טורקיה: בשיקטאש שמרה על הפסגה בניצחון ביתי

המחזור ה-5 בליגה הטורקית ננעל הערב עם ניצחון של בשיקטאש 0:2 בביתה, על קוניאספור החלשה שבשנים האחרונות מיררה את החיים לחבורה של שנול גונש. 

לאחר התצוגה המושלמת בשבוע שעבר בפורטוגל, בשיקטאש אירחה הערב את קוניאספור ב-'וודפונה' ארנה, לקרב משני קצוות הטבלה. המארחת נמצאת לפני המשחק בצמרת הטבלה בצוותא עם האלופה גלאטסראיי, כששתיהן עדיין בלתי מנוצחות בליגה עד כה. במשחק החוץ בליגת האלופות מול פורטו, הטורקים הדהימו עם 1:3 על אדמת פורטוגל, והם ניגשים למשחק הערב עם ביטחון מרקיע שחקים אל מול קוניאספור החלשה, קבוצה שסופרת כבר שלושה הפסדי ליגה בארבעת המחזורים הראשונים. לפיכך כל הסימנים הצביעו על אפשרות ממשית לרסיטל רב שערים תוצרת בשיקטאש הערב, שתרצה בוודאי להמשיך את המומנטום עם ניצחון משכנע מול הקהל הביתי – אולם המציאות בשנים האחרונות מעלה תסריט אחר, בו קוניאספור מתפקדת כ"סוס השחור" של בשיקטאש, אותה היא ניצחה באופן מפתיע ארבע פעמים בששת המשחקים האחרונים.

בשיקטאש חוגגת בליגת האלופות, הטוענת לכתר פתחה נפלא את העונה (FIFA)

אך באשר למצב של "הסוס השחור", תחילת העונה הזוועתית בליגה לא מבטיחה אופטימיות להמשך הדרך. מלבד הניצחון האחרון במסגרת הגביע 3:0 על גנצ'לרבירליג'י, שאר התוצאות היו מאכזבות מאוד עבור קוניאספור, ובקבוצה שורר מתח רב וחוסר ביטחון בעקבות זאת. בדיוק כמו בשיקטאש גם קוניאספור כבשה שבעה שערים העונה, ההבדל העיקרי בין שתי הקבוצות הוא בהגנה, שם האורחת מתקשה לתפקד כראוי. על אף היותה מטרד לא קטן לבשקיטאש בעונות האחרונות, האורחת תשמח לחזור הביתה הערב ואפילו עם נקודה אחת בלבד. משימה קשה בפני עצמה, בהתחשב בעובדה שהיא אחת מארבע הקבוצות בטורקיה שעדיין לא סיימו משחק ללא הכרעה.

חמישה מתוך ששת המשחקים האחרונים בין שתי הקבוצות הסתיימו עם שערים לשני הצדדים – נתון מעודד מאוד לקראת כל משחק באשר הוא. 37 פעמים נפגשו הקבוצות בעבר, 18 פעמים ניצחה בשיקטאש בעוד קוניאספור רושמת 9 ניצחונות, 11 משחקים הסתיימו בתיקו.

מהלך המשחק:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

דקה 10': שער!! 1:0 לבשיקטאש. המארחת פתחה חזק וזה משתלם לה כבר אחרי 10 דקות, טוסון התרומם מצויין לנגיחה ממרכז הרחבה לאחר הגבהה של ארקין, הכדור ניתז מראשו של החלוץ הישר אל הפינה השמאלית העליונה.המארחת עולה על לוח התוצאות מהר מאוד.

דקה 15': אנדרסון טאליסקה (בשיקטאש) מתפנה לקבל את המסירה קרוב לרחבה, ריאן באבל חברו לקבוצה ההולנדי זיהה אותו ומסר לו את הכדור, טאליסקה המשיך בבעיטה אל עבר השער אך הדיפה נהדרת של השוער מנעה את השער השני.

דקה 19': שוב ניסיון נוסף לבשיקטאש שממשיכה ללחוץ גם לאחר שער היתרון. הפעם היה זה ארסלן שקיבל את הכדור מצד ימין, הקשר בעט מרחוק גבוה מעל השער של קירינטילי.

דקה 23': הטצ'ינסון מנסה בעיטה משמאל מ-20 מטרים, הכדור הולך הישר אל המיקום של קירינטילי ונהדף. בשיקטאש אוחזת בכדור בחלק גדול מן הזמן ולא מרפה מהלחץ, קוניאספור מנגד ממשיכה לסגת ולאבד יותר מדי כדורים גם בשטח המגרש שלה.

דקה 32': מאהדי בורדייה (קוניאספור) מפיל את פפה ומקבל את הכרטיס הצהוב.

דקה 37': אוזטורון (קוניאספור) עם תיקול רשלני ומיותר לגמרי. כרטיס צהוב מוצדק לגמרי, אפשר לומר גם על גבול האדום.

דקה 40': נג'יפ אוייסל (בשיקטאש) נפצע ולא יכול להמשיך, אדריאנו קוריאה הברזילאי – אקס ברצלונה, סביליה ורומא, נכנס לשחק במקומו.

דקה 42': גארי מדל הצ'יליאני (בשיקטאש) גם הוא נכנס לפנקס של השופט לאחר תיקול חזק על מאליק איבונה.

דקה 45': השופט שורק למחצית, שליטה כמעט מוחלטת של בשיקטאש שמחזיקה בכדור 64% מן הזמן ולוחצת על השער של קוניאספור. נראה מה מכינה לנו הטוענת לתואר האליפות במחצית השניה.

מחצית שניה:

דקה 49': כמעט השני לבשיקטאש! התקפה מצויינת של המארחת בניצוחו של ריקארדו קווארסמה, סידרה הזדמנות גדולה לטוסון לכבוש את השני שלו ושל קבוצתו, אך החלוץ שקיבל כדור למצב מצוין בתוך הרחבה בעט אותו למרכז השער, והורחק על ידי קוניאספור.

דקה 57': פפה בלם בשיקטאש שנחת העונה מריאל מדריד, מתרומם גבוה לנגיחה מכדור קרן של ריקארדו קווארסמה, שיתוף הפעולה הפורטוגלי הזה כמעט הוליד את השער השני, אך הנגיחה של פפה הלכה מעל למשקוף.

דקה 66': שער!! 2:0 למארחת. ריקארדו קווארסמה קיבל מסירה נהדרת מטאליסקה על סף הרחבה, ושיחרר בעיטה עם רגל ימין אל החיבורים של קירינטילי שוער קוניאספור.

דקה 69': אלבארו נגרדו החלוץ הספרדי עולה לשחק במקומו של טוסון, כובש השער הראשון לזכות בשיקטאש.

דקה 70': בפעולה הראשונה שלו במגרש, נגרדו מקבל את הכרטיס הצהוב מיד לאחר עבירה אגרסיבית מאוד.

דקה 79': הקצב נרגע ובעיקר גארבג' טיים מוצג לנו כעת ב"וודפונה ארינה", ביתה של בשיקטאש. קוניאספור מנצלת את הרגיעה הזאת כדי לנסות ולעקוץ, לאחר שמליק אבונה נגח מתוך הרחבה לאחר הרמה מצוינת, אך הכדור החמיץ את המסגרת.

דקה 86': טולגיי ארסלן ( בשיקטאש) מתפנה לבעיטה מצד ימין של הרחבה, כדור חזק שיוצא מן הרגל שלו בטכניקה נהדרת, נהדף לקרן עם הצלה לא פחות מרשימה של קירינטילי.

דקה 90+5: סיום המשחק! 0:2 למארחת – בשיקטאש ביום חול עם ניצחון נוסף, הקבוצה הנהדרת של שנול גונש ממשיכה להרשים בכל המסגרות.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort