הנסיך הקטן- קיירי אירווינג חוגג יום הולדת

הוא לאט לאט הולך ומתבסס ככוכב NBA, אמנם עדיין תחת צילו של לברון ג'יימס אך כבר כיום קיירי אירווינג הוא אחד הכדורסלנים היותר טובים שיש לעולם הכדורסל להציע והוא חוגג 25 חורפים, זמן נהדר לעשות עליו סיכום קצרצר לקראת הפלייאוף שקרב ובא

קיירי אנדרו אירווינג נולד ב-23.03.1992 במלבורן באוסטרליה. דרדריק אירווינג, אביו של קיירי, היה גם כדורסלן בעצמו ואף מחזיק בטייטל כקלעי השני בכל הזמנים של אוניברסיטת בוסטון והיה הדמות המרכזית בחייו של קיירי לאחר שאימו נפטרה בעודו בן 4 בלבד. הרכז האוסטרלי המוכשר החל את דרכו המקצוענית באוניברסיטת דיוק תחת מייק ששבסקי (ששם הרומן איתו כמובן לא נגמר באותה התקופה), ולאחר עונה אחת בלבד בדיוק שגם אותה הרבה להחמיץ עקב פציעה (העקב אכילס של קיירי שעוד נחזור אליה), נרשם לדראפט 2012 ונבחר במקום הראשון ע״י קליבלנד קאבלירס.

לצערו הרב של אירווינג הוא הגיע לקליבלנד במצב נוראי, הקבוצה טרם הצליחה להתמודד לאחר העזיבה הטראגית של לברון ג׳יימס ולמעשה מי שנכפה עליו לקחת את הקבוצה עלירו למרות שהיה רק רוקי היה קיירי. אמנם מבחינה אישית הרכז היה נהדר ואף נבחר לרוקי העונה אך מבחינה קבוצתית הקאבס התקשו להתרומם והיו בתחתית המזרח.

ההתחלה הייתה קשה (YOTUBE)
ההתחלה הייתה קשה (YOTUBE)

התפנית הגיעה בשנת 2014/15 לאחר שלברון ג׳יימס החליט לחזור הביתה אל קליבלנד (עם על הכבוד לדיויד בלאט שגם רק הגיע), וביחד עם צירופו של קווין לאב לקבוצה הקאבס הפכו מקבוצה שצפויה להילחם על מקום בפלייאוף למועמדת על האליפות. לאחר פתיחת עונה מגומגמת וניכר היה לעין שקיירי ולאב עוד לא עשו סוויץ בראש מקבוצות התחתית שהיו בהן ובלא מעט משחקים זה היה לברון בלבד נגד היריבה. אך ככל שהעונה התקדמה וביחד עם חיזוק נוסף (צירופם של מוזגוב, שאמפרט וג׳יי אר סמית), הקאבס השתפרו פלאים וקיירי בפרט, זה התחיל עם שיא קריירה של 55 נק׳ נגד פורטלנד שנשבר מיד לאחר תצוגת תכלית נגד סן אנטוניו עם 57 נק׳ ו7-7 ל-3 ומופע בהארכה.

עקומת ההשתפרות נמשכה גם בפלייאוף עצמו שהיה הראשון של קיירי, הרכז המשיך להתבסס כצלע השנייה בהיררכיה מתחת ללברון ג׳יימס מעמדו אף שופר לאחר פציעתו של קווין לאב בסדרה נגד בוסטון. אחסוך לכם את דרכה הקלילה של הקאבס בדרך לגמר צפוי נגד גולדן סטייט, בניגוד לכל הציפיות חניכיו של דיוייד בלאט הצליחו למתוח את הווריורס למשחק 1 צמוד במיוחד כולל חסימה היסטרית של קיירי על ה-MVP של העונה הסדירה, סטף קרי, אך כאן שוב העקב אכילס של אירווינג התגלה. קיירי נחת לא טוב על רגלו ולמעשה סיים את הפלייאוף שכזכור נגמרה ב-4:2 לגולדן סטייט.

היה חסר מאוד לקאבס בגמר ב-2014, קיירי פצוע .(.gannett-cdn.com)
היה חסר מאוד לקאבס בגמר ב-2014, קיירי פצוע .(.gannett-cdn)

אך אירווינג לא נשבר מהפציעה הקשה שלו ואפילו יש לומר שהפציעה חיזקה אותו במובן מסוים, לאחר עונה נוספת חזר לזירת הפשע (מול גולדן סטייט בגמר), ובניגוד גמור למה שקרה אשתקד הצליח ביחד עם חבריו לקבוצה לעשות היסטוריה ולהפוך לקבוצה הראשונה בהיסטוריית הנבא שהופכת 3:1 ל-4:3 כשקיירי חתום על המהלך של הסדרה לאחר שלשת קלאץ' ענקית על הראש של קרי (לא כולם יסיכימו איתי ויגידו שהחסימה של לברון על איגידולה הייתה המהלך המנצח, גם מהלך ענק אך בעיני הסל של קיירי מאפיל עליו), ובכל אופן היה אחד האדריכלים הראשיים לזכייה ההיסטורית של קליבלנד בתואר הנחשק.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

קיירי אירווינג הוא מסוג השחקנים שרק הולכים ומשתבחים עם הזמן, לא סתם הוא מקבל המון מחמאות מלברון ג'יימס שזה גם בא ליידי ביטוי בעיקר במשחקים שנכנסים להארכה שם הוא נתן לרכז לקחת את מירב הזרקיות (שבאורח פלאי קולע כאילו מדובר ברבע ראשון),  וממשיך לעשות קפיצת מדרגה מעונה לעונה, 25.5 נק' למשחק לעומת 19.6 אשתקד רק מראות את האמון של לברון ג'יימס בקיירי שלוקח לא מעט זריקות העונה.

מעבר לוויניריות שהצליח לספוג מלברון, קיירי הוא מסוג השחקנים ששווה לקנות כרטיס בשבילו. הוא איום מתמיד בהתקפה, הוא אמנם לא סטף קרי או קלי תומפסון מבחינת קליעה אך יש לו אחוזים נהדרים ל-3 והדבר הכי מדהים בו שהארסנל הרחב שיש לו בהתקפה גורמת ליריביו בהגנה לבלבול, האם לתת לו את החצי מרחק או לתת לו לחדור אל הסל, בשתי המקרים זה נגמר בדרך כלל סל של הרכז.

עשה תיקון בעונה שעברה עם שלשת קלאץ' אדירה על הראש של קרי (http://imgc.allpostersimages.com)
עשה תיקון בעונה שעברה עם שלשת קלאץ' אדירה על הראש של קרי (allpostersimages)

אך לקיירי יש גם לא מעט חיסרונות, האספקט היחידי שהוא די לוקה בחסר הם שתי דברים מרכזים, 1. מספר האסיסטים שלו וניהול המשחק. 2. משחק ההגנה שלו. קיירי אמנם מתופקד על המגרש בתור רכז ואף מצליח העונה לשפר את מאזן האסיסטים שלו ל-5.8 למשחק, אך אם אנחנו רוצים להשוות אותו לרכזים אחרים בליגה (ווסטברוק, פול והארדן, כן הוא מתפקד העונה בעיקר כרכז), אז הוא נשאר הרחק מאחור. גם משחק ההגנה של קיירי הוא לא אחד מנק' האור שלו, על אף החסימה ההיא של קיירי על קרי, אירווינג נחשב לנקודת תורפה בהגנה והקאבס סופגים יותר כשהוא נמצא על הפרקט.

לסיכום, קיירי אנדרו אירווינג הוא ללא ספק אחד הדברים הבאים ב-NBA, יש לו המון כלים והנוכחות של לברון ג'יימס הוסיפה לו המון אך יש לו גם המון לאן להשתפר וללמוד. העונה הסדירה על סף סיום ואנחנו רגע לפני הפלייאוף שבו תהיה לקיירי הזדמנות נוספת להראות שעקומת השתתפרות שלו תימשך גם במאני טיים.

יצליחו לשמור על התואר? קיירי ולברון (http://assets.nydailynews.com)
יצליחו לשמור על התואר? קיירי ולברון (http://assets.nydailynews.com)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort