איחור אופנתי: רבע אחרון מדהים של ספאנוליס העלה את אולימפיאקוס לגמר היורוליג

עד הרבע האחרון לואסיליס ספאנוליס היו ארבע נקודות בלבד ללא סל שדה. אך כמו שרק שהוא יודע, המאסטרו היווני ידע להגיע ברגע החשוב, בזכות רבה לחבריו לקבוצה ששמרו את אולימפיאקוס קרובה, הצליח להעלות את קבוצתו לגמר הפיינל פור!!

היורוליג הגיעה לרגע המצופה ביותר שלה- הפיינל פור היוקרתי. ארבעת הקבוצות הטובות במפעל הבכיר באירופה, הגיעו לאיסטנבול על מנת לקחת הביתה את הגביע. המשחק הראשון של הערב החגיגי, נערך בצל אירועי האלימות בין האוהדים היווניים לאלו המקומיים. האלופה המכהנת, קבוצת המיליונרים של צסק"א ניצבה מול אולימפיאקוס פיראוס. על פניו הרוסים הגיעו למשחק כ-פייבוריטים הברורים, אלופי היורוליג, שטיילו לפיינל פור ללא קושי מיוחד. מנגד ניצבת הקבוצה היוונית, שלא ניצחה את יריבתה הערב, בארבעת מפגשיהם האחרונים אך מנגד, מעולם לא הפסידה לרוסים בפיינל פור במפגשים הקודמים ביניהן. אך ידוע לכולנו, שבפיינל פור הכל יכול לקרות ולאולימפיאקוס בהחלט יש את הכלים להתמודד מול הדוב הרוסי.

RELATED POSTS

החמישייה של צסק"א כללה את: ננאד דה קולו, אארון ג'קסון, אנדריי וורנצ'ביץ', ניקיטה קורבאנוב וקייל היינס.

החמישייה של אולימפיאקוס כללה את: ואנגליס מנצאריס, ואסיליס ספאנוליס, קוטאס פאפאניקולאו, גיאורגיס פרינצזיס וניקולה מילוטינוב.

 

רבע ראשון: 12:18 לצסק"א

המשחק נפתח בדקות טובות של דה קולו, שבהיעדרו של תאודוסיץ' מהפרקט, שימש כמוציא לפועל העיקרי של הרוסים בדקות הפתיחה. ספאנוליס עם נקודות מהקו נגס בהפרש ושלשה של פאפאניקולאו העניקה יתרון 9:7 לקבוצה של יאניס ספרופוליס. אך מכאן, אלופת היורוליג שיפרה את האינטנסיביות שלה וסל של מילוש הנפלא, קבע ריצת 11-0 של הקבוצה ממוסקבה. פרינצזיס צמצם נזקים, עם הסל האחרון של הרבע.

רבע שני: 33:40 לצסק"א

נקודה מהקו של פרינצזיס וסל של קאם בירץ', הורידו את הפער לשלוש הפרש, אך דקות טובות של ג'יימס אוגוסטין, שמרו על היתרון הרוסי. לאחר שלושה ניסיונות ריקים מתוכן, שלשה של מנצריס, הורידה את ההפרש לשתי נקודות בלבד, אך דה קולו וקייל היינס הצליחו להגדיל את היתרון לדו ספרתי. צליפה של פרינצזיס מחוץ לקשת, הייתה אמורה להוריד את ההתלהבות, אך אז הגיע "מילוש טיים". תאודוסיץ' סיפק רבע מדהים, במהלכו שמר על יתרון קבוצתו, קלע שלוש שלשות חשובות בדרך ל-15 נקודות ב-11 דקות במחצית הראשונה.

מהעבר השני, ספאנוליס התקשה מאוד מול ההגנה הרוסית, בעיקר בפיק אנד רול וסיים מחצית רעה עם 4 נקודות בלבד כולן מהעונשין ושלושה איבודים. בהיעדר הערך המוסף של הצלף מפיראוס, חבריו הפגינו יכולת קליעה לא רעה מחוץ לקשת. המחצית הסתיימה שוב בצמצום נזקים של אולימפיאקוס,  עם שלשה גדולה של האגרבניס, ממש על הבאזר.

רבע שלישי: 60:64 לצסק"א

המחצית השנייה נפתחה כמו הראשונה. אולימפיאקוס עשו קולות של קאמבק, לאחר אסיסט נפלא ספאנוליס למילוטינוב שסיים בצבע ושלשה של פאפאניקולאו, אך בהיעדרו של מילוש, מי ששמר על הרוסים במרחק סביר, היה ננאד דה קולו. במהלך הרבע אוהדי פרנבחצ'ה החלו להתכנס בתוך האולם לקראת המשחק שלהם הערב, אך נראה שמעט במפתיע, הטורקים ויתרו על הפוליטיקה והיריבות העתיקה למען אפשרות ליריבה נוחה בגמר, לאחר שבמהלך הפוזשנים של הרוסים, נשמעו קריאות בוז מהדהדות.

פאפאניקולאו המשיך להפגיז מחוץ לקשת והפער כבר ירד לשלוש נקודות הפרש. ההגנות החלו לתת את אותותיהן והפוזשנים המוצלחים הופחתו משמעותית.  מילוש חזר לפרקט וסיפק אסיסט נאה לאארון ג'קסון שתפר שלשה. מילוש עם סטפ בק יפהייפה וג'אמפ שוט מדויק העלה את היתרון לתשע, בעוד ספאנוליס המשיך להחטיא בצורה לא אופיינית. המאסטרו של אולימפיאקוס המשיך לפשל, גם בצד ההגנתי, לאחר שביצע עבירה מיותר על קורי היגינס, ששלחה אותו לשלוש זריקות מהעונשין. ספרופליס בחר לעשות מעשה אמיץ והוריד לספסל את הכוכב והקפטן שלו וזה השתלם לו בסך הכל, לאחר שפאפאניקולאו הנהדר ומנצריס עם שלשה הורידו את ההפרש לשש בלבד דקה וחצי לסיום הרבע. צסק"א שוב יצרה הפרש, אך השלשות שוב היו דומיננטיות במשחק של אולימפיאקוס, לאחר שהגראבינס ומנצריס על הבאזר, דאגו לרבע אחרון מרתק.

רבע רביעי: 82:78 לאולימפיאקוס

הרבע נפתח בצורה אגרסיבית, לאחר שפטריק יאנג סיפק חסימה נפלאה מול חדירה של תאודוסיץ'. נקודות מהקו של האגרבינס, הורידו את הפער להפרש של פוזשן אחד, אבל נראה ששתי ההתקפות של הקבוצות חשו פאניקה, כשהשיא היה חסימה אגרסיבית של היגינס לניסיון של ספאנוליס מחוץ לקשת. הגארד היווני, ענה בפוזשן הבא עם חדירה טובה וליי אפ, שבעצם היה סל השדה הראשון שלו במשחק. מהעבר השני, חדירה נאה של קורי היגינס העלתה את ההפרש לחמש נקודות, שבע דקות לסיום המשחק.

שלשה נהדרת של אריק גרין וחדירה נהדרת של ספאנוליס במאני טיים, השוו את התוצאה. אארון ג'קסון סיפק תשובה קרת רוח עם חדירה משלו שהחזירה את היתרון לרוסים, אך שוב ספאנוליס נכנס חזק פנימה והשיג את הנקודות. ההתעוררות המדהימה של ספאנוליס, זכתה להערכה גם מצד האוהדים הנייטרלים שהיו באולם, לאחר שברגע הכי נכון, הצליח לספק סוף סוף את השלשה הנפלאה, שהעלתה את אולימפיאקוס ליתרון. אך שוב, מילוש היה שם להראות כמה הוא גדול, עם שלשה גדולה שקבעה שיווין 76:76 דקה לסיום המשחק. מהעבר השני זה היה אריק גרין שהחליט להשתולל ולזכות בפרס, בדמות שלוש נקודות נפלאות, בזמן הנכון.  היוונים שלחו את תאודוסיץ' לקו והסרבי סיפק חמישים אחוזי הצלחה.

הרוסים לא ביצעו עבירה וספק נעשתה חסימה שהייתה צריכה להיחשב לסל, אך גולת הכותרת היא: הרוסים לקחו ריבאונד, תאודוסיץ' לקח זריקה מחוץ לקשת והחטיא, ספאנוליס שלקח את הריבאונד מיד נשלח לקו. גם השחקן הכה מנוסה הזה אנושי כפי שראינו במהלך רוב המשחק וכמו מילוש, גם ואסיליס החטיא אחת וקלע את השנייה. קורי היגינס נשלח לקו שקבוצתו בפיגור שלוש והשעון מראה 3.1 שניות. האמריקאי החטיא את השנייה בכוונה, אך שחקני האלופה היוצאת כשלו לקחת את הריבאונד.

פשוט מדהים מה שקרה כאן. אולימפיאקוס מעפילה לגמר היורוליג, בזכות משחק לחימה קבוצתי מדהים והתעוררות מאוחרת אך קריטית, של המאסטרו-ואסיליס ספאנוליס.

 

 

הרבו לקלוע לאולימפיאקוס:

קוסטאס פאפאניקולאו (9 ריבאונדים), גיאורגיס פרינצזיס (7 ריבואנדים) ו-ואסיליס ספאנוליס (6 אסיסטים) 14 נקודות כ"א.

הרבו לקלוע לצסק"א:

מילוש תאודוסיץ' 23 נקודות, ננדו דה קולו 16 נקודות, אארון ג'קסון 12 נקודות.

ספאנוליס הפנומן, עם רבע אחרון נפלא העלה את קבוצתו לגמר (lay out)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?