בראון להט, גלבוע/גליל ניצחה ב'דרייב-אין'

מחזור המשחקים השישי הסתיים לו הערב כאשר הפועל תל אביב, אירחה הערב את הפועל גלבוע/גליל ב- 'דרייב אין' כשהיא מגובה בקהל הביתי שלה חרף אירועי המשחק מול הפועל ירושלים. לאחר שהוטל על המועדון משחק רדיוס אחד בפועל, שני משחקי רדיוס על תנאי וגם קנס כספי, בהסכם משותף עם קבוצתו של בית הלחמי, נקבע כי הרדיוס לא יהיה תקף כעת אלא החל מהמשחק הבא נגד מכבי חיפה. במשחק נוסף שהתקיים הערב אותה מכבי חיפה, נועלת הטבלה, התארחה אצל עירוני נהריה.

הפועל תל אביב – הפועל גלבוע/גליל:

הניצחון הגדול בשבוע שעבר על בני הרצליה לא סיים את הדרמות מאחורי הקלעים. בתחילת השבוע התראיין המאמן דני פרנקו והטיל ביקורת על ג'ף אלן והתנהלותו באשר לאופציית המימוש שלו בחוזה, מה שהוסיף עוד קצת מתח לחדר ההלבשה. מבחינה מקצועית, האדומים שהחתימו השבוע את הסנטר אחמד ניבינס, בחרו שעדיין לא להשתמש בו הערב ולכן הרכש האמריקאי נותר מחוץ לסגל המשחק של דני פרנקו. מאט האוורד גם הוא נעדר מהמשחק בשל ניתוח שעבר ברגלו, כאשר  ג'רל מקניל המשיך לקבל קרדיט לאחר שהצטיין בשני משחקיו עד כה. במועדון ציפו הערב לרשום ניצחון שלישי ברציפות ולשחרר מעט לחץ, כמו גם להמשיך את משחק ההגנה האינטנסיבי שמייחד את הניצחונות של הקבוצה העונה.

המארחת שואפת להמשיך את המומנטום (קרדיט: דף הפייסבוק Hapoel Tel Aviv BC).

מנגד, גלבוע/גליל שאכזבה מפתיחת העונה הצליחה להשיג ניצחון חשוב על עירוני נהריה מחזור קודם, עקב מכת הפציעות הטורדנית שנחתה על הקבוצה. החבורה מגן-נר ציפתה הערב גם לצבור מומנטום חיובי שיפזר את ערפל ההפסדים הכבד, עם ניצחון על הפועל תל אביב שיוכל לתת פוש רציני לקבוצה. אלייז'ה ג'ונסון גם הוא נרשם למשחק למרות שדיאנג'לו הריסון שב השבוע לאימונים חלקיים. מי שימשיך להעדר משורות הקבוצה הוא יחזקאל סקוורר שסובל מקרע בשריר התאומים. התחתית כבר בוערת תחתיו, אריאל בית הלחמי רוצה להתרחק מקו האש.

מאזן היסטורי בין הקבוצות במסגרת הליגה: 27:31 להפועל ת"א

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מאזן בעונה שעברה: 2:1 לגלבוע/גליל

 

מהלך המשחק:

3,200 אוהדים ביציעים ראו בפתיחת המשחק את תומר גינת שלהם, מקבל את תואר שחקן החודש בטקס של מנהלת הליגה. בארי לייבוביץ', גדול שחקני הפועל תל אביב קיבל את הסטנדינג אוביישן מהקהל ואת ההוקרה מהמועדון האדום.

הרכבים:

הפועל תל אביב: [ טיווין מקי, ג'ף אלן, רפי מנקו, ג'רל מקניל, תומר גינת.]

גלבוע/גליל: [בן אלטיט, חואקין שוכמן, ג'ייקובסון בראון, אלייז'ה ג'ונסון, טיילר סטון.]

שופטי המשחק: עומר אסתרון, אלעד לייבוביץ', דוד קולנגי

רבע ראשון:

פתיחה מבולבלת בפוזישנים הראשונים של הפועל תל אביב, שלוש מתפרצות של גלבוע/גליל העלו ליתרון מהיר של 6:0. טיווין מקי הגיב עם פריצה משלו לאחר מכן וניסה ליי-אפ, אך ג'ונסון הגיח מאחור והגיב בבלוק פנטסטי. המארחת הייתה צריכה חמש דקות עד שקלעה סל שדה ראשון, כשבמקביל גלבוע/גליל התקשתה מחוץ לקשת. חצי רבע בתוך המשחק ולוח התוצאות הראה 8:8. המשחק נמשך בקצב מהיר אך מבולגן עד לסיום הרבע עם טעויות רבות אצל שתי הקבוצות, בעיקר אצל הפועל תל אביב שאיבדה לא פחות מעשרה כדורים. בנקס (תל-אביב) החזיר את ההתלהבות מעט עם דאנק מרהיב, בסיום הרבע יתרון לגלבוע/גליל 24:18.

רבע שני:

ברבע השני החלו הזריקות מחוץ לקשת להיכנס עבור גלבוע/גליל, שעלתה ל-14 נק' הפרש לאחר שתי דקות בתוך הרבע. בראון (גלבוע/גליל) היה לוהט מפתיחת הרבע ועמד בשלב זה על תשע נקודות, דני פרנקו ביקש טיים אאוט וניסה להחזיר את חניכיו לפוקוס כשהתוצאה הייתה 34:20 לאורחת מהצפון, שהציגה הגנה מרשימה ביותר. בנקס שוב נאלץ לפתוח במהלך אינדיבידואלי כדי לעצור את הסחף של היריבה, בעזרת סל ועבירה ועוד שלשה מהירה אחר כך. ההגנה של הפועל תל אביב המשיכה להיראות בכי רע, כשבהתקפה רשמה כבר 15 איבודי כדור 4:30 דקות לסיום המחצית, שם הובילה גלבוע/גליל 40:26. תקרית חמורה נרשמה לאחר שטיילר סטון נתן מרפק לפניו של רפי מנקו בתום מאבק על כדור חופשי – שזיכה את הזר של גלבוע/גליל בעבירה בלתי ספורטיבית. מנקו עצמו ניגש לקו וצימצם ל-46:36. בראון בלט ברבע הזה עבור בית הלחמי, יחד עם וייז שעלה מהספסל ונראה נהדר, כשאצל הפועל ת"א שחקן החודש תומר גינת נראה כמו צל של עצמו. עם התקפות מעבר מוחצות והרבה קליעות מחוץ לקשת, לוח התוצאות במחצית הראה  56:43 לזכות גלבוע/גליל בתום עוד מהלך מצוין של בראון שקבר שלשה עם הבאזר. בראון כמעט הכפיל את הממוצעים העונתיים שלו (9 נק') במחצית משחק בה רשם 17 נק' .

 

ג'ייקובסון בראון, להט עבור האורחת במחצית הראשונה (קרדיט: Trenbasket).

 

רבע שלישי:

גלבוע ביצעה שלוש עבירות ב-12 השניות הראשונות של הרבע הזה, לרביב לימונד נפגע באחת מהן ושבר את אפו כתוצאה מכך. מקי שהיה חלש במחצית הראשונה השיג את ארבע הנקודות ראשונות, לאחר דקה ראשונה יתומה מקליעות. מן העבר השני, שובהיה זה ג'ייקובסון בראון שסיפק את האנרגיות ואת הנקודות עבור האורחת. יותר מדי עבירות קיבלנו ברבע השלישי, שתי ההתקפות התקשו לייצר המשכיות בעקבות כך. מנקו חימם את הידית מחוץ לקשת וקלע סל שהכריח את בית הלחמי לסמן פסק זמן, 6 דקות לסיום הרבע כשהקבוצה שלו ביתרון 58:50. ברבע הזה דווקא ההגנה החזקה של המארחת הגיעה לידי ביטוי, כשעל ההתקפה של גלבוע/גליל נכפו לא פחות מ-8 איבודי כדור. שתי דקות לסיום הרבע והאדומים נגסו בפיגור מעט עד לשיוויון-64:64, הודות לאנרגיות הנהדרות מהיציעים בתוספת ההגנה הלוחצת. ג'קסון הגיב עם ליי-אפ עבור האורחת, כשבראון שוב חזר למשחק עם סל ועבירה שקבעו 69:64 בסיום רבע שלישי אגרסיבי ביותר. 

רבע אחרון:

בראון המשיך את היכולת שלו עבור גלבוע/גליל גם בפתיחת הרבע האחרון, שתי הקבוצות ניסו לשחק מהר והמשיכו את שרשת הטעויות ואיבודי הכדור שלהן. 78:70 לגלבוע/גליל, 5 וחצי דקות לסיום המשחק. שלשה של תל אביב שהתווספה עם איבוד כדור לאחר מכן של גלבוע/גליל, החזירה כוחות אחרונים לאורחת לקראת הישורת האחרונה. 4 דקות לסיום, שוב בנקס(תל-אביב) היה זה שקלע את הנקודות החשובות והוריד את ההפרש ל-3 בלבד! 78:75, שריקה מפוקפקת ביותר שלחה את בראון אל הספסל ב-5 עבירות והגדילה את היתרון של האורחת. אך הפועל תל אביב חזרה עם תומר גינת, שהודות לזריקה גדולה מחוץ לקשת קבע שוויון 82:82 דקתיים לשריקת הסיום. טיים אאוט שלח את שני המאמנים לבריף המשמעותי ביותר במשחק. הכול פתוח כעת ושתי הקבוצות יכולות לנצח את המשחק הדרמטי הזה. גלבוע/גליל רצה בהתקפה, הגנה נהדרת של הפועל תל אביב לא עצרה את שוכמן שקבר שלשה קריטית, אליה הפועל תל אביב הגיבה עם 2 נק'. יתרון נקודה לאורחת חצי דקה לסיום! בראון התרומם לזריקה מחצי מרחק, וכמובן שקלע בערב הכי נהדר של השחקן הזה מזה הרבה מאוד זמן –  87:84 לגלבוע/גליל, פוזשן של הפועל תל-אביב. מקי נשלח לקו העונשין לאחר שתי עבירות – קלע את שתי הזריקות והוריד לנקודה הפרש. בראון קיבל את הכדור לידיו ונשלח גם הוא לקו מן הצד השני, אך הוא החטיא את הזריקה הראשונה ברשלנות והשאיר סיכוי לדני פרנקו שלקח טיים אאוט, שניות אחרונות לסיום המותחן ב-'דרייב-אין' כשהתוצאה 88-86 לגלבוע/גליל. מקי ניסה לקחת את זה על עצמו ונכשל, הדרמה הגיעה לקיצה. בסיום 88-86 מדהים לגלבוע/גליל. 

 

 

עירוני נהריה – מכבי חיפה:

הירוקים הגיעו הערב לעין שרה, במטרה לברוח מהמקום האחרון. וויל גרייבס שוחרר מהקבוצה, גוני יזרעאלי חתם ורג'ינלד באקנר חזר להרכב לאחר שסיים עונש הרחקה מאשתקד. המארחת שיחררה את עוסמאן דראמה השבוע והחזירה את הפאוור פורוורד טיירון נאש, שערך בכורה מחודשת.

מכבי חיפה פתחה חזק את המשחק, באקנר רשם 6 נק' בדקות הפתיחה ועזר לאורחת לברוח קצת, שתי שלשות של נהריה הכניסו קצת קצב מהעבר השני, אך הירוקים המשיכו ללחוץ חזק בהתקפה. הרבע הראשון הסתיים ב-19:28 עבור עופר רחימי וחניכיו. ברבע השני נהריה החלה להיכנס למשחק וצמצמה ל-3 הפרש, כשהתוצאה עמדה על 34:31 לירוקים. שתי הקבוצות החלו קצת להראות אי-סדר במשחק ההתקפה, נהריה כבר טיפסה עד לפיגור נקודה אך עוז בלייזר קבר שלשה עבור חיפה והוסיף לאחר מכן עוד סל לשתיים. במחצית המשחק: 47:44 למכבי חיפה בעין שרה. 

את המחצית השנייה האורחת פתחה כשהיא עם הרגל על הדוושה. 5 דק' במחצית השנייה ונהריה כבר הפכה את התוצאה, עם 56:49 לסגולים. ברבע השלישי הירוקים נעצרו על 8 נק' בלבד וחזרו ליכולת ההתקפית החלשה שלהם שאפיינה אותם מתחילת העונה, בזמן שהאורחת שלטה בהתקפה וסיימה את הרבע ביתרון 63:55. היכולת החלשה של חיפה שוב בלטה לה במחצית השניה למרות חצי ראשון נהדר.  ברבע האחרון התסריט חזר על עצמו ונהריה קבעה את הטון הרבה בזכות זיו בן צב  והמכבש בסגול נמשך עד השנייה האחרונה. בסיום המשחק 82:73 לנהריה, שחוזרת למסלול הניצחונות בזמן שמכבי חיפה שוקעת עמוק בתחתית הטבלה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort