יומולדת 33 לאנדרה טיילר איגודלה

 השוטינג גארד שמתנשא לגובה של 1.98 של גולדן-סטייס ווריורס חוגג 33

מי אתה אנדרה איגודלה?:

RELATED POSTS

אנדרה איגודלה, שגדל בספרינגפילד בירת אלינוי ללינדה שנקלין פרנק איגודלה, עשה את צעדיו הראשונים בכדורסל בחטיבת הביניים ע"ש בנג'מין פרנקלין שם הוא גם למד ומשם הוא התקבל לתיכון לנפייר בעיירתו. כבר בגיל 16 הוא זכה להתעניינות רבה כשהוכרז בתור השחקן המצטיין של טורניר ה-AAU, כשקלע את סל הניצחון על הבאזר בגמר הטורניר והוביל את קבוצתו לזכייה באליפות התיכונים עד גיל 17, בשנת 2002 הגדיל לעשות שזכה עם קבוצתו באליפות המדינה כשהוא עם מאזן של כ-32.5 נקודות, אסף כ-14 ריבאונדים ומסר כ-9 אסיסטים בממוצע למשחק.

אנדרה בן ה-18 התקבל לאוניברסיטת ארקנסו בה רצה לשחק תחת המאמן נולן ריצ'ארדסון שאימן אותו גם בתיכון, אך לאחר ששמע שהמאמן פוטר הוא החליט לעזוב את ארקנסו ועבר לאוניברסיטת אריזונה. כבר בעונתו השנייה באוניברסיטה הוא הוכרז כ-MVP של הקבוצה כשהוא מוביל בנקודות, ריבאונדים ואסיסטים, בנוסף הוא השיג 3 טירפל-דאבלים והפך לשחק השני בכל ההיסטוריה של פאסיפיק 10 שעושה את זה לצד ג'ייסון קיד.

את הקריירה שלו בNBA החל בפילדלפיה 76' כאשר נבחר במקום התשיעי בדראפט של 2004 וכבר במשחק הראשון של העונה פתח בחמישייה של פילדלפיה. בנוסף הוא סיים את כל 82 משחקי הליגה כשהוא השחקן היחידי שפתח בכל משחק בחמישייה. הוא נבחר לנבחרת הרוקי הראשונה של אותה עונה והיה בחמישייה הפותחת במשחק הרוקיז באולסטארס, את העונה הוא סיים עם 10 נקודות ממוצע למשחק וכ-6 ריבאונדים.

בעונתו השנייה בפילדלפיה חלה השתפרות בכל הממוצעים כשהוא עמד על כ-14 נקודות ממוצע למשחק עם 50 אחוזים מהשדה, גם בעונה הזו הוא פתח בחמישייה של הקבוצה בכל המשחקים, בסוף העונה שוב נבחר להשתתף במשחק הרוקיז של האולסטארס (הפעם כמובן מצד שחקני השנה השניה) הוא הצטיין במשחק ונבחר להיות הMVP של המשחק, בנוסף הוא גם הגיע למקום השני בתחרות ההטבעות כשסיים נקודה אחת פחות מנייט רובינסון.

כאן הכל התחיל. איגודאלה במדי הסיקסרס (BR)
כאן הכל התחיל. איגודאלה במדי הסיקסרס (BR)

בעונתו השלישית ולאחר עזיבתו המתוקשרת של אלן אייברסון, אנדרה סומן כמחליפו של אלן וכשחקן המרכזי של הקבוצה, כמו בעונה הקודמת גם בעונה זאת הוא השתפר בנתונים שלו כשהוא סיים את העונה עם כ-20 נקודות למשחק ב-45 אחוזים מהשדה ו-82 אחוזים מהקו, אך הקבוצה שלו לא צלחה לעלות לפלייאוף וסיימה במקום העשירי.

את פתיחת עונתו הרביעית אנדרה וקבוצתו הפגינו יכולת פושרת מאוד והם דישדשו בתחתית, אך בסופו של דבר הם הצליחו לחזור לעצמם וסיימו במקום ה-8 בפלייאוף, אך בפלייאוף הם הפסידו לדטרויט פיסטונס 4-2.

בעונתו החמישית הוביל את קבוצתו למקום ה7 במזרח עם מאזן של 41-41. בפלייאוף, פילדלפיה פגשו את אורלנדו מג'יק. איגודאלה שיחק היטב לאורך כל סדרת הפלייאוף של פילדלפיה נגד אורלנדו, קלע 21.5 נקודות, אסף 6.3 ריבאונדים ומסר 6.7 אסיסטים בממוצע – במה שהיה לתצוגת השיא שלו בסדרת פלייאוף. אך לא הצליח להוביל את קבוצתו לסיבוב השני והסדרה הסתיימה, לאחר 7 משחקים, בניצחון 4-3 של אורלנדו.

בעונתו השישית בקבוצה הוא שוב שיפר את משחקו וסיים עם ממוצעים של כ-18 נקודות למשחק, אך את העונה הקבוצה סיימה עם מאזן שלילי של 27 נצחונות ו55 הפסדים. בסוף העונה אנדרה היה זה ששיכנע את אלן אייברסון לחזור בחזרה לקבוצה. בנוסף בסיום העונה אנדרה שיחק עם נבחרת ארה"ב באליפות העולם בכדורסל וזכה עימה במדליית הזהב.

את עונתו השביעית פילדלפיה פתחו רע את העונה אך לאט לאט שיפרו את מאזנם עד שאנדרה נפצע באכילס, מה שהוביל אותו לשיאי שפל בקריירה במשחקים שהוא שיחק בהם, באחוזים מהשדה, באחוזים מקו העונשים ובחטיפות, אך גם הוא השיג שיא קריירה באסיסטים למשחק. בנוסף הוא השיג שיא קריירה, והיה שני ללברון ג'יימס בכל הליגה במספר הטריפל-דאבלים. פילדלפיה סיימה את העונה עם מאזן של 41-41, והגיעה למקום ה-7 במזרח, שם הודחה בחמישה משחקים מול מיאמי היט, כשלאנדרה הייתה משימה קשה בשמירה על לברון ג'יימס ודווין ווייד.

איגודאלה מטביע באולסטאר (USA Today)
איגודאלה מטביע באולסטאר (USA Today)

בעונת 12–2011 העונה השמינית שלו, נבחר איגודאלה בפעם הראשונה למשחק האולסטארס בתור מחליף. פילדלפיה סיימה את העונה במקום ה-8 במזרח, ובסיבוב הראשון התמודדה מול השיקגו בולס. במשחק השישי, כאשר פילדלפיה הובילה 2–3 בסדרה, קלע איגודאלה שתי זריקות חופשיות שהובילו לניצחון במשחק, ובכך פילדלפיה עלתה לסיבוב השני בפעם הראשונה מאז 2003. בנוסף, זאת הייתה הפעם החמישית בהיסטורייה של ה-NBA שקבוצה מהמקום השמיני מנצחת את הקבוצה מהמקום הראשון ועולה סיבוב. למרות זאת, פילדלפיה הודחה בידי בוסטון סלטיקס לאחר שבעה משחקים. בסוף העונה יצא עם נבחרת ארה"ב לאולימפיאדת לונדון וזכה עם הנבחרת במדליית הזהב לאחר ניצחון 107-100 על ספרד בגמר.

באוגוסט 2012 אנדרה עבר לשחק בדנוור נאגטס איתה העפיל לפלייאוף מהמקום ה-3 במערב אך הודחו בסיבוב הראשון ע"י גולדן-סטייט ווריורס. בפלייאוף אנדרה העמיד ממוצעים של כ-19 נקודות למשחק, 8 ריבאונדים וכ-6 אסיסטים.

במדי דנבר (BR)
במדי דנבר (BR)

לאחר עונה אחת בדנוור חתם איגודלה בגולדן-סטייט ווריורס על חוזה ל-4 שנים. בעונתו הראשונה בקבוצה נבחר איגודלה לחמישיית ההגנה הראשונה של הליגה, אבל הקבוצה הפסידה ללוס אנג'לס קליפרס 4-3 בסיבוב הראשון של הפלייאוף.

בעונת 2014/15 עם הגעתו של המאמן סטיב קר, הוסט איגודלה לתפקיד השחקן השישי, ולראשונה לאחר 806(!) משחקים רצופים בהן פתח בחמישייה. הגולדן סטייט הגיעו לגמר ה-NBA, ושם שמר איגודלה על לברון ג'יימס, והגביל אותו ל-38% בלבד. בעקבות זאת, זכה איגודלה בתואר ה-MVP של סדרת הגמר, והפך להיות הראשון בהיסטוריה שזוכה בתואר כשהוא לא פותח בחמישייה פעם אחת, כשהוא מעמיד לאורך הסדרה ממוצע של 16.3 נק' ו-5.8 ריב' למשחק.

בעונת 2015/16 היה שותף לקביעת שיא NBA נוסף כשהיה חלק בלתי נפרד מה24-0 של הגולדן-סטייט, במהלך אותה עונה הוא נפצע והחסיר 17 משחקים אך כשחזר הוא היה שותף לשיא נוסף של המאזן הכי טוב ב-NBA עם 73 נצחונות ו-9 הפסדים. אך בעונה זאת ממוצע הנקודות שלו שירד לשיא שלילי עם 7 נקודות למשחק.

לפני כשנה אנדרה איגודלה היה בכותרת בגלל המשפט התקשורתי שלו עם קליאנה וורט'ן בקשר לביתם המשותפת לונדון, הילדה שהחלה לשחק כדורסל בבית-ספר היסודי בו היא לומדת רוצה לעשות קריירה כמו של אביה, אך אנדרה לעומתה מפחד שזה ייקרה וביקש ממנה להפסיק מחשש שהיא תהפוך בסופו של דבר להיות לסבית, בהערה פוגענית כלפיי הקהילה הגאה.

זה נראה שבזמן האחרון אנדרה איגודלה החליט להישאר מאחור, הוא מפחד לקחת זריקות חופשיות לשלוש מפחד לתת תפוקה בהתקפה מעדיף כנראה לשמור את היכולות ההגנתיות שלו ושם זה מסתיים, מאוד עצוב לראות את זה משחקן שעד לפני שנה וחצי היה ה-MVP של סדרת הגמר ב-NBA. ההידרדרות במצב הנקודות ובאחוזים שהוא מספק מאוד מדאיגה ונראית פשוט כלא הגיונית בעליל. שחקן שכל הקריירה שלו נתן עבודה בהתקפה ובהגנה, אומנם לא במספרים גבוהים אך עדיין תמיד היה שם כשצריך אותו, פשוט מגיע למצב של פיק ברכיים התקפי כשזה מגיע לזמנים בו צריך את הנסיון ואת השחקן שיעשה את ההבדל. בסופו של דבר אתה מצפה משחקן שהשיג הרבה בקריירה שלו להיות שם כשצריך אותו.

חלק בלתי נפרד מההצלחה של גולדן סטייט מצד אחד ומצד שני שחקן שחווה דעיכה ביכולת (BR)
חלק בלתי נפרד מההצלחה של גולדן סטייט מצד אחד ומצד שני שחקן שחווה דעיכה ביכולת (BR)

אם השחקן ימשיך לגמגם כמו שקורה לו בתקופה האחרונה זה יכול להיות סוף מאוד עגום לשחקן שניבו לו קריירה שופעת אך זה נראה שבשנתיים האחרונות הוא פשוט לא אותו שחקן, יכול להיות שיש הרבה דברים שמשפיעים על כך ואולי גם כל הדיון המשפטי שהיה לו קצת בילבל אותו ועשה לו בלאגן בראש אך בשביל קבוצתו ובשביל עצמו הוא חייב לחזור להיות האיש שכולם סומכים עליו.

כולנו נקווה שהוא יחזור לעצמו, את זה נוכל לדעת בהמשך העונה. החוזה שלו בגולדן-סטייט אמור להסתיים העונה ועם מאזן כזה והידרדרות כזאת קשה לדעת מה יהיה בעתיד שלו, אני חושב שהוא כן ייצא מזה ויחזור לעצמו אך הסיכויים כרגע קלושים מאוד.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?