הכוכב האירופאי הבא?

בעודנו מתקרבים לדראפט 2018 של האן בי איי, מתמקם לו לוקה דונצ'יץ' בין שלושת המועמדים המובילים לבחירה הראשונה בדראפט. הפנומנל הצעיר שזכה ביורו-באסקט בעודו בן 18 והופיע לראשונה במדי ריאל מדריד בגיל הרך של 16 שנים מושך הרבה תשומת לב. דונצ'יץ הצעיר כה מרשים עד שקייל היינס מצ'סקא מוסקבה אף אמר שבמשחק הראשון מולו הסתכל על דו"ח הסקאוטינג שלו וחשב לעצמו: "הילד הזה בן 16?". אבל מה גרם לקייל היינס להתרשם כל כך?

התשובה היא מעל הכל דונצ'יץ לא משחק כמו ילד בגילו, הביטחון, הבנת המשחק, הנתונים הפיזיים הכל נמצא שם..

בין המאפיינים הבולטים שלו הוא גודלו, דונצ'יץ הוא גארד בגובה 2 מטר, גבוה מרוב השחקנים בעמדתו. למרות שאין לו צעד ראשון מהיר כמו של שחקנים אתלטיים ממנו לוקה יותר ממסוגל לפצות על כך בשימוש חכם בגובהו. בגיף הבא ניתן לראות איך הוא מנצל את העובדה שהשומר עבר מעל החסימה כדי להחזיק אותו על הגב שלו. בפעולה זו הוא מנצל את גודלו העדיף ומכריח את השחקן הגבוה לבוא לעזרה. המהלך נגמר בסל מאסיסט של דונצ'יץ.

אבל זו איננה הדרך היחידה בה דונצ'יץ מנצל את גובהו, במקרה של שומר נמוך הוא יותר ממסוגל לקחת אותו בפוסט ולהעניש. כשחקן מעל הגודל הממוצע של עמדתו הוא מסוגל לייצר מיסמאט'צים בהתקפה ובכך להגדיל את האופציות ההתקפיות של קבוצתו.

אבל דונצ'יץ הוא לא גודל בלבד. לוקה שחקן חכם שמסוגל לנצל טעויות בהגנה ולקלוע מספר גבוה של נקודות במשחק. אבל מרשימה מכך היא היכולת שלו לייצר גם בשביל אחרים.  בעיניי האינטליגנציה שלו הכי בולטת כשהוא משחק בעמדה 1 ומנהל את הפיק-אנד-רול.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אחד הדברים שמאפשרים לו לנהל את משחק הפיק-אנד-רול בצורה כל כך טובה היא הקליעה שלו מעבר לקשת השלוש.  בעונה הנוכחית לוקה קולע ב37% אחוז מהשלוש. הקליעה שלו לא מאפשרת לשחקנים לעבור מתחת לחסימה ובכך הופכת אותו למנהל משחק יעיל יותר.  למרות שהאחוזים אינם יוצאים מן הכלל הם יותר מטובים בשביל שחקן בן 18. בלי קשר לזה שלוקה אוהב ומסוגל לזרוק גם מטווח אן בי איי.

יתרון נוסף באמתחתו של דונצ'יץ' היא יכולתו לשחק במספר עמדות. דונצ'יץ משחק בעמדות 1-3 ומסוגל לקבל בחילופים שחקנים בעמדות אלו ולהגן עליהם כראוי. שחקן שיכול לבצע הגנת חילופים כזו ללא יצירת בעיית מיסמאטץ' משמעותית הוא נכנס הגנתי לקבוצה, וגודלו מאפשר לו להגן ברמה כזו או אחרת גם על שחקנים גדולים ממנו.

מעבר לכך דונצ'יץ אינו מוגבל למשחק עם הכדור בלבד ויותר ממסוגל לשחק אוף-דה-בול. למרות שבעיניי כישרונו מנוצל ברמה המיטבית עם הכדור ביד.

עם עד עכשיו, כל התיאורים האלו לא גרמו לכם להבין איזה שחקן דונצ'יץ כבר עכשיו יש לו גם את המספרים לגבות זאת.

לוקה הצעיר כבר בגיל 18 מעמיד ממוצעים של כ-19 נקודות ,6 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו26 נקודות מדד למשחק ביורוליג. הוא מוביל את היורוליג במדד הממוצע למשחק, שני בנקודות למשחק ושלישי בסחיטת עבירות. כל זה מרשים ביותר כשלוקחים בחשבון שהיורוליג נחשבת בעיניי רבים כליגה הטובה בעולם אחרי האן בי איי.

ואם הצלחתו ביורוליג לא מצליחה לשכנע אתכם ישנה באמתחתו של השחקן הצעיר גם אליפות יורו-באסקט בה היה שחקן מרכזי. לוקה סיים את הטורניר עם ממוצע 14 נקודות למשחק (20 בטורניר), 8 ריבאונדים (רביעי בטורניר) ו-4 אסיסטים. לוקה הצליח לנצל את יכול המיקום הנהדרת שלו ואת היותו גדול וחזק בשביל גארד כדי לקחת יותר כדורים חוזרים מכל גארד אחר בטורניר. טורניר בו שיחקו 30 שחקני אן בי איי ומספר רב של שחקנים בליגה הכי טובה בעולם. שחקנים כמו, פאו גאסול, ריקי רוביו ופורזינגס, ועוד.

לדעתי אין עוררין, שדונצ'יץ שחקן מוכן לדראפט 2018 של האן בי איי. ישנם הרבה שחקנים עם היסטוריית אן בי איי אשר הגיעו לאירופה ולא מגיעים להישגים של דונצ'יץ בעודו בן 18. בין הדוגמאות הבולטות הוא מיודענו ממכבי תל אביב נוריס קול אשר זכה בשתי אליפויות אן בי איי עם לברון ג'יימס, וגם כעת בהיותו בוגר מלוקה במספר שנים אינו מסוגל לנפק מספרים כאלה ביורוליג.

השאלה שעולה עכשיו היא איכן דונצ'יץ התפתח בצורה הטובה ביותר?

בעיניי שני המאמנים הכי טובים בליגה הם פופוביץ' וקאר (סאן אנטוניו וגולדן סטייט בהתאמה), אבל בגלל שהם מאמנים קבוצות כל כך טובות אין סיכוי שהם יקבלו בחירה כל כך גבוה כפי שמשוער שדונצ'יץ' יהיה. אם כך אילו קבוצות מחזיקות כעת במאזן נמוך מספיק כדי שיאפשר להם לזכות בבחירה כזו בדראפט?

כרגע הקבוצות עם המאזן הכי גרוע באן בי איי הן: ממפיס, דאלאס, סאנס, קינגס, הוקס, והבולס.

מבין כל אלו לדעתי ההוקס הם היעד הכי טוב שאליו לוקה יכול לשאוף להגיע. מעבר לעובדה שהקבוצה בתהליך בנייה מחדש ומחפשת לפתח שחקנים צעירים מאמנה נחשב לאחד הטובים בליגה. מייק בודנהולצר, עבד שנים כעוזר מאמן של גרג פופוביץ' שנחשב על ידי רבים כמאמן הטוב העולם ובעונתו השנייה בקבוצה הצליח להביא את ההוקס לגמר הקונפרנס . בודנהולצר השתית בקבוצה סגנון משחק אירופאי המשלב הרבה הנעת כדור כהוכחה לכך הם מדורגים העונה במקום החמישי בליגה באסיסטים למשחק. דונצ'יץ', אשר רגיל לסגנון משחק מסוג זה התשלב יותר טוב בקבוצה כזו מקבוצות אחרות. בנוסף לכך שתי השחקנים המרכזיים הנוספים של הקבוצה הם בלינלי ושרודר, ושניהם אירופאים. אני מאמין שבלינלי אחד הקלעים הטובים בליגה יוכל לעזור ללוקה לשפר את קליעתו. שרודר פוינט גארד נהדר ויוכל לעזור לו ללמוד איך לנהל משחק בקצב הגבוה של האן בי איי. זה המקום בו לוקה דונצ'יץ יוכל לפרוץ יותר מכל מקום אחר.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort