ויגדל הנער

עומרי כספי, הישראלי הראשון שחתם על חוזה ב-NBA בעודו בן 21, החל את הדרך שלו בליגה הטובה בעולם בדיוק כמו שהוא רצה. זה התחיל יפה עם בית חם בסקרמנטו, לאחר מכן הוא עזב וחזר אליה, שינוי המאמן אצל הסגולים לא האיר לו פנים וכעת הוא נמצא בצומת דרכים. עומרי כספי, היום בן 29, השחקן הבכיר בסגל הישראלי ליורובאסקט הקרוב ומבחינתו, האדמה בארצות הברית לא יציבה, האם הוא צריך לחשב מסלול מחדש?

"לא דיברנו מאז קדם העונה. המפגש היחידי בינינו היה איסוף כללי של הקבוצה", אמר כספי על מאמנו החדש בקינגס בנובמבר 2016. כספי הוסיף "אני נמצא בנקודה בקריירה שאני מוכן לעשות הכל, להקריב הכל רק בשביל הקבוצה שלי. אני רק מחוכה להזדמנות שלי". אחד הרגעים שגרמו למין משבר בקריירה של כספי היה עזיבתו של ג'ורג קארל בסוף עונת 2015/16 ומינויו של דיוויד ייגר במקומו. עומרי נהנה מאוד לשחק תחת שרביטו של קארל. קארל מונה למאמנה של סקרמנטו במהלך עונת 2014/15, וקיבל לא מעט הזדמנויות ודקות משמעותיות, אחד הרגעים הגדולים שלו באותה עונה היה קביעת שיא הקריירה שלו כאשר קלע 31 נקודות מול מינסוטה טיברוולבס, קבוצתו הנוכחית. היכולת הטובה ושילוב היחסים הטובים עם קואץ' קארל היו שווים להארכת חוזה לשנתיים נוספות של הפורוורד הישראלי אצל הסגולים. כאמור, בעונה שלאחר מכן, 2015/16, עומרי המשיך בקבוצה ואף המשיך להציג יכולת טובה ומשכנעת. הוא שותף בשישים ותשעה משחקים (מתוכם עלה בחמישייה 21 פעמים), קלע 11.8 נקודות למשחק והוריד כמעט שישה ריבאונדים למשחק בממוצע באותה עונה.

ודאי הבנתם שהיחסים עם המאמן התורן, דיוויד ייגר, היו רעים וגרמו לעזיבתו של כספי את המקום שהיה לו לבית במשך 4 עונות במצטבר. כחודשיים לאחר שליגת ה-NBA לעונת 2016/17 יצאה לדרך, ייגר התייחס לראשונה למעמדו של כספי בקבוצה ואמר "אתם רוצים שאני אתן לו חלק מהדקות של רודי (גיי)? אוקיי, תהיו בטוחים שזה לא הולך לקרות". אין ספק שאמירות כאלה, יחד עם דקות משחק מועטות ביותר, עומרי הבין שנגזר עליו הדין והוא צריך להיפרד מהקינגס. אחרי 22 משחקים מתוכם הוא פתח בחמישייה פעמיים בלבד, בין היתר בגלל פציעה, עומרי עזב את סקמנטו וחתם אצל ניו אורלינס פליקנס כחלק מטרייד שכלל את קאזינס שעבר עימו לניו אורלינס ובאדי הילד, טייריק הוואנס ולנגסטון גאלווי עשו את הדרך ההפוכה יחד עם שתי באחד הדראפטים העתידים.

תקופה לא פשוטה עם ייגר (Sactown Royalty)

עומרי היה בטוח שזה הזמן לחזור להיות מי שהוא, הוא אחד הישראלים הבכירים שיש לנו, שחקן לגיטימי ב-NBA והממעבר יחד עם חברו והסופרסטאר, דמרקוס קאזינס ושיתוף הפעולה החדש שלהם עם סופרסטאר נוסף, אנת'וני דיוויס, העניקו לכספי תחושה של ביטחון, תחושה שהנה, הוא שוב נמצא במקום שבו הוא יוכל לפרוח, מקום שבו הוא יקבל קרדיט בתמורה לכל העבודה הקשה. עומרי התאקלם במהרה בקבוצתו החדשה. הוא זכה ל-24 דקות במשחק הראשון, ולצערו היחידי במועדון וקלע בו 12 נקודות, אלא שאז שבר בבוהן גרם לראשי הפליקנס לחתוך אותו מהסגל באופן מידי ולאפשר לו לחפש קבוצה חדשה.

נפצע במשחק היחידי שלו ושוחרר מהסגל, עומרי במדי הפליקנס (The Advocate)

קצת פחות מחודש לאחר האכזבה העצומה מהחוויה הלא נעימה בניו אורלינס, עומרי אכן מצא קבוצה חדשה בדמותה של מינסוטה, והספיק לשחק ב-13 משחקים בהם קלע 3.5 נקודות למשחק בממוצע של 17 דקות למשחק. עומרי נכון לעכשיו, לא אמור להמשיך במינסוטה ומכוון גבוה, לקבוצת פלייאוף, שבה הוא גם יוכל להשתלב כמו שצריך וגם לשחק בחודשים המאוחרים של העונה, דבר שלא קרה בסקרמנטו ומינסוטה. על פי הדיווחים בארה"ב, כספי נמצא על הכוונת של מספר קבוצות וביניהן אורלנדו מג'יק ששואפת לבנות סגל חזק שירוץ לפלייאוף.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בעוד קצת יותר מחודשיים, נבחרת ישראל תפתח את משחקיה במסגרת אליפות אירופה לשנת 2017, והיא אחת מבין שלוש מדינות נוספות שמארחות את הטורניר. הבית הישראלי מביא לארצנו את נבחרות גרמניה, אוקראינה, ליטא, גאורגיה ואיטליה. היורובאסקט הקרוב יהיה השלישי של עומרי במדים הלאומיים. בשנת 2009, בשיא ההכנות לעונתו הראשונה ב-NBA, עומרי החליט שלא להשתתף באליפות אירופה ובשנת 2011 נעדר שוב בשל פציעה שלא אפשרה לו ליטול חלק במשחקים. ב-2013, כאשרא סלובניה היא זו שאירחה את הטורניר, נבחרת ישראל נקלעה לבית קשה, שגם האופטימים ביותר מבינינו לא פינטזו על עלייה לשלב הבתים השני ממנו. נבחרתו של אריק שיבק דאז סיימה את דרכה באליפות אחרי חמישה משחקים בלבד, מתוכם ניצחה משחק אחד בלבד והפסידה ארבע פעמים. עומרי שיחק בכל חמשת המשחקים, שיחק בממוצע 27.4 דקות למשחק וקלע סך הכל 57 נקודות בסיכום חמשת השחקים. שנתיים מאוחר יותר, ישראל שוב השתתפה ביורובאסקט והוגרלה לבית שאותו אירחה צרפת. ישראל סיימה שנייה בשלב הראשון והעפילה לשמינית הגמר, שם פגשה את איטליה והושפלה עם הפסד של 82:52. בעקבות הפציעה של יותם הלפרין לפני האליפות, עומרי מונה לראשונה לקפטן הנבחרת, מעמד שללא ספק הגיע לו. עומרי שחקן אהוב ביותר על האוהדים בישראל, והעובדה שעכשיו הוא המנהיג של הנבחרת הלאומית במסגרת כה חשובה כמו אליפות אירופה, תרמה לביטחון שלו והוא הראה זאת במשחקים ובדקות שהוא קיבל. באליפות אירופה 2015 הוא שיחק בחמישה משחקים (נעדר ממשחק אחד), בהם רשם 36 דקות בממוצע (!) קלע סך הכל 82 נקודות והוריד 7.2 ריבאונדים למשחק.

השנה, ביורובאסקט 2017, ישראל תארח כאמור את הבית בו היא תשתתף ועומרי כספי יהיה עמוד התווך, השחקן הבכיר, הקפטן והמנהיג של החבורה של אדלשטיין. אין ספק שמול הקהל הביתי והמשפחה ביציע עומרי צריך ויכול להתעלות על עצמו יותר משעשה באליפות לפני כשנתיים, ובכך לחזור לכושר הטוב שמאפיין אותו ולרכוש בחזרה את הביטחון אותו איבד בעונה האחרונה. עומרי ונבחרת ישראל יפתחו את משחקי היורובאסקט ב-31.8 מול איטליה ויסיימו את שלב הבתים מול אוקראינה ב-6.9. מהבית יעלו ארבע הקבוצות הראשונות בדירוג, כך שאי העפלה של הישראלים לשלב הנוקאאוט שיערך באיסנבול תיחשב כאכזבה גדולה.

כספי, יוביל את הנבחרת של אדלשטיין גם ביורובאסקט הקרוב (האתר הרשמי של איגוד הכדורסל בישראל)

אז לא, עומרי כספי לא צריך לחשב מסלול מחדש. לפחות לא כרגע. כעת, כשהוא בן 29, כדורסלן ישראלי בכיר, בדרך להפוך לאב טרי ובעל רזומה מרשים ב-NBA, אין לי ספק שעומרי כספי חייב להמשיך לשחק בליגה הטובה בעולם, כי חזרה לארץ או לאחת הליגות הגדולות באירופה היא לא באה בחשבון. מזל טוב עומרי, על יוםההולדת ה-29 ועל לידתו הצפויה של היורש, ולעוד שנים רבות בכדורסל האיכותי ביותר!

עומרי ואשתו שני (האינסטגרם הרשמי של עומרי כספי)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort