מייקל ג'ורדן – השוער הזועם

מייקל ג'ורדן זה השם הנרדף לאלוהים בספורט. בעוד מחפשים אלילים אחרים בענפי הספורט השונים, הדעה הרווחת בקרב אוהדי, פרשני, מאמני ושחקני הכדורסל כי ג'ורדן הוא שחקן הכדורסל הטוב בכל הזמנים. קשה להתווכח עם כך. מעבר לשיאים רבים שהוא שבר וברובם עדיין מחזיק, מייקל ג'ורדן היה החבילה השלמה. הוא נע בצורה מרהיבה, ריחף כמו מלאך ועקץ כמו דבור. היכולת שלו להתעלות ברגעי ההכרעה היא דבר שאין לו אח ורע בספורט הקבוצתי. השילוב של כל התכונות האלה ועוד הופך אותו לאחד הספורטאים הגדולים בכל הזמנים. זהו סיפורו של מייקל ג'ורדן, שחוגג היום 54 אביבים. כתבתו של נתיב כפרי.

מייקל ג'פרי ג'ורדן נולד ב-17 בפברואר, 1963 בברוקלין, ניו יורק. הוא הרביעי מבין חמישה אחים, וכשהיה תינוק עברה משפחתו לווילמינגטון שבצפון קרוליינה בעקבות הקריירה של אביו. האתגר הראשון שניצב בפני מייקל היה אחיו הגדול, לארי. הם היו משחקים כדורסל בחצר, ולארי היה תמיד מנצח. אבל מייקל עבד קשה, שיפר את היכולות שלו והתעלה על עצמו עד שניצח את אחיו. אביו, שליווה אותו לאורך כל הקריירה עד ליום מותו, היה לו דמות חיקוי והערצה. עבור מייקל, לא היה יועץ ואיש אמון חשוב יותר מאביו.

את הקריירה הראשונה שלו החל ג'ורדן בקבוצת הכדורסל בתיכון "לייני" המקומי. הוא רצה להתקבל לקבוצה הבוגרת של התיכון כבר בשנתו הראשונה, אך היה נמוך מדי. עד לשנה הבאה עבד ג'ורדן קשה, גבה עוד 10 סנטימטרים והרשים במדי הקבוצה הצעירה. עד מהרה, הוא התקבל לבוגרת והפך בה לכוכב מספר 1. ג'ורדן נזכר בהטבעה הראשונה שלו. "מגיל 5 חיכיתי לרגע הזה", אומר ג'ורדן בן ה-26. "זה קרה בכיתה ט'. לא הייתי גבוה במיוחד, ובאימון לא קפצתי גבוה מדי. אבל במשחק עצמו, הלב פעם ופשוט התרוממתי באוויר". כבוגר, מייקל הרשים עם ממוצע של טריפל דאבל: 29.2 נקודות, 11.6 ריבאונדים ומעל עשרה אסיסטים למשחק בדרך לזכייה הראשונה של תיכון לייני באליפות התיכונים.

אביו ג'יימס היה האדם הכי קרוב אליו, איש אמונו (שיקגו טריביון)
אביו ג'יימס היה האדם הכי קרוב אליו, איש אמונו (שיקגו טריביון)

הקול(ג') קורא לך

אחרי שהתקבל לקבוצת מקדונלדס, קיבל מייקל הצעיר הצעות מקולג'ים רבים, ולבסוף החליט לקבל את ההצעה של מכללת קרוליינה. זאת לאחר שהמורה שלו למתמטיקה ייעצה לו ללמוד מתמטיקה: "כי שם נמצא הכסף", והמנהל שלו בכלל הציע לו ללכת למכללת חיל האוויר. אבל ל"אייר" ג'ורדן היו תכניות מעט שונות לחיים. "בהתחלה, לא חשבו שאוכל להתעלות ולשחק דקות משמעותיות עבור הקבוצה של המכללה", סיפר ג'ורדן. אבל האתגר שעמד בפניו דירבן אותו, ובגמר המכללות קלע מייקל את סל הניצחון נגד ג'ורג'טאון. "כשקלעתי את הזריקה הזו, הרגשתי שאני שונה, אמר מייקל. בעתיד, יהפוך מייקל לשחקן הקלאץ' הגדול בהיסטוריה, וינצח 25 משחקים בקריירה על הבאזר, עם סל הניצחון.

בהווה, מייקל המשיך "לקרוע רשתות" בקולג'. הוא נבחר פעמיים לנבחרת השנה של המכללות, וזכה בפרסים הנחשבים ביותר לגילו. במהלך שלוש שנותיו במכללה, קלע ג'ורדן קרוב ל-18 נקודות למשחק ב-56% קליעה. ב-1984 נבחר לייצג את מדינתו באולימפיאדת לוס אנג'לס, וזכה בזהב. הוא הוביל את הנבחרת בנקודות בטורניר. אחר כך יתחיל מייקל בשלב הבא בקריירה המקצוענית שלו, הפעם בדבר האמיתי.

"בכל יום אני צריך להשתפר. לעבוד קשה, ולהמשיך לשפר את עצמי". מייקל ג'ורדן, 1989

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
"אייר ג'ורדן" מעופף אל הסל (Spi Borescopes)
"אייר ג'ורדן" מעופף אל הסל (Spi Borescopes)

הוד "אווירותו"

מייקל החליט להקדים בשנה את עליית המדרגה לעבר הליגה הטובה בעולם. הוא הרגיש שהוא מוכן. אחר כך, ב-1986, הוא יחזור כדי לסיים את התואר במכללת קרוליינה. ב-1984 נבחר ג'ורדן שלישי בדראפט. הסיבה? ל-2 הקבוצות הראשונות היה צורך בשחקן גבוה. "אני חושב שהוא אלוהים שהתחפש למייקל ג'ורדן", אמר עליו לארי בירד, אחד מגדולי שחקני אן בי איי בכל הזמנים. זה קרה אחרי שג'ורדן קלע 63 נקודות נגד בוסטון סלטיקס של בירד, מספר שנשאר שיא פלייאוף עד היום הזה. על אף הבולס הפסידו במשחק ובסדרה כולה, היה זה שחקן אחד מעל לכולם, נגד אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה של האן בי איי, בעונה בה ג'ורדן כמעט לא שיחק בגלל פציעה.

קרל מאלון, אחד מיריביו הגדולים של ג'ורדן, סיפר עליו: "יום אחד שיחקנו נגד שיקגו, ומייקל עשה דאנק על הראש של ג'ון סטוקטון. אז קם מישהו מהיציע וקרא: 'הי, ג'ורדן, למה שלא תיטפל למישהו בגודל שלך!' אז ג'ורדן הטביע על הראש של הסנטר של הקבוצה, ואחר כך פנה אל האיש ואמר: 'מספיק גדול בשבילך?'". הסיפור כמובן בא להדגיש את היכולת של ג'ורדן לייצר מעצמו יכולת שונה ולהתאים את עצמו לאתגר הניצב לפניו. מעתה, יעמוד בכל האתגרים הכי גדולים שתציב בפניו הקריירה. אבל קודם כל הוא ייתקל בשני יריבים עיקשים.

הראשון היה פציעה קשה שפקדה אותו רק שלושה משחקים אחרי פתיחת העונה השנייה שלו באן בי איי. ב-1985-1986 בילה ג'ורדן את מרבית העונה על הספסל אחרי ששבר את כף הרגל. הוא היה צריך להתרגל לעובדה שהקבוצה חייבת להסתדר בלעדיו. זה היה אתגר לא פשוט. אבל ג'ורדן חזר רעב יותר מאי פעם, נחוש מתמיד להצליח. אחרי אותו משחק מפורסם נגד הסלטיקס בפלייאוף 1986, הוא המשיך לשפר כל אלמנט המשחק שלו ועד מהרה הפך לא רק לשחקן ההתקפה הטוב ביותר בקבוצה ובליגה, אלא גם לשחקן ההגנה הטוב ביותר.

השני היה אייזאה תומס. ג'ורדן שיפר את הממוצעים שלו כבר בעונת הבכורה בליגה הטובה בעולם, וסיים את העונה עם 28.2 נקודות למשחק. הכותרות היו: "כוכב נולד", והיחס אל הרוקי המצליח היה יוצא דופן. לאחר שנבחר לשחק באולסטאר, נוצרה מחאה בהנהגתו של אייזאה על כך שבחרו בג'ורדן. במהלך המשחק, השחקנים מיאנו למסור לו, אבל ג'ורדן התמקד בעצמו וסיים את העונה כרוקי השנה. אחרי עונה שנייה ברציפות שלא עבר עם הבולס את שלב הפלייאוף, העלה ג'ורדן את הרמה, והפך לשחקן השני בהיסטוריה אחרי ווילט צ'מברליין שקולע מעל 3,000 נקודות. זה לא סייע לבולס שנכשלו שוב נגד הסלטיקס.

גם השופט לא יכול להתווכח עם הוד אווירותו (SI)
גם השופט לא יכול להתווכח עם הוד אווירותו (SI)

בעונה הבאה, ג'ורדן זכה בתואר שחקן ההגנה של העונה, עם 1.6 חסימות ו3.16 חטיפות למשחק. 35 נקודות בממוצע ב-53.5% מהשדה עזרו לבולס להעלות את מאזן הניצחונות מ-40 בעונת 1986-87 ל-50 ב-1987-88, ולעבור לראשונה את השלב הראשון בפלייאוף. אבל דטרויט פיסטונס, קבוצתו של אייזאה תומס, גברה עליהם בשלב הבא. בעונה הבאה, הבולס התקדמו עד לגמר המזרח עם ניצחונות בסדרות נגד קליבלנד והניו יורק ניקס. אבל השיטה של ה"באד בויז" של הפיסטונס הכריעה שוב את הכף. ג'ורדן קיבל דאבל אפ וטריפל אפ בכל פעם שהכדור היה בידיו, והשילוב של שחקני ההגנה שתקפו אותו מנעו ממנו להיות דומיננטי כדי לעזור לקבוצה לעבור את היריבה המרה.

בעונת 1989-1990 הצטרפו לקבוצה מספר צעירים, ביניהם שחקני המפתח הורס גראנט וסקוטי פיפן. תחת הדרכתו של המאמן החדש פיל ג'קסון, קלע ג'ורדן 33.6 נק ב-52.6% מהשדה, עם 6.9 ריבאונד למשחק ו6.3 אסיסטים למשחק. הבולס סיימו את העונה הסדירה במאזן 55-27 אך שוב נעצרו בגמר המזרח אצל אייזאה תומס והפיסטונס. מייקל ג'ורדן התפתח 7 עונות באן בי איי. האתגר הבא שעמד לפניו הוא מה שנשאו אליו עיני כל העולם: זכייה ראשונה בתואר האן בי איי.

רגע התהילה המתין לו בפינה במשך שבע שנים "רעות" (SI)
רגע התהילה המתין לו בפינה במשך שבע שנים "רעות" (SI)

רמה אחת מעל היתר

בעונת 1990-91 זכה ג'ורדן בפעם השנייה באם וי פי של העונה הסדירה עם ממוצעים של 31.5 נק', 51%, 6 ריב' ו-5.5 אסיסטים למשחק. ההפיכה של סקוטי פיפן לשחקן אולסטאר העלתה את הרמה של הבולס. אחרי שגברו על פילדלפיה והניקס, פגשו שוב את הנמסיס שלהם – הפיסטונס. הפעם היו אלה עיניו יורקות האש של השור הזועם, שלא ניתן היה לעצור. הבולס ביצעו "סוויפ", ניצחון חלק של 4-0 בסדרה. אייזאה תומס ושאר שחקני הקבוצה ירדו מהמגרש בלי ללחוץ להם ידיים. אבל סוף כל סוף, מייקל ג'ורדן גבר על היריב הכי קשה שלו משכבר הימים. בגמר האן בי איי הראשון שלהם, פגשו הבולס את הלוס אנג'לס לייקרס, אלופי 1987 ו-88, והפיינליסטים ב-89. מג'יק ג'ונסון הגדול ראה כיצד ג'ורדן גובר עליו עם לשון בחוץ (מסימני ההיכר של השחקן הגדול בהיסטוריה) וזוכה בתואר האן בי איי הראשון בקריירה. הוא גם זכה בתואר האם וי פי.

עם המאמן פיל ג'קסון, האיש שהביא את פילוסופיית המשחק שתנצח 6 אליפויות עבור הבולס ואחר כך עבור הלייקרס (SI)
עם המאמן פיל ג'קסון, האיש שהביא את פילוסופיית המשחק שתנצח 6 אליפויות עבור הבולס ואחר כך עבור הלייקרס (SI)

בעונה הבאה יזכו הבולס באליפות סנסציונית שנייה. הם סיימו את העונה בשיא אן בי איי 67-15, עברו ב-7 משחקים את הניקס, ואת קליבלנד בגמר המזרח ופגשו את הפורטלנד טרייל בלייזרס של קלייד דרקסלר. ג'ורדן התעלה לגבהים חדשים, קלע שיא מחצית במשחק גמר של 35 נק' במחצית הראשונה, כולל 6 שלשות (ואם ג'ורדן היה חלש במשהו בקריירה, הרי ששלשות לבטח לא היו הצד החזק שלו). בולס זכו באליפות שנייה מרשימה, והמשיכו ב-1992-93 לזכייה שלישית ברציפות.

אבל הקיץ של ג'ורדן לא היה פשוט. הכישלון של הנבחרת הלאומית (מקום 3) באולימפיאדת 1988 עם שחקני קולג' קראה לנבחרת כוכבי אן בי איי. אחרי שהועדה הראשית אישרה השתתפות של שחקנים מקצוענים באולימפיאדה, נבחרו כוכבי האן בי איי ליצירת אולסטאר ייחודי: ג'ורדן, פיפן, סטוקטון, מאלון, מג'יק ג'ונסון ולארי בירד היוו את הדרים טים המיתולוגית. בדרך לזהב, ניצחה סוללת הכוכבים הזו בממוצע של 44 נק' הפרש. הכוכב הגדול ביותר? ג'ורדן. בחצי גמר המזרח בעונת 1992-93, פיגרו הבולס 2-0 נגד הניו יורק ניקס. מכאן, ג'ורדן התעלה והיה איש המפתח בדרך לניצחון 4-2 בסדרה. בגמר פגשו הבולס את הפיניקס סאנס בראשותו של האם וי פי של העונה הסדירה צ'רלס בארקלי. ג'ורדן ניצח עוד יריב גדול, שזכה לראות מקרוב איך אייר ג'ורדן משיג "טרי פיט", הקבוצה השלישית בהיסטוריה שעושה זאת. ג'ורדן קלע כמות בלתי יאומנת של 41 נק' בממוצע למשחק בסדרת הגמר. "מעולם לא אמרתי שאנחנו הולכים לעצור אותו", אמר מאמן הסאנס, פול ווסטפאל. "אי אפשר לעצור אותו". והוא צדק. רק דבר אחד עצר את מייקל: הוא בעצמו.

עם סקוטי פיפן, השחקן שזכה עימו בכל 6 האליפויות אחרי האליפות מספר 3 (SI)
עם סקוטי פיפן, השחקן שזכה עימו בכל 6 האליפויות אחרי האליפות מספר 3 (SI)

עבור האהבה למשחק

בראיון מאוחר יותר, סיפר ג'ורדן על התחושה שהייתה לו בעונת האליפות השלישית שלו. "הלכנו כנגד הסיכויים כדי לזכות בפעם השלישית, ואיבדנו משהו. מנטלית, נלחמנו נגד משהו שלא יכולנו לראות". מייקל מבטא כאן גם את המחשבה המקורית שלו, לפרוש כבר בקיץ 1992 בגלל התשישות והשובע שחש אחרי המאמץ הגדול עם הנבחרת. מה שהכריע בסופו של דבר את הכף היה מותו של אביו מוקדם יותר באותה העונה. ב-23 ביולי נרצח אביו של מייקל ג'יימס, ומייקל החליט לממש את סעיף האהבה למשחק בחוזה שלו וללכת בעקבות ההבטחה שלו לאביו לשחק יום אחד בליגה הבכירה לבייסבול, ה-MLB. מייקל הודיע על פרישה מכדורסל ב-6 באוקטובר 1993, והכה את העולם בתדהמה. "כשאני מאבד את המוטיבציה ואת הצורך להוכיח משהו כשחקן כדורסל", אמר ג'ורדן במסיבת העיתונאים, "זה הרגע שלי להפסיק לשחק כדורסל".

ג'ורדן עוזב את המשחק. הכותרת: למה? (SI)
ג'ורדן עוזב את המשחק. הכותרת: למה? (SI)
קריירה ספורטיבית שנייה - בייסבול (SI)
קריירה ספורטיבית שנייה – בייסבול (SI)

ג'ורדן החל בקריירת ספורט שנייה, כשחקן בייסבול. הוא שיחק בליגה השנייה בעמדת החובט, כשבכל אצטדיון מגיעים עשרות אלפים כדי לצפות בתופעת הכדורסל מנסה להיות שחקן בייסבול בינוני. מייקל שיחק בעיקר עבור השיקגו ווייט סוקס שבבעלות משותפת לשיקגו בולס. בנוסף שיחק בסקורפיונס. אבל המזל הביא לשני אירועים שסיימו את קריית הבייסבול וסללו את דרכו חזרה לכדורסל. האחד, שביתה בליגת הבייסבול. השני, ג'ורדן הגיע לאימון בעידוד חברו הטוב פיפן. הוא קלע כמה סלים, ואחר כך עשה משחק של אחד על אחד. "ההנאה מהאימון והמשחק עם החברים לקבוצה, ומה שיצא מכך גרם לי להרגיש טוב". אמנם החולצה מספר 23 יצאה לגימלאות בטקס חגיגי שערכו לכוכב הענק, אבל מייקל עמד לחזור למקום שהביא לו תהילת עולם.

מכדור בסיס בחזרה לבסיס

מה שאפיין יותר מכל את הקריירה של מייקל ג'ורדן היא התחרותיות. עוד מהיותו ילד, התחרה עם אחיו הגדול לארי. האתגר לנצח את אחיו עיצב את אופיו התחרותי. כשעבר את האתגר הראשון וניצח את אחיו, המשיך לאתגר לנצח בבית הספר, אחר כך בנערים ואז בקולג'. הפציעה בעונתו השנייה גרמה לדרייב גבוה יותר בליגה הטובה בעולם. ברגע שמייקל איבד את האתגר, הוא זז הצידה. "הייתה לי את ההערכה לאבי שרצה שאשחק בייסבול", אמר ג'ורדן. אבל כעת, כשעמד בפניו האתגר להעלות על ג'ורדן "הישן", היה לו שוב למה לצפות. "לשחק לא בגלל שאני חייב, אלא כי אני רוצה".

עם ה"דרים טים", נבחרת החלומות של ארצות הברית באולימפיאדת ברצלונה, 1992 (SI)
עם ה"דרים טים", נבחרת החלומות של ארצות הברית באולימפיאדת ברצלונה, 1992 (SI)

ג'ורדן הכריז על הקאמבק במרץ 1995. אבל החזרה לא הייתה פשוטה. עולם הכדורסל אותו עזב ג'ורדן שנה וחצי קודם לכן השתנה מאוד, וכעת פעלו בו כוחות חדשים. עם הגופייה מספר 45 על הגב (12 בהתחלה), עלה ג'ורדן לשחק ולאט לאט חזר לכושר. הוא הוביל את הבולס לפלייאוף, ובחצי גמר המזרח פגש באורלנדו מג'יק. אחרי שנחטף לו הכדור לפני סל מכריע בשניות הסיום, העיר שחקן יריב כי זה לא אותו ג'ורדן. על אף שמייקל חזר במשחק הבא לגופייה מספר 23, הבולס הפסידו בסדרה. בקיץ עבד ג'ורדן קשה יותר מאי פעם. "חזרתי חודש לפני עם אש בעיניים". האתגר שוב קורה לשור הזועם.

בעונה הבאה חזר ג'ורדן להפציץ. הבולס הוסיפו לשורותיהם את דניס רודמן, זוכה שתי האליפויות לקראת 1995-96, וסיימו את העונה בשיא אן בי איי של 72-10 (מאז נשבר). בגמר פגשו את סיאטל סופר סוניקס וניצחו 4-2. ג'ורדן זכה בפעם הרביעית באם וי פי של הגמר ושבר את שיאו של מג'יק ג'ונסון (3). "זאת האליפות הכי מרגשת שהייתה לי", סיפר ג'ורדן שנים אחרי. הוא נכנס לתא ההלבשה, מירר בבכי והקדיש את הניצחון לאביו המנוח. בעונת 1996-97 הפסיד ג'ורדן את תואר האם וי פי של העונה לקארל מאלון. כמובן שהוא פגש אותו בגמר כהבולס שיחקו נגד היוטה ג'אז. אין ספק, לאלוהים יש יד בדבר. במשחק הראשון בסדרה ניצח ג'ורדן בעזרת ג'אמפ שוט טיפוסי עם הבאזר. במשחק החמישי במצב של 2-2 בסדרה עלה ג'ורדן לשחק כשהוא חולה, במה שנודע לימים כ"משחק השפעת". ג'ורדן התעלה, כמו תמיד וקלע 38 נקודות, כולל שלשת ניצחון. הבולס זכו באן בי איי בשישה משחקים, בפעם החמישית בהיסטוריה.

בעונה הבאה היו אלה שוב מאלון ויוטה ג'אז בגמר. בדרך, בפעם הראשונה מאז 1992 שיחקו ג'ורדן הבולס משחק שביעי נגד הפייסרס. במשחק השישי בסדרת הגמר, ביצע ג'ורדן כמה מהמהלכים הגדולים בתולדות המשחק. במצב של פיגור 86-83, קלע ג'ורדן סל כשהוא עובר בדרך כמה שחקני יריבה, ואחר כך גנב כדור מידיו של קארל מלון האומלל. "הקהל המום", קרא השדרן בקול. וזה דבר שאולי מאפיין רק את מייקל ג'ורדן – קהל יריב שמגיע למשחקים כדי לראות אותו, להריע לו ולהשתומם כשהוא שוב מבצע מול עיניהם את הבלתי אפשרי. הוא קלע את סל הניצחון, וכשסטוקטון החטיא מה שהיה עשוי להיות סל ניצחון, זכו הבולס בטרי פיט (ניצחון משולש) בפעם השנייה בהיסטוריה. מייקל ג'ורדן הוכתר סופית כגדול מכולם, ואחרי שפיל ג'קסון וסקוטי פיפן הודיעו על עזיבה, פרש ג'ורדן בפעם השנייה. הפעם עם טעם מתוק בהרבה.

התואר הרביעי היה הכי מרגש עבור ג'ורדן, שהקדיש אותו לאביו המנוח (SI)
התואר הרביעי היה הכי מרגש עבור ג'ורדן, שהקדיש אותו לאביו המנוח (SI)

אין כמו הבית

אבל  ג'ורדן עדיין לא היה שבע. בגיל 38 הוא חזר לסיבוב מספר 3 על סחרחרת הליגה הטובה בעולם. הפעם במדי וושינגטון וויזארדס, שם תפקד כמנהל ספורטיבי בשנה הקודמת. ג'ורדן לא הצליח להדריך את קבוצתו לפלייאוף, וכבר לא היה באותה יכולת. אך הוא עדיין סיפק ממוצעים גבוהים ועזר לחבר את השחקנים הצעירים וחסרי הניסיון של הקבוצה אותה המשיך לנהל עד לסיום העונה.

רק אחרי שכנועים רבים הסכים המלך של הכדורסל העולמי לקבל את הכבוד האחרון המגיע לו, לשחק באולסטאר מספר 14 בקריירה ב-2003. הוא שבר את שיא הנקודות (שמאז נשבר שוב) של האולסטאר ופרש סופית המשחק בגיל 40, אחרי שקלע 32,292 נקודות (הרביעי בהיסטוריה, וזה עוד עם 2 פרישות!). להיכל התהילה הוא ייכנס ברוב כבוד והדר וברוח מליצית ב-2009 , תוך שהוא משתמש בטראש טוק שליווה אותו לאורך כל הקריירה כדי "להכניס" בהומור לכל יריביו שבאו כמובן לכבדו.

פרדה אחרונה. ג'ורדן במשחק אולסטאר מספר 14 בגיל 40 (SI)
פרדה אחרונה. ג'ורדן במשחק אולסטאר מספר 14 בגיל 40 (SI)

הפעם זה סופי

מייקל ג'ורדן לא חזר לשחק כדורסל מקצועני. במהלך החזרה מהפרישה הוא קרע את הרצועה בברך, ואחרי ששיחק עונה אחת אחרונה הוא שבע סופית. את הרעב שלו הפנה לכיוון העסקים, והוא כיום המחזיק בשליטה העיקרית בקבוצת הכדורסל השארלוט הורנטס. הוא מקבל תמלוגים מהמותג אייר ג'ורדן, נעליים שפיתח עם חברת נייקי עוד ב-1985, והוא פופולרי עד היום. הוא הפך לכדורסלן הראשון בהיסטוריה שנהיה מיליארדר והוא האפריקאי האמריקאי השני הכי עשיר, מיד אחרי אופרה ווינפרי. הוא אב ל-5 ילדים משתי נשותיו (מהעבר ומההווה), אבל עבור כולם הוא תמיד יהיה השחקן הגדול בהיסטוריה.

"ממש כמו פחדים, גבולות הם פעמים רבות רק אשליה". מייקל ג'ורדן

מייקל ג'ורדן כיום. היה ונשאר הגדול מכולם (SI)
מייקל ג'ורדן כיום. היה ונשאר הגדול מכולם (SI)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort