הבלאגן חוגג: מכבי ראשל"צ מפסידה בביתה למכבי חיפה בבכורה של ברנר

מכבי חיפה רושמת ניצחון חוץ דרמטי לאחר הארכה על מכבי ראשל"צ ומאמנה החדש שמוליק ברנר

שבוע עמוס ולא פשוט עבר על מכבי ראשון לציון, אלופת המדינה. הנהלת הקבוצה פיטרה את המאמן אריק שיבק, לאחר ההפסד הביתי להפועל י-ם ומי שתפס את מקומו הוא עוזרו, שמוליק ברנר שעורך היום את הופעת הבכורה שלו כמאמן ראשי. מי שהיה בעבר פוינט-גארד  אינטליגנטי , הגיע לסיטואציה לא קלה וחובת ההוכחה עליו. ברנר נאלץ להסתדר הערב ללא פטריק רישארד שיעדר חודשיים, ואבי בן שימול שלא התאמן בצורה סדירה במהלך השבוע, אך עודד ברנדווין שחתם בקבוצה עד סוף העונה עמד לרשותו.

הערב הכתומים אירחו את מכבי חיפה, שהגיעה להתמודדות לאחר שפספסה במעט ניצחון גדול בהיכל מנורה מבטחים על מכבי ת"א, לעוד משחק חוץ קשה. עופר רחימי שהיה שבע רצון מהיכולת ההתקפית של שחקניו במחזור הקודם לאחר שקלעו 96 נקודות, חייב לקחת לצומת ליבו את האספקט ההגנתי, אחרת לקבוצתו יהיה קשה לצאת מבית מכבי עם ניצחון.

שמוליק ברנר ערך הערב את הבכורה שלו כמאמן ראשי (דף הפייסבוק מכבי ראשל"צ)
שמוליק ברנר ערך הערב את הבכורה שלו כמאמן ראשי (דף הפייסבוק מכבי ראשל"צ)

עופר רחימי העלה חמישייה שכללה את:

גרגורי ורגאס, אורלנדו מנדז-ולדז, עמית שמחון, עוז בלייזר וקווין פינקני.

החמישייה הראשונה ששמוליק ברנר העלה כמאמן ראשי כללה את:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מאליק ווינס, ניצן חנוכי, שון דאוסון, אלישי כדיר וג'אבון מקריי.

רבע ראשון: 18-20 לראשל"צ

המארחים פתחו טוב יותר כשחדירה טובה של שון דאוסון, הסתיימה בפינגר רול וקבעה יתרון 0-5. קווין פינקני היה הראשון להעלות את קבוצתו על לוח התוצאות לאחר 4 החטאות, לאחר שגם סחט עבירה. שלשה של גרגורי ורגאס סגרה ריצת 12-0 של הירוקים ואילצה את ברנר לקחת פסק זמן. לאחר שקיבלו את ההוראות ממאמנם החדש הכתומים חזרו לפרקט וניצן חנוכי וצ'ארלס תומאס עצרו את הריצה, כשכל אחד מהם מספק שלשה מהפינה.

תומאס הוסיף ביכולת הטובה לאחר שג'אמפ-שוט יפה שלו לצד  עוד שלשה, החזירו את היתרון לקבוצה מעיר היין. עוז בלייזר השווה עם שתיים מדויקות מהעונשין, לפני שמאליק ווינס הלך גם הוא לקו 4.2 שניות לסיום וגם כן הוסיף שתיים קלות.

רבע שני: 36-33 למכבי חיפה

נקודות של זלמנסון בפוזשן הראשון של הרבע, הובילו לרצף החטאות משני הצדדים, עד שוויל גרייבס קלע את הראשונות של לערב זה. שלשה של ג'ון דיבורתולומאו החזירה את היתרון לקבוצה מהכרמל, אך עודד ברנדווין החזיר לו מידה כנגד מידה עם שלוש נקודות ראשונות בקבוצתו החדשה. אך האורחים המשיכו ללהוט מחוץ לקשת כשגרייבס וגרגורי ורגאס מוסיפים שלשות משלהם, וקבעו יתרון חיפאי 29-27, חמש דקות לסיום המחצית הראשונה.

קרוס אובר יפה של דואסון הוביל לחדירה נאה, לצד סל ועבירה, כשהסמול פורוואורד הנהדר מחטיא את זריקת הבונוס. שלשה סולידית של ג'ון די העלתה את הפער, אך הירוקים היו רכים מאוד בהגנה ואפשרו לג'אבון מקריי לנגוס ביתרון עם שתיים קלות מתחת לסל. המחצית הסתיימה ביתרון שלוש לאורחים שהתבססו בהתקפה בעיקר על זריקות מחוץ לקשת.

פינקני מול חנוכי, יתרון מזערי לאורחים במחצית (מנהלת הליגה)
פינקני מול חנוכי, יתרון מזערי לאורחים במחצית (מנהלת הליגה)

רבע שלישי: 59-56 לחיפה

נקודות קלות של מנדז-ולדז ממתפרצת ושלשה של שמחון העלו את היתרון ל-6 הפרש. ווינס נגס בהפרש, אך עוז בלייזר ועוד שלשה של עמית שמחון העלו את האורחים ליתרון שיא של תשע הפרש. ברנר לקח פסק זמן, רק בשביל ששמחון יתפור עוד אחת מחוץ לקשת. תומאס החזיר במהרה עם הקליעה השלישית שלו הערב מחוץ לקשת, לאחר אסיסט יפה של ווינס, אך המטח המשיך כשהפעם גרגורי ורגאס שם את הכדור בסל.

4 נקודות של כדיר וחסימה אדירה של חנוכי לניסיון דאנק של בלייזר, הורידו את היתרון לחמש הפרש, 3 דקות לסיום הרבע. כדיר שספג מכה במהלך הרבע השני וירד לקבל טיפול, המשיך ביכולת הנפלאה שלו ברבע השלישי, לאחר שאסיסט נהדר שלו סידר לעידן זלמנסון 1. אך קווין פינקני שחקן מנוסה ובפוזשן שלווה למהלך הפורווארד האמריקאי החזיר בסל ועבירה משלו. זלמנסון גם כן נסכנס טוב לרבע לאחר שסגר חמש נקודות רצופות. סל סיפק סל יפנה נוסף כשהיתרון החיפאי ירד לשתי נקודות הפרש. פינקני הוסיף שתי נקודות מהקו. ווינס סיפק שלשה נהדרת והוריד את ההפרש לנקודה, עד שדיבורתולומאו קלע על הראש של תומאס וקבע את תוצאת הרבע.

רבע רביעי: 75-75

ג'אמפ שוט נוספת של ג'ון די, פתחה את הרבע האחרון של המשחק. ווינס וכדיר סיפקו ריצה טובה שהסתיימה בנקודות של חנוכי שקבעו שיווין, גרגורי ורגאס החזיר את היתרון לירוקים, אך  פייד אוואי נפלא של וויינס שגם סחט עבירה, אילץ את רחימי לקחת פסק זמן. ווינס השלים את המהלך והחזיר את קבוצתו ליתרון ראשון מאז תחילת הרבע השני. פינקני המשיך את הערב הטוב שלו מהקו והחזיר את קבוצתו ליתרון נקודה.

התקפות תקועות של שתי הקבוצות שהציגו כדורסל שבלוני למדי ברבע, עד שהגיע וויל גרייבס שבערב קליעה לא מוצלח, סיפק שלשה אדירה. דאוסון החטיא ליי-אפ, אלישי כדיר קלט את הריבאונד רק בשביל לקבל מכה נוספת מתחת לעין כשאמו מודאגת ביציע. לאחר שכדיר יצא וברנדווין קלע את שתי זריקות העונשין שקיבל במתנה לאחר שהחליף את הפורווארד, ראשון יצאה להתקפה במגרש פתוח שהסתיימה באסיסט טוב של דאוסון לזלמנסון שקבע שיווין. תומאס סיפק חטיפה נפלאה שהסתיימה בחדירה של דאוסון שקבע יתרון 72-74 שתי דקות לסיום המשחק.

לאחר ריבאונד התקפה מוצלח של תומאס שסחט עבירה ותרגם אותה להצלחה של חמישים אחוז, שון דאוסון המשיך ביכולת הטובה ברגעי ההכרעה גם בצד השני של המגרש, לאחר שסחט עבירת תוקף מוויל גרייבס. שהיה נראה שהמומנטום עובר באופן מוחלט למארחים, ברנדווין איבד כדור בצורה רשלנית, מה שהוציא את חיפה להתקפת מעבר שהסתיימה בסל ועבירה של בלייזר שקבע שיווין דקה לסיום.  שניות הסיום היו כאוס אחד גדול כשהקבוצות לא מצליחות לספק פוזשן שמסתיים בזריקה כלשהי, כשמאליק ווינס מאבד כדור 3.1 שניות לסיום, בזכות הגנה נהדרת של פינקני. לאחר פסק זמן של רחימי וברנר, גרגורי ורגאס מצא את עצמו שבוע שני ברציפות עם כדור אחרון ביד במאני טיים, ושוב  הרכז מוונצואלה לא הצליח לספק זריקה איכותית. המשחק הלך להארכה.

הארכה: 83-79 למכבי חיפה 

חמש דקות של הארכה נפתחו עם חטיפה של ורגאס ושתיים קלות, שלוו בדאבל של זלמנסון ואיבוד כדור נוסף של המארחים. המשחק המשיך להיות מבולגן התקפית כשהקבוצות לוקחות זריקות רעות ומאבדות כדורים. תרדמת בהגנה של ראשון, אפשרה לבלייזר להכניס כדור מצוין לפינקני שקבע יתרון 4, אך שלשה של דואסון הרגיעה מעט את הקהל האורח. איבוד כדור של עודד ברנדווין וטכנית שהשופט גילי כהן נתן לספסל של ראשון, בנס לא גמרו את המשחק. איבוד כדור נוסף של שחקנה החדש של מכבי ראשון לציון, הוציא את גרגורי ורגאס למתפרצת, אך ניצן חנוכי חזר בזמן וחסם את הרכז החיפאי.

חיפה לא השכילה לברוח, בעוד ראשל"צ לא השכילה לרדוף, לאחר עבירת תוקף של כדיר, שלוותה בהחטאה מחוץ לקשת של ג'ון די. זלמנסון פספס גם הוא מחצי מרחק וחיפה שוב יצאה להתקפה שהסתיימה בעבירה של אלישי כדיר על ורגאס שהלך לקו 5.8 שניות לסיום. הרכז שעומד על ממוצע עונתי מהקו של 59 % בלבד קלע את שתי הזריקות והעלה את קבוצתו ליתרון 3 נקודות כשברנר לקח פסק זמן בשביל לתכנן את המהלך הקריטי של המשחק.

לאחר סאגה מייאשת לגבי האם ברנדווין יכול להיכנס לשחק, כיוון שיצא מהמגרש במהלך זריקות העונשין, חנוכי החליפו לאחר סחבת שייצר השופט צחי הבדלי ברגע קריטי זה. הכדור הגיע לצ'ארלס תומאס, אך בהתאם לתכנית של עופר רחימי, ורגאס ביצע עבירה מהירה ושלח את תומאס לקו. תומאס קלע אחת החטיא את השנייה, בעוד ורגאס קלט את הכדור החוזר והלך לקו כשעל השעון שנייה אחת בלבד. הרכז מוונצואלה קלע את הזריקות וקבע את תוצאת המשחק

הפסד דרמטי  לאחר ההארכה לשמוליק ברנרבבכורה על הקווים, מכבי חיפה נוקמת במארחת שלה על ההפסד הביתי שספגה מידה במחזור הקודם. גרגורי ורגאס שיכל לסיים כלוזר, מחזור שני ברציפות, ניצח בסופו של דבר את המשחק מקו העונשין. 

קלעים בולטים במכבי חיפה:

גרגורי ורגאס 18 נקודות 6 ריבאונדים וארבע חטיפות, קווין פינקני 15 נקודות ושבעה ריבאונדים, עוז בלייזר 13 נקודות 11 ריבאונדים ושישה אסיסטים, ג'ון דיבורתולומאו 12 נקודות.

קלעים בולטים במכבי ראשון לציון:

צ'ארלס תומאס 15 נקודות (5\3 לשלוש נקודות), מאליק ווינס 15 נקודות, שון דאוסון 13 נקודות ועשרה ריבאונדים, עידן זלמנסון 11 נקודות ותשעה ריבאונדים.

ורגאס העניק לקבוצתו ניצחון מהעונשין לאחר משחק דרמטי שהלך להארכה (מנהלת הליגה)
ורגאס העניק לקבוצתו ניצחון מהעונשין לאחר משחק דרמטי שהלך להארכה (מנהלת הליגה)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort