אולה לה ליגה

אחרי חודשיים של ציפייה מרובה הליגה הספרדית חוזרת לפעילות במלוא עוצמתה וזה הזמן לעשות קצת סדר בין הקבוצות ואולי לנסות להמר לקראת העונה הקרובה על הקרבות הבוערים של הליגה.

קודם כל נתחיל איך לא, בקרב על האליפות. לפי איך שהאוהד הממוצע רואה את זה הקרב הזה תמיד היה מוכרע בין 2 קבוצות (פרט להבלחה של אתלטיקו בעונת 13/14) אך אני חושב שהשנה גם זה לא יהיה. לפי התנהגותה של ברצלונה בחלון הזה אני בספק גדול אם היא תוכל לאיים על האלופה ריאל מדריד, בטח אחרי פערי הרמות שנראו בסופרקאפ. רק כדי להבין- הרכש הגדול ביותר שעשתה ברצלונה הוא להביא את פאוליניו מסין, וזה אומר הכל. האוהדים הקאטלונים רואים את ההתרחשות של הנהלת המועדון ונראה כאילו ברצלונה לא מוצאת מחליף לניימאר (למרות שככל הנראה קוטיניו או דמבלה יחתמו) ודלופאו עדיין לא מספיק טוב כדי למלא את מקומו. וזה לא הסוף, ברצלונה עדיין לא חיזקה יותר מידי את ההגנה וחוץ מנלסון סמדו (מגן לא רע שהגיע מבנפיקה) ההגנה עדיין נראית רעועה ואני בספק אם היא תחזיק כל העונה. בקיצור, הרבה סימני שאלה אצל הבלאוגרונה.

פאוליניו, אם הוא הרכש הכי יקר, יש לבארסה בעיה (sky sports)

מהצד השני של הקרב, ריאל הייתה סולידית למדי בחלון ההעברות הזה ולא הביאה אף שחקן שגדול מגיל 23. בין היתר נמצא קשר בטיס דני סבאיוס המעולה וחסוס וייאחו מפרנקפורט (שניהם בני 20 וכיכבו ביורו האחרון במדי הנבחרת הצעירה של ספרד) ונראה שזהו חיזוק שיעזור מאוד לריאל בעתיד. הקבוצה נראית זוהרת ונראה שאין לה שום מגבלה לקראת העונה. אבל זהו, שיש אחת קטנטנה שיכולה להשפיע אולי לקראת שלבים המכריעים של העונה- השפיץ של ההתקפה. מי שאמור להיות חלוץ 9 ולספק מספרים לאורך עונה שלמה- קארים בנזמה. אחרי אחת העונות הפחות טובות שלו שכל הקהל קרא לספסל אותו זידאן החליט לעשות צעד משמעותי ולהעביר את מחליפו הטוב ביותר לצ'לסי, והעונה נדע אם עשה מהלך שיוסיף לבנזמה מבחינה מנטלית וכמה זה יבוא לידי ביטוי מבחינת יכולת על המגרש.

חובת ההוכחה עליו, בנזמה (independent)

וכמובן יש גם את אתלטיקו מדריד שבא אף פעם אסור לזלזל. הקולצ'ונרוס עזבו את הקלדרון ועברו לבית חדש שנקרא המטרופוליטנו, מה שיכול להשפיע בעקבות "קללת האיצטדיון החדש" ועזיבת הבית הנצחי של אתלטיקו לבית שהוקם בעקבות מסחר ובניגוד לרצונם של האוהדים האדומים- לבנים. ובין לבין יש את איסור ההעברות שחל על הקבוצה שימשיך עד ינואר (ששם כבר נסגר שתקבל את ויטולו מסביליה) ובעקבותיו צ'ולו סימאונה החליט שהוא לא משחרר אף אחד מכוכביו הגדולים למרות הלחץ בעיקר מאנטואן גריזמן, בטח לאחר שמכר כמה מצעיריו המוכשרים (תאו הרננדז בן ה-19 לריאל ועוד). אני לא מאמין שאתלטיקו תצליח לאיים על האליפות אך אי אפשר לפסול את מועמדותה לתואר.

עכשיו יש עוד קרב, שהוא מהמעניינים בליגה- הקרב על המקום הרביעי ומקום בליגת האלופות. השנה הקרב יהפוך לחשוב אפילו יותר בעקבות החלטת אופ"א. השינוי הוא שהחל מהעונה הבאה 4 המקומות הראשונים ב-4 הליגות הטובות העולם לפי דירוג אופ"א יעלו אוטומטית לשלב הבתים. משמע, המסיימת רביעית בליגה תהיה בשלב הבתים של האלופות- דבר שיכניס הרבה כסף למועדון בעקבות זכויות שידור, בטח אם תצליח אולי להתקדם במפעל.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הפייבוריטית שלי לעלייה לצ'מפיונס היא סביליה. האנדולוסים שסיימו אשתקד במקום ה-4 בעונת שיא שכללה התמודדות בצמרת ברוב שלבי העונה עד הנפילה לקראת הסוף שהורידה אותה למטה. העונה המטרה שלה היא להבטיח מהר את המקום ה-4 ואולי לעבור את אחת הגדולות בטבלה, ולדעתי היא בהחלט מסוגלת לעבור את ברצלונה/אתלטיקו בצמרת. הרכשים המשמעותיים של סביליה היו אבר באנגה המצוין מאינטר, מוריאל שהיה משחקני ההתקפה הטובים באיטליה בעונה שעברה, נבאס שחוזר לספרד מהייבוש בסיטי ונוליטו שחוזר לשנת שיקום אחרי שנה נוראית באנגליה. אך סביליה מכרה גם שניים משחקניה המובילים בעונה שעברה- ויטולו ואיבורה. מעניין לראות אם סביליה תוכל לעשות את הקפיצה ולעבור את אחת מ-3 המובילות.

סביליה החדשה רוצה להתעלות על העונה שעברה (dailymail)

בולנסיה בעיקר רוצים להתנער מהכישלון בעונה שעברה והמטרה- להגיע לליגת האלופות. אחרי הנזק התדמיתי שנעשה להנהלה אחרי עונה מזוויעה הבעלים מסינגפור יודעים שעלייה לאלופות יכולה להחזיר את האמון לאוהדים וזו המטרה המובהקת של העטלפים. הרכש שעשו כלל בין היתר את החלוץ זאזה (שחתם אחרי עונת השאלה) והשוער נטו ששניהם באים מיובנטוס. האחרון צריך להראות ששווה היה לקנות אותו כיורש של אלבש שחזר לברזיל בסכום מצחיק ואוהדי ולנסיה יישפטו אותו על כל תנועה. למרות שלא שינו יותר מידי את הסגל הם שואפים גבוה ורוצים להחזיר את ולנסיה לצמרת ספרד.

מי שעוד רוצה להגיע לצ'מפיונס היא הצוללת הצהובה. ויאריאל, שזכורה כמי שנכשלה הרבה בשלב מוקדמות ליגת האלופות יודעת שאם השנה תסיים רביעית תהיה אוטומטית בשלב הבתים. הצהובים רכשו את החלוץ הקולומביאני המעולה של מילאן קרלוס באקה והוא צריך לתת את המספרים שצריך ולחזור ליכולת שהפגין בסביליה לפני שעבר למילאנו. עוד מישהו שיעזור לו בהתקפה הצהובה הוא החלוץ אונל בן ה-21 שהגיע ממנצ'סטר סיטי ב-12 מיליון יורו ורוצה לפרוח בספרד. בקבוצה יודעים שצ'מפיונס זו המטרה ומאמינים שהם יכולים להשיגה.

עוד קבוצה שחולמת אלופות היא ריאל סוסיאדד. האוהדים של הסן ממס רוצים לראות את קבוצתם האהובה עוד פעם בליגת האלופות אחרי שסיימו במקום ה-6 אשתקד. סוסיאדד החתימה את הקשר המוכשר יאנוזאי ממנצ'סטר יונייטד ומאמינה שהוא יוכל להוביל אותה בהתקפה. מן העבר השני קרלוס וולה שהנהיג את התקפת הבאסקים בשנים האחרונות עזב ל-MLS והותיר חור שקשה למלא. עוד אחד שעזב הוא יורי ברצ'יצ'ה שעבר לפ.ס.ז' והשאיר את סוסיאדד עם בעיה בצד שמאל של ההגנה. קשה לי להאמין שהם יצליחו להעפיל לאלופות, אך הכל תלוי בהשתלבות ומילוי החוסר של אלה שעזבו.

בנוסף לכך יש את הקרבות שלא כל כך נעים להזכיר- קרבות הירידה. ככל הנראה יהיו במרכז הקרב 2 העולות החדשות לליגה חטאפה, לבאנטה וז'ירונה (פעם ראשונה בהיסטוריה בליגה הראשונה!!). בלבאנטה אין רכש יותר מידי משמעותי עד עתה אך הם כן הספיקו להחתים את בואטנג החלוץ ממחזיקת הגביע בפורטוגל (לא קשור לשני הבואטנגים האחרים) והשאילו את הקשר האחורי סאשה לוקיץ' מטורינו. מהצד השני, הם איבדו את קאמראסה הצעיר לבטיס. אצל חטאפה לא השתנה יותר מידי חוץ מהחתמתו של נדיאה הצעיר מאתלטיקו מדריד ופרישתו של פוסטר שהיה ממנהיגי הקבוצה. ז'ירונה לעומתם החתימה שוער מנוסה בדמות איראיזוז מבילבאו והשאלת מיודענו לארי קאיודה ממנצ'סטר סיטי. מי שעוד תצטרף לקרב ככל הנראה זו לאגנס ששרדה אחרי מסע מדהים בעונה שעברה ותקווה לשרוד עוד שנה. השינויים הגדולים שהיא עשתה הם בעיקר צירופם של סיאובס היווני אחרי שנת השאלה והעברה חופשית של הקשר הצעיר מברצלונה ב' גומבאו. מי שעוד יכולה ליפול למאבק היא דפורטיבו לה קורוניה שמקווה לעשות את מה שהיא צריכה ולא להתקרב לתחתית. היא הביאה את הבלם השוויצרי שצ'אר מהופנהיים ואת הכישרון הצעיר ולוארדה (בן 18) בהשאלה מקבוצת המילואים של ריאל מדריד, אך מכרו את הבלם הצעיר אינסואה לשאלקה 04.

בקיצור, אנחנו בדרך לעונה גדושת מתח כשכל קבוצה יכולה להפתיע ואנחנו הצופים יכולים רק לשבת וליהנות.

הימורים סופיים:

  1. ריאל מדריד
  2. ברצלונה
  3. סביליה
  4. אתלטיקו מדריד
  5. ויאריאל
  6. ריאל סוסיאדד
  7. ולנסיה
  8. בטיס
  9. סלטה ויגו
  10. מאלגה
  11. אספניול
  12. אתלטיק בילבאו
  13. לאס פאלמס
  14. אלאבס
  15. לה קורוניה
  16. אייבאר
  17. לבאנטה
  18. חטאפה
  19. לאגנס
  20. ז'ירונה

זוכת הגביע: סביליה

פיצ'יצ'י: לאו מסי (ברצלונה)

שחקן העונה: מרקו אסנסיו (ריאל מדריד)

הפתעת העונה: בטיס

אכזבת העונה: בילבאו

השחקן המאכזב: קווין גאמיירו (אתלטיקו מדריד)

פריצת העונה: אנטוניו סאנבריה (בטיס)

אסנסיו, לדעתי שחקן העונה הקרובה (the sun)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort