שנאת אחים: עשרת היריבויות הגדולות ביותר בכדורגל האנגלי

הכדורגל האנגלי ידוע בתרבות המפוארת שלו ובכך שעבור האוהדים האנגלים כדורגל זה הרבה יותר מסתם ספורט. לכל קבוצה בכל ליגה יש את היריבה המושבעת הזאת שהמשחקים נגדה מהווים חלק בלי נפרד מזהות המועדון. אז הנה, לפניכם נמצאת רשימה שלי של עשרת היריבויות הגדולות ביותר בכדורגל האנגלי. לא מסכימים עם הרשימה? הביעו את דעתם בתגובות.

10. ברייטון אנד הוב אלביון נגד קריסטל פאלאס

למי שמופתע למצוא ברשימה את היריבות הזו של שתי הקבוצות שבכלל לא מאותה העיר ולא שיחקו יחדו באותה ליגה במשך שנים רבות. אל תטעו, כי לדרבי ה-אם 23 יש חוקים משלו. היריבות בין המעודונים קיימת עוד משחר הכדורגל האנגלי אך הגיעה לשיאה במשחק ייחודי מאוד במסגרת גביע ה-FA בשנת 1976 כשאלן מולרי שאימן אז את ברייטון קיבל כוס קפה לפניו על ידי אחד מאוהדיה של פאלאס. האירוע גרם להתלהטות רוחות על המגרש וביציעים ולמהומות רבות. מאז שוררת שנאה עוד יותר רעה בין שני המעודונים והמשחקנים ביניהן תמיד מאופיינים באמוציות ותגרות אוהדים. אם תעירו אוהד של פאלאס באמצע הלילה ותשאלו אותו “מהר! מי היריבה הגדולה ביותר של הקבוצה שלך?” הוא יענה בלי היסוס שברייטון, יותר מכל קבוצה לונדונית. המשחק בינהן קיבל את הכינוי דרבי ה-אם 23 על שם הכביש שמוביל בין אזורי הקבוצות. שנה הבאה אנחנו הולכים לראות פעמיים את היריבות המרתקת הזאת במסגרת הפריימר-ליג, יש למה לצפות.

אוהדיה של ברייטון (.pinterest)

9. פורטסמות’ נגד סאות’המפטון

היריבות החלה להתפתח בשנות ה-60 והמשחקים בינהן זכו לכינוי “דרבי החוף הדרומי” בשל הימצאותן של הערים על חופה הדרומי של אנגליה והיותן שתי הקבוצות המרכזיות והחזקות של אזור זה. עבור האוהדים של פורטסמות’וסאות’המפטון, לשנוא את השני זה פשוט משהו שצריך לעשות, דורות אחרי דורות של אוהדים, אוהדי פורטסמות’ פשוט שונאים את סאות’המפטון באופן בלתי מוסבר וכך גם בצד השני. היריבות הזו יכלה הייתה להתמקם במקום גבוה יותר ברשימה אילו הקבוצות היו נפגשות לעיתים יותר תכופות. בעשור האחרון, בכל פעם שפומפי או סוטון נמצאות בתקופה טובה ומצליחות להתברג בפריימרליג אז השנייה חווה תקופה נוראית. ראה דוגמה: היום כשסאות’המפטון נחשבת לקבוצת החלק העלייון של הפריימרליג, פורטסמות’ המתאוששת נמצאת בליג 1 (הליגה השלישית בחוזקתה). אגב, במשחק אימון שהתקיים בין פורטסמות’ לבורנמות’ ב-22.7, אוהד פורטסמות’ קיבל התקף לב ביציע ונפטר וכשחשבון הטוויטר הרשמי של פורטסמות’ פירסם הודעה על ליכתו בטרם עת של אוהד הקבוצה, מי שמיהרו להגיב ולמסור את תנחומם הם חשבון הטוויטר של סאות’המפטון, נחמד לראות שיש דברים שהם מעבר ליריבות המרה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הדרבי של החוף הדרומי (Mirror)

8. דרבי קאונטי נגד נוטינגהאם פורסט

שתי הקבוצות בעלות השם בכדורגל האנגלי שנמצאות כיום בצ’מפיונשיפ, נמצאות במרחק של 18 קילומטרים אחת מהשנייה ומקיימות את אחת היריבויות הגדולות ביותר בספורט. המפגש בין הקבוצות ידוע בכינוי “דרבי המזרח” ומ-2007, המצחת במפגשים בין הקבוצות זוכה בגביע על שם בריאן קלוץ’ שאימן את שתי הקבוצות והביא אותן להצלחה גדולה (כן כן, תואר שרק שתי קבוצות יכולות לזכות בו). מחזיקת הגביע נכון להיום היא דרבי והיא זכתה בגביע 10 פעמים לעומת 6 פעמים של נוטינגהאם. היריבות החלה להתפתח בשנות ה-70, כשמאמן דרבי הלא הוא אותו בריאן קאוץ’ עזב את הקבוצה וגרם לכעס גדול אצל אוהדי דרבי, למעשה, הבסיס הגדול של היריבות והמריבות בין האוהדים היא מי מהן מחזיקה באהבתו של קלוץ’ שנחשב כמאמן אגדי בקרב אוהדי שתי הקבוצות.

אין שם הרבה אהבה (Sky Sports)

7. אסטון וילה נגד בירמינגהם

שני המעודונים הענקיים מהעיר בירמינגהם מקיימים יריבות שהחלה אדירה וארוכת שנים שהחלה עוד בשנת 1879 וזכתה לכינוי “דרבי העיר השנייה” (כי בירמינגהם העיר השנייה הכי ותיקה באנגליה). משחקים עם המון קהל וגם לא מעט אלימות ואווירת שנאה מתקיימים במשך המאה האחרונה ללא הפסקה וזה גם מה שמייחד את המפגש הזה, אסטון וילה נוטות בירמינגהם להצליח יחדו ולהיכשל יחדו ובמהלך ההיססטוריה הקבוצות נפגשו כ-122 פעמים. שתי הקבוצות משחקות בצ’מפיונשיפ ולשתיהן ציפיות גבוהות במיוחד לקראת העונה הבאה, כדאי לעקוב אחרי המפגשים בניהן.

הדרבי של בירמינגהם (Zimbio)

6. מנצ’סטר יונייטד נגד מנצ’סטר סיטי

הדרבי החם של מנג’סטר. כששתיים מן המעצמות המפוארות והחזקות ביותר של הכדורגל האנגלי מייצגות את אותה העיר אך יחד עם זאת מייצגות אידיאלים, צבעים, תרבות ומסורות אוהדים שונות לגמרי, זה יוצר את אחד המפגשים הכי חזקים בעולם. במפגש כזה פשוט יש הכל, שתי קבוצות שמשחקות כדורגל ברמה הגבוה בעולם, בעלות מחנות אוהדים עצומים באנגליה ובשאר העולם ובעלות שנאה כה עזה אחת כלפי השנייה, פשוט לא צריף יותר. אולי היסטורית היא לא היריבות הגדולה מכולן אך בשנים האחרונות הדרבי הזה יצר כל כך הרבה רגעים בלתי נשכחים כגון המספרת המדהימה של רוני שנתנה ליונייטד ניצחון 2:1 ב-2011 או את ה-6:1 הענק של סיטי באולד טראפורד שפשוט אי אפשר להגיד עליו שהוא לא מייצג יריבות אדירה.

אחד המשחקים הטובים שאפשר למצוא את עצמך בהם (ESPN)

5. סוונסי נגד קרדיף סיטי

המפגש בין שתי הקבוצות החזקות של ווילס שמכונה “הדרבי של דרום ווילס” נחשב בעייני לא מעט אנשים כמפגש החם ביותר שהכגדורגל האנגלי מסוגל לספק. היריבות שקיימת משחר הכדורגל האנגלי היא יריבות חריפה מאוד שמאופיינת בהרבה מאוד תגרות אוהדים ושנאה בין הקבוצות. היריבות בין הקבוצות הייתה כה קיצונית ואלימה עד שהגיעו למצב שב, נאסר על אוהדי החוץ להגיע למשחקים בין קבוצות אלו כדי למנוע את האלימות הרבה שהופיעה באצטדיון ובסביבתו, ועם כך, אוהדי הקבוצות היו ממשיכים להגיע למשחקי החוץ וליצור מהומות אלימות וקטטות עם מחנה האוהדים האחר והמשטרה. במשך השנים מאות אוהדים של הקבצות האלו נפצעו כתוצאה מהאלימות הבלתי פוסקת במשחקים בינהן. עד כה נערכו בין הקבוצות כ-106 התמודדויות כשמה שמדהים הוא שאף אחת מהן לא הצליחה ליצור שני ניצחונות רצופים. סוונצי ניצחה כ-36 פעמים וקרדיף ניצחה ב-43 מהתמודדויות.

מי שולטת בווילס? (Prediksi Bola)

4. מילוויל נגד ווסטהאם יונייטד

איך אפשר לעשות רשימה כזאת בלי מילוויל? אי אפשר! המפגש הלונדוני בין של מילוויל נגד ווסטהאם יונייטד הוא אחד הדרבים הכי חזקים בכדורגל. שיא היריבות הייתה עוד לפני מלחמת העולם הראשונה, עם לא פחות מ-60 מפגשים של הקבוצות בין השנים 1899-1915. היריבות הייתה כה חזקה והתפרעויות האוהדים היו כה ‘קיצוניות עד כדי מצב שהאתחדות האנגלית החליטה שהמשחקים בין ווסטהאם ומילוויל יקוימו תחת דלתות סגורות בלי אוהדים. החלטה זו בוטלה לפני זמן רב ובשנים האחרונות כמעט ולא יצא ליריבות לפגוש אחת את השנייה. במשחק האחרון בין הקבוצות שהתקיים בעונת 2011-12 במסגרת הצ’מפיונשיפ, באצטדיון הורגשה יותר אווירת מלחמה מאשר אווירת כדורכל, המשטרה נאלצה לעבוד קשה מאוד על מנת למגר את התגרות והמהומות הרבות שנוצרו ביציעים. אין בכלל ספק שהמשחקים בין הקבוצות הם מהשמשחקים האלימים ביותר בעולם.

אלימות רבה ביציעים (Daily Mail)

3. ארסנל נגד טוטנהאם הופסטר

עוד פעם דרבי לונדוני רק שהפעם מדובר בשתי קבוצות שהן מהטובות בעולם. מה שמיוחד כל כך ביריבות שמי זוכר כבר מתי התחילה זה שבעיקרון, אוהדי ארסנל ואוהדי טוטנהאם הם בדיוק אותו סוג של אנשים, באים מאותו רקע כלכלי, חברתי ואפילו גרים באותו אזור. ועדיין, למרות הקרבה החברתית, קשה לתאר את רמת השנאה השוררת בין מחנות האוהדים של הקבוצות האלו. היריבות הזאת הייתה אחראית על כל כך הרבה מרגע השיא של הכדורגל האנגלי והגיעה לשיאה בשיאה בשנים 1919-1971 ו-1991-2004. תשאלו את אוהדי טוטנהאם שעדיין שרים שירי שנאה בכל משחק כלפי סול כמפבל שעזה אותם לטובת ארסנל ב-2006 אחרי שהיה נחשב לסמל במועדון. הבלם האגדי נחשב כסמל המרכזי של יריבות זו.

סול קמפבל (The Sun)

2. סנדרלנד נגד ניוקאסל יונייטד

אחת היריבויות העתיקות בכדורגל העולמי שהתחילה כבר לפני 134 שנים בשנת 1883. הדרבי הצפון מזרחי של אנגליה הוא אחד מהמשחקי כדורגל ששוחקו הכי הרבה פעמים בהיסטוריה של הענף, כ-155 במספר כשניוקאסל וסנדרלנד שתיהן עם 53 ניצחונות כל אחת. השנאה החזקה ביותר בכדורגל האנגלי שוררת בין אוהדי הקבצות האלו שבשביל כל אחת מהן השנייה היא השטן בהתגלמותו. כל משחק בין הקבוצות האלו הוא חגיגה לעיניים, אצטדיון מלא עד אפס מקום באוהדי שתי הקבוצות כשהדבר החשוב ביותר כרגע בחייהם של האוהדים ושל השחקנים הוא לנצח את המשחק הזה. כמה המשחק הזה ענק? יאן מווילה ששיחק גם באינטר וגם בסנדרלנד טען שהמשחק בין סנדרלנד לניוקאסל גדול יותר מהדרבי של מילאנו.
נקודה חיובית: אל הלוויותו של בראדלי לאורי, הילד החייכן שהיה הקמע של סנדרלנד וחברו הטוב של ג’רמיין דפו ונפטר כשהוא בן 6 בלבד כתוצאה ממחלת הסרטן הערורה, הגיעו מאות אוהדים משתי הקבוצות על מנת לתת לילד כבוד אחרון.

אוהדי סנדרלנד וניוקאסל הגיעו יחדו להלוויה של בראדלי לאורי (Goal.com)

1. מנג’סטר יונייטד נגד ליברפול

אין יותר מדי מה לפרט. הגרסה האנגלית של “הסופר קלאסיקו”. שתי הקבוצות הגדולות ביותר באנגליה שהם גם היריבות הגדולות ביותר אחת של השנייה. שני המעודונים שסכום הזכיות שלהם בתארים יחדו מגיע ל-126 (לעומת של כל הקבוצות הלונדוניות יחדו) מקיימים יחדו את היריבות הגדולה ביותר שיודע הכדורגל האנגלי ואולי גם בעולם. המשחק הזה הוא יום חג עבור כל אדם שאוהב כדורגל אנגלי, הוויכוח על מי מהן היא הגדולה היותר, למי יש את מחנה האוהדים הגדול יותר והנאמן יותר ולמי מהן יש מורשת ותרבות מפוארת יותר בא לידי ביטוי בכל משחק והתמודדות של מנג’סטר יונייטד וליברפול .

הקבוצות הגדולות באנגליה? (Sky Sports)

* לא מסכימים עם הרשימה? יותר ממוזמנים לכתוב בתגובות את הרשימה שלכם.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort