מי תלך עד הסוף?

"יש לנו דברים במשותף", אומר ג'ינובילי, "השוואות לא טובות לאף אחד, אבל אני בהחלט יכול לראות דמיון בינינו". כך ענה מאנו האגדי שנשאל על חברו החדש לקבוצה בקיץ 2012.

לא רבים הם השחקנים שיוכלו להתפאר בהשוואות כאלה. ננדו דה-קולו הוא אחד מהם. הצרפתי הצנום שהחל את דרכו המקצוענית בקבוצת שולה, חצב את דרכו במעלה הכדורסל האירופי והעולמי, עד שמיצב עצמו היום כשחקן הטוב ביותר באירופה. רגע לפני תום הסיבוב הראשון ביורוליג, צסק"א מוסקבה מסתמנת כפייבוריטית הברורה להניף את הכתר האירופי בבלגרד, בראש ובראשונה בזכותו. אמנם את צמרת הטבלה חולקת כעת עם אולימפיאקוס, אך בהתחשב בעובדה שהחבורה מפיראוס עוד צפויה לבקר במוסקבה, הדברים נוטים לטובת הרוסים. לאחר רצף של בעיטות בדלי ברגעי האמת בפיינל פור, ב-2016 הצליחה צסק"א לנער מעליה את תדמית הלוזרית ולזכות בגביע הנכסף. מי היה חתום על כך? ניחשתם נכון, דה קולו. הצרפתי שזכה בתואר ה-MVP של העונה כולה ואירוע הפיינל פור עצמו, סחב על גבו את הקבוצה עד לפודיום. לא נמעיט מערך הסגל המסייע שהיה שותף לזכייה, בראשו תאודוסיץ' שהספיק לעזוב אל מעבר לים ולתקוע יתד בקליפרס, וכמובן קייל היינס הפאוור-פורוורד היעיל, שעל 2.02 הסנטימטרים שלו ממשיך להוביל את היורוליג גם השנה במדד החסימות לערב. אז כאמור, מילוש כבר לא כאן, אך מחליפו הספרדי, סרחיו רודריגז שחזר מקדנציה קצרה ב-NBA, עוד נחשב לאחר מהרכזים הטובים באירופה. בנוסף, מלך הסלים של הליגה משחק אחד לפני תום הסיבוב הראשון הוא קורי היגינס, גם הוא בצסק"א. הסגל של צסק"א עדיין נחשב לבין הטובים באירופה, אם לא הטוב שביניהם.

היורוליג, שעבר שינוי יסודי ועבר למתכונת חדשה לחלוטין בעונת 2015-16, עדיין מגיע לסיומו במתכונת של פיינל פור. מלאכת הניבוי הופכת קשה יותר כאשר זהות המנצחת נקבעת על פי משחק בודד אחד, בו כמיטב הקלישאה, הכל יכול לקרות. אך עוד קודם לפיינל פור, חניכיו של איטודיס יצטרכו לגבור על יריבה בשלב ההצלבה. בהנחה ולא יקרה דבר בלתי צפוי, יתרון הביתיות יהיה של הרוסים. במגרשם הביתי הם כמעט ולא שומטים משחקים, וגם בחוץ יהיו פייבוריטים מול כל קבוצה שתוגרל מולם. העומק של הרוסים לצד הכוכב הכי גדול של אירופה ממקמים אותם ראשונים במרוץ לתואר. בשנים האחרונות נוצרו פערים בין הקבוצות השונות ביורוליג, כאשר צסק"א משתייכת לקבוצת מועדוני העל ואיתה ריאל מדריד, פנרבחצ'ה ושתי היווניות. עם זאת, אין להתעלם מכמה קבוצות בסקאלה הבינונית שביום נתון יכולות להיות נשכניות ולהפר את האיזון בליגה. נראה שהקבוצות הללו, כמו מכבי ת"א, באסקוניה, ברצלונה ודומותיהן יכולות להיות מכשול עבור מועדוני העל, בפרט עבור צסק"א. עד כה, נראה כי הרוסים יודעים לנצל את העליונות שלהם, ולא ליפול מול קבוצות מסדר גודל נחות. לדה קולו וחבריו כל הכלים לשעוט כל הדרך עד להנפת גביע אירופה, כאשר האלופה המכהנת פנרבחצ'ה מגמגמת ונמצאת כבר בפער של שני משחקים מהם. בחמש עשרה השנים האחרונות צסק"א נעדרה מאירוע הפיינל פור  פעם אחת בלבד, 2011, ולא נראה שהשנה הולך לחול איזשהו שינוי בנושא. היריבה העיקרית שתתחרה מולה במאבק על התואר מסתמנת כהיא עצמה. על איטודיס האחריות להביא את חניכיו לשיא בחודשים מאי-אפריל, להתמודד עם הציפיות הגבוהות, ולנתק את הקבוצה כולה מהתווית הלוזרית המרחפת מעליה.

ליגת הכדורסל של אירופה נמצאת על קו הזינוק לסיבוב השני, והמועמדת הבולטת לזכייה היא האימפריה הסובייטית ממוסקבה. על ההגה רכז ספרדי וכוכב צרפתי. האם שילוב התרבויות יניב לצסק"א גביע אירופה שביעי? ימים יגידו

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort