נועד לבעוט – ההצלחה של שינסקה נאקאמורה ביפן, והמעבר לארה"ב

ה-WWE זכו באחד מהמתאבקים האיכותיים בעולם, שינסקה נאקאמורה היפני, הידוע בסטייל הססגוני שלו ובבעיטות הייחודיות שלו בזירה, וכמובן השימוש בברכיים. האם ההצלחה האדירה שלו ביפן תשוחזר גם באמריקה, ובמה זה תלוי?

כפי שחלקכם זכיתם לשמוע לאחרונה, גם ביפן היאבקות הפכה למיינסטרים. דבר זה קרה לא מעט בזכות שינסקה נאקאמורה. נאקאמורה, אחד מהמתאבקים היפנים הגדולים בכול הזמנים, עזב בסוף 2016 את NJPW על מנת לעבור אל ה-WWE, ארגון ההיאבקות הגדול ביותר בעולם.

אם חשבתם שעזיבתו של נאקאמורה פגעה באיכות היפנית, אתם תופתעו לשמוע שלא. מתאבקים כישרוניים אחרים תפסו את מקומו. למשל, קני אומגה, וויל אוספריי, וכמובן אוקאדה הבלתי נגמר. ומה עושה לו שינסקה בינתיים? לפני שניגש אל עתידו של נאקאמורה, עלינו להכיר את העבר שלו.

נאקאמורה עשה את הבכורה שלו ב-NJPW בשנת 2002, והיה חלק מסטייבל של שלושה מתאבקים מוכשרים וצעירים, בו היו חברים הירושי טאנאהאשי האגדי וקאטסויורי שיבאטה. שמם היה "שלושת המוסקטרים", והם היו מאוד אהודים על ידי הקהל המקומי. הם ראו בשינסקה כמוכשר ביותר, אך הירושי דווקא הצליח בצורה הכי משמעותית מבין שלושתם.

לאחר שזכו יחד הירושי ושינסקה באליפות הזוגות בשנת 2004, הירושי טאנאהאשי התחיל לזנק לבדו וזכה באליפות ה-IWGP U30 Openweight. לאחר מכן, נאקאמורה נאלץ להילחם מול חברו הטוב, טאנאהאשי, וזכה ממנו בתואר הנכסף שהיה לתואר הסינגלס הראשון בקריירה שלו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

המהלך שלא יצא לפועל והמרדף אחרי אליפות ה-IWGP:

לא ניצח את לסנר (Uproxx)

נאקאמורה זכה לראשונה באליפות ה-IWGP, אליפות העולם של NJPW, בדצמבר 2003 לאחר שניצח את הירויושי טנזן. באוקטובר 2005 הפסידו נאקאמורה וטאנאהאשי את תארי הזוגות, וזו הייתה סופה של התקופה בה שניים אלה שיתפו פעולה יחדיו ב-NJPW. נאקאמורה תיכנן לעזוב, דווקא ל-WWE.

המהלך היה אמור לשלוח את נאקאמורה להשאלה בארגון המצליח, שם הוא יזכה לשפר את יכולותיו ולהתאבק עם המתאבקים המפורסמים בעולם. לאכזבתו הרבה של נאקאמורה, מהלך זה לא יצא לפועל. הוא לא ויתר על החלום ללמוד מהגדולים ביותר ואיתגר את אלוף ה-IWGP באותה עת, ברוק לסנר, והפסיד לו.

נאקאמורה חזר סופית ל-NJPW בשנת 2006, ומשם החל לרדוף אחר האליפות. הוא נפגש מול טאנאהאשי פעמיים והפסיד לו, בשתי הפעמים הם נפרדו כידידים. בשנת 2007, כאשר האירוע הגדול ביותר של NJPW, רסל קינגדום, נוסד, נאקאמורה פגש את טושיאקי קואדה והפסיד לו.

נאקאמורה החליט להיכנס אל טורניר ה-G1 קליימקס בשנת 2007, אך פציעה שהשביתה אותו למספר חודשים מנעה ממנו לזכות בטורניר. לאחר חזרתו, לנאקאמורה נמאס והוא הלך בכול הכוח אחרי אליפות ה-IWGP. הוא ניצח את טוגי מקאבה וזכה בקרב נוסף מול טאנאהאשי בקינגדום 2, הפעם הוא זכה בתואר שנית לאחר 4 שנים של מרדף.

הסטרונג סטייל מגיע את NJPW עם מחיר כבד:

הירושי מנע ממנו להצליח (NewJapanKingdom)

נאקאמורה פגש פעם נוספת את טאנאהאשי בשנת 2008, אך לא הצליח לזכות בתואר שלו שוב. בשלב זה לנאקאמורה נמאס, הוא החליט לפתח סגנון היאבקות חדש וייחודי לו, סטייל אגרסיבי ונוקשה המבוסס על שימוש בברכיים ובבעיטות מהירות. הסגנון הזה נקרא – Strong Style, ועד היום נאקאמורה נחשב לסמל של הסגנון.

הסגנון סימל את סופו של הרומן של נאקאמורה עם אליפות ה-IWGP, בעיקר בעקבות כך שהמהלך המסיים של נאקאמורה פצע בצורה קשה את הירושי טאנאהאשי, יריבו המר וחברו לשעבר, מה שגרם לו לפנות את התואר. נאקאמורה קפץ על ההזדמנות וזכה בתואר בפעם השלישית בקריירה, אך לצערו גם האחרונה.

לאחר מקרה זה, נאקאמורה לא קיבל יותר הזדמנויות על אליפות ה-IWGP. הזכייה ב-2009 הייתה האחרונה שלו, ראשי NJPW הבינו כי כדאי לתת להירושי את הקרדיט כפי שהוא הוכיח לאורך השנים, וגם לפתח את אוקאדה, מתאבק צעיר ומבטיח שהפך לסמל חדש ב-NJPW, על חשבון הקרדיט של נאקאמורה.

הפיכת התואר הבין יבשתי לטריטוריה הפרטית שלו:

אוקאדה קיבל את הקרדיט (Hawke's Nest)

נאקאמורה לא ויתר על אור הזרקורים ברסלינג היפני, ולאחר שנוסדה האליפות הבין יבשתית בשנת 2011, הוא זינק אל התואר וזכה בו לראשונה מידי הירוקי גוטו בפברואר 2012. הוא החזיק בתואר עוד פעמיים עד שפגש את הירושי טאנאהאשי פעם נוספת, כשהוא מגיע צמא לנקמה על הפציעה.

טאנאהאשי ונאקאמורה נפגשו ברסל קינגדום 8, והירושי יצא עם התואר אותו נאקאמורה סימן כתואר שלו. נאקאמורה, שרוי בהלם מההפסד, לא מוכן להפסיד עוד תואר לאותו טאנאהאשי שמנע ממנו להיות הגדול מכולם, וניצח אותו כבר לאחר 3 חודשים וזכה בתואר בפעם השלישית בקריירה.

נאקאמורה החזיק בתואר חמש פעמים, בסך הכול במשך 901 ימים רצופים, וכול זה רק בין 2011 ל-2016. מרשים בהחלט. וכמובן יש לציין כי נאקאמורה מעולם לא הפסיד את התואר, הוא פגש את איי ג'יי סטיילס (אותו סטיילס שהיה אלוף ה-WWE) וניצח אותו ברסל קינגדום 10. משם, עזבו שניהם את NJPW אל ה-WWE, בראש מורם לאחר קרב שיזכר כהצגה ואחד מהגדולים בתולדות הרסלינג היפני.

סיפקו הצגה (RollingStone)

ההצלחה של נאקאמורה תשוחזר ב-WWE?

זו כנראה אחת השאלות שהכי קשה לי לענות עליהן. נאקאמורה הוא אחד מהמתאבקים המוכשרים ביותר בעולם, לא צריך להיות מומחה בשביל לראות את זה. הכריזמה המטורפת שהוא משדר בזירה מראה עד כמה הבן אדם יודע מה הוא עושה. מגיע לו להיות כוכב ב-WWE, על זה אין ויכוח בכלל.

מצד שני, מבט מהיר על ההיסטוריה של וינס מקמהון וה-WWE עם מתאבקים זרים כבר מראה שנאקאמורה לא יכול לצפות ליותר מידי. מתאבקים זרים (לא אמריקאים) לא זוכים לקרדיט רב ב-WWE, והתארים שלהם נספרים על קצות האצבעות. נאקאמורה יצטרך להראות יכולות גבוהות במיוחד על מנת לקבל קרדיט.

לפי דעתי, אם הכותבים יתנו לנאקאמורה עלילות טובות (וזו שאלה מאוד גדולה), אם הוא יזכה לקרדיט אליו הוא ראוי וכמובן אם הוא ישאר ב-WWE לשנים רבות, הוא יוכל להפוך לסמל בהיאבקות האמריקאית. קשה לי מאוד לראות את זה קורה, לפי דעתי הצעד הכי נכון עבורו הוא לחזור ליפן בתום החוזה שלו ולזכות במקום הראוי לו, כאגדת היאבקות.

אגדת היאבקות (Reddit)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort