סיכום 2017 בעולם הספורט: הכותרות שעשו את השנה

לא מעט סיפורים היו השנה בעולם הספורט, חלק חיוביים, חלק שליליים, חלק פשוט היו שם כדי להזכיר לנו כמה תשוקה יש בתחרותיות הזו. לא משנה הענף, המעמד, הדמויות, כל זה נשאר שולי כשהמטרה היא ניצחון בכל מחיר. אירוע ספורטיבי גדול יכול להיוולד על כל במה אפשרית והעבודה שלי לאתר את מה שלטעמי היו עשרת הסיפורים הגדולים בעולם הספורט בשנה הקלנדרית הזו לא הייתה קלה בכלל. בסופו של דבר הצלחתי להרכיב רשימה מגוונת יחסית שנתנה הצצה לכל הצדדים של העולם הזה ואם מישהו נשאר מחוץ לטופ-10 הזה אז או שלא היה ראוי כך לטעמי או שהזיכרון שלי מתחיל להשתבש ועמכם הסליחה.

10: פ.ס.ז' מכריזה מהפכה כלכלית בשוק ההעברות בכדורגל

ברגעים הראשונים קוראי שורות אלו לא יבינו למה הדבר הזה כל כך משמעותי. "אז פריז החליטה לפזר מיליוני יורו על רכש, ביג דיל" אז זהו שזה באמת ביג דיל תרתי משמע. 180 המיליון ו-222 המיליון ששולמו עבור קיליאן מ'באפה וניימאר (בהתאמה) הפכו לצמד הרכישות היקרות ביותר בעולם ושברו את שיאו של גארת' בייל (110 מ') פי 2. רכישתו של עוסמאן דמבלה על ידי ברצלונה ב-145 מ' (כולל בונוסים) לאחר מכן הייתה האפקט הישיר של מחירי השוק האלה כמו גם רכישתו הצפויה של וירג'יל ואן דייק שישבור את שיא סכום ההעברה לבלם כשישלים את המעבר מסאות'המפטון לליברפול תמורת לא פחות מ-75 מ' ליש"ט, כמעט המחיר ששולם בזמנו על ידי ריאל מדריד עבור כריסטיאנו רונאלדו. התופעה הזו מדאיגה ביותר שכן למרות תקרת הפייר-פליי הפיננסי, קבוצות יתמוטטו כלכלית בקלות רבה יותר עם רכישות כאלה ואחרות והפערים בין מועדון שיכול להרשות לעצמו את הקנייה לבין אחד שלא, יהיו תהומיים. כבר עכשיו בינואר בארבע מחמשת הליגות הבכירות באירופה המוליכה מובילה ב-9 נקודות ומעלה על זו שבמקום השני שרק באיטליה הפער עוד סביר (עניין של זמן).

שברו את השוק. ניימאר במעמד החתימה בפ.ס.ז.' (הטוויטר הרשמי של PSG)

9: קווין דוראנט מגיע לגולדן סטייט

זה לא שגולדן סטייט לא הייתה חזקה לפני ש-KD הגיע, הרי הספלאש בראת'רס סחפו אותה לאליפות נהדרת שנתיים קודם לכן אבל כשלברון שוב גרף טבעת בגמר של 2016 אחרי שמחק פיגור 3:0 בסדרת הגמר הודות לתרומה אדירה של שחקני המשנה שלו הבינו בגולדן סטייט שהם חייבים לתת את הקונטרה ולבנות חמישיית סופרסטראס. KD הגיע מאוקלאהומה וההשפעה הייתה מיידית כאשר דווקא הוא ולא סטף קרי היה זה שהוליך את הווריורז לאליפות ב-2017.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
יחי ההבדל, קווין דוראנט עם תואר ה-MVP של משחק הגמר (FanRag)

8: הסיום העצוב של יוסיין בולט

האיש ששרף את מסלול הריצה כמו שרק הוא יודע סיים בצורה עגומה את 2017 באליפות העולם באתלטיקה. את מדליית הארד שגרף ב-100 מטר במקום הזהב התמידי עוד אפשר איכשהו לעכל אבל את מה שאירע בריצת השליחים כבר אפשר לקטלג תחת "סיום טראגי". בולט התמוטט על המסלול אחרי מה שנראה כמו מתיחה חזקה בשריר הירך ובכך נתן את מה שכמעט בוודאות אקורד הסיום של קריירה ענפה מאוד שהתחילה והתקיימה בקול תרועה אך הסתיימה בענות חלושה.

סיום עצוב, בולט מתמוטט בכאבים על המסלול (צילום מסך יוטיוב)

7: "קרב המאה": מייוות'ר/מקגרגור

"קרב המאה" בין פלוייד מייוות'ר וקונור מקגרגור היה הדבר הכי מדובר מהרגע שהוכרז. אינספור ראיונות, אירועי קידום הקרב ומה לא התנקזו לאותו יום בסוף אוגוסט שבו המתאגרף ניצח את לוחם ה-MMA בקרב איגרוף. פור דה רקורד זה "קרב המאה" כי לפחות 100 ימים ברצף חפרו עליו ולשווא, באירוע איגרוף הוא די איכזב אבל זה לא ממש מעניין את צמד הדמויות הראשיות בסיפור שחשבון הבנק שלהן תפח בצורה מרשימה ביותר מתמלוגי הפרסום וההשתתפות באירוע עצמו.

העיקר הכסף, מייוות'ר שולח את מקגרגור ל-"לה לה לנד" עם איגרוף אימתני (TMZ)

6: המחאה השקטה של קולין קאפרניק

אירוע שהחל עוד ב-2016 אך עורר סערה לא קטנה גם ב-2017 כאשר תפס תאוצה. המחאה השקטה של קולין קפרניק, שחקנה של הסן פרנסיסקו פורטיניינרס מה-NFL, שכרע על ברך אחת בזמן ההמנון האמריקאי במחאה על כך שלשוטרים בארה"ב יש אצבע קלה על ההדק כשזה נוגע לחשוד בפשע שהוא שחור התפשטה כמו אש בשדה קוצים בעולם הספורט. אפילו הנשיא טראמפ התערב ודרש להדיח את כל הספורטאים שלקחו חלק במחאה. משם זה כבר התפשט גם לעולם הבידור והקולנוע והסערה הזו עדיין ברחוקה מלהסתיים, ללא ספק כתם שלילי בעולם הספורט האמריקאי.

מחאת השחורים בספורט האמריקאי, קולין קאפרניק כורע ברך ולא בהשביל הצעת נישואין (Complex)

5: סרינה וויליאמס זוכה באליפות אוסטרליה

זה לא שהזכייה שלה הייתה מפתיעה מבחינת יכולת אבל לאחר שחשפה באפריל שהיא בהריון כבר 20 שבועות, חישוב פשוט הוכיח כי בזמן הזכייה שלה בטורניר היא הייתה כבר חודשיים בהיריון! זה לא הכל, הזכייה שלה, ה-23 במספר, הייתה שיא גראנד-סלאמים ובספטמבר כשהיא ילדה את בתה, היא אמרה שתעשה כל מאמץ כדי להשתתף גם בתחרות של 2018 במלבורן ולהגן על התואר בו זכתה בצורה מרשימה בתחילת השנה הזו.

מעניין אם הבת שלה מוכרת כזוכה רשמית גם. סרינה זוכה באליפות אוסטרליה בהיריון (London Evening Standard)

4: ברצלונה מוחקת פיגור 4:0 מול פ.ס.ז'

ראינו כבר תוצאות נמחקות כשיש צמד משחקים בשיטת בית-חוץ אבל את הבי-פולריות של ההתמודדות הזו בין ברצלונה לפ.ס.ז'. לא יהיה ניתן לפענח לעולם! ברצלונה הגיעה למשחק הראשון בפארק דה פרינס, נעלמה לאורך 90 הדקות וראתה את אנחל די מאריה חוגג עליה עם צמד כשקבאני ודראקסלר מוסיפים ומציבים את תוצאת המשחק הראשון על 4:0 צרפתי. כשהגיע היום של הגומלין אף משוגע לא העז לחשוב שבארסה מסוגלת להפוך את התוצאה, לנצח? אולי כן…אבל לעשות זאת בהפרש של חמישה שערים (או 4:0 וללכת להארכה/פנדלים), בחיים לא. אבכן התסריט הדמיוני ביותר נכתב באותו לילה בקאמפ נואו. לואיס סוארס הבקיע כבר בדקה השלישית ושער עצמי של לייווין קורזאווה קבע 2:0 בדקה ה-40 וכך הקבוצות ירדו למחצית, מטמטיקה פשוטה: אם בארסה כובשת עוד 2 במחצית השניה היא מגרדת הארכה, אבל בשביל זה צריך גם לא לספוג. בדקה ה-50 הכל היה נראה מושלם יותר כשניימאר הוכשל ברחבה וכדור עונשין נשרק לטובת בארסה, ליאו מסי קבע 3:0 והמון אופטימיות יצאה בקרב שחקני הבלאוגראנה. 2 דקות לאחר מכן, תרדמת בהגנה קבעה שככל הנראה התסריט הדמויני הזה לא יקרה כי אדינסון קבאני הכניע את טר-שטגן וקבע 3:1, 28 דקות לסיום ובארסה צריכה עוד שלושה. ככל השזמן התקרב לקראת סיום כל האצטדיון החל להשלים עם העובדה שזה לא יקרה, חוץ מניימאר. בדקה ה-88 הוא נעמד ליד כדור חופשי בזווית לא ממש נוחה בצד שמאל וסובב אותו לחיבורים של קווין טראפ, 4:1 ו-2 דקות לפני תוספת זמן. השופט הניף שלט של 5 דקות תוספת וכבר בדקה הראשונה שלה עוד פנדל! סוארס הוכשל ברחבה! ניימאר, האיש החם, ניגש לבעוט מלא ביטחון ואכן קבע 5:1 מדהים! כעת פאריז הובילה רק בשערי חוץ, בארסה צריכה עוד 1 בשלוש הדקות תוספת שנותרו. ואז, 20 שניות לסיום קרן לברצלונה, גם השוער עולה לנגוח, ההגנה הפריזאית מרחקיה, טר-שטגן אחוז אמוק טס חזרה לכיוון הרחבה שלו ומחלץ כדור, איכשהו זה מגיע שוב לניימאר, הטעייה, הגבהה, הרגל המסיימת של סרג'י רוברטו עמוק בשניות האחרונות של המשחק, 6:1. טירוף! העובדה שבארסה הודחה ברבע הגמר על ידי יובנטוס לא מיקמה את האירוע הזה גבוה יותר ברשימה.

בעזרת השפיץ של הנעל, סרג'י רוברטו שלוח את השישי של בארסה לרשת של קווין טראפ (UEFA)

3: הניו אינגלנד פטריוטס אלופי הסופרבול 51

אי שם בסיום הרבע השלישי במשחק הסופרבול-51 בין הפאלקונס לפטריוטס כשהתוצאה 28:9 לפלקונס אף אחד לא חשב שהרבע האחרון יהיה כל כך מדהים. זה התחיל קצת מסורבל עם פילד גול של גוטקאווסקי שצימק ל-28:12 אבל לאחר מכן הגיע הרצף המדהים הבא: בריידי לאמנדולה, טאצ'דאון! ווייט לתוספת של 2 נקודות-בפנים!! 28:20, צריך עוד מהלך אחד כזה וזה שוויון! במהלך הגדול הבא היוצרות התהפכו, בריידי איתר את ווייט במהלך האחרון של התקפה של הפאטס, בום! טאצ'דאון! 28:26, אמנדולה הפעם הולך בשביל ה-2 תוספת, בום גם זה בפנים!! שוויון 28! הפאלקונס בהלם, הפאטס שרדו, הקבוצות הולכות להארכה ואז ג'יימס ווייט הוסיף את ה-מהלך בהארכה. ריצה מטורפת, תיקול של ההגנה של הפאלקונס, והראנינג באק מצליח להושיט את ידיו ועם הכדור קדימה, ממש 20 סנטימטר מאחורי קו הטאצ'דאון ולקבוע 34:28 שניה לפני שהברך שלו נוגעת בקרקע, יש אליפות לפאטס!

הטאצ'דאון המנצח של הפאטס (WiscNews)

2: איטליה מחוץ למונדיאל

הנבחרת שלקחה הכי הרבה תארים אחרי ברזיל (בצוותא עם גרמניה) מצאה את עצמה מודחת מהטורניר שיתקיים בקיץ הקרוב ברוסיה אחרי שסיימה במקום השני בבית המוקדם (אותו בית עם ישראל) אחרי ספרד והגיעה לפלייאוף שם הודחה על ידי שבדיה הפושרת וחסרת זלאטאן. האזורי יחמיצו את הטורניר לראשונה מאז 1958 ושמות כמו בופון, קייליני, בונוצ'י, וראטי, בלוטי, פלורנצי ועוד יראו את הטורניר מהבית.

אוי לבושה, מרקו וראטי תופס את הראש אחרי ההדחה ממוקדמות המונדיאל (The Nation)

1: ריאל מדריד זוכה בליגת האלופות שנתיים ברצף

ריאל מדריד (ולא רק היא) כבר הצליחה לשים את ידיה על אליפות אירופה למועדונים שנתיים (ואף יותר) ברצף אבל בעידן הצ'מפיונס ליג ההישג הזה מעולם לא בוצע. לא רק אלופות משחקות בטורניר הזה אלא הקבוצות החזקות ביותר באירופה לכן לשחזר זכיות שנה אחר שנה הוא הישג קשה מאוד. כמה קבוצות היו קרובות אך תמיד כשלו וכשריאל מדריד עשתה זאת השנה היא עשתה את זה בסטייל עם 4:1 מהדהד על יובנטוס חרף שער מדהים של הגברת הזקנה באדיבותו של מריו מנדז'וקיץ' (שאז עוד השווה את התוצאה ל-1:1). האם הבלאנקוס יצליחו להגיע לשלוש רצופות? נדע במאי. אבל אם תואר האליפות כבר ממש כמעט נעלם מהאופק לכיוונה של היריבה המושבעת מקטאלוניה, אולי כדאי לזיזו ושחקניו להתמקד באופן בלעדי בגביע היבשתי.

שחקני ריאל חוגגים את הבק-טו-בק (Yahoo)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort