לה דולצ'ה ויטה: הסריה A חוזרת

בשבת הסריה A חוזרת לחיינו. מה עשו 20 הקבוצות הבכירות בארץ המגף ? על הקיץ המסובך של יובה ורומא, הסטטוס קוו אצל נאפולי, המהפכה של מילאן, התקווה של אינטר, הכישרון של לאציו, העולות החדשות ועוד, בכתבה המיוחדת הזו, לקראת עונת 2018\2017 באיטליה

היא אמרה שהיא צריכה פסק זמן, שהיא עדיין לא התגברה על ההוא, בכל זאת, 25 שנים ביחד. אבל אחרי חופשה מפנקת במיקונוס, שלאחריה הגיעה עונת מלפפונים מסקרנת כמו שהסריה A יודעת לייצר, וכמובן משחק הסופר קאפ החגיגי שהסתיים בתוצאה מפתיעה, סוף סוף ההצגה מתחילה – הליגה האיטלקית חוזרת לחיינו.

זה היה קיץ מסקרן למספר קבוצות, שמות מענייינים נחתו בארץ המגף מרחבי העולם, כמו גם כאלו שעזבו את החום, האותנטיות והשכונתיות שמאפיינים את הכדורגל בארץ הפיצות, הדוגמניות והקוזה נוסטרה. אז כאמור הדיווה מלאת הגינונים הזו איבדה בקיץ את אחד ממאהביה הגדולים ביותר – הקיסר האחרון, הראשון לשמו והיחיד לסגנונו – פרנצ'סקו טוטי.

רומא שלו כבר לא תהיה אותו דבר ואכן, העונה הזו היא עונת מבחן לג'יאלורוסי, לאחר היכולת הנפלאה בעונה שעברה, שהספיקה כאמור, רק לסגנות. גם נערת החן פוזלת לעבר הסקודטו. נאפולי המלהיבה של מאוריסיו סארי כמעט ולא עשתה שינוים בקאדר השחקנים בקיץ האחרון, עם קו ברור של "הרכב מנצח לא מחליפים".

עונה ראשונה ללא הקפיטן הנצחי של רומא, מזה חצי יובל (ESPN)

דבר דומה ניתן לומר על אינטר, ששמרה על רוב הסגל הנוצץ שלה והתחזקה דווקא בעמדת המאמן. בשונה מיריבתה העירונית וזו מהבירה, בכל מה שנוגע לסגל של מילאן – שם ניתן לראות מהפכה של ממש, במטרה להחזיר את ימי הזוהר, תחת קבוצת הניהול החדשה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

לאציו,  היא אחת מנפגעות מסע הרכש של הרוסונרי, לאחר שנאלצה להיפרד מהקפטן והברומטר- לוקאס בילייה. למרות שסימונה אינזאגי צפוי לאבד גם את באלדה קייטה הפנטסטי, הזוכים הטריים בסופר קופה, נראים כמי ששוב ידברו חזק בצמרת. סימני שאלה גדולים ניתן לראות לגבי טורינו ואטאלנטה – הראשונה עלולה בהחלט לאבד את  שחקנה החשוב ביותר בקרוב, בעוד הפתעת העונה מברגאמו כבר איבדה 4 שחקני מפתח שהובילו אותה לעונת השיא אשתקד והיד עוד נטויה עד תום חלון העברות בסוף החודש.

אודינזה וסמפדוריה עלולות בהחלט להפתיע העונה, בעוד דווקא פיורנטינה, אותה התרגלנו לראות במפעלים אירופאים כדרך קבע, עלולה בהחלט להתדרדר אפילו מהעשירייה הראשונה. ה-ויולה איבדה מספר שחקני מפתח בקיץ: בורחה ואלרו הותיק ומתיאס וצ'ינו שעברו לאינטר וחשוב מכך- פדריקו ברנרדסקי, שעבר לדאבליסטית, השנואה כל כך על יושבי הארטמיו פרנקי.

כן זה קרה, 309 מילים בלי להתייחס ליובנטוס, אז הרשו לי להרחיב. האלופה בשש השנים האחרונות עברה באופן לא שגרתי, קיץ מטלטל למדי. לאחר שהתברר ש-שחרור דני אלבס ולאונרדו בונוצ'י לפריז ומילאן, נבע ממתחים קשים בחדר ההלבשה לאחר אותה מחצית בגמר ליגת האלופות. השניים שנחשבו לגורמים עוינים למאמן אלגרי, נחתכו מהקאדר, על אף יכולתם הבלתי ניתנת לערעור.

לאחר מכן הגיע הסיפור עם פטריק שיק. הצ'כי הצעיר, שחווה עונת פריצה נפלאה בסמפדוריה והמשיך את היכולת גם ביורו U21, כבר סיכם בגברת הזקנה, אך המועדון הודיע שעקב בעיה בריאותית בלב, הצ'כי לא ילבש פסים. בדיעבד התברר שאלגרי לא רצה את השחקן, שצפוי לחתום באינטר בקרוב. מי שכן הגיעו לביאנקונרי הם כאמור פדריקו ברנרדסקי המוכשר ו-דוגלאס קוסטה שהגיע מבאיירן מינכן. בלז מטווידי, הקשר הצרפתי הנפלא של פ.ס.ז' צפוי לחתום גם הוא במדי יובה, כחלק רצוי וחיוני מחוליית הקישור, שהתקשתה לתפקד במשחק הסופר קופה.

מריו מנדז'וקיץ' צפוי להיפגע בדקות המשחק שלו ויהיה מסקרן לראות האם הקרואטי ישאר שמח בחלקו. אך חוליית ההגנה היא הגזרה המעניינת כאן. הקוורטט המופלא של הסקוודרה אזורה פורק ברגע שהוציאו חלק אחד ממנו והיכולת של קייליני, בופון וברצאלי הוותיקים, ליצור תיאום כפי שהיה להם שהיו יחד, תהיה משמעותית מאוד לגביי המשך השושלת של יובנטוס.

אליפות שביעית או דם חדש ? (Post)

הזאבים מרומא כמובן משחרים לטרף, בראותם שגם יובה לא מושלמת. אך גם בבירה לא היה קיץ נינוח במיוחד. הכל התחיל עם הפרישה של טוטי כמובן, אך זו הייתה צלקת ידועה מראש, כמו גם העובדה שלוצ'יאנו ספלאטי לא ימשיך במועדון עקב יחסיו עם הקפיטן הנצחי, שהפך לחבר בהנהלה. אך גולת הכותרת של עונת המלפפונים הזו הייתה כאמור הגעתו של מונצ'י, ה-GM שעשה חיל בסביליה.

הספרדי שלהגעתו ציפו עוד לפני תום העונה, היה זה שהבהיר לציבור באופן חד משמעי, שפרנצ'סקו טוטי לא יהיה שחקן רומא בעונה הנוכחית, אך האוהדים ששמעו על הקוסם מה-סנצ'ס פיחואן, קיוו לפחות למרקטו שיכול להצית את הדימיון.

בפועל הם קיבלו את ההפך. רומא ויתרה על כמה מנכסיה החשובים. מוחמד סלאח ורודיגר הלכו לפרמייר ליג, בעוד לאנדרו פרדאס עבר לקור הרוסי וגם קוסטאס מנולאס היה כבר בדרך החוצה, אך לפחות כרגע היווני נשאר בקבוצה. יש גם מאמן חדש כאמור, אאוזביו דה'פרנצ'סקו, אחד ממוחות הכדורגל הצעירים והחריפים בארץ המגף. דה'פרנצ'סקו עשה חיל בססואולו ואף הוביל את הנרו ורדי לאירופה ויהיה מסקרן לראות איך הוא יסתגל לתנאי לחץ קשים הרבה יותר מאלו שהתרגל להם.

המאמן הביא עמו נדוניה, גרגורי דפראל – מלך שערי ססואולו אשתקד, שצפוי לשמש כמחליף של אדין דז'קו, ולורנצו פלגריני הכישרוני, שהציג עונת פריצה נהדרת. סיכוי סביר מאוד שעוד חניך של דה'פרנצ'סקו ינחת באולימפיקו בקרוב. הפעם מדובר בדומניקו ברארדי – כוכב עונת 15/16 הנהדרת של הנרו ורדי.

מאמנים במבחן: ספלאטי ודה'פרנצ'סקו (Sassuolo Calcio News)

גם העזיבה של ויצ'ק שצ'סני, שחזר לארסנל מתקופת ההשאלה ומשם ליובנטוס, יצרה בעיה חמורה למונצ'י ודה'פרנצ'סקו. לואקש ספורסקי שחזר מאמפולי אומנם מוכשר למדי, אך צריך לזכור שמדובר במעמד שהשוער הפולני שירד ליגה אשתקד, בוודאי לא רגיל אליו. הקבוצה נראתה רע במשחקי האימון והחששות לגבי איכות הרכש והיכולת של הבסיס הקיים להסתגל לשינוי, כבר צצו בקרב הפרשנים והאוהדים. נאינגולאן, סטרוטמן, דה רוסי ופלורנצי יהיו חייבים להכניס את פלגריני לעניינים, כמו גם את הקטור מורנו שהגיע מאיינדהובן וקולארוב שהגיע מסיטי, במטרה להשלים את החסר בעמדת ההגנה.

לאחר שהתברר שריאד מחרז ככל הנראה לא יגיע לבירת איטליה, מונצ'י יצטרך לחשוב על פיתרון מהיר, על מנת לספק עזרה ההתקפית שאדין דז'קו זקוק לה. הרבה מאוד יקום ויופל על כתפיו החסונות של הבוסני הלא יציב, שכזכור סיים את העונה שעברה כמלך שערי הסריה A עם 29 שערי ליגה, בעוד בעונת הבכורה שלו בג'יאלורוסי, כבש רק שמונה.

קבוצה שלא צריכה לדאוג לגבי החוליה הקדמית שלה היא נערת החן מהדרום. נאפולי הפגינה את הכדורגל הכי מלהיב באיטליה אשתקד, אך זה הספיק לה רק למקום השלישי ושלב הפלייאוף של ליגת האלופות. אלמנט זה בעונה של סארי וחניכיו התחיל חלק למדי, כך שהג'ילי אזורי יגיעו למחזור הפתיחה ב-וורונה, במצב רוח מרומם.

סביר להניח שמספר שחקני מפתח יזכו למנוחה מול העולה החדשה, לקראת הגומלין בצרפת. נאפולי חוותה שינויים מינמליים במיוחד, תוך כדי שמירה מוחלטת על הסגל שעשה חיל אשתקד, אך פה בעצם קבור הכלב. ההגנה של נאפולי עדיין ידועה בחולשתה, למרות שיפור ניכר לקראת סוף העונה. גם לורנצו אינסינייה הוא חידה, כיוון שלמי ששכח למרות חצי העונה הנפלאה של ה-ווינגר בן העיר, החודשים הראשונים של העונה הקודמת היו קשים מאוד על אינסינייה, שלא הבקיע במשך תקופה ארוכה וספג ביקורות קשות.

אך האנגימה הגדולה מכולם היא דריס מרטנס, סילון דריבליסט באגף שמספק באזור השבעה שערים לעונה, שהפך לאחד הסקוררים המרשימים באירופה, לאחר שהרשית 28 פעמים בעונה שעברה. מרטנס שכבר הראה מספרים מרשימים בליגה ההולנדית, יצטרך קודם כל להישאר בריא, בעוד גם העונה הבלגי נמוך הקומה יתייצב מול לא מעט בלמים חסונים להם הוא מגיע לאזור בית החזה.

ישחזרו את יכולת השיא מהעונה הקודמת ? (gazzetta)

אז כאמור השינויים בסגל היו קלים כנוצה. קייחון הנהדר והמעט בלתי מעורך נשאר כמובן, כמו גם הקפיטן המרגש -האמשיק, שצפוי לספק מספר ציוני דרך העונה. פפה ריינה השוער הוותיק  והקווארטרבק לצורכי מתפרצות, קוליבאלי, גולאם וכו' גם כן ממשיכים בסן פאולו.

אצל אינטר יכולים להסתכל על הקבוצה מהדרום במעט קנאה. גם הנראזורי מתחזקים סגל מרשים, אך נראה שהיכולת של האינדיבידואלים הללו להפוך לקבוצה, אינה כמו של הקולגות מנאפולי. לשם כך הגיע ספלאטי, בשביל להחזיר את אינטר למקום שבו היא צריכה להיות, למקום שהסגל שלה שווה.

אינטר שמחו לצאת מסכנת קנס הפייר פליי, לאחר שמכרו את אבר באנגה בחזרה לסביליה. אכן הרכש של ספלאטי היה מצומצם, בורחה ואלרו ומתיאס וצ'ינו החביבים הגיעו מפיורנטינה, מילאן סקריניאר הגיע מסמפדוריה וסטפן יובטיץ' חזר מעונת השאלה בסביליה ונראה שהפעם המונטונגרי כן בתכניות של המאמן.

במידה ופרשיץ' אכן יימכר עד תום חלון ההעברות, יובטיץ' יהיה כוח עזר חשוב להתקפת אינטר. ג'ופרי קונדוגביה שסיפק שער עצמי מרהיב במשחק גביע האלופות, ככל הנראה יעזוב את הקבוצה גם כן, כמו גם ג'ייסון מוריו שיחליט בקרוב.

מילאן עברה קיץ הרבה יותר אינטנסיבי ומלהיב. אלופת עונת המלפפונים ללא ספק, סיפקה את מירב האקשן במהלך המרקאטו עם מספר החתמות בעלות פוטנציאל ואחת שזעזעה את עולם הכדורגל. החזית בין דונראומה וראיולה VS הנהלה, אומנם יצרה חששות וכעסים בקרב אוהדי הקבוצה, אך סוף טוב הכל טוב מבחינתם, בעוד הכישרון הענק הזה ממשיך בין הקורות.

מלפניו יעמוד לאונרדו בונוצ'י, קצת מוזר לכתוב את זה, לפחות לגבי העובדה שזה קורה במילאן. בצעד המפתיע של הקיץ הבלם עזב את הגברת הזקנה, ולשמחת בנו הבכור שאוהד את טורינו, הגיע לרוסונרי. בונוצ'י הפך לדובדבן בעוד הקצפת כללה בעיקר שחקנים מוכשרים ומרשימים, אך לא שחקנים מהדרג הגבוה באמת.

פרנק קסיי ולוקאס בילייה הגיעו לאייש את חוליית הקישור, אנדרה סילבה וצ'האלנגולו יוסיפו דינאמיות נחוצה בהתקפה, לצד בונאוונטורה. מתיאו מוסאצ'יו הגיע גם כן לאחר עונה נהדרת בוויאריאל כדי לאייש את חוליית ההגנה, בצעד שגורם לשאול מה מקומו של אלסיו רומאניולי בסיפור.

מילאן צריכה חלוץ, הדיבורים על מוראטה ואובמיאנג ככל הנראה לא יבשילו ומי שצפוי להגיע לסן סירו הוא ניקולה קאליניץ', לא שחקן בסדר גודל של שני השמות שציינו, אך חלוץ מוכח בסריה A ללא ספק. כל אלו נמצאים תחת אחריותו של ויצ'נזו מונטלה, שהמשיך לקבל את הקרדיט, למרות הירידה המובהקת ביכולת הקבוצה מאז פגרת חג המולד.

לאונרדו בונוצ'י, מתחיל פרק החדש בקריירה (pianeta milan)

עוד מאמן שמקבל אשראי נוסף ולא בכדי, הוא ג'יאנפיירו גספריני. המאמן של אטאלנטה, שתחכה לרומא בברגאמו במחזור הפתיחה, נאלץ להתמודד, באופן צפוי, עם מספר עזיבות של שחקני מפתח מעונת השיא אשתקד. פרנק קסי וקונטי הלכו לרומא, גאליארדיני עזב עוד בינואר, קלדארה היה כבר אמור לחזור ליובנטוס אך לבסוף נשאר ונראה שיכול מאוד להיות שמושאל אחר – לאונרדו ספינאצולה, יחזור לגברת הזקנה.

גספריני יכול להסתכל על חצי הקנקן המלא, שכולל את החתמת השוער- אטריט ברישה, לאחר עונת השאלה מלאציו, כמו גם הבאת יוסיף אליצ'יץ' מפיורנטינה. רמו פרולר, אנדראה פטאנייה יסמין קורטיץ' ופאפו גומז האגדי, צפויים להישאר גם כן.

אצל טורינו עיקר השאלה היא האם אנדראה בלוטי יישאר, בעוד בינתיים ההנהלה בולמת את ההצעות הכספיות שזורמות מרחבי אירופה, בנוגע לסקורר הצעיר. אצל פיורנטינה המצב הרבה יותר בעייתי. סטפנו פיולי, שעשה עבודה בהחלט סבירה באינטר, טרם פוטר מספר חודשים לאחר שמונה לתפקיד, נחת בטוסקנה, אך האיטלקי הבין את מה שלפאולו סוזה לקח זמן, לא פשוט לעבוד עם הנהלת פיורנטינה.

ה-ויולה החלו בגל שחרורים מאסיביים שכלל כאמור את ברנרדסקי ליובה ו-בורחה ואלרו ו-אצ'ינו לאינטר, כמו גם את טטרושאנו שעבר לצרפת, אליצ'יץ' וכריסטיאן טייו המושאל. מרקו ספורטיילו הסימפטי יחליף את הרומני בין הקורות, מתי פרננדז חזר מהשאלה וג'יובאני סימאונה – "צ'ולו ג'וניור", חתם בקבוצה, לאחר עונת פריצה מרשימה בחוד גנואה.

הרוסובלו מג'נואה, יקוו לעונה קצת פחות מלחיצה מהקודמת, במהלכה הפכו לשאננים, נקלעו לרצף הפסדים מחפיר וכבר הפכו למועמדים לירידה. איוון יוריץ' אומנם איבד את סימאונה, אך הוא מקבל את ג'יאנלוקה לאפדולה, בהשאלה ממילאן. גם אנדראה ברטולצ'י המוכשר הגיע מהרוסונרי על מנת להתחשל.

אצל הרוסובלו השנייה מקליארי מקווים לשחזור מהעונה הקודמת, מקום נוח באמצע כמעט ללא דאגות, למרות תקופות ארוכות ללא ניצחונות והגנה חלשה במיוחד. מאסימו ראסטלי, ממשיך לקבל את הקרדיט על הצלחת העונה הקודמת והוא יקווה להמשך היכולת הנהדרת של החלוץ הוותיק שלו – מרקו בוריילו.

סמפדוריה אומנם מכרה את מוריאל, סקרינר וככל הנראה גם שיק, אך מי שכן הגיע הוא ג'ינאלוקה קפרארי, הניצוץ הבודד בחוד העלוב של פסקארה בעונה הקודמת. החלוץ בן ה-24 יקבל כמנטור את פאביו קוולאיירלה, שלבטח ידע לספק לו עצות טובות.

אודינזה המוכשרת תחת שרביטו של שועל הקרבות הוותיק ג'יג'י דל נרי, יכולה להפתיע אף להשתחל לעשירייה הראשונה. קייבו המזדקנת עלולה להיקלע לצרות העונה, כמו גם בולוניה, שהתחמשה ברודריגו פלאסיו הוותיק, שעזב את אינטר ואמור לשתף פעולה עם מתיאה דסטרו. פדריקו דה'פרנצ'סקו, הבן של מאמן רומא, רוצה להמשיך את הפריצה שלו לאחר עונה לא רעה בכלל במדי הבולונזים.  גם קורטונה, שסיפקה מסע קסם מסתורי במיוחד בסיום העונה שעברה, שוב תהיה מועמדת ודאית להיפרד מאוויר הפסגות.

כמובן שגם העולות החדשות מגיעות כמועמדות המידיות לשוב לסריה B. ספאל, שחוזרת לליגה לאחר כמעט יובל שכלל פירוקים והקמה מחדש, הפגינה עונה קסומה בליגת המשנה, אך הסריה A זו אופרה אחרת. גם בנוונטו שזו תהיה העונה הראשונה שלה בליגה הבכירה, לא צפויה ללקק דבש. הקבוצה של מרקו ברוני שהעפילה מהפלייאוף, תסתמך בעיקר על יכולת הכיבוש של פאביו צ'ראבולו הוותיק, שחוזר לליגה הבכירה לאחר היעדרות ארוכה.

הלאס ורונה, חוזרת לליגה הבכירה ולדרבי המקומי שלה, לאחר עונת היעדרות אחת. המועדון נאלץ להתמודד עם הסאגה המגוחכת של הקיץ, לאחר סוגיית ההחלטיות המרשימה של אנטוניו קסאנו, שחתם בקבוצה, פרש, חזר חלילה על הסדר עוד כמה פעמים, עד שעזב את המועדון, אבל לא פרש. בכל מקרה לפאביו פצ'ה יש חלוץ אולד סקול עם קבלות: ג'יאמפאולו פאציני, שהרשית 23 פעמים בדרך חזרה לסריה A.  גם אלסיו צ'רצ'י המעט נשכח, יהיה שם.

ג'אמפאולו פאציני חוזר (zimbio)

הליגה האיטלקית תחזור לחיינו בסערה, עם המשחק של יובנטוס מול קליארי בשבת, כשלאחריו יושלם המחזור. רומא נוסעת לברגאמו, נאפולי לוורונה. אינטר תארח את פיורנטינה בסן סירו, מילאן תדרים לקורטונה. במחזור השני רומא ואינטר כבר יפגשו ביניהן, הדרבי של טורינו במחזור השישי, הדרבי של מילאנו במחזור ה-8, של הבירה במחזור ה-13. יובנטוס תארח את אינטר ל-"דרבי דה'איטליה" במחזור ה-16. הדאבליסטית תתארח שבוע לפני בסן פאולו. במחזור ה-18 רומא תתארח אצל יובה.

כל מה שנותר הוא רק לכסוס ציפורניים, אולי להזמין פיצה ולהריץ מרתון "הסנדק", כי ביום שבת היא באה בכל כוחה.

יתר משחקי המחזור הראשון:

בולוניה – טורינו

לאציו – ספאל

סמפדוריה – בנווונטו

ססואולו – גנואה

אודינזה – קייבו

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort