למה המצב של מכבי תל אביב כדורסל והמצב של מכבי חיפה כדורגל קשור?

מדובר בשני מועדוני פאר, עם עבר מפואר, שבשנים האחרונות נכשלים פעם אחר פעם, לטפס לפסגה, למרות מאמצים כלכלים ומקצועים אדירים. שתי הקבוצות ניסו הכל, ממאמנים צעירים שגדלו במועדון, גם ניסיונות להחזיר מאמני עבר שהצליחו במועדון, פיני גרשון (עוזר מאמן) רוני לוי (מאמן). גם בגזרת שחקנים הביאו המועדונים שחקנים ברמות הגבוהות ביותר ללא כל ספק, שיובילו את הקבוצות לחזור לרמות הגבוהות ולהחזיר את הקבוצות למקומם הטבעי.
למרות הקשיים והכשלונות חוזרים ונשנים, הקהל לא מאכזב וממלא את האצטדיון משחק אחר משחק, אבל הגיעו מים עד נפש, גם במועדונים מבינים שזה עניין של זמן עד שהקהל יתחיל להצביע ברגליים.
אז מה מקור הבעיות? גם בחיפה וגם בתל אביב, יש שני אנשים שמזוהים עם המועדון כבר עשרות שנים, והובילו אותם להישגים הגדולים ביותר בספורט הישראלי. שמעון מזרחי ויעקב שחר, אז איך שני האנשים האלו שתמיד ידעו לשמור על המקום בפסגה, לא מצליחים לשמור על המקום, בשנים האחרונות.
איך שתי האנשים החזקים והמנוסים בספורט הישראלי, לא מצליחים להוציא את העגלה מהבוץ.
אז אני לא ארד לפרטים המקצועיים הספציפים למה הקבוצה הזאת לא הצליחה, למה השחקן הזה לא מתאים, כי נעשו כל כך המון טעויות בשתי הקבוצות, שאם אני יתחיל אני לא יגמור.

מזרחי כבר לא הקובע (האתר של מכבי תל אביב הרשמי)
מזרחי כבר לא הקובע
(האתר של מכבי תל אביב הרשמי)

דבר ראשון מכבי חיפה תמיד סבלה מתחרות, אבל תמיד הייתה עם עליונות כלכלית, כמו גם מכבי תל אביב, שתמיד הייתה עם עליונות כלכלית. אז בשנים האחרונות בכדורגל יש את מכבי תל אביב, והפועל באר שבע. שבעצם פתחו פער כלכלי אבל זאת לא הסיבה העיקרית כי בסופו של יום גם בעבר שבאו טייקונים ושפכו כסף, שחר תמיד ידע להישאר בפסגה. מכבי תל אביב, בכדורסל, גילתה שקמה לה תחרות מהבירה וגם כלכלית, בדמות אורי אלון. אבל גם זה לא הסיבה, כי בסופו של יום עדיין התקציב כמעט כפול, עדיין יש את היתרון של התקציבים של היורוליג וזה לא השתנה.
אז איפה הבעיה העיקרית, כי הכסף נמצא, כי הקהל נותן את הדחיפה, כי המתקנים טובים והמאמנים שהצליחו פעם, נכשלו בשנים האחרונות.
גם במכבי חיפה וגם במכבי תל אביב תמיד היה בסופו של דבר, בן אדם אחד שקובע הכל, במכבי תל אביב מזרחי, במכבי חיפה יעקב שחר. בשנים האחרונות זה לא סוד שגם במכבי תל אביב וגם במכבי חיפה הילדים של הבעלים ועוד אנשי מקצוע התחילו לקבוע גם אם האיש החזק במועדון לא הסכים. בשתי הקבוצות מונתה סמכות מקצועית בכירה, וויציץ במכבי תל אביב וקרלסן במכבי חיפה.

חייב לקחת את העניינים בידים שלו (האתר הרשמי של מכבי חיפה)
חייב לקחת את העניינים בידיים שלו
(האתר הרשמי של מכבי חיפה)

ופה בדיוק התחילו הבעיות, מזרחי ושחר תמיד ידעו לסגור את השחקן לפני כולם, תמיד ידעו להביא את מי שצריך. במקרה של מזרחי הוא גם תמיד ידע להחליש את היריבות, ליגטימי, תלוי את מי שואלים. אז נכון שהשניים מהדור הישן, נכון שהספורט התקדם. נכון שהיום לפני שמחתימים שחקן בודקים את הסטטיסטיקה שלו מהגן. אבל כפי שלמדנו סטטיסטיקה לא מבטיחה כלום. לכן הגיע הזמן לתת להם לקחת את המושכות בידיים,או יותר נכון הם צריכים לחזור להחליט הם צריכים לדרוש, ובמידה ומישהו יתנגד הם ידעו מצוין להזיז אותו. כי להם אכפת, כי אצלם זה בדם, כי אצלם זה באמת או מכבי או מוות. הם ידעו לסחוב את העגלה מהבוץ, הם ידעו איזה שחקנים להביא, איזה שחקנים יתאבדו על המגרש בקבוצה, כי הם יודעים לזהות את הווינרים, כי זה הם כי להם זה בדם, הגיע הזמן שיתנו להם לעשות את מה שהם יודעים. לא תמיד החדש והנוצץ' יותר זה הטוב יותר. בקיצור "Let the elders manage"

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort