כל הדרכים מובילות לאיסטנבול: לקראת סדרות רבע הגמר היורוליג

אחרי שלושים מחזורים, 480 משחקים, הפתעות, אכזבות ובעיקר הרבה כדורסל איכותי – הדבר האמיתי מתחיל עכשיו. 16 קבוצות פתחו את עונת היורוליג במבנה החדש והיוקרתי שהזכיר יותר את ליגת ה-NBA מאשר את היורוליג בשנותיו הקודמים מבחינת הלו"ז הצפוף של המשחקים כאשר לכולן מטרה אחת והיא לסיים בין שמונה הראשונות ולהעפיל לרבע הגמר. שתי יווניות, שתי ספרדיות, שלוש תורכיות וצסק"א מוסקבה אחת יוצאות עכשיו לסדרת משחקים שתקבע מי יהיו ארבע הקבוצות שייפגשו בפיינל פור שייערך באיסטנבול ב19-21.5. לקראת הסדרות הנהדרות שמצפות לנו, אספנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת, על מי צריך להסתכל מקרוב וגם התחזית למשחקים.

ריאל מדריד (1) – דרושפאקה (8):

רקע: 

אחרי הניצחון הביתי בשבוע שעבר על הכוכב האדום בלגרד, הצליחה קבוצתו של בלאט לסמן וי גדול על העפלה לרבע הגמר בדקה ה-90 והשתחלה למקום ה-8. הקבוצה מאיסטנבול מאוד תרצה להגיע לפיינל פור בפעם הראשונה בתולדותיה, אלא שמצפה לה אולי המשוכה הכי קשה באירופה וקוראים לה ריאל מדריד. הבלאנקוס סיימו את העונה הסדירה במקום הראשון במאזן 23-7 והציגה את הכדורסל הכי טוב ביבשת. יתרון הביתיות בסדרה יהיה של ריאל ולצערו של דייויד בלאט ושחקניו, ריאל עומדת העונה על מאזן ביתי של 14-1 ביורוליג וגם 13-1 בליגה המקומית. לעומת זאת, גם דרושפאקה מגיעה במצב רוח חיובי מאוד לקראת ההתמודדות עם 3 ניצחונות רצופים ביורוליג וגם כשהיא עוד זוכרת שהנחילה לריאל הפסד 81-68 אי שם במחזור ה-12.

אקס פקטור – לוקה דונצ'יץ' VS סקוטי ווילבקין:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מי שמובילים את הקבוצות הללו בקו האחורי הם סרחיו יול שנותן עונת MVP אמיתית בצד אחד ובראד וונמייקר שמוליך את קבוצתו בנקודות באסיסטים בצד השני, אולם מי שיקבע איך תיראה הסדרה הקרובה הם דווקא השחקנים שמשלימים אותם בקו האחורי. עבור ילד הפלא מסלובניה, לוקה דונצ'יץ', זו תהיה פעם ראשונה שהוא נמצא בעמדת מפתח עבור קבוצתו ברגעי ההכרעה שלה, הוא יהיה זה שיסייע ליול בהובלת הכדור והוא יצטרך להמשיך לספק מספרים. עד כה, הוא מעמיד ממוצעים נאים מאוד עם 8 נקודות 4 אסיסטים ו-4 ריבאונדים ב-20 דקות משחק בממוצע. בצד השני, ווילבקין נמצא בעונה מצוינת והעלה עוד יותר רמתו בחודש האחרון כאשר המשחק הזכור ביותר מול צסק"א אותו סיים עם 26 נקודות ו 8-9 מחוץ לקשת. גם עבורו זו תהיה פעם ראשונה במאני טיים של העונה ומעניין יהיה לראות איך יתפקד לצידו של וונמייקר.

התחזית: דרושפאקה לא תצליח לעמוד בדרכה של ריאל בדרך לפיינל פור ותסיים את העונה האירופאית בכבוד. 3-1 לריאל מדריד.

 

האיש הכי חשוב של ריאל. סרחיו יול (Euroleague)

צסק"א מוסקבה (2) – באסקוניה (7) :

רקע:

אלופת אירופה ממוסקבה ממשיכה את המסע בדרך להגנה על התואר ומצפה לה היריבה הקשוחה מחבל הבאסקים. אם ריאל מדריד מציגה מועמד אחד לתואר ה-MVP של העונה, הרי שקבוצתו של איטודיס מציגה שניים. ננדו דה קולו ומילוש תאודוסיץ' מרכיבים יחד את אחד הקווים האחוריים הכי טובים שהכי בשנים האחרונות באירופה ואולי הטוב שבהם עם 20 ו-16 נק' בממוצע למשחק בהתאמה. צסק"א סיימה עונה מצוינת עם 22-8 ומאזן ביתי מאיים של 14-1 (הפסידה לפנרבחצ'ה) והיא מובילה את היורוליג בנקודות למשחק עם 87 במספר. בצד השני, העונה של בסקוניה ידעה עליות ומורדות אך בסופו של דבר הצליחו הירוקים להגיע לשלב רבע הגמר. הקבוצה של סיטו אלונסו הפתיעה בקיץ עם החתמות נוצצות בדמותם של אנדראה ברניאני, שיין לארקין וצ'ייס בונדינגר וסיימה את העונה במאזן 17-13 כאשר בצד אחד היא מציגה ניצחונות יוקרתיים לדוגמא ניצחון החוץ במדריד (הפסד בית יחיד של ריאל) ועל צסק"א, אך ידעה גם הפסדים לא צפויים כמו הפסדים בבית לכוכב האדום, לז'לגיריס והפסד חוץ לנועלת הטבלה ממילאנו.

אקס פקטור – קייל היינס VS יוהנס וויטמן:

מובילי הקו הקדמי בשתי הקבוצות שינסו להטות את גורל הסדרה באזור הצבע. קייל היינס, על כלל 198 הסנטימטרים שלו סופר כבר 4 שנים באדום של צסק"א ומהווה מניה בטוחה לאורך כל הדרך. למרות גובהו הדל יחסית, הסנטר האמריקאי עושה את העבודה בכל משחק ומעמיד ממוצעים של 8.3 נק' ועוד 4 ריב' והרבה מאוד הגנה. היינס כבר הוכיח את עצמו ברגעי ההכרעה כאשר בעונה שעברה קלע בגמר היורוליג 15 נק' מול פנרבחצ'ה וסייע לאדומים לשבור את המנחוס במאני טיים. לעומת זאת, פרט להחתמות הנוצצות של בסקוניה, היא הנחיתה גם את הסנטר הגרמני הצעיר יוהנס וויטמן מפרנקפורט. הסנטר האלומני, בעונתו הראשונה ביורוליג בגיל 24 מציג עונה מצוינת עם 10 נק' ו-7 ריב' למשחק (מקום 3 במפעל בריבאונדים). הגרמני הראה שלמרות יכולתם המצוינת של שיין לארקין והצרפתי רודריג בובואה, יש לבסקוניה מה למכור גם מתחת לסלים.

התחזית: באסקוניה לא תצליח למנוע מצסק"א לרשום פיינל פור שישי ברציפות וניסיון לזכות באליפות אירופה בפעם השמינית.  3-1 לצסק"א מוסקבה.

מילוש תיאודוסיץ' ואדם האנגה ייאבקו על מקום בחצי הגמר (Euroleague)

אולימפיאקוס (3) – אנאדולו אפס (6):

רקע:

פעמיים נפגשו הקבוצה מפיראוס והקבוצה מאיסטנבול העונה ביורוליג, פעם אחת התרחשה במחזור ה-2 במפעל וזה נגמר בתבוסה כואבת לתורכים 90-66 ובפעם השנייה הם הצליחו לגבור על אולימפיאקוס 77-69 לפני כשבועיים. אנאדולו ניצלה ברגע האחרון מירידה למקום ה-7 ופגישה לא נעימה עם צסק"א והתברגה שישית בזכות יחס פנימי עדיף על בסקוניה. הקבוצה של פראסוביץ' כבר הייתה בדרכה לסיים את העונה בלי המקום ברבע הגמר, אבל עם שמונה ניצחונות בעשרת המשחקים האחרונים הצליחה לסיים את המשימה ולהתייצב מול אולימפיאקוס. הקבוצה ממול, אולי אחת מהפחות מוערכות ביורוליג, סיימה במקום ה-3 עם מאזן של 19-11 וכל זאת עם התקציב התשיעי בגודלו ביורוליג (כשלפניה נמצאות ברצלונה, דרושפאקה ואפילו מילאנו). בלי הרבה כוכבים נוצצים ועם איש אחד, וסיליס ספאנוליס שבגיל 34 ממשיך להראות שמדובר באגדה יוונית. הרכז הנהדר של אולימפיאקוס רושם כבר 11 עונות ברציפות עם ספרות כפולות בטור הנקודות והעונה נמצא במקום ה-2 ביורוליג באסיסטים עם 6 בממוצע למשחק.

אקס פקטור – גיורגיוס פרינטזיס VS דריק בראון:

למרות העונה המצוינת של הרכז הצרפתי של אנאדולו תומא הרטל, ההפתעה הנעימה של התורכים העונה הוא דריק בראון. הפאוור פורוורד שהגיע מקובאן לפני שנתיים נותן עונה מצוינת והגיע ל-13 נק' למשחק כשרק 5 פעמים העונה נתן מספר חד ספרתי של נקודות. האמריקאי מאזן את הגבוה הנוסף בקבוצה בריאנט דאנסטון כשהוא מציג עם 31% מחוץ לקשת והפך להיות אחד מאנשי המפתח של ולימיר פראסוביץ' לקראת הסדרה. בצד השני, עוד מתבגר יווני בשם פרינטזיס. הפורוורד שסוגר כבר 12 עונות באדום-לבן מציג עוד עונה מצוינת לאוסף עם 13 נק' ו-5 ריב' למשחק. העניין עם פרינטזיס הוא שהשחקן הפך להיות איש של רגעי הכרעה, שלשת ניצחון שלו מול הכוכב האדום בחוץ הזכירה לכולם את סל הניצחון שהביא גביע לפיראוס נגד צסק"א בגמר של 2012.

התחזית: קרב צמוד שבסופו של דבר יוכרע בביתיות של היוונים. 3-2 לאולימפיאקוס.

הרטל ינסה להצעיד את אנדולו לפיינל פור (Sabah)

פנאתנייקוס (4) – פנרבחצ'ה (5):

רקע:

קרב יווני-תורכי נוסף במאבק על הכרטיס לפיינל פור, והפעם בין האימפריה הותיקה מאתונה ובין הקבוצה החזקה של אוברדוביץ'. פנאתנייקוס של צ'אבי פסקואל הציגה עונה מצוינת מבחינתה וסיימה במקום ה-4 שמקנה לה את יתרון הביתיות מול התורכים. אחרי פתיחה מגומגמת משהו של 4-4 ולאחר שהספיקה כבר להחליף את המאמן פדולקיס באלוף אירופה לשעבר צ'אבי פסקואל, העניינים החלו להסתדר לקבוצה מאתונה. תחת הנהגתו של ניק קלאתס, ועם החתמות נבונות בדמות כריס סינגלטון, מייק ג'יימס וגם הענק הותיק יואניס בורוסיס הציגו כדורסל נהדר לאורך העונה והצליחו להתברג ברביעיה הראשונה. היוונים מגיעים במומנטום נהדר לסדרה כשרשמו רצף של 5 ניצחונות רצופים ביורוליג וסיימו את העונה עם הפסד בית בודד. מבחינת פנרבחצ'ה לעומת זאת, סיום עונה במקום ה-5 כשהיא מעמידה תקציב שלישי בגודלו במפעל (אחרי צסק"א וריאל מדריד) מסמל עונה די בינונית של הפיינליסטית מהעונה הקודמת. התורכים לא עשו יותר מדי שינויים מהעונה החולפת והציפיות היו שגם העונה הם יסיימו בצמרת היורוליג. אבל החניכים של אוברדוביץ' אכזבו מעט את הצופים עם הפסדים ביתיים לקאזאן, מכבי ת"א ודרושפאקה כשבצד השני ניצחו את צסק"א וריאל מדריד.

אקס פקטור – קייסי ריברס VS לואיג'י דאטומה:

אם קרב הרכזים בין בובי דיקסון וניק קלאתס יהיה המעניין ביותר, וקרב הגבוהים בין כריס סינגלטון ואקפה אודו יהיה החזק ביותר, קייסי ריברס ולואיג'י דאטומה עשויים להיות הכף שיכריע את גורל הסדרה הצמודה. הגארד האמריקאי של היוונים חזר לקדמת הבמה של הכדורסל האירופאי אחרי עונה בבאיירן מינכן ולא אכזב. הקלעי המחונן מקבל אמון ממאמנו הספרדי ומשחק 27 דקות במשחק בהם הוא קולע 11 נק' עם קצת יותר מ-40 אחוז מחוץ לקשת. ריברס הוכיח העונה שיש לו את היכולת להיות ספק נקודות חשוב בקבוצתו של פסקואל לצידם של הגארדים מייק ג'יימס וקלאתס וכן הוא ממשיך לספק קליעה בטוחה משלוש. הפורוורד האיטלקי של התורכים לעומת זאת ירד מעט העונה בממוצעים שלו (9.6 נק' ב-25 דקות משחק) אך עדיין מדובר בנכס חשוב מבחינתם של התורכים. דאטומה מאזן בין הקו הקדמי הגבוה והחזק בדמותם של וסלי ואודו ובין הקו האחורי המוכשר של דיקסון, סלוקאס ובוגדאנוביץ' בעזרת קליעה משלוש (41 אחוזים) והגנה קשוחה.

התחזית: קרב צמוד שלמרות יתרון הביתיות החם של היוונים, יוכרע בכישרון של הקבוצה מאיסטנבול. 3-2 לפנרבחצ'ה.

האיש הכי מעניין בסדרה. ז'ליקו אוברדוביץ' (Hürriyet)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort