הן יכולות לעשות את זה

ביום חמישי תחל סדרת גמר הפלייאוף של ליגת ווינר אתנה  לנשים, בסדרה ייפגשו מכבי רמת חן/בליך ומכבי "בן" בנות אשדוד, בשביל שתהיו מוכנים לסדרת הגמר המותחת, הנה כמה נתונים ועובדות שלא ידעתם על הקבוצות, מי תהיה האלופה? המסע מתחיל בחמישי.

מכבי "בן" בנות אשדוד ומכבי רמת חן/בליך הן קבוצות פאר בכדורסל הנשים בארץ, לשניהם הישגים ובשנים האחרונות הקבוצות נאבקות על הטופ של כדורסל הנשים בישראל, בחמישי (מחר) תפגשנה שתי הקבוצות ואחת מהן תהיה אלופת המדינה.

המפגש הקודם בין הקבוצות (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים)

הכירו את מכבי רמת חן/  בליך של העונה

מאמנת: שירה העליון (35), היא אמנם צעירה אך מאמנת כבר 9 שנים כדורסל ובעבר אף הדריכה את הפועל תל אביב במקביל להיותה שחקנית, לאחר מכן התקדמה לתחנות נוספות בקריירת האימון כגון נבחרת העתודה. שחקנית העבר היא למעשה המאמנת היחידה בליגת הנשים שהיא אישה, שאר המאמנים גברים.

שירה העליון, תוביל את רמת חן לדאבל כמאמנת? (צילום: עודד קרני למנהלת ליגת העל לנשים)

הישגים: מחזיקת גביע המדינה לנשים ומקום ראשון בליגה בעונה הסדירה, רמת חן זכתה בארבעה גביעי מדינה לאורך ההיסטוריה כולל הזכייה האחרונה, אך לקבוצה חסרה צלחת אליפות בארון הגביעים של המועדון, זהו הגמר הרביעי של מכבי רמת חן ונראה כי הקבוצה מוכנה להניף סוף סוף צלחת.

מחזיקת גביע המדינה (צילום: עודד קרני למנהלת ליגת העל לנשים)

קהל: על אף הוותק וההישגים המרשימים של הקבוצה, המועדון לא הצליח "לגייס" קהל אוהדים איכותי.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

שחקניות: אחד הדברים היותר בולטים בהצלחה של מכבי רמת חן העונה זה הפגיעה בזרות של הקבוצה, דניאל אדאמס שכיכבה במדי היריבה באשדוד היא ללא ספק אחת השחקניות היותר איכותיות שדרכו בארץ הקודש בעמדה מספר 5 וסביר להניח שיהיה לה תפקיד חשוב במאבק נגד האקסית, אדאמס מעמידה ממוצעים של 20.3 נקודות ומלקטת 8.3 כדורים חוזרים למשחק בכ-29 דקות למשחק.

אדאמס בדרך לעוד סל (צילום: עודד קרני למנהלת ליגת העל לנשים)

אך אדאמס לא לבד, צ'לסי הופקינס הזרה שסוגרת את עונתה השנייה בקבוצה ומלכת הריבאונדים של הקבוצה גם היא בורג חשוב בהצלחה של הקבוצה, בעונה שעברה היא הובילה את רמת חן לגמר גביע המדינה וגמר הפלייאוף, אך נכשלה במשימה ולא הצליחה להשיג תואר אשתקד, באופן די אירוני הקבוצה שעצרה אותה בשני התארים הייתה מכבי "בן" בנות אשדוד, העונה הופקינס השתדרגה עוד יותר כשהיא מעמידה ממוצעים טובים של 15.2 נקודות למשחק, 11.4 כדורים חוזרים ו8.8 אסיסטים בכ-37 דקות משחק.

הופקינס, הפעם זה ייגמר אחרת? (צילום: עודד קרני למנהלת ליגת העל לנשים)

ואיך אפשר לדבר על הזרות של רמת חן מבלי להזכיר את אליסה בארון, היא אמנם לא מהבולטות ביותר אך בסדרת חצי גמר הפלייאוף נגד אליצור חולון הצטיינה במשחק האחרון כשקלעה 18 נקודות, 4 שלשות ו6 ריבאונדים במשחק שלמעשה העלה את מכבי רמת חן/ בליך לגמר.

נקודה למחשבה: בעונה שעברה רמת חן סיימה את העונה במקום הראשון עם מאזן של 19 ניצחונות ו2 הפסדים, הגיעה לגמר גביע המדינה ולגמר הפלייאוף והפסידה לאשדוד, למעשה הקבוצה הפסידה שלושה גמרים ולא הצליחה להשיג את האליפות הנכספת, דווקא העונה שהקבוצה השלימה סוויפ על היריבה מאשדוד, העננה של קבוצה לוזרית תרד ממנה והיא תצליח לקחת אליפות?

הכירו את מכבי "בן" בנות אשדוד

מאמן: עדן ענבר (45), מאמן נבחרת ישראל בכדורסל נשים ומאמן הדאבליסטית מאשתקד, היה אחראי להישג הגדול ביותר של קבוצת נשים בישראל כשעמד על הקווים של אליצור רמלה בעונת 2010/2011, הקבוצה זכתה בטרבל שכלל זכייה היסטורית של קבוצת נשים ישראלית ביורוקאפ, עם רפרטואר כזה קשה, אליפות זו לא מילה גסה. בשביל ענבר הגמר הוא מאין סגירת מעגל שכן הוא המאמן הראשון שהצליח להעלות את אשדוד לגמר פלייאוף אי שם בעונת 2009/2010.

ענבר, ימתיק את העונה הקשה עם אליפות? (צילום: מגד גוזני למנהלת ליגת העל בכדורסל נשים)

הישגים: מכבי "בן" בנות אשדוד הפכה לשם דבר בעשור האחרון, העונה אמנם לא הצליחה לעבור את רבע גמר גביע המדינה לאחר הפסד מביש לפיינליסטית אליצור חולון וגם במסגרת היורוקאפ הקבוצה ציפתה ליותר אך ספגה הפסד כפול לונציה. לפני כ-8 שנים אשדוד עלתה לראשונה לגמר הפלייאוף ומאז היא נמצאת בכל גמר עד העונה וכולל, מתוכן זכתה הקבוצה ארבעה פעמים באליפות ושלושה פעמים בגביע המדינה ופעמיים מתוכן (2012 ו2016) הקבוצה הצליחה לקחת דאבל.

זכרונות מאשתקד (צילום: דף הפייסבוק הרשמי של מכבי "בן" בנות אשדוד)

קהל: אחד היתרונות היותר בולטים של אשדוד במאבקי צמרת הוא הרוח הגבית מהקהל, זהו הקהל היחידי שמלווה את הקבוצה גם במשחקי חוץ והבנות מצידן משחקות משחק הקרבה ומביאות הרבה תארים וכבוד לעיר שתומכת בקבוצה.

הקהל האשדודי, הקהל הטוב ביותר בליגה (צילום: לירון מולדובן למנהלת ליגת העל לנשים)

שחקניות: אין דבר כזה להזכיר את מכבי "בן" בנות אשדוד מבלי להזכיר באותה נשימה את טיפאני ג'קסון, השחקנית שהחלימה ממחלת הסרטן בעבר ומצאה באשדוד בית חם ואוהב, פתחה את העונה מעולה, שברה את היד ונעדרה מכמה משחקים וכשחזרה חזרה על הצד הטוב ביותר, העונה, טיפאני ג'קסון מעמידה ממוצעים של  14.7 נקודות למשחק, מלקטת 7.5 כדורים חוזרים למשחק, 3.1 אסיסטים ו2.2 חטיפות בכ-28 דקות למשחק.

מי שמשלימה את צמד ה"טיפאני" היא לא אחרת מטיפאני הייז, הגארדית שתפסה את מקומה של אליסון הייטאוור שאיכזבה בתחילת העונה, עומדת בדרישות ומספקת את הסחורה, בחצי הגמר נגד בנות הרצליה, כיכבה הייז והובילה את אשדוד לגמר פלייאוף שמיני ברציפות עם ממוצעים של 19.3 נקודות למשחק, 5.1 כדורים חוזרים ו3.1 אסיסטים בכ-25 דקות למשחק.

צמד ה"טיפאני", ג'קסון את הייז (צילום"מגד גוזני למנהלת ליגת העל לנשים)

הסגל הישראלי של אשדוד כולל בתוכו ישראליות כמו שי דורון , ששברה את כל השיאים האפשריים ככדורסלנית וקטיה לויצקי הפורוורדית של נבחרת ישראל, ביחד עם הזרות המצויינות של אשדוד אולי תוכל הקבוצה להשיג את הצלחת .

נקודה למחשבה: מצד אחד, אשדוד פתחה את העונה כפייבוריטית מובהקת, הדאבליסטית מאשתקד בנתה קבוצה שתוכל להצליח גם במסגרת היורוקאפ, משום מה אשדוד איכזבה וכשלה ביורוקאפ ובגביע המדינה ומצד שני, בחמשת השנים האחרונות אשדוד לא סיימה עונה בלי תואר , האם הכשלונות במסגרות השונות ידרבנו את הקבוצה להצלחה ולאליפות רביעית ברציפות או שמא הלחץ לסיים עונה לראשונה מזה 6 שנים ללא תואר יעשה את שלו?

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort