לכתה של אגדה מילות פרידה לסופרמן של ההאבקות

עד לשנות השבעים, בתעשיית ההאבקות, שאז הייתה בטריטוריות, עסקו רק מתאבקים קלאסיים קרי אלה שהיו גדולים מאוד. החבר'ה ה"קטנים" יותר עסקו יותר בטכניקה שהיה דבר מבורך ולעתים רחוקות היינו רואים מתאבק שבאמת סיכן את עצמו ואת בריאותו למען האוהדים בביצוע מהלכים משוגעים כמו טיפוס על חבל עליון או ביצוע תעלול אקרובטי שכמעט סיים את הקריירה שלו.

ואז התעשייה שינתה את פניה לעד כאשר הגיע מתאבק צעיר בשם ג'יימס ראטהר סנוקה שלרבות הימים הפך לאגדת ההאבקות בשם "סופרפליי" וזאת בגלל הביצועים האקרובטים שהוא ביצע בתוך ומחוץ לזירה. אז מה היה אפשר להגיד על התופעה הזו?

"סופרפליי" נולד כג'יימס סנוקה ב-18 למאי 1943 בהוואי וכבר בילדותו נחשף לעולם פיתוח הגוף והכושר וכמו כל המתאבקים הצעירים, גם הוא גילה עניין בהיאבקות. הוא החל לעבוד במכון כושר תחת ניצוחו של דן הו שהחל לסדר לו מופעי היאבקות קצרים במכון כנגד יריבים שונים בnwe שהייתה חלק מהטריטוריה הפסיפית.

ג'יימי סופרפליי סנוקה מתוך וויקיפדיה
ג'יימי "סופרפליי" סנוקה (מתוך ויקיפדיה)

סנוקה התחתן שלוש פעמים, מאשתו השלישית הוא הביא לעולם את ארבעת ילדיו ששתי הילדים הידועים שלו הם ג'יימס ג'וניר (דוס) ושרונה (טמינה סנוקה) שגם הם עשו חיל בעולם האבקות הן בראו והן בסמאקדון.

החל משנות השבעים הקריירה של ג'יימי הצעיר החלה להתפתח כאשר הוא זכה במספר אליפויות עולם והתאבק נגד הטובים ביותר בטריטוריה כמו בול ראמוס ובטריטוריה זו הוא החל לפתח את עצמו כ"סופרפליי,, האיש בעל היכולות לעלות לחבל העליון לבצע תרגילים משוגעים להשתמש בגופו ככלי נשק ובכך להשיג ניצחונות רבים ובזכייה בחגורת האליפות שש פעמים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

במהלך הקריירה שלו הוא הצליח להשיג עם דוצ' סאבג' את אליפות הזוגות שש פעמים ולהשיג יריבות בטירון ג'יסיי הגוף וונטורה. בשנת שבעים ושבע סנוקה עבר לטריטוריית טקסס ושם הוא זכה בחגורת האליפות למשקל כבד של טקסס וגם יצר את צמד האלופים יחד עם פול ארנדוף.

הצמד החדש ארנדוף/סנוקה החל להדהים את עולם ההאבקות כאשר הם הצליחו להצמיד את אלופי הצמדים ג'ק וג'רי בריסקו ולאחר מכן הם הצליחו לנצח גם את ברון וון רוסקה ואת גרג וולנטיין ובכך להפוך לצמד החדש שזכה בחגורת האליפות בשנת אלף תשע מאות שבעים ותשע.

באותה שנה הוא פיתח יריבות עם ריקי הדרקון סטימבוט דבר שברבות הימים הפך לתחרות על אליפות ארצות הברית שבה הוא זכה לאחר קרב מפואר. ברבות השנים הוא פיתח צמד עם רי סטייבנס דבר אשר הוביל אותו בסופו של דבר אל טריטוריית ג'ורג'יה שבה הוא הוצמד לטרי גורדי ובכך לזכות שם באליפות הזוגות.

בשנת 1982 עבר ג'יימי ל-wwf  שם הוא החל לפתח את הקריירה שלו בתור היל (רע) תחת ניצוחו של קפטן לו אלבניו. בתקופה זו הוא פספס מספר הזדמנויות לזכות בתארים שונים אך ב-8 לינואר 1982 החל מזלו להשתפר כאשר הוא זכה ביריבות עם בוב בקלנד על חגורת האליפות שנהפכה לקרב המדהים ביותר של העשור.

קרב זה היה זכור בזכות תא הפלדה שבו הקרב התרחש אף על פי שזה היה קרב מדהים, האירוע שחתם את הקרב הזה היה הטיפוס של ג'יימי אל החלק העליון של התא וביצוע קפיצה אל גופו של בוב בקלנד שברגע האחרון הצליח לברוח ולהצמיד את סנוקה לשלוש.

מהלך מדהים זה גרם לפרסומו של ג'יימי בתור אחד שלוקח סיכונים גם על עצמו וגם על יריבו וביצע מהלכים שעד אז לא נראו בעולם ההאבקות ובכך לשנות את התעשייה לעד. בשנת 86 עזב סנוקה את ה-wwf ועבר לnjpw  שם הוא גם עשה חיל ויריבות בלתי נשכחת עם קולונל דה בריס.

בשנת 89 חזר אל ה-wwf לאירוע רסלמניה חמש לאחר יריבות עם ההונקי טונקי מאן וכמו כן יריבות עם טד "איש מילון הדולר" דיביאסי שהובילה לקרב מדהים בסאמר סלאם של אותה שנה שבה הוא הפסיד בספירה לעשר לאחר התערבות של שומר הראש של דיביאסי, וורג'יל.

בשנת 1992 ברסלמניה 7 הוא הפסיד לקברן בקרב שהחל את הסטריק המדהים של הקברן עד להפסדו 20 שנה לאחר מכן נגד ברוק לסנר שנה לאחר מכן הוא התחרה ברויאל ראמבל על אליפות הפנויה רק כדי להפסיד לקברן שוב לאחר שלוש דקות. לאחר האירוע הוא עזב את ה-wwf  ועבר אל ecw.

בשנת 96 שוב חזר הסופרפליי אל זירת ה-wwf שבה הוא נכלל בהיכל התהילה של יחד עם אגדות רבות כמו רודי "ראודי" פייפר ואחרים וטובים הוא המשיך את הקריירה שלו שם עד לשנת 2015 שבהם עזב את ה-wwf עבר ל-tna ושוב חזר אל ה-wwf באירועים שונים ובשידורים שונים כמו ראו סמאקדאון ואחרים.

בשנת 83 הוא נעצר בפעם הראשונה לאחר שהוא הואשם במותה של חברתו דאז ננסי ארגנטינו אך שום קשר למוות שלה לא הוכיח ובכך הוא שוחרר, בשנת 2015  נעצר שוב סנוקה על רצח מדרגה שלישית ורצח בנוכח הנסיבות של חברתו דאז ננסי ארגנטינו ובכך הוא איבד את חברותו בהיכל התהילה של ה-wwe עקב האירועים הללו.

באוגוסט 2015 אשתו הודיע לעיתונות כי הוא סובל מסרטן בקיבה שבעקבותיו הוא עבר ניתוחים שונים הוא הצליח להבריא מהמחלה אך עקב שנים רבות בתעשייה והמכות שהוא קיבל הוא החל לסבול מדמנציה שהחלה אט אט לדרדר את בריאותו.

ב2 לדצמבר  2016 משפחתו הודיעה כי הוא אושפז עקב החמרה במצבו. ג'יימי סנוקה עצם את עיינו ונשם את נשימתו האחרונה על האדמה ב-15 לינואר 2017 ובכך השאיר אותנו האוהדים עם חור גדול לאיש שעשה הכול סיכן את גופו ונפשו בכדי שאנחנו נהנה מהעולם הזה שנקרא היאבקות.

סנוקה אינו בודד אבל בגן עדן, שכן גדולים רבים מהענף הלכו גם הם לעולמם. המחשבה על זירה באולם הגדול בגן עדן כאשר ברקע עוד קרב מדהים נגד האולטימייט ווריור, מר פרפקט, ראודי פייפר ואחרים בהחלט יכולה להחזיר זכרונות נשכחים.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort