שווה 75 מיליון? על המעבר של ואן דייק לליברפול

כבר ביום הראשון של חלון העברות של החורף אחת ההעברות הבולטות ביותר אירעה. וירג'יל ואן דייק שהיה מחוזר על ידי כמעט כל הקבוצות האנגליות בקיץ האחרון בסופו של דבר השלים את המעבר לליברפול רק בחורף ובכך הפך לשחקן ההגנה היקר ביותר בהיסטוריה של המשחק, האם הבלם אכן שווה את המחיר?

רבים אומרים שכל מה שעושה את הכדורגל הוא הבקעת שערים והתקפה לכן החלוצים הם החלק הכי חשוב בקבוצת כדורגל אך בעת האחרונה זה נראה שממש זה לא כך. כיום, גם שחקני הגנה יכולים לעלות עשרות מיליונים ואומנם ה-75 מיליון שליברפול שילמה לסאות'המפטון הם לא כמו מה שפריז שילמה לברצלונה עבור ניימאר אך עדיין מדובר בסכום גדול שהפך את ואן דייק לשחקן ההגנה היקר ביותר. כיום קבוצות כדורגל לא משקיעות עשרות מיליונים רק על חלוצים כמו שהיה פעם אלא נראה שגם שחקני ההגנה הופכים להיות חלק חשוב בהצלחת הקבוצה ודוגמא לכך ניתן לראות אצל מנצ'סטר סיטי שבזבזה למעלה מ-100 מיליון רק בקיץ האחרון על שחקני הגנה (ווקר, מנדי, דנילו ואדרסון) ואכן ניתן לראות את קבוצתו של פפ גווארדיאולה עם שיפור ענקי מבחינה הגנתית מהעונה שעברה והיא ככל הנראה תטייל לאליפות קלילה.

ואן דייק- שחקן ההגנה היקר בהיסטוריה (Naija)

הגעתו של ואן דייק כאמור הפכה אותו לשחקן ההגנה היקר בהיסטוריה ולרכישה השביעית בגודלה בכל הזמנים, אך האם דווקא הבלם ההולנדי בן ה-26 הוא מי שמתאים לליברפול והאם הוא השחקן הנכון לחזק את הקו האחורי של ליברפול שמאוד פגיע העונה?

אין ספק שליברפול הייתה צריכה חיזוק בהגנה, האם ואן דייק הוא המתאים? מבחינת מצבים נייחים, אין ספק שואן דייק הוא אחד הבלמים הטובים בפריימר ליג במצבים אלו. המון פעמים ליברפול ספגה במצבים נייחים משום שלא היה מי שירחיק את הכדור, ואן דייק הגיע בדיוק בשביל לעשות זאת והנה לכם, כבר בהופעת הבכורה שלו בליברפול ואן דייק נוגח כדור קרן שנותן את הניצחון לליברפול, כבר חותמת ראשונה שלו וכנראה גם לא אחרונה. זה לא רק זה, ואן דייק יודע בדיוק מתי לרדת לגליץ' ומתי ואיך לחלץ את הכדור בדרך הטובה והנכונה ביותר, כל זה היה חסר להגנה של ליברפול עד עכשיו והנה מגיע ואן דייק להשלים את החוסר הזה.

סוף סוף החיזוק שקבוצתו צריכה? (Barila)

ליברפול העונה ככל הנראה כבר לא תזכה בפריימר ליג אך היא עדיין נמצאת במירוץ אחרי תואר נחשק, תואר בו לא זכתה מאז שנת 2005, ואולי התואר היוקרתי ביותר, ליגת האלופות. יתרון משמעותי ברכישתו של ואן דייק הוא שהבלם ההולנדי זמין עבור המרסריידס לשחק בליגת האלופות ובכך לעזור לה להגיע לשלבים מתקדמים יותר. כאמור, בשלב שמינית הגמר ליברפול תפגוש את פורטו, קבוצה שהחבורה של יורגן קלופ בהחלט יכולה לעבור אם תצליח להראות כדורגל טוב בצמד המשחקים ובכך להבהטיח את מקומה ברבע הגמר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

ואן דייק לא ניחן רק ביכולות ההגנתיות הנהדרות שלו אלא גם ביכולת שלו להנהיג על המגרש ומחוצה לו. ריו פרדיננד, אחד מהבלמים הטובים ביותר שידע הכדורגל האנגלי דיבר על הרכש החדש של ליברפול ואמר עליו: "ואן דייק הוא אחד הבלמים הטובים בעולם בקרבות באוויר. נוסף לכך, הוא מאוד מהיר וזריז והוא מסוגל להגן בכל צידי המגרש. הוא מנהיג אמיתי על המגרש וכמעט שלא עושה טעויות ואין ספק שהוא רק יחזק את ההגנה של ליברפול". כאמור, ללא ספק היה ניתן לראות את ההגנה של ליברפול מעט מאבדת את הראש בחלק מהמשחקים העונה כמו למשל התיקו מול סביליה בליגת האלופות ומאפשרת לעצמה לספוג יותר מדי שערים בדקות המאוחרות של המשחק שעלו לה באיבוד רב של נקודות חשובות ובהחלט אפשרי מאוד שבלם יציב יכל היה למנוע את כל איבוד הנקודות הזה וואן דייק יכול להיות אחד כזה.

ואן דייק- שיתף פעולה עם ביטון בסלטיק (Zimbio)

ואן דייק החל את קריירת הכדורגל שלו בכרויניגן ההולנדית ומשם עבר לסלטיק ביחד עם ניר ביטון שהכול הולך לקבוצה הסקוטית ממש קל בליגה הסקוטית ושום דבר לא מנע ממנו להרשים בליגה המקומית לפני המעבר הגדול לסאות'המפטון מהפריימר ליג, בסאות'המפטון הוא חיזק מאוד את ההגנה שלה והיה ברור למה הם לא רצו לשחרר אותו בקיץ האחרון אך בסופו של דבר זה קרה וליברפול הצליחה לשים את ידה על הבלם ההולנדי. ואן דייק בעצמו התרגש מאוד מהמעבר שלו לליברפול ופרסם בחשבון האינסטגרם שלו תודה גדולה לסאות'המפטון על כל מה שעשתה בשבילו עד היום ושהוא מתרגש מאוד להתחיל לשחק עבור אחד המועדונים הטובים בעולם ושהוא כבר לא יכול לחכות ללבוש את החולצה האדומה של ליברפול, הבלם הנפלא כבר הצדיק במעט את המחיר ששולם עבורו כאשר ערך הופעת בכורה חלומית ביום שישי והיה אחראי על ניצחון בדרבי הגביע האנגלי כשכבש את ה-2:1 של ליברפול מול אברטון, כעת הוא ינסה להצדיק את המחיר הזה גם בגזרת הליגה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort