גולדן סטייט אוף מיינד – חלק שני – קדמה טכנולוגית

לאחרונה חזרה חברת Playsight הישראלית מסבב גיוס הון בשווי 11 מיליון דולר. לכאורה מדובר בעוד אחד מאלפי סטארט אפים ישראליים, אבל התחום בו עוסקת חברת Playsight הוא קצת שונה, Playsight היא חברת ספורט- טק, כלומר חברה שמפתחת טכנולוגיית ספורט. החברה מקימה מגרשי ספורט חכמים המצוידים במצלמות שמכסות את כלל תחומי המגרש ומאפשרת לקבוצות וליחידים לנתח בכל רגע נתון את פעולותיהם ומהלכיהם. המוצר הייחודי של החברה כבר עורר את סקרנותם של כמה מהאנשים הבולטים בספורט העולמי, כשבין המשקיעים שלה ניתן למצוא את הטניסאים נובאק ג'וקוביץ ופיט סמפראס, ועל קהל לקוחותיה כבר נמנות מספר קבוצות NFL ו-NBA. קבוצת ה-NBA הראשונה שהתחילה לעבוד עם Playsight הייתה גולדן סטייט, ולא אין לזה קשר לזה שהבעלים של הקבוצה יהודי.

ג'ו לייקוב, בעלי הקבוצה, הוא ללא ספק הקטליזטור לשינוי שחל בקבוצה בעשור הנוכחי. בכתבה הקודמת עסקנו קצת יותר בשאפתנות ובמצוינות הארגונית שהוא הטמיע, אך בשביל להבין בצורה שלמה יותר את השינוי וההתקדמות שהוא הוביל צריך להתייחס קודם כל לסביבה בה היה לייקוב ב- 40 השנה האחרונות. לייקוב, שותף ויועץ אסטרטגי בחברת ההון סיכון KPCB, הוא משקיע ותיק בעמק הסיליקון שמכיר מעולה את החברות והמגמות הטכנולוגיות העולמיות. כשקבוצת הרכישה של גולדן סטייט בראשותו רכשה את הקבוצה בשנת 2010 בעבור 450 מיליון דולר, היה ברור שקבוצה בהובלתו לא תחשוש לנסות קצת קידמה טכנולוגית.  זה בוודאות לא הזיק שהקבוצה נמצאת בקליפורניה כשעמק הסיליקון לצדה וענקיות כמו גוגל, אפל ופייסבוק נמצאות במרחק יריקה, אין באמת סביבה מתאימה מזאת.

ג'ו לייקוב עם דריימונד גרין (stanford business)

אחד ההחלטות הראשונות אותם לקח לייקוב היה להתמקד במהפכת האנליטיקס שהתעוררה בליגה. מהפכת האנליטיקס באה לערער על התפיסות הישנות שרווחו בליגה שבכדורסל צריך למדוד רק נתונים גלויים כמו מספר הנקודות או ריבאונדים ובאה להראות שישנם סטטיסטיקות מתקדמות הרבה יותר בהם ניתן להיעזר באימון קבוצה: הפרש הסלים של הקבוצה כשחקן מסוים על המגרש, אחוז היעילות של קליעת שלשות אל מול סלים לשתי נקודות וכו'. בתחילת הדרך היה קשה לומר האם התהליך משתלם, אך עם השנים ללא ספק ניכר היה שיש עליה בכמות הניצחונות הקבוצתית ובכמות המהלכים היעילים שהקבוצה מבצעת. השיא כמובן הגיע בשנים האחרונות, עם התבססותה של הקבוצה כמובילה הבולטת ביותר ביחד עם יוסטון של מהפכת השלשות שהחלה לשלוט בליגה. הגישה החלה להשתלם.

אבל הווריורס ולייקוב לא הסתפקו רק בזה, כדי באמת להבטיח לקבוצה יתרון על שאר יריבותיה הם הבינו שהם לא יכולים להתבסס רק על התחומים המוכרים. הצעד הבא מבחינתם היה להתחיל ליצור קשר עם סטארט אפים וחברות המשלבות טכנולוגיה וספורט ולראות מה הן יכולות להציע להם. זה מתבטא בקשר עם חברת Playsight הישראלית שרישתה את המגרש שלהם במצלמות שמאפשרות לנתח כל פרט קטן וגדול באימונים ובמשחקים אך זה ממשיך גם ברמת הטיפול בכל שחקן בנפרד. החברה משלבת באימוניה טכנולוגיית "לבוש חכם", כלומר מעין מכשיר קטן שיושב בתוך הגופיות של השחקנים ועוזר למדוד את המאמץ והעומס שמופעל עליהם בכל שלב (המכשיר מכיל בין השאר רכיבי GPS ומדי זוויות שונים). הטכנולוגיה הזאת עוזרת לקבוצה להבין טוב הרבה יותר מי משחקניה עייף יותר וזקוק למנוחה ומסייעת למנוע פציעות, זכור במיוחד משחק של הקבוצה במאי 2015 בו המאמן סטיב קר נאלץ לספסל את מיטב כוכביו לרבות סטף קרי והקבוצה הפסידה בו לדנבר. קר קיבל הרבה מיילים זועמים מאוהדים מאוכזבים ונאלץ להסביר להם כי השיקולים נבעו מכך ששיתוף השחקנים היה מסכן אותם, כשהוא מבהיר להם שהטכנולוגיה הייחודית השפיעה על ההחלטה.

טכנולוגיה מעניינת נוספת בה משתמשת הקבוצה היא של חברת omegawave הפינית, שבה דרך חיבור אלקטרודות לפנים ולגופם של השחקנים הקבוצה לומדת על הפעילויות החשמליות שקורות בראשו של כל שחקן, מה שמסייע לה למדוד אספקטים שנחשבו בלתי מדידים עד היום כמו עייפותם המנטלית של השחקנים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

כדי באמת להבטיח את עליונותה של הקבוצה בתחום, היא מחזיקה באמתחתה מחלקת יוזמות טכנולוגיות שמסייעת לה לגלות עוד ועוד כלים בהם הקבוצה יכולה להיעזר. זה דורש מהמחלקה המון יצירתיות והגדלת ראש, כשדניאל ברוסילובסקי, האחראי על המחלקה, לא פעם מנסה את הכלים קודם כל על עצמו לפני שהם מגיעים לקבוצה. אחת התקופות ההזויות שהיו לו, היו לילות שלמים שבהם היה צריך לישון עם מסיכה שאמורה לעזור לשחקנים להתאושש מג'ט לגים מהר יותר. אך כשהבעלים כל כך מחויב לרעיון, לברוסילובסקי לא נותרת אפשרות אחרת, בראיון עמו התייחס לייקוב לדברים ואמר "כולנו מאמינים בחדשנות ובלמתוח את הגבולות, כל דבר שאנחנו יכולים לעשות בשביל להשיג עוד לפחות ניצחון אחד הוא ענק".

עם כך נגענו בהשפעה הישירה של הקשר הטכנולוגי של לייקוב וגולדן סטייט, בהשפעה על תפקוד השחקנים והקבוצה ביום יום שלה, אך ההשפעה על הקשר הטכנולוגי של הקבוצה חורגת מזה, היא גם באה לידי ביטוי בכוח המשיכה של הקבוצה והארגון. בקיץ האחרון אנחנו שומעים בלי סוף על הספק אינטרסים של לברון לעבור ללוס אנג'לס בקיץ הבא בגלל השוק הגדול שיש בעיר ובגלל ההזדמנויות העסקיות הרבות שהיא טומנת בחובה. האם לגור במרחק נסיעה מאחד ממרכזי ההיי טק העולמיים אינו הזדמנות גדולה גם כן?

רבים מגדילים ראש וכבר משקיעים ולוקחים חלק בשוק הסטאראפ ההולך ומתחזק, אנדרה איגודאלה וסטף קרי הם המובילים בתחום. כאינטליגנטים שהחיים הם מעבר לכדורסל, שחקני הקבוצה מקבלים הזדמנות אדירה להיחשף וללמוד על התחום כשבצמוד להם  יושבים בחבר ההנהלה של המועדון כמה מהאנשים המשפיעים ביותר בעמק הסיליקון בשנים האחרונות, בשביל כל עצה שהיא. קירק לייקוב, בנו של הבעלים וסגן הג'נרל מנג'ר בקבוצה, אף ציין כי זה אחד האספקטים שהודגשו לקווין דוראנט בחיזורים אחריו בקיץ האחרון.

איגודלה בכנס טכנולוגי (butterflylondon)

לכן כשג'ו לייקוב טוען שהקבוצה נמצאת שנות אור לפני קבוצות אחרות בליגה אני מאמין לו, הווריורס הם בוודאות לא היחידים בליגה שנעזרים בטכנולוגיה הזו אבל ללא ספק עם בעלים ומיקום שכאלה, הרוח הגבית איתם. היציבות הרפואית שלהם בשנים האחרונות והעדר הפציעות המשמעותיות היא תוצאה של מזל אך גם תכנון וחשיבה ואת זה ללא ספק שווה להעריך.

בכלל זו מגמה נכונה בליגה שיהיה מרתק לראות לאן היא תוכל להתפתח בשנים הקרובות וכמה היא תוכל להשפיע על קבוצות.

ואחרי כל ההלל הטכנולוגי הזה, אם באוקטובר סטפן קרי וינקע את הקרסול ויושבת לכל העונה, אתם ללא ספק מוזמנים להכין לי כובע גדול ויפה שאני אוכל לאכול.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort