יוצאים לדרך: נבחרת ישראל במוק' אליפות העולם

לאחר היורובאסקט שחלקו נערך בארץ, שם נבחרת ישראל נכשלה ובגדול וסיימה עם ניצחון בודד ויותר מזה, לא הרשימה ושיחקה כדורסל רע. תחילה כמו תמיד דיברו על בעיה בגבוהים, אחרי זה נוספו הטענות כי השחקנים הנכונים לא זומנו, זה נמשך עם הפרשיות והאשמות כנגד מספר שחקנים שלכאורה סירבו להתייצב במדי והנבחרת והסתיים עם פיטורו של ארז אדלשטיין. כעת הנבחרת מוכנה לצאת לדרך חדשה עם מאמן צעיר בדמותו של עודד קטש שהוביל את נבחרת העתודה לגמר  אליפות אירופה ויחד עם שינוי מערנן בסגל בדמותם של תמיר בלאט ותומר גינת.

תחילה ננתח את הסגל הישראלי, נתחיל בראש המאמן, קטש. שחקן עבר החל את הקריירה שלו על הקווים בשנת 2004 ועבר בין קבוצות רבות ואף אימן מספר חודשים במכבי תל אביב. קטש "פרץ" עם עונות טובה כמאמן הפועל אילת, שם הצליח המאמן להרשים מאוד בעונה שעברה שסיים במקום השני בליגה, אך הודח בפלייאוף על ידי מכבי ראשון לציון ופוטר בהמלך הקיץ. אחרי העונה עם הקבוצה מהדרום, הגיע קטש לטורניר אליפות אירופה עם נבחרת העתודה, שם הרשים במיוחד כשיחד עם עתיד הכדורסל הישראלי הגיע לגמר והיה קרוב מאוד לזכייה בטורניר. כעת אחרי מספר עונות די מוצלחות, קיבל קטש את המבחן האמיתי, במידה ויצליח להרשים עם הנבחרת, אין ספק שזה יהיה רק עניין של זמן עד שיהפוך לאחד מהמאמנים הישראלים הטובים ביותר.

המאמן עודד קטש עם הקפטן גל מקל ותומר גינת (הפייסבוק של איגוד הכדורסל)

נעבור לסגל השחקנים, המאמן הלאומי בחר לזמן סגל מעט שונה מהרגיל ועם מספר בחירות מפתיעות, מעמיד סגל חכם וצעיר. תמיר בלאט, הרכז הצעיר של הפועל חולון והבן של המאמן המצליח, דייויד, פרץ בעונה שעברה בהפועל תל אביב והיה אחד הכוכבים של נבחרת העתודה כשהוא מסיים כ-MVP של הטורניר. בלאט מתאפיין כאינטיליגנצית משחק גבוה ויחד עם ראיית המשחק שלו והקליעה האוטומטית שלו, הוא יוכל לשמש כבורג משמעותי במשחקים. שחקן המפתח הנוסף של הנבחרת הוא בעצם שני שחקנים, ריצ'ארד הוואל ותומר גינת, המתאזרח של הפועל ירושלים כבר הרשים בטורניר שעבר ולעיתים היה נדמה שהוא רוצה יותר מכל ישראלי אחר, הפווארד של הפועל תל אביב בצד השני, פתח את העונה בצורה מסחררת ומעמיד מספרים יפים ואף מסיים כמעט כל משחק בדאבל דאבל של נקודות וריבאונדים. השניים ידועים בזכות היעילות הגבוה שלהם ועם יצליחו להשתית הגנה אגרסיבית וחזקה ויתרמו את חלקם בהתקפה, אין ספק שישראל תוכל לפתח לעצמה ציפיות.

לסיום נתעסק ביריבות של ישראל בבית המוקדמות ובסיכויים שלהם במפעל. היריבה החזקה ביותר שנמצאת עם הנבחרת בבית היא ללא ספק יוון, הנבחרת היוונית, מעמידה בכל פעם נבחרת חזקה ויציבה וגם הפעם היוונים עם סגל מרשים שכולל שחקנים רבים מאולימפיאקוס ופנאתייניקוס ומעל כולם יואניס בורוסיס הוותיק שינסה פעם נוספת לקחת את הנבחרת הכי רחוק שאפשר. הנבחרת השנייה שממנה ישראל צריכה לחשוש היא בריטניה, לנבחרת של המלכה יש בדרך כלל מספר שחקני NBA שמגיעים כדי להציב סגל טוב, אך הפעם הסגל לא מוכר ונראה שהציפיות לא גבוהות כל כך. האחרונה בבית היא דווקא החלשה ביותר, נבחרת אסטוניה, האסטונים ללא היסטוריה רבה ושחקנים גדולים, ינסו דרך הגנה אגרסיבית להפתיע את השאר. על פי הסגלים המלאים נבחרת ישראל בהחלט יכולה להראות טוב במוקדמות והמפגשים מול יוון הם אלו שיכריעו את גורלה בטורניר. מחר הכול מתחיל במשחק חשוב מול האסטוניה החלשה.

שון דאוסון (הפייסבוק של איגוד הכדורסל)

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort