זכוכית מגדלת גרמנית מחזור 1 – לבאיירן בבעיה ודורטמונד פורחת

כיצד עבר השבוע על שני המועדונים הגדולים בגרמניה? בפינתנו ״זכוכית מגדלת גרמנית״ נבקר את דורטמונד ובאיירן מינכן, ננסה לחזות את העתיד ונספק לכם סיכומים מעמיקים. השבוע, בבורוסיה דורטמונד קרו הרבה דברים ולכן נתחיל ממנה, ובבאיירן מינכן יש סיבות לדאגה. הסיכום השבועי לפניכם.

בורוסיה דורטמונד:

בורוסיה דורטמונד עברה שבוע עמוס באירועים; זה התחיל עם הניצחון המרשים על וולפסבורג בתוצאה 3:0 ב-״פולקסווגן ארנה״, המשיך עם מותו הטרגי של אחד האוהדים הידועים והאהובים ב-״קיר הצהוב״ וממציא הוולס הקבוצתי המפורסם פטר ארדמן, והסתיים עם הגרלת בית המוות של ליגת האלופות וסיום סאגת דמבלה המשוגעת. אבל לפני שנתחיל לספר את הפרטים הפיקנטיים, ניתן סקירה קצרה על המשחק בשבת האחרונה.

כריסטיאן פוליסיץ׳, קשרה האמריקאי בן ה-18 של השוורצגלבן זכה בתואר ״שחקן המחזור״ הראשון בצדק, לאחר שסיפק הופעת בכורה נהדרת בעונת 2017/18 עם שער ובישול, ובכללי משחק מדהים. מי שחזר להרכב הוא מריו גצה, אשר התגבר על הבעיות המטבוליות שאיימו על המשך הקריירה שלו ונתן משחק נאה מאוד. כל הקישור של דורטמונד, מ-שהאין ל-דהוד ועד ל-מקס פיליפ, שיחק נהדר. אמנם היריבה הייתה חלשה, אבל משחק ההגנה של דורטמונד היה כמעט מושלם; הסדר והארגון בין ברטרה וסוקרטיס, בשילוב העזרה משחקני מרכז השדה והסגירה של המגנים בכנפיים נעלו את שערו של רומן בורקי ולא אפשרו למריו גומז ועמיתיו לאיים בצורה טובה על השער.

דורטמונד קורעת את וולפסבורג, וברטרה שם שער אדיר (bundesliga.com)

בפן ההתקפי, אובמיינג היה חלש מאוד לאורך 60 הדקות הראשונות; הוא נראה מתוסכל וניסה לבעוט מכל מצב, אבל הוא הצליח להבקיע את השלישי של קבוצתו ממסירה נהדרת של פוליסיץ׳. מזמן ידוע שהטיל הגבוני ידוע לחוסר יציבותו ובמצבי הרוח המשתנים שלו, ולכן פטר בוס יכול להיות מאוד אופטימי שכעת פייר אמריק יהיה הרבה יותר שמח.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

ועכשיו לנושא מעט עצוב: מי הוא פטר ארדמן? אוהד מסור של הקבוצה משנות ה-70, אשר אביו מת ומקום עבודתו הושחת מתקיפה של ארגון של אוהדי דורטמונד חוליגנים ימנים קיצוניים. הוא עזב את העיר ואיבד את תשוקתו לכדורגל בעקבות אותו ארגון בורוסנספורט לו התנגד בצורה חריפה, וכל זאת לאחר שהציל את המועדון מפשיטת רגל בשנות ה-70. לאחרונה הוא נמצא וחזר ל-״ווסטפאלנשטדיון״ כאייקון חברתי-תרבותי אדיר, ונפטר ביום רביעי האחרון, בגיל 66. אבל כבד נפל על העיר ואנו מצפים מהקהל האדיר להנציח את זכרו בקריאת הוולס הקולני והמפורסם אותו ארדמן המציא.

בדורטמונד מתאבלים על מותו הטרגי של פטר ארדמן (bvb.de)

ומה עם עסקת דמבלה? הסתיימה! הילד הצרפתי בן ה-20 עוסמאן דמבלה הופך לשחקן השני היקר בהיסטוריה, אחרי ניימאר, לאחר שנמכר לברצלונה תמורת סכום של 105 מיליון אירו ו-42 מיליון בבונוסים. בברצלונה אמנם יקבלו אותו בידיים פתוחות ואוהבות, אבל אם אי פעם יחזור ל-״זיגנל אידונה פארק״ הוא יתקבל בשריקות בוז צורמות.

דמבלה עוזב לקטלוניה בטעם רע אבל בהרבה מאוד כסף (bundesliga.com)

ומה עם בית המוות האכזרי של ליגת האלופות מודל 2017/18? בית ח׳, בו בורוסיה דורטמונד קיבלה פעם נוספת את ריאל מדריד, ובנוסף תילחם מול טוטנהאם שהוגרלה מהדרג השלישי. כזכור, בעונה הקודמת השוורצגלבן קיבלו את ריאל מדריד בבית וסיימו אותו עם עלייה מהמקום הראשון, אז נראה כיצד החבר׳ה של פטר בוס יצליחו להתמודד מול הקבוצה הטובה בעולם גם השנה. נ.ב, בהגרלת הגביע הגרמני שנערכה השבוע, דורטמונד תתארח במגדבורג, שם גדל והתפתח מרסל שמלצר.

כאשר רויס הימם את ה-״סנטיאגו ברנבאו״ בדקה ה-88 והשווה ל-2:2 (dailymail)

באיירן מינכן:

באיירן מינכן עברה שבוע לא קל בכלל. הגרלת הבתים של ליגת האלופות ארגנה לבאיירן פייט רציני על המקום הראשון, גם הגרלת הגביע סיבכה את הבווארים אל מול אחת הקבוצות החזקות ביותר שהיא יכלה לקבל; בנוסף, נספק סקירה על הניצחון של החבר׳ה של אנצ׳לוטי מול באייר לברקוזן ונסביר מדוע לבאיירן יש המון סיבות לדאגה, לצד מספר נקודות אור.

נתחיל מהמפגש של באיירן מינכן במחזור הפתיחה, בו הקבוצה ניצחה בתוצאה 3:1 את לברקוזן. התוצאה משקרת; באיירן הייתה פחות טובה מיריבתה לאורך הרבה מאוד דקות, כאשר האורחת שיחקה כדורגל התקפי טוב בניצוחו של מספר 38, קארים בלראבי. אבל מה שהבדיל בין באייר לברקוזן לאלופת הבונדסליגה הוא ניצול המצבים המסוכנים ומשחק המצבים הנייחים הנהדר של באיירן; כל השערים של הבווארים הגיעו ממצבים נייחים (כדור חופשי, קרן ופנדל). יכול להיות שעל זה התבסס קרלו אנצ׳לוטי במשחק זה; הוא הרי יודע שנותר לו חור בקישור עם פרישתו של צ׳אבי אלונסו ושוידאל (שעשה עבודה מצוינת במשחק) לא יכול לעשות עבודה של שני שחקנים, ולכן הוא עבד קשה כדי להכין את שחקניו לכדורי גובה וכדורים חופשיים על מנת שהחלודה של השבועות הראשונים לא תורגש על טבלת הבונדסליגה. המאמן המעוטר יקווה שחאמס רודריגס ימלא את החסר, כי אחרת באיירן בבעיה רצינית.

באיירן תצטרך לקוות שהוא יישאר בריא עד סוף העונה (bundesliga.com)

אבל אם ללברקוזן היה את צ׳יצ׳אריטו (שעזב לווסטהאם בקיץ׳), המשחק הזה היה מסתיים עם 4 שערים לפחות לתוך השער של שוערה המחליף של באיירן מינכן. היו ללברקוזן הרבה מאוד הזדמנויות נהדרות להבקיע שערים אבל הנגיעה האחרונה לא צלחה להם, למעט פעם אחת. אבל בעודי יושב וכותב ״אם ואם ואם..״ באיירן מתכוננת למשחק מול ורדר ברמן והיא ככל הנראה לא תתקשה יותר מדי מולה; 6 נקודות מתוך 6 אפשריות זו המטרה למרות שהבווארים מקרטעים.

ועכשיו, להגרלות. שלשום במונאקו נערכה הגרלת שלב הבתים של ליגת האלופות, אשר תחל בעוד פחות משבועיים. באיירן מינכן הוגרלה מדרג א׳ אל מול לא אחרת מאשר פריז סן ז׳רמן, שעלתה מדרג ב׳ בעקבות איבוד האליפות הצרפתית למונאקו בעונה הקודמת. ניימאר, די מריה, קבאני וגם וראטי יצפו בקוצר רוח למפגש הענקיות הזה, אבל שתי הקבוצות יעברו כמעט בוודאות לשלב שמינית הגמר. בנוסף, באיירן הוגרלה בסיבוב השני של הגביע הגרמני מול ר.ב לייפציג, סגנית האלופה. לא קל יהיה לבאיירן מינכן בשבועות הקרובים.

עדיין לא נכנסו לבור, אבל אנצ׳לוטי חייב לדאוג שהם לא ייכנסו אליו (sportskeeda)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort