מאני טיים בצפון מרכז אמריקה

אחרי סיבובים רבים והרבה משחקים ארוכים ומתישים, הגענו לרגע הסופי שבו נדע מי הן הנבחרות שיעפילו למונדיאל הקרוב ברוסיה, מי תגיע לשלב הפלייאוף ומי יישארו בידיים ריקות. אז לקראת אחד המחזורים החשובים בצפון אמריקה הנה סקירת מצב עכשווית ועתידנית.

בצפון אמריקה האבלה עובדת כך: מתוך 6 נבחרות 3 המקומות הראשונים מעפילים אוטומטית והמקום הרביעי עולה לפלייאוף מול נבחרת מאסיה. המצב כרגע בטבלה הוא כזה: מקסיקו ראשונה עם 14 נקודות, קוסטה ריקה עם 11, ארה"ב עם 8, פנמה עם 7, הונדורס עם 5 וטרינידד וטובגו אחרונה עם 3. בואו נעבור נבחרת נבחרת וננתח את משחקיה הקרובים, סיכוייה לעלות וחשיבות משחקים אלה.

מקסיקו (פנמה בשישי, קוסטה ריקה בשלישי)

המקסיקנים נמצאים בפוזיציה הכי טובה. 7 נקודות מרחק מהמקום שבו לא מעפילים למונדיאל, בלי הפסדים ואחרי שעברה את שני המשחקים מול ארה"ב סיכוייה לא לעלות נראים אפסיים, אך המשחקים הקרובים מול פנמה וקוסטה ריקה (מהיריבות הישירות על העלייה) יכולים לקבוע מיקומים ואולי להכניס את מקסיקו לבעיה לקראת המחזורים האחרונים. גם אם תעלה בסוף משחקים אלה חשובים כדי להבין איך לשחק במשחקים נגד נבחרות טובות יותר ומה השינויים שצריכים להיעשות לקראת הדבר האמיתי.

המקסיקנים רוצים להעפיל כמה שיותר מהר (goal)

לסיכום: מקסיקו צריכה לסמן וי קשה על פנמה ולקוות לא להסתבך נגד קוסטה ריקה. שני ניצחונות בשני המשחקים יבטיחו לה רשמית נסיעה לרוסיה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

קוסטה ריקה (ארה"ב בשישי, מקסיקו בשלישי)

 וואו מאיפה להתחיל. בתוך 5 ימים קוסטה ריקה הולכת לשחק את שני המשחקים הקשים ביותר שהיו יכולים להיות לה במוקדמות ומשחקים אלה יהיו משני מיקום, השאלה אם למעלה או למטה. נגד ארה"ב ניצחון הוא בגדר חובה כי אם תפסיד ארה"ב תעבור אותה ומשם הדרך ללא להעפיל קצרה ביותר, בטח שבמשחק הבא הם ייפגשו את אימת צפון מרכז אמריקה, מקסיקו. לעומת זאת אם תנצח תפתח פער של 6 נקודות מארה"ב, פער כמעט בלתי אפשרי לסגירה יחסית לזמן שנשאר. אחר כך מול המקסיקנים הם יכולים לעלות למקום הראשון במקרה של ניצחון אך הפסד יכול להחזיר את ארה"ב ולהלחיץ את הקוסטה ריקנים לקראת סוף הקמפיין.

קוסטה ריקה שואפת גבוה (big tv sport)

לסיכום: קוסטה ריקה צריכה לצאת עם 4 נקודות לפחות מזוג המשחקים הזה והיא מסודרת. פחות והיא עלולה להסתבך במדרגות הטבלה לקראת סוף הקמפיין.

ארה"ב (קוסטה ריקה בשישי, הונדורס בשלישי)

לא כך ציפו בארה"ב לפתוח את הסיבוב. 8 נקודות מ-18 אפשריות כולל תבוסה מול קוסטה ריקה עלולים להוביל את הנבחרת אל מחוץ למונדיאל, אך הסיכויים שזה יקרה לא כל כך גבוהים. נבחרת הכוכבים והפסים רוצה בעיקר נקמה על ה-4:0 המשפיל בסיבוב הקודם ועל הדרך לעבור אותה בטבלה. במקרה של עוד הפסד ליריבים ממרכז אמריקה הם יכולים ליפול למקום ה-4 שממנו מעפילים לפליאוף בלבד, וזה יגרום לזעזוע קשה אצל האמריקאים. אבל זה עוד כלום לעומת מה שיקרה באמריקה במקרה של איבוד נקודות נגד הונדורס. זה יכול לגרום להם לרדת אפילו למקום ה-5, שממנו צופים במונדיאל מהבית (למרות שהסיכויים שזה יקרה לדעתי שווים לסיכויים של חמד וכיאל לזכות עם ברייטון בפריימר ליג).

נבחרת ארה"ב לא רוצה לפשל (first coast news)

לסיכום: פחות מ-4 נקודות שווה זעזוע אמריקאי ויכול להיות מקום בפלייאוף של צפון מרכז אמריקה.

פנמה (מקסיקו בשישי, טרינידד וטובגו בשלישי)

פנמה לכאורה קיבלה את הנבחרת הכי קשה והכי קלה בתוך 5 ימים. מול מקסיקו קשה לי לראות אותה יורדת מנצחת אך הכל יכול לקרות בכדורגל. כמובן שהם מכוונים לתיקו אך במקרה של ניצחון הם יכולים לעקוף את ארה"ב שמעלה אוטומטית למונדיאל. במקרה הגיוני של הפסד היא עלולה לאבד גם את המקום הרביעי להונדורס ולצפות במונדיאל מהבית. לעומת זאת הם חייבים נקמה לטרינידד וטובגו, שהנחילו להם את ההפסד היחיד בקמפיין (והניצחון היחיד שלהם) בסיבוב הקודם, ועוד הפסד יגרום לעצבים וכנראה בוודאות להפסד המקום ה-4.

בפנמה חולמים על מונדיאל ראשון בהיסטוריה (huffingtonpost)

לסיכום: 3 נקודות מול טרינידד וטובגו זו חובה בשביל פנמה, יותר מזה יהיה הישג אולי בדרך למונדיאל ראשון בהיסטוריה.

הונדורס (טרינידד וטובגו בשישי, ארה"ב בשלישי)

התפקיד של הונדורס עכשיו הוא לנצל כל טעות של פנמה ולקוות להגיע לפלייאוף. את טרינידד וטובגו הם חייבים לנצח בשביל רצונות אלה ולקוות שמקסיקו תעשה את העבודה מול פנמה ואז הם יעקפו אותם ויהיו במקום ה-4. במשחק שאחר כך זה כבר סיפור אחר. ארה"ב יבואו אחרי המשחק מול קוסטה ריקה ואין לדעת איך ארה"ב תבוא. הסיכויים לגנוב נקודות לא גבוהים אך כדורגל משחקים 90 דקות וכל דבר יכול לקרות.

הונדורס תשיג פלייאוף? (הטוויטר הרשמי של ההתאחדות לכדורגל בהונדורס)

לסיכום: 3 נקודות מול טובגו חובה, יותר מזה יתקבל בברכה.

בקיצור- יהיה מעניין….

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort