מנצ'סטר סיטי הגיעה לליגה: 0-5 מוחץ על ליברפול

התכולים של גווארדיולה סיפקו תצוגה דומיננטית למופת, והשיגו את ניצחון הבית הראשון העונה על חשבונה של ליברפול שנשארה בעשרה שחקנים עוד במחצית הראשונה. אגווארו פתח את מסכת השערים, גבריאל ז'סוס הוסיף צמד. קווין דה-ברוינה עם שני בישולים.

חגיגת הכדורגל האנגלי חוזרת אל המסכים שלנו אחרי פגרת הנבחרות הארוכה. המחזור ה- 5  בפרמייר-ליג נפתח היום, ובמרכזו המפגש התמיד מסקרן באצטדיון איתיחאד בין מנצ'סטר סיטי הלא כל כך משכנעת של פפ גווארדיולה, לבין יורגן קלופ וליברפול, שמצידם פתחו את העונה בצורה נהדרת כשהם מציגים כדורגל התקפי ואטרקטיבי ביותר. המשחקים בין שתי הקבוצות הללו תמיד דואגים לספק את הסחורה ולהלהיב אותנו, בזכות העובדה ששני המאמנים חרטו על דיוקנם את פילוסופיית הכדורגל ההתקפי והשוטף. בהתמודדויות האחרונות בין שני מועדוני-העל מהפרמייר-ליג האדומים הם אלו אשר יצאו שבעי רצון בשריקת הסיום –ארבע פעמים ניצחה ליברפול מתוך ששת משחקיה האחרונים נגד מנצ'סטר סיטי, לעומת שתי תוצאות תיקו, אחת מהן הייתה במסגרת גביע הליגה והוכרעה בתום בעיטות עונשין לזכות הסיטיזנס. היום זהו המשחק הראשון לעונת 2017/18 בין שתי הקבוצות במסגרת הפרמייר-ליג, שתיהן יקוו לחזור מהפגרה עם ניצחון גדול שיספק רוח גבית להמשך הדרך.

שניים מהמאמנים המוערכים והנחשקים ביותר בכדורגל העולמי, פפ גווארדיולה ויורגן קלופ מוכנים לדו-קרב על הקווים (קרדיט: Goal).

גווארדיולה לא יקבל לרשותו את ההרכב החזק ביותר עבור המשחק היום. כזכור ראחים סטרלינג ראה את הכרטיס האדום במחזור הקודם דקה אחרי שכבש את שער הניצחון הדרמטי מול בורנמות', ולכן יראה את המשחק מהיציע. בנוסף לחסרונו של סטרלינג הצעיר, גווארדיולה ייאלץ להתמודד בהגנה ללא וינסנט קומפאני הבלם הוותיק, שנפצע במהלך הפגרה של משחקי מוקדמות המונדיאל עם נבחרת בלגיה. ג'ון סטונס צפוי לפתוח במקומו לצד אוטמנדי במרכז ההגנה. גם הקשר הגרמני אילקיי גונדואן אינו כשיר במאת האחוזים, ויפתח על הספסל. אך מנגד ישנן גם מעט חדשות טובות עבור הסגל של הסיטי, קייל וולקר המגן הימני שנרכש הקיץ מטוטנהאם, חוזר היום לאחר שריצה עונש השעיה הישר אל ההרכב הפותח. ההנחה היא שגווארדיולה יחזור לשחק עם ארבעה שחקנים בחלק האחורי, עקב חסרונו של קומפאני שיכריח את המאמן הקטאלני לערוך מספר התאמות במערך של התכולים. גווארדיולה דיבר במסיבת העיתונאים לפני שריקת הפתיחה: "משחק מסוג שכזה, עם כל הכוכבים ברמה העולמית, זה למה אנו נמצאים בעולם הזה", אמר בהתלהבות המאמן הקטאלני. "זה לא קל לעצור את ליברפול, הם נורא מהירים. בנוסף לזה הם גם מאוד מאורגנים, אבל אנחנו ננסה למזער את נקודות החוזק שלהם, ולשחק את המשחק שלנו".

סטארלינג שהיה הבולט בשורות התכולים מתחילת העונה, דווקא במשחק היום מרצה עונש השעיה (קרדיט: Sky sports).

"אני בטוח ב-100% שהמשחק הזה יהיה אינטנסיבי מאוד" הצהיר מאמן ליברפול יורגן קלופ לפני המשחק, "לסיטי יש מערך מאוד התקפי אבל הם יצטרכו להתאים עצמם למהירות שיש לנו". ליברפול מגיעה כאמור לאצטדיון איתיחאד לאחר פתיחת עונה דורסנית, כהרגלה בקודש יש לציין. השלישייה הקדמית מגלה נחישות ועוצמה והיא מוכיחה את היותה קטלנית גם ללא קסמיו של קוטיניו, שיפנה את מקומו בהרכב גם היום בשל אי נוחות בגבו. אדם ללאנה גם כן עוד לא התאושש מהפציעה בשריר הירך, והמגן הימני נתנאל קליין ממשיך להתמודד מול הפציעה שספג בסוף העונה הקודמת. את מקומו של קליין בצד ימין ימשיך לאייש אלכנסדר-ארנולד הצעיר שנראה טוב מפתיחת העונה. שינוי נוסף בהגנה ערך קלופ, כשהציב בעמדת הבלם את ראגנר קלאבן על חשבון דיז'ון לוברן. המרסיסיידס שפירקה את ארסנל במחזור הקודם 4-0, קיבלה לשורותיה כלי נוסף אשר יעמוד לזכות קלופ בדמותו של אלכס אוקסייד-צ'מברליין שיחכה להזדמנות שלו מהספסל.

ההחתמה החדשה והמפתיעה שעשתה את כל הדרך מלונדון. אלכס אוקסלייד-צ'מברליין ימתין בסבלנות לרגע שלו (קרדיט: El bocon).

מהלך המשחק:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

  • מנצ'סטר סיטי: אדרסון, מנדי, אוטמנדי, סטונס, דנילו, וולקר, פרננדיניו, דה-ברוינה, ד. סילבה, גבריאל ז'סוס, אגווארו.
  • ליברפול: מיניולה, רוברטסון, לוברן, מאטיפ, אלכסנדר-ארנולד, הנדרסון, ווינאלדום, צ'אן, מאנה, סלאח, פירמינו.

דקה 1': שופט המשחק ג'ונתן מוס מוציא לדרך את הקרב המרתק הזה! אצטדיון איתיחאד גדוש עד גדותיו בקהל הכחול, שיקווה לראות את קבוצתו מנצחת לראשונה העונה בבית. גם אוהדי ליברפול כהרגלם מספקים תפאורה מכובדת ביציעים.

  • השלישייה הקדמית של ליברפול אחראית ישירה לכל 9 השערים שלה בליגה בשלב זה של העונה. סדיו מאנה מצא את הרשת שלוש פעמים עד עכשיו, בעוד חברו להתקפה רוברטו פרמינו רשום על צמד שערים ושני בישולים. מוחמד סלאח המצרי הוסיף שני שערים משלו ובישול אחד בינתיים.
  •  ליברפול משחקת כהרגלה במערך ה-4-3-3 המוכר. גווארדיולה ממשיך למרות חסרונו של קומפאני לשחק עם שלושה בלמים בקו האחורי, במערך של 3-1-4-2.

דקה 7': ניקולאס אוטמנדי (סיטי) עם טעות פטאלית בחלק האחורי, שמאפשרת לסלאח המסוכן לקבל את הכדור קרוב לרחבה. הבלם הארגנטיני נאלץ לתקל אתסלאח, במהלך שמוביל לצהוב הראשון במשחק לעברו של אוטמנדי.

  •  ראחים סטארלינג שאינו נמצא היום על כר הדשא זכר להרחקה מהמחזור הקודם, מוליך כרגע את טבלת הכובשים של הסיטיזנס עם צמד שערים העונה.

דקה 9': דה-ברוינה פורץ ממרכז המגרש במהירות, ההגנה מצליחה להסתדר מולו והבלגי מחליט לשחרר בעיטה חזקה, אבל מיניולה שוער ליברפול מצליח לקלוט את הכדור. הזדמנות ראשונה לסיטי.

דקה 14': ניסיון נוסף למארחת. פרננדיניו (סיטי) מגיח מהחלק האחורי ומנצל את השטח הרב שנפתח מולו כדי לפרוץ קדימה. הברזילאי משחרר בעיטה חזקה לעבר השער, אך היא חומקת ליד העמוד.

דקה 18': הפעם זוהי ליברפול ששולחת כלים קדימה. אמרה צ'אן הקשר הגרמני הצעיר מגיח לשליש האחרון בחצי של הסיטי, מסדר לעצמו מצב בעיטה ברגל ימין, אבל מועד לפני הבעיטה והכדור מתגלגל אל ידיו של אדרסון.

דקה 20': אלכסנדר-ארנולד מפגין מעט חוסר ניסיון, כשמרחיק את הכדור בצורה רשלנית שמסדרת התקפת מעבר למנצ'סטר סיטי עם דה-ברוינה. המגן הימני של ליברפול נאלץ לתקל את דה-ברוינה, ולהיות המוצהב השני בפנקס של השופט האנגלי ג'ונתן מוס.

דקה 24': שער! 0-1 למנצ'סטר סיטי! וזהו סרחיו "קון" אגווארו עם שער היתרון לאחר כדור נהדר שסיפק לו דה-ברוינה. אגווארו נשלח קדימה במסירה בין שני הבלמים של ליברפול, ניצל את המומנטום שלו בריצה לעומק כדי לעקוף גם את מיניולה, ולגלגל את הכדור בקלילות את הרשת. שער האופייני לחלוץ הארגנטיני שמעלה את מנצ'סטר סיטי על לוח התוצאות. 0:1 למנצ'סטר סיטי לאחר 24 דקות של משחק כאן באיתיחאד.

דקה 30': הצלה נהדרת של אדרסון! סאדיו מאנה מזהה את הכניסה של סלאח מימין ומוסר מצויין בין המגן לבלם, סלאח עוצר בנגיעה ומנסה לסובב את הכדור לצד הרחוק של אדלסון, אך השוער שנחת הקיץ מבנפיקה יורד נהדר לניסיון הזה של סלאח. פספוס של המצרי שיכל להשיג את השיוויון המהיר.

דקה 34': דנילו (סיטי) פורץ באגרסיביות מהאגף הימני ומצליח להתגבר על קלאבן. הברזילאי חודר לתוך הרחבה, כשקלאבן עדיין מנסה להשיג אותו, וברגע האחרון מצליח לשלוח בעיטה עם השפיץ של הנעל שנהדפת לקרן מרגלו של מיניולה. עוד רגע של חוסר ריכוז בהגנה של האדומים.

  • הקהל של הסיטיזנס פשוט נפלא היום עם שירה בלתי פוסקת מפתיחת המשחק. יופי של עידוד ואנרגיות יש לנו ביציעים, אווירה נהדרת כאן באיתיחאד.

דקה 37': אדום ישיר לסדיו מאנה מליברפול! מהלך חסר אחריות של מאנה שנשלח בכדור עומק מצוין מאחורי קו ההגנה של הסיטי. אדרסון שוער מנצ'סטר יוצא בזריזות להקדים את מאנה, שמצידו שולח רגל ארוכה ומסוכנת לעבר הכדור שפוגעת בחוזקה בראשו של אדלסון. מהלך קפריזי מאוד של הקיצוני השמאלי שעולה לו ולליברפול בכרטיס אדום. יורגן קלופ בבעיה רצינית כעת.

  • זהו האדום השביעי בקריירה של סאדיו מאנה. אדרסון עדיין שוכב על כר הדשא ומקבל טיפול מזה מספר דקות.

דקה 44: המשחק מתחדש לאחר הטיפול הארוך באדרסון הפצוע. ג'ונתן מוס השופט מוסיף 8 דקות תוספת זמן למחצית.

דקה 45': אדרסון לא יכול להמשיך ומפנה את מקומו בין הקורות לקלאודיו בראבו הצ'יליאני.

דקה 45+2: שער של גבריאל ז'סוס נפסל בטענת נבדל! הברזילאי הצעיר כבר חשב שהצליח להכפיל את התוצאה ולהוריד את סיטי לחדר ההלבשה ביתרון מובטח, אך לקוון היו תוכניות אחרות.

דקה 45+6: הפעם אין נבדל! שער של ז'סוס, 0:2 למנצ'סטר סיטי לפני ההפסקה! שוב קווין דה-ברוינה הוא הארכיטקט של המהלך הזה. כדרור מצויין באגף השמאלי שמסתיים עם טאצ' רך ומדויק בכדור, אל עבר ראשו של ז'סוס שהמתין במרכז הרחבה לכדור הרוחב, והמשיך בנגיחה פנימה. זהו הבישול השני היום לקווין דה-ברוינה, 0:2 גדול למנצ'סטר סיטי בירידה למחצית.

מחצית שניה:

  • אלכס אוקסייד-צ'מברליין נכנס להופעת בכורה בשורות ליברפול, במקום מוחמד סלאח. אצל מנצ'סטר סיטי אין שינויים עם פתיחת החצי השני של המשחק.

דקה 52': עוד שער של סיטי נפסל בטענת נבדל! הפעם זה היה מנדי הצרפתי שרץ על הקו השמאלי, שיחרר רוחב לאגווארו שהמשיך ממרכז הרחבה לרשת. אך שוב הדגל מונף והשער נפסל. סיטי ממשיכה ללחוץ, ליברפול נסוגה אחורנית תחת הלחץ הכבד.

דקה 54': שער! 0:3 לסיטי! זה היה באוויר, והשער השלישי הזה קובר סופית את ליברפול. דויד סילבה החל את המהלך הזה כשמצא את אגווארו פנוי בחלק האחורי של ליברפול, אגווארו מפרגן במסירה אחורנית לגבריאל ז'סוס הצעיר, שכובש את השני שלו ואת השלישי של סיטי להיום. 0:3 ענק למארחת! אם קלופ לא ייזהר זו יכולה להיות מפלה של ממש לפי איך שזה נראה כרגע.

דקה 59': אגווארו כמעט רושם שער שני. שוב טעות של המגן הימני הצעיר אלכס-ארנולד משאירה את אגווארו לבד ברחבה, אך הגנת ליברפול הפעם מתעשתת בזמן ומצליחה לבלום את הארגנטיני.

  • בינתיים, נקבע כי אדרסון השוער הפצוע של סיטי סובל מפגיעות רציניות בלסת ובעצמות לחייו. נאחל לו החלמה מכאן מהירה.
  • הלחץ של מנצ'סטר סיטי נמשך. ליברפול שכזכור נותרה בעשרה שחקנים החל מהדקה ה-37' למשחק, לא מוצאת את הפתרון להתמודד עם השטחים הפתוחים ששחקני סיטי משוטטים בהם בחופשיות.

דקה 57': גבריאל ז'סוס גיבור הערב עם צמד שערים, ועוד אחד שנפסל בנבדל, מפנה את מקומו ללירוי סאנה.

דקה 58': יורגן קלופ מקפיץ מהספסל את ג'יימס מילנר הוותיק, שחוזר אל מגרשו הישן בו שיחק במדי מנצ'סטר סיטי לפני כמספר שנים. ווינאלדום הוא זה שירד אל הספסל.

דקה 67': סיטי מפעילה את המכבש והשער הרביעי כבר נמצא באוויר. בינתיים ניקולס אוטמנדי מוחלף על ידי אליקים מנגלה בחלק האחורי של מנצ'סטר. חילוף נוסף בצד של ליברפול, סולנקה עולה לשחק במקומו של פרמינו.

דקה 71': הצלה נהדרת של מיניולה! מנדי שוב מנצל את השטח שיש לרשותו באגף ומוסר כדור רוחב נהדר, מאטיפ בלם ליברפול מתקשה להרחיק את הכדור המסוכן שניתז מכיוונו אל עבר השער, מיניולה עם אינסטינקט נפלא הודף את זה.

דקה 77': שער! ליברפול מקבלת מנה מהתרופה שהיא עצמה חילקה לארסנל לפני כשבועיים, זה כבר 4:0 למנצ'סטר סיטי! הפעם זהו המחליף לירוי סאנה שהתחיל את המהלך ההתקפי כששיחרר את מאנדי לריצה בשמאל סמוך לרחבה. סאנה עצמו נכנס לאמצע על מנת לקבל את המסירה החוזרה ממנדי שמקפיץ לו את הכדור פנימה, החלוץ הצעיר המשיך בשמאל אל הפינה של מיניולה שרק ליווה במבטו את הכדור אל השער. רסיטל של סיטי וגווארדיולה, חושך בעיניו של קלופ.

דקה 90+2: הנה זה בא, המאניטה! 0:5 שיהדהד לעוד הרבה זמן. שוב המחליף לירוי סאנה כובש ומנצ'סטר סיטי נמצאת על גג העולם כרגע. סאנה מלקט כדור חוזר בקצה הרחבה, ומסובב את הכדור עם רגלו השמאלית הישר אל הפינה של מיניולה. סיומת נפלאה של הגרמני הצעיר ששוב כובש לאחר שנכנס כמחליף במחצית השניה.

סיום המשחק! 0:5 גדול למנצ'סטר סיטי על ליברפול. 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort