עומד בצומת: הנריך מחיטריאן חוגג 29 כשהוא נמצא לפני ההחלטה החשובה בקריירה שלו

עונת 2015-16, הנריך מחיטריאן מסיים את העונה עם 11 שערי ליגה (23 בכל המסגרות, הכי הרבה בדורטמונד באותה עונה) ו-20 בישולים, אחד פחות מאשר השיא של הבונדסליגה לבישולים בעונה אחת, אותו קבע קווין דה-בריינה עם 21 בישולים במדי וולפסבורג עונה קודם לכן. בסה"כ הוא היה מעורב ישיר ב-55 שערים בכל המסגרות עם 23 שערים ולא פחות מ-32 בישולים! אחרי עונת שיא שכזו, זה מובן מאליו שיהיה עניין סביב השחקן וקבוצות גדולות ינסו להביא אותו אליהן, ובאותו קיץ אחת כזאת גם הצליחה. מנצ'סטר יונייטד שהתחילה את הבנייה שלה מחדש תחת מוריניו, רכשה את הארמני תמורת כ-38 מיליון ליש"ט כשהיא מייעדת לו תפקיד חשוב בחלק ההתקפי שלה. ההתחלה בהחלט לא הייתה פשוטה: מחיטריאן סופסל לא מעט, נפצע ולא הצליח להיכנס מהר מספיק לקצב של הכדורגל האנגלי. אחרי עונה וחצי לא מספיק טובות במדי השדים האדומים, לפחות מבחינת מה שציפו, מחיטריאן חוגג יום הולדת 29 כשהקריירה שלו תקועה ולא נשארה לה הרבה שנים, והוא צריך לבצע שינוי. על אף שהמעבר שלו לארסנל כמעט סגור ישנן מספר אופציות שיכולות להילקח בחשבון:

1. האפשרות הראשונה היא מעבר לקבוצת פרמייר ליג אחרת (מישהו אמר ארסנל?). מחיטריאן למד להכיר את הליגה בשנה וחצי האחרונות, וייתכן כי העובדה שלא השתלב כראוי ביונייטד קשורה לא מעט בקבוצה ולא רק בו. מנצ'סטר יונייטד עברה, ולמעשה עדיין במהלך הפיכה מקבוצה בינונית (קבוצה! לא מועדון) חזרה לקבוצת צמרת ופני הקבוצה ממשיכים להתחלף ולהשתנות, לכן הגיוני שיהיו שחקנים שיאבדו בדרך. נוסף על כך, מחיטריאן היה זקוק לזמן וקרדיט בקבוצותיו הקודמות עד שהצליח להביא את היכולות הנהדרות שלו במלואה וביונייטד הוא אמנם קיבל זמן אולם המקום שלו היה מאוד לא יציב ויכול מאוד להיות שזה השפיע על היכולת שלו. אפשר לראות שבעונה שעברה כשהוא כן שיחק באופן קבוע בליגה האירופית הוא אף כבש באופן כמעט קבוע והצליח להביא יותר מעצמו והיה אחד האחראים הבלעדיים לזכייה של הקבוצה במפעל. בארסנל המצב עשוי להיות אחרת: הכלים ההתקפיים של ארסן ונגר מאוד מצומצמים, במיוחד אם מסתכלים על אלה שפוגעים, ומחיטריאן עשוי לקבל קרדיט נרחב. מעבר שלו ושל אובאמיאנג לשורות התותחנים יכולים לעשות שינוי גדול ורענון בהתקפה האדומה, ואולי אף לעשות מהפך לעונת הנוראית שעוברת על ארסנל עד כה. השניים, ששיתפו פעולה בהצלחה מרובה בגרמניה יוכלו לנווט את הספינה ששמה ארסנל ואם יצליחו להביא את שיתוף הפעולה והיכולת שלהם מן העבר, אז ייתכן והקרב על הטופ 4 בפרמייר ליג יהיה בעל שישה ראשים, וגם קבוצות הליגה האירופית צריכות להיכנס לכוננות ספיגה. לאוהדים אין יותר מדי ציפיות, משום שמחיטריאן אם יגיע, יגיע רק בתור אלטרנטיבה לאלכסיס שהיה פשוט מדהים בעונותיו בארסנל ועדיין לא הצליח להביא את הקבוצה לתוצאות, ככה שבמחיטריאן שלא היה טוב במיוחד ביונייטד לא תולים הרבה תקוות, אך דווקא מתוך סיטואציה כזאת הוא יכול להפתיע ולהתברר כרכש לא רע בכלל.

2. אפשרות נוספת שהארמני צריך לשקול היא חזרה לדורטמונד. העונה של הצהובים-שחורים צולעת למדי עד כה ואם אובאמיאנג אכן יעזוב לארסנל, ההתקפה שלהם תהיה במצב אנוש. מחיטריאן יכול לחזור הביתה, למקום המוכר והאהוב בו האוהדים שרים שירים לכבודו, ובו הוא מוערך ויקבל זמן להראות את מה שהוא יודע משתי סיבות: הראשונה היא שמחיטריאן כבר הראה לבונדסליגה מה הוא יודע לעשות, והשוורצגלבן יכולים להיות רגועים מאוד אם הוא יביא את היכולת שהם מכירים מהעבר, והשניה היא שלדורטמונד אין מה להרוויח העונה. סיפור האליפות לא הוכרע רשמית אך אפשר להכתיר כבר מהיום את באיירן בפעם השישית ברציפות, ובליגה האירופית, עם כל כך הרבה יריבות איכותיות, קשה לראות את דורטמונד מצליחה לרוץ עד הסוף. אם וכאשר אובאמיאנג ינחת בלונדון, מחיטריאן יכול להיות המנהיג של דורטמונד ולעזור לה להשיג את המטרות שנשארו לה העונה: להשיג כרטיס לליגת האלופות לעונת 2018-19, ולעשות קמפיין מכובד בליגה האירופית. מחיטריאן יכול לשמש דוגמה לצעירים ולהיות מנהיג בקבוצה, ואת הסגל לעונה הבאה דורטמונד תוכל לבנות עליו, על מריו גצה ועל מרקו רויס, כמו פעם.

יחזור הביתה? מחיטריאן במדי דורטמונד (sky sports)
3. איני יודע אם מחיטריאן חושב על האפשרות להישאר באולד טראפורד, אך יכול להיות שדווקא שם הוא יכול לקום מהקרשים. הנריך הוא לוחם: אביו שהיה אף הוא כדורגלן נפטר כשהיה בן 7, הוא עבר לסאו פאולו בגיל 13 מבלי לדעת מילה בפורטוגזית וגם כשהיה לא פשוט במשך תקופות שונות בקריירה הוא לא הפסיק לעבוד קשה. כידוע, המאמן שלו, ז'וזה מוריניו, הוא אחד שמעריך עבודה קשה ואם היכולת תהיה בהתאם הוא יקבל את הזדמנות נוספת להוכיח את עצמו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort