ליגת העל בכדורסל: הכל מוכן לקלאסיקו הישראלי

במחזור הקרוב בליגת ווינר סל מתפרס על פני 3 ימים. בשבת, נקבל את מנת הפתיחה בדמותה של חולון שמתאוששת מפתיחת העונה הרעה ועלתה על הגל ותארח את נס ציונה שנראית כרגע לא מתאימה לליגה משחק נוסף בשבת יהיה כשהפועל תל אביב תנסה לשפר עמדות אחרי ההפסד במשחק הרדיוס לחיפה כשתפגוש את ראשון לציון בבית.
ולקינוח, ביום שני נקבל שלושה משחקיםנהריה תפגוש את אשדוד והפועל אילת תארח את חיפה במשחק הבכורה של שרון דרוקר. בני הרצליה ומיקי גורקה שפתחו את העונה רע מאוד ינסו לשפר עמדות עם ניצחון נוסף כשיארחו את גלבוע.
המנה העיקרית תוגש ביום ראשון בערב, חובבי הכדורסל יקבלו טעימה מהמפגש הרותח ביותר בכדורסל הישראלי. עזבו את הדרבי, עזבו את היריבות בין חולון לירושלים פה מדובר בשתי הקבוצות השאפתניות, האיכותיות ומכורח כך גם היריבות הכי גדולות בכדורסל שלנו.

זו רק טעימה, רק טיזינג קטן, רק קריצה מהבחורה היפה על הבר שלעולם לא תצא איתנו. כי בעוד חובבי הכדורסל ירצו לראות סדרה שלמה של משחקים בין הקבוצות כאשר כל משחק הוא קריטי ושהטובה ביותר תנצח אנחנו מקבלים רק מפגשי ליגה חסרי משמעות אמיתית ואם יש לנו מזל אולי נקבל פעם בעונה משחק על תואר.

הוא כבר לא יהיה בקלאסיקו (הדף הרשמי של מכבי ת"א)
אדום:

בכל מה שקשור למפגשים בליגה נגד מכבי האדומים חיים בחלום ולא רוצים להתעורר. מכבי מעולם לא ניצחה בארינה במסגרת הליגה, ומאז גמר הגביע ב-2015 המאזן בליגה הוא 6:1 לאדומים.

האדומים לא רוצים לראות את הצהובים חוגגים בארינה שוב (הדף הרשמי של מכבי ת"א)
מאז לקח אורי אלון את המושכות בירושלים הפועל ירושלים שולטת במפגשים נגד היריבה השנואה בצהוב ורק שני ההפסדים בגמרי הגביע ב2015 וב2017 מעיבים מעט על השליטה האדומה.
העונה הנוכחית נפתחה בצורה מעט מגמגמת לאדומים שקרובים להדחה מביכה כבר בשלב הראשון ביורוקאפ. בליגה האדומים התבססו במקום השני עם מאזן 6:1. בין לבין רעשי רקע בחדר ההלבשה שלחו את פוטיס קציקאריס הביתה ובמקומו מונה עוזר המאמן הלא מנוסה מודי מאור.
מאור מעולם לא אימן קבוצה כמאמן ראשי אולם עד כה הוא עומד על מאזן 3:0. המשחק ביום ראשון יהיה מבחן חשוב עבורו כאשר יתמודד בבית מול קבוצה עדיפה ומאמן מנוסה ממנו בהרבה. הפסד לא יהיה אסון בעבורו אך תבוסה יכולה להשפיע על המשחק הקריטי באמצע ביורוקאפ וזה כבר סיפור אחר לגמרי..
צהוב:
אחרי שלוש שנים ללא גמר, שנתיים מביכות בזירה האירופית וכשל ניהולי ומקצועי כללי נראה שמכבי יצאה לדרך חדשה.
מכבי מחזיקה במאזן חיובי ביורוליג, וברוב המשחקים נראתה מחוייבת ויציבה, בזירה המקומית נבן ספחיה ממשיך להצהיר שהמטרה העיקרית היא לשמור על השחקנים בריאים ולחלק דקות (זוסמן, שגב וג'ייק כהן מקבלים דקות משמעותיות מאוד בליגה) ובינתיים בהילוך ראשון מכבי כבר סופרת 7:0 ומקום ראשון בטבלה.
באופן מפתיע, נבן ספחיה זוכה למה שמאמנים אחרים בשנתיים האחרונות לא זכו לו על הקווים ביד אליהו,
הוא מקבל שקט אמיתי. בעלי המקצוע עובדים, ההנהלה לא לוקחת את ההחלטות בשבילו ואפילו האוהדים קוראים בשמו בהיכל. בשני ההפסדים (לכוכב ולאפס) נשמעו קולות שטענו כי ניהול המשחק של ספחיה לוקה בחסר, מול קבוצה נחותה ממנו במשחק ראשון העונה נגד ירושלים ספחיה צריך להוכיח אחרת. האמת היא שהוא פשוט חייב לנצח. בניגוד למודי מאור, לספחיה יש הרבה יותר מה להפסיד במשחק הזה, אם מכבי באמת רוצה שינוי אחרי השנתיים האחרונות זה צריך להתחיל בזירה המקומית. ושינוי בזירה המקומית אומר שליטה בליגה וזכיה בתארים המקומיים, וזה מתחיל ביום ראשון מול היריבה מירושלים.
חודש דצמבר הוא חודש קריטי לשתי הקבוצות, וסמלי מאוד שהוא נפתח דווקא בקלאסיקו. למכבי דצמבר יקבע את העתיד ביורוליג והאם יש סיכוי ממשי לטופ 8 באירופה.
לירושלים חודש דצמבר יקבע את עתיד העונה כולה כאשר התרחיש השחור ביותר הוא הדחה מוקדמת מאירופה והפסד בגביע לנהריה מה שישאיר את ירושלים עם הליגה בלבד עוד לפני חודש ינואר.
בקיץ האחרון קיבלנו גם תחרות קטנה בין הקבוצות על שחקנים שונים ויהיה מעניין לראות איך הם ישחקו מול הקבוצה שכמעט חתמו בה.
בעוד ירושלים אפילו לא ניסתה לצרף את ג'ון דיברתולומיאו ומשעור שחתמו מיד בצהוב בר טימור התנדנד מצהוב לאדום וכבר היה סגור במכבי לפני שעשה סיבוב פרסה חזרה לירושלים.

כרגע זה שווה לו 21 דק' למשחק בליגה וכ10 דק' ביורוקאפ. שחקן נוסף שהיה בקשר עם שני המועדונים בקיץ הוא דשון תומאס. תומאס שכבר הוכנה בעבורו טיוטת חוזה בבירה חתם במפתיע במכבי והוא בינתיים אחד הברגים המרכזיים בצהוב. תומאס עולה מהספסל אך מספק 13 נק' בממוצע למשחק ביורוליג.

כמעט חתם במכבי (הדף הרשמי של הפועל ירושלים)
האולם צפוי להיות בתפוסה מלאה, 11,500 איש (רובם המוחץ אדומים כמובן) יבואו לצפות בהצגה הכי טובה בעיר.
חמסה עלינו:
1) המאזן של שתי הקבוצות בכל הזמנים עמד על 136:31 בכל המסגרות לצד הצהוב כמובן אבל ב17 המשחקים האחרונים המאזן הוא 11:6 אדום.
2) ‏לראשונה זה 8 שנים אוהדי ירושלים לא ישירו "גיא פניני מת" במשחק נגד מכבי תל אביב. הם יחכו שבוע נוסף למשחק מול הפועל חולון..
3) ‏בפעמים שירושלים כן הפסידה למכבי בארינה (גמרי גביע) זה קרה בהפרשים דו ספרתיים. (18 ו14)

4) ‏יוגב אוחיון, מי שהיה יקיר האוהדים גם בשנים הקשות בתל אביב יערוך את ההופעה הראשונה שלו נגד מכבי אחרי 6 שנים.

עכשיו הוא אדום (הדף הרשמי של מכבי ת"א)
5) ‏מאז ה19.9.2014 בכל המפגשים ביניהן הקבוצה שמנצחת את הרבע האחרון מנצחת גם במשחק.  (13 מפגשים, ב3 מהם הרבע האחרון נגמר בשוויון והקבוצה שניצחה ניצחה ברבע השלישי) אולי נשחק רק מחצית שנייה?
יתר משחקי המחזור:
הפועל חולון-עירוני נס ציונה
הפועל ת"א-מכבי רשל"צ
הפועל אילת-מכבי חיפה
בני הרצליה-הפועל גלבוע/גליל
עירוני נהריה-מכבי אשדוד

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort