שום דבר לא מושלם

ניתוח השינוי שאדם סילבר מעוניין לעשות בלוטרי של ה-NBA ולמה זאת תהיה הטעות הגדולה ביותר שהוא עשה בקריירה הקצרה שלו כקומישינר

הקומישינר של הליגה, אדם סילבר תומך ביוזמה לשנות את שיטת הלוטרי הקיימת כיום בליגה. השינויים המהותיים שהוא מתכנן לעשות הם:

1 .לתת לשלושת הקבוצות בעלות המאזן הכי גרוע בליגה סיכויים שווים לקבל את הבחירה הראשונה הנחשקת (סיכויים של 14% כ"א) בניגוד לשנים קודמות, בהן הקבוצה עם המאזן הגרוע בליגה הייתה בעלת 25% לקבל את הבחירה הראשונה, הקבוצה עם המאזן השני הכי גרוע בליגה הייתה בעלת 19.9% אחוז והשלישית בעלת 15.6%.

  1. כיום, הקבוצה עם המאזן הגרוע ביותר לא יכולה מתמטית ליפול בדראפט מתחת לבחירה ה-4. אולם, לאחר השינוי המתוכנן (אם יקרה) הם יוכלו ליפול גם למקום 5. מה שבבסיסו לא נשמע כל כך נורא אך יכול לגרום למין אפקט "דומינו" שבו הקבוצה שבעלותה המאזן השני הכי גרוע תוכל ליפול למקום ה-6 במקום ל-5 וכך הלאה, כמובן שדבר זה משפר את סיכוייהן של הקבוצות היותר טובות שנכנסו ללוטרי לקבל בחירה גבוהה יותר.
  2. אף קבוצה לא תוכל לבחור בטופ 3 במשך שנים רצופות ותוכל לבחור רק מהבחירה הרביעית ומטה.

ניתן לקרוא פה בין השורות בקלות רבה: אדם סילבר מתעב את שיטת ה"טאנקינג" ורוצה לבטלה כמה שיותר מהר ואני חולק על דעתו בעניין הזה. שיטת ה"טאנקינג" היא שיטה מצוינת שתורמת רבות לקבוצות בטווח הארוך, בעיקר עוזרת לקבוצות לצאת מ"השטח האפור" (השטח האפור הוא בעצם שטח שהקבוצות הממוצעות בליגה נמצאות בו, לא טובות מספיק בשביל להעיק על אריות הליגה ולהתמודד על אליפות אך גם אינם רעים מספיק בשביל לקבל בחירה טובה שתעזור לפרנצ'ייז שלהם. ממפיס ושארלוט הן דוגמאות טובות למצב הזה). האטלנטה הוקס נפרדו מנכסים חשובים שלהם בשנים האחרונות כגון הורפורד ומילסאפ בשביל לצאת מהאזור האפור שנכנסו אליו ולהתחיל לקבל בחירות טובות יותר בתקווה לשחקנים שישנו את הארגון שלהם, ויש סיכוי מצוין לכזה בדראפט הקרוב שבו יהיו שחקנים כמו ילד הפלא של ריאל מדריד לוקה דונציץ' (שעשה פלאים ביורובאסקט, דרך אגב), מרווין באגלי השלישי, מייקל פורטר ודיאנדרה אייטון. שיטת הטאנקינג וצבירת הבחירות הגבוהות כבר הוכיחה את עצמה כאשר פרויקטים כמו מיניסוטה ופילדלפיה כבר מראים ניצוצות.

השינוי יכול לפגוע לא רק בקבוצות שב-"שטח האפור" אלא גם לקבוצות משווקים קטנים כגון ניו אורלינס, ממפיס ואינדיאנה. מפני שקשה לקבוצות כאלו למשוך שחקנים גדולים שיבואו אליהם דרך ה-"פרי אייג'נסי" ולכן האופציה האחרת שלהם היא לבחור גבוה בדראפט ולנסות לבנות קבוצה סביב כוכב, כפי שעושים בניו אורלינס מסביב לאנטוני דייויס. השינוי יכול להוביל  ליותר ויותר קבוצות מנתחי שוק קטנים יותר רק להמשיך לקטון ולקטון ולהמשיך בחוסר הרלוונטיות שלהם. אדם סילבר מנסה לגרום לקבוצות לנצח יותר כאשר הניצחונות לא מועילים לא בטווח הקצר ולא בטווח הארוך.

ארצה גם להרחיב לרגע על הפרויקט של פילדלפיה. הקבוצה שהייתה פעם הלעג של הליגה לאחר שנראו כי הם ישברו את שיא ההפסדים של השארלוט בובקאטס, הפכו הם לקבוצות צעירה ואטרקטיבית עם סנטר צעיר ומצוין בדמות ג'ואל אמביד ושני בחירות שנוטפות כישרון כגון בן סימונס ומרקל פולץ, כרגע הבאזז התקשורתי מסביבם אדיר וכל האוהדים מתרגשים לקראת העונה הבאה ומודים בעיקר לאיש אחד: סם הינקי.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הינקי היה הג'נרל מנג'ר של הסיקסרס לשעבר ופוטר לאחר 3 שנים נוראיות בארגון ולא הוביל את הסיקסרס לפלייאוף אף פעם אחת. אולם, הוא הוביל את הטאנקינג הגדול בהיסטוריה ובעצם גרם למצבה הנוכחי של פילי.

הבאנר שתלו אוהדי פילי בערב הדראפט האחרון, מהללים את הינקי (טוויטר)

אוהדי הקבוצה מודים לו על זה ומשתמשים בצורה עקבית בסלוגן שהינקי טבע בעצמו: "trust the process" (משמעו: סמכו על התהליך) ואכן התהליך עבד.

אז בבקשה אליך אדון סילבר, אנו יודעים שהמערכת הנוכחית לא מושלמת, אבל שום דבר לא מושלם, בבקשה השאר את המצב כמו שהוא.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort