טיפת מזל: אוון הארגריבס חוגג 36 ונזכר בפציעות ובחוסר המזל

אוון הארגריבס נולד בעיירה קלגרי, מחוז אלברטה שבקנדה, להוריו מרגרט וקולין הארגריבס, אוון הוא האח הצעיר במשפחה ולו 2 אחים גדולים, אביו של אואן היה כדורגלן בעצמו ושיחק במהלך הקריירה שלו במדי בולטון האנגלית ובמועדוני כדורגל נוספים בליגת העל הקנדית.
כבר בגיל 13 החל הארגריבס את הקריירה המקצועית שלו, כששיחק במחלקת הנוער של קלגרי פוטהילס, המקומית, הקשר שיחק בשורותיה של הקבוצה הקנדית במשך 3 שנים וכבר אז ניתן היה לראות את הכישרון יוצא הדופן של הילד הצעיר.

הפריצה הגדולה באיירן מינכן

במהלך שלושת שנותיו בקבוצה הקנדית, זכה הארגריבס לחיזורים מלא מעט מועדונים, על אף גילו הצעיר, היחידה שהצליחה לשים ידה על היהלום הבריטי, היא לא אחרת מאשר אלופת גרמניה, באיירן מינכן.
הארגריבס שיחק במחלקת הנוער של הגרמנים עד שנת 2000, במהלך 26 משחקים במחלקת הנוער, כבש הקשר גם 6 שערים ואף הציג יכולת גבוהה, מה שהפך את הדרך שלו לקבוצה הבוגרת לקלה ומהירה הרבה יותר. בשנת 2000 הארגריבס החל לשחק בקבוצה הבוגרת של הבווארים, במשך 7 שנים כשחקן הבווארים, רשם הרגריבס מעל ל-150 הופעות במדי באיירן וכבש 5 שערים (במסגרת הליגה), הארגריבס הפך לשחקן הרכב חשוב עבור הגרמנים והיה חלק בלתי נפרד מהשליטה האבסולוטית של באיירן בתחילת שנות ה-2000.
הארגריבס היה חלק מסגל שרשום על אחת העונות הטובות ביותר בהיסטוריה של המועדון המפואר ממינכן, בעונת 2000/01 הקשר הנפלא וחבריו זכו ב-4 תארים, כשהחשוב בהם זכייה בליגת האלופות, כמו כן המועדון הגרמני זכה באותה עונה גם באליפות המקומית, בגביע הגרמני ובגביע הביניבשתי, אגב עבור הארגריבס עונה זו הייתה אחת הטובות בקריירה, דווקא כשחקן מתחיל, הקשר זכה עם הקבוצה ב-4 תארים וגם קטף תואר אישי אחד, הלא הוא פרס בראבו, תואר שהוענק על ידי מגזין איטלקי, בשם גוארין ספורטיבו, התואר הוענק לשחקן הצעיר הטוב באירופה באותה עונה ובעונת 2001, הוא הוענק להארגריבס הצעיר.

     באיירן והארגריבס זוכים בליגת האלופות
                       (טוויטר)

במהלך שנותיו בבאיירן מינכן, זכה הארגריבס בלא פחות מ-10 תארים, 4 אליפויות גרמניה, 4 גביעים מקומיים, גביע האלופות והגביע הביניבשתי, בעונת 2006, זכה הקשר גם לתואר השחקן הבריטי הטוב בעולם וצד את עיניהן של הקבוצות החזקות בממלכה, הראשון לקפוץ על המציאה היה אלכס פרגוסון, שראה בו כקשר שיוכל להצעיד אותו קדימה למספר שנים וגרם להגעתו למנצ'סטר יונייטד.

התקוות הגדולות והאכזבה באולד טראפורד

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הרצון העז של הארגריבס לעזוב את האליאנס ארנה והאהדה שקיבל מפרגוסון, היוו מפתח בדרך לעסקה שבסופה, הקשר המצטיין של באיירן הגיע לאולד טראפורד.
אם היום הסכומים שנזרקים באוויר בעבור שחקנים צעירים הם מופרכים, הרי שבעבר המצב היה שונה, הארגריבס נרכש בעבור 25 מיליון יורו בלבד!, בהעברה שהייתה אמורה להיות גבוהה בהרבה, ביחס לסכומים כיום כמובן.
הארגריבס חשב שהקריירה תחת פרגוסון תרקיע שחקים ונראה היה בהתחלה שהכל מתחבר נכון, בעונתו הראשונה באולד טראפורד (2007/08), היה הרגריבס שותף מלא ובורג חשוב בזכייה של קבוצתו של פרגי בדאבל גדול, זכייה באליפות הפרמייר ליג וכמו כן הזכייה בליגת האלופות, האחרונה של היונייטד.

    הפתיחה בשדים האדומים הייתה חלומית עבורו
                              (טוויטר)

בדיוק כשנראה היה שהארגריבס בדרך לפסגות הגדולות בכדורגל העולמי, הכל החל להשתבש, הקשר נפצע בברכו ונותר מחוץ למגרשים תקופה ארוכה, נסיונות לחזור ולשחק, אפילו במחיר של קבלת זריקה, עלו בתוהו, הפציעה בברך לא עזבה את הקשר וכל פעם כשנדמה היה שהיא מאחוריו והוא יכול לחזור לשחק ולהתאמן, הכל חזר, בדיוק כשהקשר חשב שהחלים וחזר לאימונים, הוא נפגע שוב בברך ונותר שוב בחוץ למעלה מחודשיים.
השיא הגיע בחודש נובמבר של שנת 2010, חודש מקולל עבור הארגריבס, הצוות הרפואי הרגיש שהוא מוכן לחזור לתפקדו המלא, הקשר מנגד היה סבור שלא, וככל הנראה אם היה מקשיב לעצמו, הסוף לא היה טרגי כל כך, הרגריבס עלה לשחק מול וולבס, עלה פצוע וקיבל זריקה, אוהדי היונייטד שכבר חיכו למפגש החוזר עם הקשר, היו בהתרגשות שיא, אך כגודל הציפייה גודל האכזבה, הרגריבס עלה לשחק ואחרי 6 דקות בלבד הרגיש את השריר והבין, מכאן אין דרך חזרה.

   הפציעות התישו אותו, הארגריבס
             (טוויטר)

התקווה עוד הייתה בליבו של הרגריבס והוא האמין שאפשר לחזור מזה, אך בגילו המופלג (30) ולאחר שנתיים של מלחמה בפציעות טורדניות שחוזרות אליו שוב ושוב, הקשר הבין שהדרך לא תהיה קלה, הארגריבס כבר תכנן את החזרה למגרשים אך היכולת וההרגשה, כבר לא היו אותו דבר, בסיום אותה עונה של 2011/12, הארגריבס והיונייטד נפרדו, והקשר חצה את הכביש ועבר לשחק במדי היריבה העירונית, סיטי, תחת מנצ'יני

המעבר לסיטי שסימל את הסוף

הארגריבס החל במסע האשמות כלפי המועדון הקודם שלו וטען שהטיפול בו לא היה נכון, מאמנו הנוכחי לאותה תקופה, דווקא היה סבור אחרת והאמין שהטיפול שקיבל היה ראוי ומספק, "הצוות הרפואי של מנצ'סטר יונייטד הוא מהטובים ביבשת ואין לי ספק שאואן קיבל את הטיפול על הצד הטוב ביותר", הארגריבס היה נעול ובטוח בשלו וטען שעלה לשחק עם זריקה אף שהרגיש שהוא לא מוכן וטען שפרגוסון בכבודו ובעצמו כפה עליו לשחק באותו משחק מקולל מול וולבס, מסע ההאשמות לא נעצר בכך והקשר קיבל את תגובתו של פרגי, באחת ממסיבות העיתונאים שערך, המנג'ר טען שהחתמתו של הארגריבס, היא אחת הטעויות הגדולות שנעשו במנצ'סטר.
במדי הסיטי הארגריבס הבין שהכל נגמר ושהוא לא יחזור להיות אותו קשר ואותו אדם שהיה לפני כל הפציעות והמלחמות, הקשר רשם 2 משחקי ליגה בלבד במדי הסיטי ולא הרשים בהם, בסיום אותה, בסיטי החליטו שלא להאריך את החוזה עימו ועבורו זו הייתה שריקת הסיום, לאחר קריירה שהחלה והתפתחה כאחת זוהרת ונוצצת, סיים אותה הארגריבס עם הרבה סימני שאלה, מה היה קורה אלמלא כל הפציעות?.

הקריירה הבינלאומית:

הארגריבס היה שותף מלא לנבחרות הצעירות של אנגליה וגם לנבחרת הבוגרת, במדיה רשם 42 הופעות, הקהל האנגלי, בהתחלה לא אהב את העובדה שהארגריבס, הקנדי שמשחק בגרמניה, הוא שחקן מן המניין והקשר אף היה מקבל שריקות בוז, אט אט החלו לקבל אותו ולקראת המעבר לאנגליה ולאולד טראפוד, הקהל האנגלי התאהב מחדש בקשר ואף בחר אותו לאהוב הקהל בעונת 2006/07, במדי הנבחרת הארגריבס לא רשם הצלחות רבות אך את אחת ההופעות הטובות שלו ברבע גמר המונדיאל נגד פורטוגל, גם הוא וגם הקהל האנגלי לא יישכחו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort