איך להיפטר מהבוס: כוכבים נגד מאמנים

התקופה הכי אהובה בשנה של סוכני השחקנים החלה, שחקנים מצמידים עטים לניירות והעסקנים שמסביב מתחילים לספור בחמדנות את השטרות. בין כל מערבולת הספקולציות סביב הכוכבים הגדולים באירופה, בחרנו להתמקד בשלושה סיפורים המתארים סכסוך בין הסופרסטאר למאמנו, שעשויים להסתיים בהעברות מעניינות ביותר בקיץ הקרוב.

היסטוריה של התעלמות: גווארדיולה והקורבן החדש

ההיסטוריה מלמדת אותנו שלפפ גווארדיולה אין הרבה סבלנות לשחקנים שלא מגלים משמעת טקטית. המאמן הקטאלוני אינו עושה חשבון לאף כוכב כזה או אחר, ולא משנה לו מהו המוניטין שלו או גובה תג המחיר, אם הוא לא פועל לפי דרישותיו או גחמותיו של פפ, תהליך ההחרמה וההתרחקות ייצא לדרך. סמואל אטו שגווארדיולה הביא לסיום דרכו בברצלונה לאחר 5 שנים לא נשאר חייב ותקף בריאיון מטעם BEIN Sports: "לא היה לגוארדיולה אומץ לומר לי דברים בפנים, שמעתי על כך שתכנן להיפטר ממני דרך צ'אבי" סיפר הקמרוני. גם זלאטן איברהימוביץ' גולל על הרומן הקצר עם המאמן באוטוביוגרפיה שהוציא: "לא הייתה לי מערכת יחסים עמו. הוא בקושי הסתכל עליי", וסיים בהדגשת סלע המחלוקת בין השניים באמצעות האנלוגיה המאפיינת: "גווארדיולה ניסה להשתמש ב'פרארי' כמו ב'פיאט' ". שני חלוצים רווים באגו מהרמה העולמית, ועל שניהם פסח גווארדיולה מבלי להניד עפעף. אליהם חברו לאחר מכן עוד כמה שמות וביניהם יאיא טורה, ג'ו הארט ובשנה החולפת קורבן גדול נוסף מצא עצמו בפנקס השחור של גווארדיולה –  הפעם היה זה לא אחר מאשר גיבור הצד הכחול במנצ'סטר אשר העניק להם אליפות ראשונה מזה 45 שנה, סרחיו "קון" אגוארו.

 הפיצוץ הבא? אגווארו ופפ (Mirror)

החלוץ הארגנטינאי קנה לעצמו מעמד של אל לאחר שש שנים באצטדיון אייתיחאד המלווים בלא פחות מ-130 שערים, וביניהם כמובן שער האליפות המרהיב ההוא מול ק.פ.ר, שהוליד את הצווחה היותר מרהיבה ממרטין טיילור השדר האנגלי. פחות משנה חלפה לה מאז גווארדיולה מונה למאמנה של מנצ'סטר סיטי, ומעמדו של אגווארו התמסמס לו עד לכדי חרושת שמועות על עזיבה אפשרית בקיץ. גווארדיולה שרוצה את השחקנים שלו חדורי מוסר עבודה, מכורים לריצה בלתי פוסקת ונאמנים לטקטיקה שלו, לא קיבל מאגווארו את מה שביקש. היחסים בין השניים עלו על שירטון, והעובדה כי אגווארו סיים את העונה עם 20 שערי פריימר-ליג מתוך 31 הופעות, לא מרשימה את גווארדיולה. גם סמואל אטו ב-2009 סיים חזק את עונתו האחרונה בברצלונה תחת גווארדיולה עם 36 שערים בכל המסגרות, כולל שער בגמר ליגת האלופות מול יונייטד. אך מיד לאחר מכן נשלח לאינטר.

מי שכן מצליח להרשים את גווארדיולה זה גבריאל ז'סוס הברזילאי בן ה-20, שלכד את תשומת הלב של המאמן ונגס בהרבה מדקות המשחק של אגווארו העונה. ז'סוס הגיח מהספסל העמוק והמוכשר של הסיטי כדי לתפוס מאור הזרקורים, ואגוארו בן ה-28 נולד למציאות חדשה בה עלם צעיר מתמודד עמו על חולצת ההרכב. החלוץ הארגנטינאי איבד איפשהו בדרך מאמונו של גווארדיולה, האיש אשר יעמוד על הקווים כמאמן הסיטי לפחות בשנתיים הקרובות. אך עם כל זאת, החיבור הנפלא שלו עם הקהל והעובדה שגווארדיולה ואגווארו ישבו לשיחה בארבע עיניים כדי לפתור את הפלונטר הקיים, ככל הנראה יביאו לכך שאגווארו ילבש את המדים התכולים לעונה נוספת.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
פגישת עבודה לילית בין גווארדיולה לאגווארו, בסיטי מקווים שהשניים יתקנו את היחסים (Dailymail)

זעקת החמס של חאמס רודריגז:

75 מיליון יורו שילמה ריאל למונאקו על חאמס רודריגז. הקולומביאני שיחק נהדר וקיבל דקות תחת אנצ'לוטי ורפא בניטז, אך הדקות האלה נגנזו מהרגע שזידאן קיבל את משרת המאמן במדריד.

מיותר לציין את העובדה כי זינדין זידאן מצטייר כאיש הנכון ביותר עבור ריאל מדריד של השנים הקרובות – 2 תארי ליגת האלופות ואליפות ספרד מעידות לזכותו של 'זיזו', ואולי הפעם מלכודת הפיטורים המאיימת של פלורנטינו פרס לא תפיל בתוכה את המאמן הצרפתי. "זידאן יכול לאמן פה כמה זמן שרק ירצה" פרס סיפר לאחרונה, כך שלחאמס אין כבר מה לחפש בבירת ספרד, לא כל עוד ההעדפה היא לתחזק את הקישור האחורי עם קאסמירו והרוטציה הקבועה של זידאן מורכבת מאיסקו, ואסקז ואסנסיו.

חאמס (מימין) וקאסמירו, הראשון נשכח תחת זידאן בעוד השני פרץ לתודעה (AS)

הסגל המלא של ריאל מדריד טומן בתוכו כישרונות צעירים ועוד פרוספקטים מושאלים שיגיעו בעתיד הלא רחוק. תוכניתו ההתחלתית של חאמס הייתה להתקבע כשחקן מוביל בשורות ה'לוס בלאנקוס', וכך זה נראה תחילה עד להגעתו של זידאן. הקולומביאני בן ה-25 עדיין בדמי ימיו והפוטנציאל שלו עוד רחוק ממלוא המימוש, לכן בקיץ הקרוב זה הזמן לשלוף את תוכנית המגירה. ישנן לא מעט קבוצות שיהיו מוכנות לקלוט את הקשר הצעיר, אחת מהן היא מנצ'סטר יונייטד של מוריניו אליה נקשר שמו של רודריגז לא פעם, ולאור העובדה כי עסקת גריזמן ירדה לטמיון וברנרדו סילבה שגם כן היה בתכניות חתם אצל הסיטי לבסוף, התסריט בו ישחק חאמס רודריגז באולד טראפורד נראה מציאותי למדי בשלב זה. אלא אם כן חברו לספסל והסופרסטאר השני שנפל אצל זידאן – אלבארו מוראטה, יקדים אותו וינחת במנצ'סטר .

שבוי בין חלום למציאות: אלכסיס סאנצ'ז מתפכח

בעונה החולפת שוב המנגינה חזרה על עצמה – התותחנים הפגיזו בקול ענות חלושה, נפלו עוד פעם בשלב שמינית הגמר באלופות ונכשלו בלהוות איום ממשי על תואר האליפות. בשונה מבעבר, גם חלק הארי מהאוהדים באמירויות הגיע למסקנה כי ונגר לא יצליח לשחזר את אותם ימי התהילה הגדולים. לאלכסיס סאנצ'ז לעומת זאת, הספיקו שלוש שנים כדי להגיע למסקנה הזאת.

אלכסיס סאנצ'ז, יעזוב את התותחנים בקרוב? (Sky Sports)

"הגעתי לכאן כדי לזכות בפריימר-ליג, ובליגת האלופות. אנחנו יכולים לעשות דברים גדולים" סיפר בהתלהבות אלכסיס סאנצ'ז ביומו הראשון בקבוצה. שלושה גביעים אנגליים אחר-כך לצד מסכת תבוסות וכישלונות בליגה ובאירופה, והחלוץ הצ'יליאני כבר מרגיש שהוא מבזבז את זמנו עם ונגר. חלומות באספמיה על תארים קבוצתיים והכרה עולמית כסופרסטאר מהדרג הראשון, ככל הנראה יביאו לסיום דרכו של סאנצ'ז באמירויות. קול מחאות האוהדים ערערו את מעמדו של ארסן ונגר השנה יותר מתמיד, בזמן שבמקביל, אלכסיס סאנצ'ז הראה שהוא נמצא בשיאו לאחר עוד עונה נהדרת עם 28 שערים לצד 16 בישולים, והוא דורש לתואר כלשהו שיבטא את זה (או להעלאה משמעותית בשכר לפי הדיווחים האחרונים). גביע אנגלי עם כל הכבוד לתואר הנכסף, זה לא התואר בו חשקה נפשו של הצ'יליאני.

נקודת השפל של סאנצ'ז עם ארסנל הייתה בתבוסה 5-1 מבאיירן, המצלמות תפסו את חוסר האונים והתסכול הניכר על פניו משאר חבריו לחדר ההלבשה. בתקשורת האנגלית הרחיבו למדי בנושא, וניתחו את שפת הגוף של החלוץ במשחקיו עם ארסנל העונה מאז. אלכסיס נראה חסר חשק לטעמם, הרושם הנוצר הוא כי החלוץ כבר השלים בליבו עם העזיבה הקרובה.

פוזה אופיינית לאלכסיס השנה בארסנל (Goal)

אך לא צריך לקרוא שפת גוף כדי להבין זאת, מספיק לקרוא את העיתונים ברחבי העולם שקוטלים את ארסנל ואת ונגר על בסיס קבוע ומקשרים את סאנצ'ז ליריבות הגדולות חדשות לבקרים, או אפילו מספיק לקרוא בין השורות בראיונותיו של סאנצ'ז לתקשורת הבריטית. נוסף על כך, מספר עימותים נרשמו בין ארסן ונגר לאלכסיס סאנצז, במשחקים מול סוונזי, בורנמות' וכמובן מול ליברפול שם סאנצ'ז עלה מהספסל לאחר שונגר העניש אותו, כדי לכבוש שער נהדר מול המרסיסיידס. אם זה לא מספיק, אז גם המקום הרביעי שבדרך כלל שמור לונגר וחניכיו נתפס ברגע האחרון על ידי ליברפול, מה שמשאיר את ארסנל ללא ליגת האלופות בעונה הבאה.

החוזה של סאנצ'ז מסתיים בעוד שנה, לכן זוהי ההזדמנות של ארסנל לגזור את הקופון מהמכירה שלו, דבר הגורע מהסיכוי שיישאר לבסוף באמירויות. צ'לסי היריבה העירונית עלתה כאופציה לקלוט את הצ'יליאני, באיירן מינכן גם היא נוספה לרשימת הממתינים ואפילו יונייטד הוזכרה כמועמדת לאחר שהותירה את זלאטן מחוץ לתוכניות שלה." כרגע אני מחכה לראות  איך שיפעל הסוכן שלי", גילה סאנצ'ז, "הוא יישב וימצא את האופציה הטובה ביותר עבורי". העיניים כולן נשואות אל עבר פרננדו פליסביץ' סוכנו של אלכסיס, כדי לגלות האם מדובר בספין תקשורתי הנועד להשיג לחלוץ את החוזה השמן שהוא דורש, או שסאנצ'ז אכן הולך לפתוח פרק חדש בקריירה הנוצצת שלו.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort