גביע הזהב: ארה"ב ירקה דם מול מרטיניק, אך לבסוף ניצחה

בתום משחק הפכפך במיוחד, ארה"ב רושמת ניצחון חשוב על מרטיניק הצנועה בתוצאה 2:3. החבורה הצעירה והתוססת מהקריביים, חזרה מפיגור כפול, אך ספגה את השלישי כעבור מספר שניות ומזה הם כבר כשלו לחזור

המחזור השני של שלב הבתים בגביע הזהב, נערך הלילה בבית ב', וננעל במשחקן של המארחת-ארה"ב, נטולת קני סייף הפצוע, נגד מרטיניק הצנועה. הקולוניה הצרפתית הקטנה מהקריביים הגיעה להתמודדות לאחר ניצחון במחזור הראשון על ניקרגואה, בעוד האמריקנים הוציאו רק תיקו במשחק הטעון היסטורית מול פנמה.

לאחר השמעת ההמנון האמריקני והמרסייז (זכר לריבונות הצרפתית על מרטיניק) המשחק החל. 55 שניות מפתיחת ההתמודדות, ג'סטין מורו האמריקני; סובב כדור קשתי ומסוכן מהאגף השמאלי, שפספס במעט את חבריו כמו גם את מסגרת השער. האגף השמאלי האמריקני המשיך להלחיץ את הגנת מרטיניק. כעבור דקה,הגיעה  מסירת רוחב מצוינת של  מורו, לעברו של סמית' שהצליח להשתלט על הכדור, אך השוער קווין אולימפה יצא היטב והדף את הכדור על גופו של החלוץ מסיאטל ומשם-כבר התגלגל החוצה.

בדקה ה-11, עבירה שנעשתה על ידי אקס בית"ר ירושלים-יוהאן אודל, ממש על קצה הרחבה, הובילה להרמה מדודה לראשו של סמית', שסיפק נגיחה טובה, אך פספס את המסגרת בסנטימטרים. היאנקים המשיכו בשליטתם המוחלטת בשדה, אך התעקשו על יצירת מרחק גדול בין ההתקפה לקישור והשטף ההתקפי התבסס על מסירות ארוכות בעיקר, טקטיקה שעזרה ליריביהם לצופף היטב את הרחבה שלהם.

בדקה ה-18 אחד מאותם כדורים ארוכים הגיע ל-זרדאס, שדהר באגף השמאלי, חדר לרחבה ויישר כדור למרכז שפגע במגן וכמעט חדר לשער. שתי דקות חלפו וארה"ב סיפקה התקפת מעבר מצוינת, עם מסירות על הקרקע בין שחקני ההתקפה, שהסתיימה בהכנסת כדור לזרדאס, שמתוך הרחבה בעט גבוה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

המתקפה האמריקנית על הקולוניה הצרפתית נמשכה בדקה ה-27, אך עדיין ללא הישגים. הכנסת כדור מצוינת של אקוסטה לעברו של ג'ואן אגדולו, הובילה להחמצה גדולה של החלוץ הצעיר מניו אינגלנד , שבעט רע ישירות לגופו של השומר שלו. בדקה ה-30 הרחקה רעה של ברחבת מרטיניק, הובילה לבעיטה חזקה של זארדס, אך השוער עמד היטב וחסם את הכדור. בדקה ה-30 התקפה נדירה של מרטיניק, הסתיימה בבבעיטה לא מדויקת של קווין פארסמיין.

עוד דקה חלפה והחבורה מהקריביים סיפקה את המצב המסוכן ביותר עד כה. סטפן אבול סיפק מהל נהדר בסימו הכניס כדור מצוין ל-פארסמיין, שבעט לפינה הקרובה, אך הכדור שיצא מרגלו-ננעץ בקורה. לאחר קולות תעוזה אלו מצד החבורה של לואיס מריאן, כובד המשקל לחלק המגרש של שחקניו, בעוד ארה"ב משיגה קרנות בסיטונאות-אך ללא מצבים שעלולים לסכן את השער של אולימפה.

שלוש דקות למחצית, שוב שחקני מרטיניק יצאו קדימה ויצרו מצב מסוכן, שהסתכם בבעיטה של קארל ויטולין, שנהדפה במגן אמריקני. מהקרן שהתלוותה למהלך, סטפן אבול הצליח לעלות מעל כולם ולנגוח החוצה. שניות בודדות חלפו ואיבוד כדור של אריק ליאיי באזור המסוכן, הוביל לבעיטה מסוכנת של פרסמיין, אותה הדף השוער הוותיק-בראד גוזאן.

שניות לפני סיום תוספת הזמן בת הדקה, אריולה העביר כדור מצוין מהאגף הימני, אך זארדס פספס את המגע בסנטימטרים. המחצית הסתיימה בשליטה של ארה"ב, אך ללא מחץ, בעוד החבורה הצנועה והכישרונית מהאי הקטן, הפגינו מספר התקפות מתפרצות שיכלו להסתיים בצורה הרבה יותר טובה מבחינתם.

4 דקות מחידוש המשחק, האוהדים באצטדיון בטמפה כבר היו בטוחים שזה הזמן לחגוג, אך אוריולה שהגיע למצב של מאה אחוז ללא אף אחד שיפריע לו, הוציא בעיטה חזקה שנעצה את הכדור במשקוף. בדקה ה-52, היה זה תורו של מוריס לספק החמצה גדולה, לאחר שהצליח להשתחרר ולחדור לעבר השער, אך אולימפה יצא מצוין והדף את הכדור.

לאחר צמד ההחמצות הגדולות של החלוצים, בדקה ה-53 זה סוף סוף הגיע ודווקא מרגלו של בלם. כדור קרן אמריקני הורחק מהרחבה רק עד אקוסטה, שבעט כדור חזק שהלך למסגרת, אולימפה הדף, אך רק עד עומאר גונזאלס, שמחמישה מטרים דחק את הכדור לרשת. 0:1 לארה"ב.

11 דקות חלפו עד שהיתרון הוכפל. מהלך קבוצתי נהדר הסתיים בכדור עומק של ליהאיי לרחבת החמש, אליו הגיע ג'ורדן מוריס, שהקדים את השוער ורץ לחגוג עם חבריו. 0:2 לארה"ב.

שתי דקות לאחר שהיה נראה שמכאן האמריקנים ממשיכים לדריסה, מרטיניק חזרו למשחק משום מקום. אבול הציג מהלך טכני במיוחד, בסיומו יישר את הכדור לעבר קווין פרסיימן, שמ-20 מטרים שחרר בעיטה אותה השוער היה צריך לעצור, אך לוזאן כשל והחבורה מהאי הצרפתי חזרה למשחק. 1:2 לארה"ב. 

בדקה ה-73, אלחנדרו בדויה המחליף, היה חייב לכבוש את השלישי,אך הבעיטה שניפק מהאוויר עלתה מעל המשקוף. בדקה ה-75, החבורה הצעירה ממרטיניק חזרה מן המתים. סטפן לנגיל שעלה מן הספסל, דהר באגף הימני והכניס כדור מצוין לפרסיימן שהטעה את המגן אך בעט חלש ולוזאן הצליח לחסום את הכדור. הריבאונד הלך לעברו של יוהאן אודל שהוציא בעיטה שפגעה בגבו של פרסיימן וחדרה לשער. קאמבק ביזארי, אך ראוי. 2:2.

המחצית המשוגעת הזו המשיכה לצבור תאוצה, ולאחר שניות בודדות היאנקים חזרו להוביל. זרדאס דהר חדר לרחבה והעביר מסירת רוחב לעבר מוריס שמעשרה מטרים, הפציץ את השני שלו במשחק. 2:3 לארה"ב.

שתי דקות לסיום הזמן החוקי, מוריס היה צריך להשלים שלושער, אך הבעיטה שלו הלכה ישירות לידיים של אולימפה. מספר שניות לאחר מכן החלוץ האמריקני קופח, לאחר שהיה כבר בדרך לאחד על אחד מול השוער, אך השופט והקוון קבעו-נבדל שלא היה בפועל.

למרות ההחמצה, הקיפוח והקאמבק המרשים של מרטיניק, נבחרת ארה"ב רשמה ניצחון חשוב לאחר הפתיחה החורקת של הטורניר, כשבמחזור הסיום, היאנקים יפגשו את ניקרגואה החלשים, שכמובן איבדו כל סיכוי להעפיל שלב. מרטיניק שנותרה עם המחמאות ופנמה, יפגשו לקרב מסקרן במחזור הנעילה של שלב הבתים.

בתום מחצית שנייה הפכפכה, ארה"ב רושמת ניצחון חשוב (הטוויטר הרשמי- נבחרת ארה"ב)

תוצאת המשחק הנוסף מבית ב':

פנמה-ניקרגואה 1:2

כבשו לפנמה: אישמעאל דיאז (50), גבריאל טורס (57)

כבש לניקרגואה: קרלוס צ'וואריה (48)

מיקום קבוצה מש' נצ' תיקו הפ' שע' זכות שע' חובה הפרש נק'
1  ארה"ב  2  1  1  0  4  3  1 4
2  פנמה  2  1  1  0 3 2  1  4
3  מרטיניק  2  1  0  1  4  3  1  3
4 ניקרגואה 2 0 0 2 1 4 3- 0

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort