מגליקשטיין, לזכייה של אנדיוני ולישי עוליאל – הישראלים באוסטרליה

אליפות אוסטרליה אוטוטו נגמרת, ולכבוד הטורניר המרגש הזה, נציין את רגעי השיא של מדינתנו הצנועה, ישראל, על המגרשים ביבשת השביעית. מה היה רגע השיא, איזה פחות מוכר, ומה יהיה בעתיד? כתבתו של דוד בלאייב

״חיכינו לזה מהרגע שנולדנו. זה רגע בלתי רגיל עבורנו. זה יום גדול לנו, למשפחות ולכל עם ישראל״ – אנדיוני, 2008

אם תשאלו את אוהד הספורט הממוצע בארץ, מהו רגע השיא של הטניס הישראלי, הוא כנראה יענה לכם – ההעפלה של הנבחרת לחצי גמר גביע הדיוויס ב-2009. זהו הישג לאומי מרגש ומדהים, אך ללא ספק זה לא. הרגע המרגש המדובר, לא כלל את עמוס או את שלמה, ולא קרוב לשנות ה-80 וה-90, אלא הוא קרה, בסך הכל, שנה לפני. היום לפני 9 שנים, אנדי רם ויונתן ארליך זכו באליפות אוסטרליה.

בשנת 2008 (השנה המוצלחת ביותר בהיסטוריית הטניס הישראלי), כשהם דורגו במקום ה-8 בעולם, הגיעו שני החבר׳ה למגרשי הטניס במלבורן, אוסטרליה, שכמנהגם מארחים מדי שנה, בתחילתה, את אליפות הגראנד סלאם הראשונה של הקלנדר. בטורניר זה, בצל זכייתו הראשונה בהיסטוריה בטורניר גראנד סלאם כלשהו של נובאק ג׳וקוביץ׳, עוד היסטוריה נרשמה, כשב-26 לינואר, יום לפני סיומה של האליפות, אנדי רם ויוני ארליך, ניצחו את הצמד הצרפתי ארנולד קלמנט ומיכאל לודרה, וזכו באופן סנסציוני בגראנד סלאם, זאת מבלי לאבד אף מערכה בדרך. דקות ספורות לאחר תום המשחק, המשפט בכותרת נאמר מפיהם, וזה רק מראה עד כמה שאין ספק, שאנדיוני הם הטניסאים הגדולים בהיסטוריית ענף הטניס הישראלי לדורותיו, אבל הם לא הישראלים היחידים בעלי ההישגים באליפות הזו.

הרגע הגדול ביותר בטניס הישראלי (Zimvio)
הרגע הגדול ביותר בטניס הישראלי (Zimvio)

אולי זה מעט נעלם בצל זכייתם של אנדי ויוני, אך בדיוק באותו היום, עוד אירוע מדהים קרה. שחר פאר, שלמרות שעברה שנה מאוד לא מוצלחת, שיחקה ביחד עם אגדת הטניס ויקטוריה אזרנקה, והפסידה בגמר זוגות הנשים של אליפות אוסטרליה. למרות ההפסד, לא ניתן להתעלם מההעפלה עצמה למעמד שכזה, וכאחת שגם הצליחה לזכות באליפות הנערות על האדמה הזו ב-2004, אין ספק שבאותו הזמן היא הייתה אחת השחקניות הטובות בהיסטוריית ישראל. כמובן שמעמדה נפגע בצל פרשת חזניוק, ואולי גם בגלל אי יציבות מתמדת, אבל נשכח את כל זה אם היא תזכה במרתון תל-אביב, אליו היא מתכוננת בהתמדה בחודשים האחרונים.

לעם הישראלי יש עוד שתי שחקניות שהצליחו בגיל הנוער, שמותיהן הן רונה מאיר ולימור זלץ. השתיים הללו זכו בשנת 1992 באליפות אוסטרליה בקטגוריית זוגות נערות. זאת הייתה השנה הכי טובה של זלץ, שזכתה גם באליפות ישראל בפעם הראשונה והאחרונה בקריירה שלה, אבל היא לא הצליחה לעשות את קפיצת המדרגה לבוגרים, כמו כן גם רונה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
צוות מעולה, חבל שלא הסתיים בניצחון (Zimbio)
פאר ואזארנקה, צוות מעולה, חבל שלא הסתיים בניצחון (Zimbio)

בואו נעבור לתקופה ארכאית יותר, בה שיחק שחקן היחידים הטוב בכל 69 שנות קיום מדינת ישראל, עמוס מנסדורף, שבשיאו דורג במקום ה-18 בעולם. בזמן האחרון הוא ידוע כמאמן נבחרת הפדרציה של ישראל, ובעבר שימש גם כמאמנם של סבטלנה קוזנצובה ודודי סלע, ואפילו כקפטן נבחרת הדיוויס. בתקופה בה חבט בעצמו במחבט הטניס, הוא קבע את הישג השיא שלו כאן, על האדמה הפורייה של אוסטרליה, כשהגיע לשלב רבע הגמר היוקרתי. גם ההפסד שלו לא היה נורא, הרי להפסיד לזוכה (ג׳ים קורייר באותה השנה) זה לא נורא.

נחזור עד קצת אחורה, לתקופת שלמה גליקשטיין, ששלט בטניס הישראלי. זוכה אליפות ישראל 9 פעמים ברציפות והמדורג במקום ה-22 בעולם לשעבר, גם הוא, קבע את הישג השיא שלו באליפות אוסטרליה, כשגם הוא הגיע לרבע גמר הטורניר היוקרתי, בשנת 1981, זאת עוד בתקופה שהאליפות הזו שוחקה על מגרשי הדשא (לפני השינוי ב-1988). לאחר שאיבד רק מערכה אחת בסיבובים הראשונים, גליקשטיין פגש את סטיב דנטון (שהגיע עד לגמר), לו הפסיד ב-4 מערכות.

גליקשטיין ועמוס בנבחרת. אגדות טניס (איגוד הטניס)
גליקשטיין ועמוס בנבחרת. אגדות טניס (איגוד הטניס)

ומה יהיה בעתיד? שחקן נבחרת דוד ופעמיים אלוף האורנג׳ בול (גילאים 12, 14) ישי עוליאל, הוא השחקן המבטיח ביותר של ישראל והאיש (הנער) שעליו חובבי הטניס שלנו סומכים. לאחר שזכה באליפות צרפת לנוער (זוגות) בשנה שעברה, היום, הוא הישראלי היחיד שנשאר באליפות אוסטרליה, כשהוא נמצא כעת ברבע גמר האליפות. הוא רק בן 17, וכבר מייצג את ישראל בכבוד. השאלה היא האם נראה אותו בעוד 4-5 שנים באותם שלבים בבוגרים? איך אמר נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס ז״ל: ״לא ירחק היום בו נזכה גם ביחידים״. משפט זה נאמר לפני 9 שנים, אולי כרגע זה נראה בלתי אפשרי, אבל אם ההשקעה הנכונה, אולי בעוד עוד 9 שנים מעכשיו, נראה את ישי עוליאל שלנו, עם מעט זיפים, מיליונים בכיס ומספר תארי אוסטרליה.

בדרל לטופ? עוליאל (AMP)
בדרל לטופ? עוליאל (AMP)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort