קרם בוואריה

על הדומיננטיות האבסולוטית של באיירן מינכן שתימשך גם השנה

באיירן מינכן הוא ללא ספק מועדון הכדורגל המצליח ביותר בגרמניה, המועדון בעל מספר התארים הגדול ביותר ובעונה החולפת (2016/17) רשמה הקבוצה את האליפות החמישית שלה ברציפות.

אז מה גורם לה להיות כל כך דומיננטית ולמה (להערכתי) היא תשלוט בגרמניה גם השנה? לכך מספר סיבות.

  • כסף. העולם כולו סובב היום סביב כסף על אחת כמה וכמה בעולם הכדורגל כשבקיץ האחרון בזבזו הקבוצות האירופאיות סכום כולל של יותר מ-5 מיליארד אירו. באיירן מינכן הוא המועדון העשיר ביותר בגרמניה שבעקבות הפופולריות של הקבוצה הבוגרת מכניס את הסכומים הגבוהים ביותר בגרמניה מחסויות וספונסרים כשרק לפני שנתיים חידשה הקבוצה את החוזה שלה עם ענקית ההלבשה הגרמנית אדידס שיכניס לה כ-60 מיליון אירו בעונה. העוצמה הכלכלית שלה מעמידה את המועדון הבווארי צעד קדימה לפני שאר יריבותיו הגרמניות ומקנה לו את האפשרות לחשוב על עתידו בצורה בטוחה דוגמא לכך היא העובדה שהמועדון השקיע כ-70 מיליון אירו במתקני אקדמיית הנוער שישמשו החל מהעונה הקרובה גם את סגל הקבוצה הבוגרת.
  • סגל שחקנים ושוק ההעברות- כפי שציינתי, באיירן מינכן רשמה בעונה האחרונה את האליפות החמישית שלה ברציפות וזאת מהעובדה הפשוטה שבבאיירן משחקים השחקנים הטובים ביותר ויותר חשוב, הגרמנים הטובים ביותר. כיאה לאימפריית כדורגל כמו פאריס סן ז'רמן שרכשה לאחרונה את הכוכב העולה של הכדורגל הצרפתי קיליאן אמבאפה או ריאל מדריד שבשנים האחרונות מתרכזת בשוק המקומי ודואגת להחתים ספרדים טובים וצעירים (דוגמת איסקו או אסנסיו) באיירן דואגת לשאוב את הכשרונות הגרמניים מיריבותיה וכך לשלוט בליגה רכישות עבר כמו מנואל נוייר ומריו גצה וגם עסקאות עדכניות יותר כמו הבלם המבטיח ניקלאס זולה ויושועה קימיך שמתפתח בצורה פנטסטית מאז הצטרף לבווארים מעידים על הרצון של באיירן לשלוט בליגה לעוד שנים רבות, ולא בכדי היא הקבוצה המיוצגת ביותר בנבחרת הגרמנית. בניגוד לליגות אחרות באירופה שם איכות הסגל של קבוצות הצמרת די זהה נדמה כי בגרמניה סגל האלופה טוב בכמה רמות משל שאר הטוענות לכתר כשבקיץ האחרון, באיירן מוסיפה לסגל עוד שחקן על בדמותו של חאמס רודריגז שיצטרף לשוער הטוב בעולם, להגנה סופר מתואמת ששלושה משחקניה משתפים פעולה גם בנבחרת הגרמנית. לקישור רב גוני שכולל שחקנים אגרסיביים דוגמת ארתורו וידאל ושחקנים טכניים והתקפיים כמו טיאגו אלקאנטרה או חאמס רודריגז, וכשאלה מצטרפים לסקוררים כמו לוונדובסקי ורובן השליטה של באיירן מינכן בליגה נראית מובטחת.
  • חולשת היריבות- בעונת 2016-17 באיירן מינכן סיימה במקום הראשון כשהיא רחוקה 15 נקודות מ-ר.ב לייפציג במקום השני ועם הפרש שערים טוב ממנה ב-40. נראה כי היריבות של באיירן בצמרת חלשות מדי מקצועית וכלכלית כדי להתמודד עם האימפריה הבווארית. לייפציג פתחה את העונה הנוכחית בצורה מגומגמת למדי, דורטמונד שהייתה הקבוצה היחידה שנראתה כאילו תאיים על באיירן בשנים הקרובות נאלצה גם היא לוותר על שחקן העתיד שלה עאוסמן דמבלה שעבר תמורת סכום עתק לברצלונה זאת לאחר שבשנים האחרונות היא מאבד לאותה באיירן את השחקנים המובילים שלה כמו לוונדובסקי וגצה. גם וולפסבורג שלפני שנתיים נראתה מצויין וסיימה במקום השני נפרדה משני השחקנים הטובים ביותר שלה באותה עונה בדמותם של יוליאן דראקסלר ובאס דוסט. נראה כי החולשה הכלכלית (היחסית כמובן) של שאר הקבוצות בבונדסליגה מונעת מהן להתקדם ולשמור על סגלים איכותיים כך למשל אותה וולפסבורג שבעונת 2014-15 סיימה במקום השני, ירדה עד למקום ה-16 ולמלחמה על הירידה בעונה האחרונה. דורטמונד שגם היא מתקשה לשמור על יציבות סיימה את עונת 2014-15 במקום השביעי לאחר שבמהלך העונה אף הייתה במקום האחרון לתקופה ובעונה האחרונה סיימה במקום השלישי.

נדמה כי אין אף גורם בכדורגל הגרמני שמסוגל לערער את השליטה של באיירן מינכן בשנים הקרובות, בטח שלא העונה. כך לטעמי.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort