום ראשון הקרוב בשעה 22:00. הפריזאים של דיארה נמצאים במקום הראשון בהפרש אדיר על הקבוצות שמתחיהם. למעשה, במקרה של ניצחון של הביתיים ב"פארק דה פראנס" ייתן להם יתרון של 16 נקודות על פני מארסיי.

כאמור, הפריזאים לוהטים בצרפת, הם לא הפסידו משחק על אדמת הטריקולור מאז ה-21 בינואר! הם באים לאחר דריסה של שטרסבורג במחזור הקודם 5-2, גם לאחר ששטרסבורג עקצו בדקות הראשונות.

מארסיי גם נמצאים בכושר מצוין. במידה וינצחו הם יכולים לעלות זמנית למקום השני על חשבון האלופה המכהנת מונאקו.

הימור המומחה:

ההתקפה של פריז תהווה בעיה גדולה מידי להגנת מארסיי, אני גם חוזה גול של דיארה במשחק.

3-1 פריז סן ז'רמן במשחק מרתק.

שאר משחקי המחזור:

מונפלייה – שטרסבורג (שישי, 21:45)

מונאקו – טולוז (שבת, 18:00)

קאן – דיז'ון (שבת,  21:00)

מץ – גאנגן (שבת,  21:00)

אנז'ר – ליל (שבת,  21:00)

טרואה- ראן (שבת,  21:00)

אמיין – נאנט (שבת,  21:00)

ניס – בורדו (ראשון, 16:00)

סט. אטיין – ליון (ראשון, 18:00)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort