כמו מונדיאל, רק בקטן – לקראת גביע הקונפדרציות

עוד קצת פחות משנה, מונדיאל 2018 ייצא לדרך עם משחק הפתיחה באצטדיון הלוז'ניקי שבמוסקבה. כמו בתשע הפעמים האחרונות, גם הפעם, המדינה המארחת (הפעם זו רוסיה) מארחת אצלה את גביע הקונפדרציות שמטרתו היא מעין הכנה למונדיאל. בגביע הקונפדרציות משתתפות המדינה המארחת כמובן, אלופת העולם הנוכחית, אלופת אירופה, אלופת דרום אמריקה, הזוכה ב-"גולד קאפ", הזוכה באליפות אסיה, הזוכה בגביע אפריקה ומחזיקת גביע אוקיאניה לאומות. השנה אלה יהיו: רוסיה, גרמניה, פורטוגל, צ'ילה, מקסיקו, אוסטרליה, קמרון וניו זילנד. בכדי להכין אתכם, הצופים, בצורה הטובה ביותר לטורניר נעשה היכרות קטנה עם כל אחת מהמשתתפות.

בית א': רוסיה, ניו זילנד, פורטוגל ומקסיקו.

הבית הראשון במסגרת הגביע, יפגיש את רוסיה, המארחת, ניו זילנד אלופת אוקיאניה, פורטוגל שזכתה ביורו 2016 אחרי הארכה מול צרפת ומקסיקו שהניפה את גביע הגולד קאפ אחרי שניצחה בגמר את ג'מייקה.

רוסיה:

נתחיל עם המארחת. רוסיה תארח את גביע הקונפדרציות בפעם הראשונה בתולדותיה ורוצה להפוך לנבחרת השלישית בהיסטוריה שזוכה בגביע כאשר היא מארחת אותו. הסיבה להשתתפותם של הרוסים בטורניר היא שהם ייערכו את המונדיאל ועובדה זו מקנה להם העפלה אוטומטית לקונפדרציות. אחרי הכישלון הגדול ביורו 2016, שאכזב מאוד את ההתאחדות והאוהדים, לאוניד סלוצקי פוטר מתפקידו כמאמן הנבחרת, ובמקומו מונה שוער העבר הרוסי סטניסלב צ'רצ'סוב, שידוע בעיקר מתקופתו בין הקורות של ספרטק מוסקבה, שם שיחק בשלוש קדנציות שונות, ובקבוצת טירול אינסבורק האוסטרית שפורקה בשנת 2002. צ'רצ'סוב בן ה-53 החל את קריירת האימון שלו ב-2004 כאשר אימן את קופשטיין הקטנה מאוסטריה. הג'וב הרציני הראשון שלו היה כאשר מונה למאמנה של ספרטק, אך שם לא שרד יותר מדי זמן ועזב אחרי עונה אחת בלבד. בעונת 2015/16, צ'רצ'סוב אימן את לגיה ורשה ואף הוביל אותה לאליפות, ובאוגוסט 2016 מונה למאמן הנבחרת הרוסית. רוסיה הוגרלה כאמור לבית שכולל את פורטוגל, מקסיקו וניו זילנד, לכן על אף יתרון הביתיות, קשה לי לראות את הרוסים מעפילים לחצי הגמר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

שחקני מפתח: איגור אקינפייב (שוער, צסק"א מוסקבה), אלכסיי מירנצ'וק (קשר התקפי, לוקומוטיב מוסקבה), דמיטרי פולוז (חלוץ, רוסטוב)

משחק ראשון: נגד ניו זילנד, שבת, 18:00, אצטדיון קרסטובסקי (סנקט פטרבורג).

שחקני רוסיה חוגגים מול הונגריה (FIFA)

ניו זילנד:

הלבנים הבטיחו את השתתפותם בגביע הקונפדרציות לפני קצת יותר משנה כאשר ניצחו בגמר אליפות אוקיאניה לאומות את פפואה ניו גינאה. ניו זילנד הסתבכה בגמר מול יריבה נוחה וניצחה אותה רק אחרי בעיטות מהנקודה הלבנה. ניו זילנד השתתפה במפעל 3 פעמים בעברה. היא שיחקה תשעה משחקים מתוכם היא השיגה רק תוצאת תיקו אחת וכבשה שני שערים בלבד. מאמנה של נבחרת ניו זילנד הוא אנתוני הודסון. הודסון מאמן את הלבנים כבר משנת 2014 לאחר שקודם מהנבחרת הצעירה שלה. ניו זילנד העפילה פעמיים בלבד לשלב הבתים של המונדיאל. הפעם הראשונה הייתה בספרד 1982, והפעם האחרונה בה השתתפו הלבנים בגביע העולם היא בדרום אפריקה, 2010. נתון מעניין לגבי אליפות אוקאניה האחרונה הוא שבכל חמשת המשחקים שלה, ניו זילנד ספגה שער אחד בלבד, שהגיע מבעיטת עונשין. הנבחרת שמגיעה מניו זילנד היא ללא ספק הנחותה ביותר בבית א' וצפויה להיפרד מגביע הקונפדרציות כבר אחרי שלב הבתים.

שחקני מפתח: סטפן מרינוביץ' (שוער, אונטראכינג), קוסטה ברברוסה (חלוץ, וולינגטון פניקס), כריס ווד (חלוץ, לידס יונייטד)

משחק ראשון: נגד רוסיה, שבת, 18:00, אצטדיון קרסטובסקי (סנקט פטרבורג).

פורטוגל:

אחת מהטוענות לכתר, נבחרת פורטוגל, מגיעה לטורניר עם הסגל החזק ביותר ככל הנראה. פורטוגל העפילה לגביע הקונפדרציות לאחר שזכתה באליפות אירופה לשנת 2016. הפורטוגלים הדהימו את צרפת הגדולה אחרי שניצחו אותה בדקות האחרונות של ההארכה, משער של אדר ולמרות הפציעה של כריסטיאנו רונאלדו שמנעה ממנו לשחק עד סופו של הגמר. ה-"סלסאו" מפורטוגל קרובים להבטחת מקומם במונדיאל שייערך בעוד כשנה ברוסיה כאשר בשלב המוקדמות הם ניצבים במקום השני בביתם, במרחק 3 נקודות משוויץ שבמקום הראשון, כאשר נותרו ארבעה מחזורים לסיום שלב המוקדמות באירופה. השנה זו תהיה הפעם הראשונה בה נבחרת פורטוגל משתתפת בגביע הקונפדרציות, ואין ספק שהדרך הטובה ביותר לחנוך את טורניר זה היא לסיים אותו עם זכייה. הפורטוגלים הם ללא ספק הפייבורטים המובהקים לזכות בתואר. מאמן הנבחרת הוא פרננדו סנטוס. סנטוס מונה לתפקיד בספטמבר 2014 ועד כה מספק את הסחורה עבור האומה הפורטוגלית.

שחקני מפתח: כריסטיאנו רונאלדו (ווינגר/חלוץ, ריאל מדריד), ברנרדו סילבה (קשר התקפי, מנצ'סטר סיטי), אנדרה סילבה (חלוץ, מילאן)

משחק ראשון: נגד מקסיקו, ראשון, 18:00, קאזאן ארנה (קאזאן)

זכייה היסטורית ביורו הביאה לפורטוגלים את הכרטיס לגביע הקונפדרציות (FIFA)

מקסיקו:

מקסיקו היא מהנבחרות המסקרנות ביותר בשנים האחרונות. האצטקים זכו בגביע ה-גולד קאפ לפני כשנתיים אחרי שגברו בגמר על ג'מייקה בתוצאה 3:1. גווארדאדו, חסוס קורונה ואוריבה פרלטה כבשו לזכות האצטקים, ודארן מאטוקס כבש לזכות הג'מייקנים, שער שלא השפיע על זהות הזוכה. הופעת הבכורה של מקסיקו בגביע הקונפדרציות הייתה ב-1995 (ערב הסעודית), אז הם סיימו במקום השלישי. אחרי הפיטורים של מיגל הררה הצבעוני וריקרדו פרטי, מאמנה של מקסיקו כעת הוא חואן קרלוס אסוריו הקולומביאני. עבודתו במקסיקו היא הפעם הראשונה שהוא מאמן נבחרת. המקסיקנים מגיעים בכושר מעולה ועם סגל מרשים ויכולים בהחלט להעפיל לחצי הגמר ואולי לאיים על הזכייה בתואר.

שחקני מפתח: הקטור מורנו (בלם, רומא), ג'ונתן דוס סנטוס (קשר, ויאריאל), ג'יובאני דוס סנטוס (חלוץ, לוס אנג'לס גלאקסי), צ'יצ'אריטו (באייר לברקוזן)

משחק ראשון: נגד פורטוגל, ראשון, 18:00, קאזאן ארנה (קאזאן).

מי תניף אותו בעוד פחות מחודש? גביע הקונפדרציות (urban360)

בית ב': קמרון, צ'ילה, אוסטרליה וגרמניה.

קמרון:

גביע הקונפדרציות לשנת 2017 יהיה הפעם השלישית בו קמרון תשתתף במפעל זה. נבחרת קמרון נחשבת לאחת מאריות (כינויה של קמרון) יבשת אפריקה, ואחרי ארבע זכיות באליפות אפריקה הגיעה הזכייה החמישית לפני כחמישה חודשים שנתנה לקמרונים את הכרטיס לגביע הקונפדרציות. קמרון זכתה באליפות אפריקה אחרי טורניר מצוין מבחינתה, והיא ניצחה בגמר האליפות את מצרים בתוצאה 2:1. מאמנה של קמרון, שמונה בשנת 2016, הוא הוגו ברוס. ברוס שבקריירת המשחק שלו שיחק בעיקר באנדרלכט, אימן מספר קבוצות מהליגה הבלגית ולראשונה מאמן נבחרת. קמרון הוגרלה לבית קשה בו נמצאות אלופת העולם ואלופת דרום אמריקה, לכן סיכוייה של קמרון להעפיל משלב הבתים הם לא גבוהים.

שחקני מפתח: אנדרה אוננה (שוער, אייאקס), כריסטיאן באסוגוג (הנאן ג'יאנייה), וינסנט אבובאקר (חלוץ, פורטו)

משחק ראשון: נגד צ'ילה, ראשון, 21:00, "אוטקריטייה ארנה" (מוסקבה).

צ'ילה:

נבחרת נוספת שמסתמנת כפייבוריטית לזכייה בתואר היא נבחרת צ'ילה. צ'ילה תפסה תאוצה בשנים האחרונות ובביצה המקומית שלה כבר לא נופלת מברזיל או ארגנטינה שבמשך שנים רבות שלטו על הכדורגל הדרום אמריקאי. צ'ילה עלתה לגביע הקונפדרציות עקב זכייתה בקופה אמריקה בשנת 2015, אז חבורתם של אלכסיס סאנצ'ז וארתורו וידאל ניצחה את ארגנטינה בגמר רק אחרי פנדלים. זו הייתה הזכייה הראשונה של הצ'יליאנים בקופה אמריקה. זו תהיה ההשתתפות הראשונה של צ'ילה בגביע הקונפדרציות, וגם היא מגיעה עם סגל נוצץ במיוחד ששווה תואר. ה-"לה רוחה" הוגרלה לבית ב' עם קמרון ואוסטרליה אך בעיקר עם גרמניה, שמגיעה עם סגל צעיר ורענן. צ'ילה צריכה לצלוח את שלב הבתים ולהעפיל לחצי הגמר כבר בהופעת הבכורה שלה בגביע הקונפדרציות.

שחקני מפתח: אלכסיס סאנצ'ז (ווינגר/חלוץ, ארסנל), ארתורו וידאל (קשר, באיירן מינכן), קלאודיו בראבו (שוער, מנצ'סטר סיטי), גארי מדל (קשר, אינטר)

משחק ראשון: נגד קמרון, ראשון, 21:00, "אוטקריטייה ארנה" (מוסקבה).

נבחרת צ'ילה מגיעה עם לא מעט כוכבים וביניהם ארתורו וידאל (FIFA)

אוסטרליה:

ה-"סוקרוס" העפילו בפעם הרביעית לגביע הקונפדרציות אחרי שזכו בגביע אסיה בשנת 2015, בפעם הראשונה בה הם השתתפו, לאחר שפיפ"א נענתה לבקשת האוסטרלים להחליף איזור גיאוגרפי בגלל היעדר תחרות באוקיאניה. אוסטרליה היא גם זו שאירחה את אליפות אסיה וניצחה בגמר את דרום קוריאה בתוצאה 2:1 אחרי 120 דקות של כדורגל. מאסימו לונגו כבש את הראשון עבור האוסטרלים, הון מין סון השווה בתוספת הזמן, ובדקה ה-105, ג'יימס טרויסי כבש את השני של אוסטרליה והבטיח את הזכייה בתואר. קשה לראות את אוסטרליה מעפילה לחצי הגמר בעיקר בגלל העובדה שאיתה נמצאות באותו בית אלופת העולם הנוכחית, אלופת דרום אמריקה ואלופת אפריקה, ששלושתן נחשבות לנבחרות עדיפות על פני הנבחרת האוסטרלית. מאמנה של אוסטרליה הוא אנג'ה פוסטקגלו היווני שמונה לתפקיד אימון הנבחרת ב-2013 ומאמן אותה עד היום. כשחקן, המאמן בן ה-51 שיחק בסאוט' מלבורן בין השנים 1984-1993 וערך 193 הופעות.

שחקני מפתח: מאתיו ראיין (שוער, ולנסיה), מאסימו לונגו (קשר, ק.פ.ר), ארון מוי (קשר, מנצ'סטר סיטי), טום רוגיץ' (קשר, סלטיק), טים קייהיל (האנגז'ו)

משחק ראשון: נגד גרמניה, שני, 18:00, האצטדיון האולימפי (סוצ'י).

גרמניה:

אלופת העולם לשנת 2014, גרמניה, השתתפה בגביע הקונפדרציות פעמיים בתולדותיה. הראשונה שבהן הייתה במקסיקו 1999, אז אצל המאנשאפט שיחקו לות'אר מתאוס, יאנס להמן ושחקן צעיר בשם מיכאל באלאק. שש שנים מאוחר יותר הגרמנים חזרו לטורניר ואף אירחו אותו. גרמניה הפסידה בחצי הגמר 3:2 לברזיל וניצחה בקרב על המקום השלישי את מקסיקו אחרי 120 דקות, בתוצאה 4:3. האחראים לשערים לטובת הגרמנים במשחק על המקום השלישי היו לוקאס פודולסקי, בסטיאן שוויינשטייגר, רוברט הוט ומיכאל באלאק. נבחרתו של יואכים לב משתתפת בגביע הקונפדרציות עקב זכייתה במונדיאל 2014 שנערך בברזיל. גרמניה פתחה את אותו מונדיאל בצורה מושלמת עם 4:0 על פורטוגל בשלב הבתים. לאחר מכן, הגרמנים גברו בשמינית הגמר על אלג'יריה, בשמינית על צרפת והתוצאה ההיסטורית 7:1 על ברזיל בחצי הגמר שלחה את המאנשאפט לגמר מול ארגנטינה. 113 דקות עברו עד השער הראשון במשחק שהוא היה גם השער המכריע. מריו גצה שנכנס כמחליף במקומו של קלוזה כבש את השער שהעניק לנבחרת גרמניה את גביע העולם ואת הכרטיס לגביע הקונפדרציות. יואכים לב זימן לטורניר סגל מחליפים והשאיר את התותחים הכבדים שלו בבית, אך למרות עובדה זו גרמניה היא עדיין מהנבחרות החזקות מבין ה-8 וראויה לזכייה בתואר.

שחקני מפתח: מארק אנדרה טר שטגן (שוער, ברצלונה), שקורדאן מוסטאפי (בלם, ארסנל), ג'וליאן דרקסלר (קשר התקפי, פ.ס.ז'), טימו וורנר (חלוץ, ר.ב לייפציג)

משחק ראשון: נגד אוסטרליה, שני, 18:00, האצטדיון האולימפי (סוצ'י).

רוב רובם של גיבורי הזכייה במונדיאל נשארו בבית, נבחרת גרמניה חוגגת בברזיל (FIFA)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort