קווין ג'ונסון: מלאך או שטן ?

קווין ג'ונסון היה אחד הכדורסלנים הטובים בעולם, שהפך לאחר מכן לפוליטיקאי ממולח ולראש העיר בה נולד וגדל. קווין מינף אג'נדות חברתיות מובהקות ומעשים נרחבים למען הקהילות המוחלשות, עוד לפני שפנה לחיים הפוליטיים. התקשורת ליטפה וקווין הפך לכוכב העולה של המפלגה הדמוקרטית ואף היה מקורב לממשל אובמה, אך במהלך השנים עלו קולות המדברים על צד אפל באישיות של KJ, משחיתות שלטונית ועד לעבריינות מינית כלפי קטינות. מחר האיש האניגמטי זה חוגג יומולדת 51

על פניו קווין ג'ונסון הוא תמצית החלום האמריקני. בחור אפרו-אמריקני אינטליגנט וחריף, בוגר מוסד אקדמאי מהשורה הראשונה, אחד השחקנים הדומיננטים של ה-NBA בעשור הגדול של הליגה,  שהפך לפוליטיקאי ממולח ולדור העתיד של המפלגה הדמוקרטית, איש שידוע ביכולתו ליצור קשרים עם אנשים בעמדות מפתח , כולל אחד ברק אובאמה. למרות כל זאת והקונצנזוס התקשורתי המלטף שזכה לקבל מרוב כלי התקשורת בארה"ב, נקשרו מתחת לפני השטח מספר מקרים לשמו של מי שהיה אגדה על הפרקט בפיניקס סאנס והפך לראש העיר של סקרמנטו, עיר הולדתו. עדויות מטרידות של מספר נשים כולן קטינות, בנוסף לשמועות על שחיתות וניהול לא תקין של כספי העיר נשמעו על ידי מבקריו, בעוד המיינסטרים המשיך לעטוף את קווין בבועה סטרילית.

RELATED POSTS

קווין ג'ונסון לצד ברק אובמה (bright side of the sun)
קווין ג'ונסון לצד ברק אובמה (bright side of the sun)

לפני 51 שנים פחות יום, נולד קווין בעיר סקרמנטו  במדינת קליפורניה. לאחר שהתייתם מאביו בגיל 3, קווין בילה את רוב שנות ילדותו אצל סבו וסבתו, כשהוא מתפתח כנער אינטילגנט וחריף, בנוסף להיותו אתלט מופלא. בתיכון קווין היה חלק מרכזי גם בקבוצת הבייסבול לצד תכנית הכדורסל. בשנת הסיניור שלו קווין נבחר לכדורסלן השנה מכלל התיכונים בצפון קליפורניה, לאחר שהעמיד ממוצע של 32.5 נקודות למשחק. כיאה לאתלט מחונן, KJ זכה להצעות רבות ומפתות ממכללות ברחבי המדינה, על בסיס מלגת ספורט.

בצעד מפתיע למדי, קווין הלך דווקא למכללת ברקלי, מוסד אקדמי מהרמות הגבוהות ביותר, אך בעל תכנית כדורסל בינונית למדי. במהלך שנת הפרשמן שלו זיגזג בין קבוצת הבייסבול למקבילה מהכדורסל, ואף נבחר בסיבוב השלישי של דראפט ה-MLB, אך לבסוף בחר הפוינט גארד שהתנשא לגובה 1.85 בלבד, להתמקד בענף הכדור הכתום באופן אקסקלוסיבי. במהלך שנותיו בקולג' התמקד מבחינה אקדמית בפוליטיקה ומדעי המדינה, כשאת התואר הוא השלים לאחר שפרש מכדורסל בתחילת המילניום. בהיקשר הספורטיבי נראה היה שהבחירה להתמקד בכדורסל עשתה טוב לרכז הזריז, שהוביל את "הדובים המוזהבים" לטורניר ראשון מחוץ לקונפרנס מזה 26 שנים.

לאחר עונת סיניור מצוינת, במהלכה העמיד ממוצעים של 17.2 נקודות וחמישה אסיסטים למשחק, KJ נרשם לדראפט של 1987, ונבחר במקום ה-7 על ידי קליבלנד קאבלירס. העונה הראשונה של קווין בליגה הטובה בעולם, לא הייתה סימן לבאות. מאמן הקאבס לוני ווילקנס, נתן לקווין דקות מוגבלות והשתמש בו בעיקר כגיבוי לרכז הקבוע, מרק פרייס. קווין סיים עונת רוקי לא פשוטה, אך בהחלט מחשלת, ובמהלך עונתו השנייה ב-NBA, העולם החל לקבל מושג לגבי הכישרון האדיר שטמון בקווין.

בצעד מפתיע קווין בחר במלגת הספורט דווקא באוניברסיטת ברקלי, הידועה כמוסד אקדמי מוביל, אך בעל תכנית כדורסל בינונית (The Trading Card Database)
בצעד מפתיע קווין בחר במלגת הספורט דווקא באוניברסיטת ברקלי, הידועה כמוסד אקדמי מוביל, אך בעל תכנית כדורסל בינונית (The Trading Card Database)

לאחר טרייד רב משתתפים, KJ הועבר לקבוצה שבה יהפוך לאחד הרכזים הדומיננטים של הליגה, ולאחד משחקני הכדורסל הגדולים בכל הזמנים-הפיניקס סאנס. בעונתו המלאה הראשונה בקבוצה העמיד ממוצעים פנומנליים של 20.4 נקודות למשחק ו-12.4 אסיסטים, כשהיחידים שעשו זאת לפניו הם מג'יק ג'ונסון ואיזיאה תומאס. תוסיפו לסיר הסטטיסטי קצת יותר מ-50 % דיוק מהשדה לצד 88.2 % מהעונשין, ותקבלו לפניכם את השחקן המשתפר של עונת 89\88.

הסאנס היו טובים לקווין, בעוד הוא החזיר למנגנון שעבר תקופה קשה מאוד טרם הגעתו, עם ריבית דריבית. במשך השנתיים הבאות KJ המשיך לספק כדורסל מלהיב לאוהדי הסאנס, כשהוא רושם ממוצעים של דאבל-דאבל. אך מלבד היכולת האישית, הקבוצה ממדינת אריזונה פשוט נראתה טוב. מעונתו הראשונה של KJ ועד סוף עונת 95\94, הסאנס סיפקו את מספר הניצחונות הגבוה ביותר בליגה הסדירה    (394 , ממוצע של 56 ניצחונות לעונה), כמו גם מספר הניצחונות השני בטיבו בפלייאוף, אחרי שיקגו בולס (46).

במדי הסאנס קווין הציג יכולת מופלאה והוביל את הקבוצה להישגים אדירים (rantsports)
במדי הסאנס קווין הציג יכולת מופלאה והוביל את הקבוצה להישגים אדירים (rantsports)

בעשור בו זכינו לראות כל כך הרבה אגדות של המשחק,  קווין עמד באותה שורה עם השחקנים הגדולים ביותר ואף התעלה עליהם. מודע למגבלות שנכפו עליו בגלל גובהו והיכולת כמעט לא קיימת לקלוע מחוץ לקשת, קווין התגבר על המכשולים בזכות מהירות של צ'יטה, אתלטיות של פנתר וקואורדינציה של קוסם. בזכות ארגז הכלים הפנומנלי שנרכש בעבודה קשה וכישרון טבעי, קווין הפך לאחד השחקנים החשובים ביותר  שלא אחד העשורים הגדולים בתולדות הליגה, כשהוא מצליח להתגבר על שחקני על כמו סטוקטון, מג'יק ועוד רבים וטובים, בדרך לקריירה מופלאה במדי הסאנס, שהשיא הגיע בעונת 93\92, אז נחת באריזונה אחד צ'ארלס בארקלי. סיר צ'ארלס הוביל לצד קווין את הסאנס, לסדרת גמר שנייה בתולדות הפרנצ'ייז, שם הם נפלו רק מול השיקאגו בולז של אלוהי הכדורסל.

מעונתו המלאה הראשונה בפיניקס, קווין הוביל את הקבוצה בכל שנה לפלייאוף כשהוא מעמיד ממוצעי קריירה של 17.9 נקודות ו-9.1 אסיסטים. לצד הנתונים היבשים המרשימים KJ השאיר לסתות שמוטות עם מהלכים על אנושיים, כשהשיא היה במהלך משחק מספר 4 בסדרת הפלייאוף מול יוסטון בעונת 94\93. אז הפוינט גארד שהתנשא לגובה 1.85 הטביע על הראש של האקים "דה-דרים" האלג'וואן, שביום רע מתנשא לגובה 2.13.

בשנת 2000 קווין תלה את נעלי הטניס באופן סופי לאחר קריירה עשירה, בליגה הטובה בעולם לאחר שנבחר שלוש פעמים למשחק האולסטאר והיה חלק מאחת הקבוצות המלהיבות של העשור האיכותי כל כך. בשונה מרוב הקולגות שלו, את קווין לא עניין להמשיך לחיות סביב הכדור הכתום. מעולם לא היו לו שאיפות לאמן או לנהל קבוצה, קווין ידע עוד במכללה שהפוליטיקה תהיה מנת חלקו לאחר שפרק הכדורסל יגיע לקצו.

הדאנק המשוגע של KJ על הראש של האקים:

KJ וסיר צ'ארלס הובילו את הפרנצ'ייז לסדרת גמר שנייה בהיסטוריה (trendingtoplists)
KJ וסר צ'ארלס הובילו את הפרנצ'ייז לסדרת גמר שנייה בהיסטוריה (trendingtoplists)

בשנת 2008 ניצח בקווין בבחירות לראשות עיר הולדתו סקרמנטו. מצד אחד לאורך כהונתו בת שתי הקדנציות, ביצע מהלכים ראויים לציון ששיפרו את העיר, כשהבולטים מביניהם הם יוזמת "סקרמנטו מתנדבת" שייצרה כמעט 5 מיליון שעות התנדבות והשפעה כלכלית לקופה הציבורית של עשרות מיליוני דולרים. עוד אירוע מכונן תחת שלטונו היה מאמציו הקשים שנשאו פרי על מנת להשאיר את "הקינגס" בסקרמנטו, לאחר שדובר רבות על מעבר של הפרנצ'ייז שנמצא בעיר מ-1985. קווין אף דאג שיבנו את הסנטר החדש והיוקרתי שמשמש כביתם של קבוצת המלכים.

אומנם התקשורת מהזרם המרכזי טפחה על גבו ואף הציגה את קווין כמועמד ראוי למשרת מושל קליפורניה, אך כמו כל ספורטאי טוב ובוודאי כמו כל פוליטיקאי שמכבד את עצמו, KJ הסתיר שלדים רבים בארון האנונימיות שאיימו לצאת החוצה ולהתנקם בו.

מהפרקט לדוכן הנאומים. במהלך קמפיין הבחירות לראשות העיר סקרמנטו (The Habari Network)
מהפרקט לדוכן הנאומים. במהלך קמפיין הבחירות לראשות העיר סקרמנטו (The Habari Network)

בשנת 95 נחשפה ונעלמה באותה מהירות, תלונה של נערה בת 15 שטענה שהותקפה מינית על ידי קווין. אותה נערה הפכה לאישה, מנדי קובה שמה, ובמהלך השנים האחרונות היא נחשפה מול מי שרצה להקשיב, בבלוג שפתחה על מנת להעלות את המודעות לגבי תקיפות מיניות. מנדי סיפרה שהכירה את קווין במהלך צילומים לפרסומת. האולסטאר שנשק לגיל 30 בזמנו ובת הנוער התיידדו, בעוד קווין הפך לטענתה למעין דמות אב. מנדי נטשה חברים והקדישה את כל כולה למערכת היחסים הביזרית שהסתיימה לאחר שבמספר מקרים, קווין לכאורה ניסה לקיים עמה יחסי מין. פעם זה היה מישושים של אזורים מוצנעים, בעוד בפעמים אחרות הם אף התקלחו ביחד. לאחר שהנושא הועבר לטיפול המשטרה, החלה מלחמת חרמה תקשורתית מצד אנשיו של קווין, שכבר אז חשב כמו פוליטיקאי ושכר יועצים ואנשי יח"צ שיטפלו בנושא.

עורך הדין של קווין כמו גם מקורבים טענו בכלי התקשורת שמודבר בנערה זולה בעלת הפרעות נפשיות, המנסה להעליל על הכדורסלן המפורסם. לאחר שספגה שיימינג מודל שנות ה-90, מנדי טוענת שהפרשיה הסתיימה במס שפתיים. היא ביטלה את התלונה וכתוצאה מכך פוצתה כלכלית.

מקרה דומה התרחש בתחילת העשור הקודם, אז מספר מתנדבות ותלמידות ב-ST.HOPE טענו שקווין, עבר את גבול הטעם הטוב. תלמידה אחת מספרת על מסאז'ים חושניים שהיה מספק לה בספונטניות מבחינתו, בעוד מתנדבת אחרת מספרת שלאחר שקבעו פגישת עבודה בביתה, קווין פשוט נכנס לחדר השינה במטרה לקיים עמה יחסי מין. גם במקרים המדוברים הללו נעשו ספינים של דמוניזציה מצד המחנה של קווין ג'ונסון, לגבי המתלוננות, בעוד KJ עצמו הכחיש בכל פה את הטענות המחרידות. ערוץ HBO חשף לפני שנתיים את קלטת החקירה  מ-95, שם ניתן לראות את מנדי קובה מספרת את גרסתה לחוקר המשטרתי.

אתר DEADSPIN, שמשמש כמעין הכלאה של וויקיליקס ואנונימוס, רק בהקשר של עולם הספורט, חשף את אותן חשדות מדאיגות, בעוד קווין ג'ונסון עוד לא נתן את הדין. כותבי האתר החתרני חשפו חשדות רבות גם לגביי התנהלותו השלטונית של קווין שסיים את כהונתו כראש עיר בדצמבר האחרון, . סרט בנושא שאמור היה להיות מוקרן במסגרת רצועת השידור היוקרתית "30 על 30", בוטל בצורה מחשידה. במאמרים הללו מדובר רבות על חשדות להלבנת כספים ואף על כספים שהלכו ישירות לכיסו של נער הזהב של המפלגה הדמוקרטית, שיתקשה מאוד לרוץ למשרת המושל המדיני, כפי שחפץ.

סרטון החקירה של מנדי קובה, הטוענת שהותקפה מינית על ידי קווין ג'ונסון (deadspin):

במקרה של קווין ג'ונסון, רק ימים יגידו האם מי שהיה שחקן כדורסל מופלא, שהפך לכוכב עולה במישור הפוליטי, אכן הסתיר אלמנטים רבים ואפילו באישיותו מעין הציבור, או האם בעצם מדובר באישיות ציבורית שבחרו לתפור לו תיק במטרה לנטרל את התקדמותו המטאורית בסולם הפוליטי. בינתיים נאחל לו מזל טוב לכבוד יום הולדתו המתקרב.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?