לילה של כדורגל דרום אמריקני

שבועות ספורים עברו מאז פתיחת הליגות באירופה וכבר אנחנו נאצלים להיפרד מהן לשבוע נוסף בשל פגרת הנבחרות הבאה עלינו לטובה, אבל זה לא אומר שלא נזכה לראות כדורגל טוב בשבוע הקרוב. משחקי מוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה אמנם ישוחקו לא בשעות הכי קונבנציונליות ביממה, אך בהחלט יניבו מפגשים מסקרנים שלא תצטערו אם תצפו בהם בשעות הקטנות של הלילה. אז בואו נתחיל:
ונצואלה-קולומביה (שישי-00:00):
אמנם לא משחק נוצץ אך שתי הנבחרות יכולות לספק תצוגת כדורגל מהנה ובעיקר הרבה שערים. ההגנה של ה"לה וינוטינטו" ספגה הכי הרבה שערים בבית הדרום אמריקני והתוצאות בהתאם-היא נמצאת במקום העשירי והאחרון. מנגד ניצבת ההתקפה הקולומביאנית הנהדרת, הכוללת מספר כוכבים מקבוצות מהטופ העולמי כמו: חואן קוואדרדו, חאמס רודריגז, רדאמל פלקאו ועוד. שני הניגודים הללו עשויים ליצור לנו חגיגת שערים במשחק, אך אל לכם לזלזל בהתקפת ונצואלה ובראשה חלוץ ווסט ברומיץ'-סלומון רונדון, שיכולה בהחלט להפתיע את הגנת ה"לוס קפטרוס".
קולומביה מגיעה למשחק כשהיא נמצאת במקום השני בבית, באופן די מפתיע יש לציין. היא תרצה לקחת את מלוא הנקודות מול האחרונה בטבלה ובכך להתרחק מאורוגוואי שנמצאת נקודה מאחוריה ועלולה לאבד נקודות במשחק הקשה מול ארגנטינה, ומצ'ילה שנמצאת אף היא נקודה מאחוריה, שתפגוש שעה וחצי מאוחר יותר את פאראגוואי.
ונצואלה ממוקמת כאמור במקום העשירי והאחרון, כאשר היא איבדה כל סיכוי להגיע לרוסיה בקיץ 2018. היא תבוא למשחק בעיקר כדי להינות, דבר שעלול להכניס את קולומביה לשאננות ולגרום לה ליפול. יהיה מעניין.
כדאי לשים לב ל: רדמאל פלקאו. אחרי מכירתו של קיליאן אמבפה לפריז (אמנם לא רשמי לגמרי, אך העניין די סגור) נראה שלאונרדו ז'ארדים בונה על החלוץ הקולומביאני הוותיק שיוביל את חוד ההתקפה של מונאקו. אמנם הוא הביא את סטבאן יובטיץ', שלדעתי יכול להחליף את אמבפה ולעשות עבודה אדירה, אך בכל זאת נראה שהחלוץ הפותח של האלופה הצרפתית העונה יהיה פלקאו. מתחילת העונה כבש פלקאו 7 שערים ב4 מחזורים, ועושה רושם שלז'ארדים בהחלט יש על מי לסמוך ושהחלוץ חזר לכושר שיא. אם הוא יצליח להביא את היכולת הזאת גם למשחקי הנבחרת, כבר לא יהיה ספק לאף אחד-אל טיגרה שוב אחד מהחלוצים הטובים בעולם.
ניחוש מושכל: 4-1 לקולומביה, אל תגעו בפלקאו-הוא לוהט!
אל טיגרה שוב מפציץ (El Diario de Yucatán)
צ'ילה-פאראגוואי (שישי-01:30):
גם המשחק השני בלילה הכדורגל הארוך הזה יוכל ליצור משחק אטרקטיבי לצפייה. צ'ילה, כידוע, היא אחת הנבחרות החזקות ביבשת-לא סתם זוכת הקופה אמריקה פעמיים ברציפות, והיא שיפרה מאוד את מעמדה בשנים האחרונות גם בזירה העולמית. הנבחרת של חואן אנטוניו פיצי אמנם לא נחשבת לאחת המוכשרות ביותר, אך הלחימה והתשוקה שלה שפועמות בלב הנבחרת עוד מימי חורחה סמפאולי, הופכת אותה להרבה יותר טובה. כרגע התכונות הללו מביאות אותה למקום הרביעי עם 23 נקודות-אותו מספר כמו שיש לאורוגוואי השלישית אך עם מאזן שערים נחות בארבעה. היא תרצה מאוד לנצח ושאורוגוואי תאבד נקודות מול ארגנטינה, ובכך לעבור למקום השלישי הנוח ואולי אף לשני-תלוי בתוצאת קולומביה מול ונצואלה. אך משימה זאת לא תהיה פשוטה מול פאראגוואי. ה"גוארני" נמצאים במקום השמיני בטבלה עם 18 נקודות-אותו מספר שיש לפרו השביעי. הסיכויים שלהם (מעשית) לעלות למונדיאל קלושים עד בלתי קיימים, אך זה לא יפריע להם לעשות צרות לצ'יליאנים. בקמפיין המוקדמות הנוכחי ניצחה פאראגוואי את ארגנטינה, עשתה תיקו איתה ועם ברזיל ואף ניצחה את יריבתה הנוכחית 2-1. לגדולות לא קל איתה וגם הפעם לא בטוח שהיא תעבור חלק בגרון של ה"לה רוחה".
המאזן ההיסטורי של שתי הקבוצות שווה לחלוטין: 16 משחקים התקיימו בין השתיים עד כה, בהן כל אחת ניצחה 7 ושני משחקים הסתיימו בשיוויון.
כדאי לשים לב ל: אלכסיס סאנצ'ז. האחד והיחיד, כוכב נבחרת צ'ילה ואחד השחקנים הטובים בעולם כיום. אלכסיס תקוע בארסנל ובשל העובדה שחלון ההעברות נסגר היום ואף קבוצה לא הגישה הצעה שהתאימה לארסנל אז נראה שהוא ישאר שם לפחות עד ינואר, בו ככל הנראה תנסה למכור אותו בסכום נמוך בשל העובדה שהוא מסיים חוזה ביוני 2018 ואז הוא יהפוך לשחקן חופשי. בינתיים הוא ממשיך לשחק לבד בארסנל, כמו שהיה בחצי השנה האחרונה והוא כל כך מתוסכל כשהקבוצה כושלת פעם אחר פעם. השיא היה התבוסה המביכה לליברפול במחזור האחרון בפרמייר ליג. למי שלא יודע זה נגמר ב4, 4-0. אלכסיס פשוט לא ידע מה לעשות, כי באמת הוא כבר לא יכול לעשות שום דבר שיציל את ארסנל. בינתיים הפגרה הזאת היא כמו מין יציאה לחופשה עבורו, בה הוא יכול להוציא עצבים כשיש מסביבו קבוצה ולא אסופה של שחקנים.
מיואש בארסנל (SFR sport)

ניחוש מושכל: למרות ההצלחה הלא קטנה של פאראגוואי מול הגדולות עד כה, 3-0 לצ'ילה.

אורוגוואי-ארגנטינה (שישי 02:00):
והנה הגענו למשחק הנוצץ ביותר, המעניין ביותר, בו יצפו הכי הרבה אנשים במהלך המחזור הזה. משחק עם כוכבים גדולים וחברים מהקבוצה אחד מול השני: מסי מול סוארז, די מאריה מול קבאני, איקרדי מול… רגע… איקרדי? החלוץ השנוא במולדתו קיבל זימון ראשון לנבחרת מאז פרשת מקסי לופז-וונדה נארה. יהיה מעניין לראות אם יקבל דקות, ובמידה ואכן ישחק, איך יתנהג אליו הקהל שיגיע לסנטנאריו שבאורוגוואי הלילה, וזה שיגיע למונומנטל ביום רביעי במשחק נגד ונצואלה.
בכל מקרה, למשחק הזה יש חשיבות עצומה על המשך הקמפיין של שתי הנבחרות, ועל זהות הנבחרת שתסיים במקום החמישי ותישלח לפלייאוף הבין-יבשתי. ניצחון של אורוגוואי ישאיר אותה במקום השלישי (במידה וקולומביה לא תנצח, גם יעלה אותה למקום השני) ויגדיל את הפער ממנה ליריבתה ל-4 נקודות. במקרה כזה תהיה לאקוודור השישית (2 נקודות פחות מארגנטינה) הזדמנות לעקוף את ארגנטינה ולהגיע למקום החמישי הנכסף. לעומת זאת ניצחון ארגנטיני יעלה את ה"אלבילבסטה" מהמקום החמישי אל מעל לאורוגוואי שתהיה עשויה למצוא את עצמה במקום החמישי במידה וצ'ילה לא תפסיד. במשחק עם חשיבות כזאת להמשך הקמפיין בין שתי נבחרות מהטובות בעולם תהיו בטוחים שלא יהיה משעמם.
כדאי לשים לב ל: רציתי לכתוב מישהו אחר משום שכבר התחייסתי אליו קודם, אבל פשוט אי אפשר. מאורו איקרדי. במידה ויעלה על המגרש במשחק הקרוב יהיה מעניין לראות את תגובת הקהל הארגנטיני שפשוט מתעב את החלוץ שבגד בחברו הארגנטיני לקבוצה בסמפדוריה, מקסי לופז, ולקח לו את אישתו. הארגנטינאים לקחו את הבגידה כאילו בגדו בהם אישית, משום שמקסי היה לאיקרדי הצעיר לבית באיטליה והיה חברו הקרוב. אחרי 4 שנים שלא זומן מהסיבה הזאת, החליט המאמן חורחה סמפאולי לזמנו פעם נוספת לסגל הנבחרת, מעשה שגרר אחריו ביקורות אשר בראשן עומד לא אחר מדייגו מראדונה. יהיה מעניין לראות אם ואיך יצליח איקרדי להשתלב בכל זאת בנבחרת הלאומית, על אף השנאה שנידפת לעברו מכל עבר.
החלוץ השנוא חוזר למדי הנבחרת. יצליח? (Goal)

ניחוש מושכל: 2-1 לארגנטינה, אורוגוואי מסתבכת.

 
ברזיל-אקוודור (שישי 03:45):
עוד משחק בין שתי נבחרות עם התקפה נהדרת שיכולות לספק תצוגת כדורגל מהנה עם ניחוח ברזילאי. 8 ניצחונות ב8 משחקים, במאזן 24-2. זהו מאזן ברזיל במשחקים רשמיים מאז שטיטה מונה למאמן הנבחרת. טיטה לקח את המשחק האפור והקשוח של קודמו בתפקיד-דונגה, שכל כך לא התאים לנבחרת ברזיל שהסמל שלה הוא משחק התקפי ושמח, והפך אותו לבדיוק מה שברזיל צריכה לשחק-כדורגל שמח. מאז, ה"סלסאו" פשוט פורחים. הכוכבים הגדולים מראים ניצוצות, הצעירים פורחים וגם השחקנים המקומיים מוסיפים המון ונראים מצויין שחקנים כמו פאוליניו ורנאטו אוגוסטו הופכים למאוד חשובים בשל התפקיד שטיטה מייעד להם,  על אף שיכולים להיות שחקנים איכותיים מהם בעמדה הזאת. ההגנה וההתקפה עובדות בתיאום נהדר, ועם כל זה צריכה להתמודד אקוודור הצנועה שבנויה ברובה על שחקנים מקומיים די אלמוניים. אקוודור בהחלט הפתיעה בקמפיין הזה: למרות סגל חלש יחסית, ללא כוכבים גדולים, היא נמצאת כרגע במקום השישי-מרחק שתי נקודות בלבד מארגנטינה. כרגע היא נמצאת בעמדה אפשרית בהחלט להעפלה למונדיאל, או לפחות לפלייאוף, אך הרבה מזה תלוי במחזור הקרוב. יהיה לה קשה מאוד להוציא מברזיל נקודות, אך אם היא רוצה להשאיר את ארגנטינה קרוב אליה, היא תהיה חייבת לעשות זאת, לכן צפו למלחמה לא קטנה מצד האקוודורים.
כדאי לשים לב ל: פיליפה קוטיניו. הווינגר המוכשר של ליברפול, או אולי של בארסה בכלל, לא שיחק משחק אחד מתחילת העונה בשל סאגת העברתו לבארסה, או כמו שהוא קורא לזה: "כאב גב". הרופא של נבחרת ברזיל הודיע שהוא כשיר לגמרי וסביר להניח שנראה אותו על המגרש כבר הלילה. נראה אם הגב לא מפריע לו בתפקוד.
הגב בסדר פליפה? (fox sports)

ניחוש מושכל: 3-0 לברזיל. ברזיל לא עוצרת את הריצה שלה, חלום הפלייאוף של אקוודור מתרחק.

פרו-בוליביה (שישי 05:15):
הגענו למשחק המאוחר ביותר, או שמא המוקדם ביותר בלילה הארוך וגדוש המשחקים הזה. שוב, על הנייר משחק משעמם, שתי נבחרות חלשות ואפורות ללא כוכבים גדולים, אבל בפועל המשחק הזה עשוי להניב הרבה שערים לצופים שלו ככה ששווה לראות. שתיים משלוש ההגנות החלשות ביותר בבית הדרום אמריקני יתנו מרחב להתקפה המסוכנת של פרו, ולזאת הפחות מסוכנת של בוליביה. פרו הפסידה 6 משחקים במהלך קמפיין המוקדמות הנוכחי, כשכולם מול הקבוצות הגדולות: ברזיל (פעמיים), ארגנטינה, צ'ילה, קולומביה, אורוגוואי. את הנקודות מול הקטנות היא לא שכחה לאסוף והיא נמצאת במקום השביעי, חסרת סיכוי מעשי להגיע למונדיאל. עכשיו הם כאן בשביל להינות. מנגד, בוליביה היא הנבחרת עם ההגנה שספגה הכי הרבה שערים אחרי ונצואלה האחרונה, ומצד שני עם ההתקפה הכי חלשה בכל הבית. הסגל שבנוי כולו משחקנים מקומיים למעט חמישה חריגים פשוט לא מספיק טוב, והוא כנראה לא יספיק לה גם מול פרו.
כדאי לשים לב ל: פאולו גררו. החלוץ הפרואני הנהדר כבש 5 שערים במהלך הקמפיין והוא נמצא במקום השישי בטבלת מלך השערים יחד עם חאמס רודריגז, גבריאל ז'סוס וג'וזף מרטינז. מול ההגנה החלשה של בוליביה הוא יכול להקפיץ את מאזנו ביותר משער אחד.
ניחוש מושכל: 3-1 קליל לפרו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort